וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקנים: "ניצחון גדול מאוסטריה". זהבי: "המטרה - יורו, לא נתחבא"

17.11.2014 / 6:39

במחנה הנבחרת התרפקו אמש על ההישג ב-1999 ומבטיחים: "ניצחון על וילס, ואנחנו עם רגל וחצי ביורו". זהבי עקץ: "בישלתי את השערים לורמוט ודמארי, אלה מהמתיחות", ולוזון מחשב: "המתמטיקה פשוטה. הבטחנו מקום שלישי"

צילום ועריכה: קובי אליהו
"ביברס הוכיח אתמול לכל המבקרים שהוא יודע לשחק כדורגל טוב לפחות כמו בצסק"א. אמרו שהוא שומר על הרגליים, אתמול הוא עשה הכל חוץ מלשמור עליהם"

בנבחרת ישראל שחזרו אתמול שוב ושוב את המשחק מול אוסטריה ביוני 1999. ההשוואות הבלתי פוסקות לאחר התבוסה על בוסניה, יצרו תחושה כאילו מדובר בניצחון הגדול ביותר של נבחרת ישראל מאז ההצגה הגדולה ההיא. השמחה בחדר ההלבשה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו הזכירה רגעים גדולים אחרים בספורט הישראלי. "מאז אוסטריה לא היה לנבחרת ישראל משחק ענק שכזה. אחרי השלוש אפס, היו רגעים שזה עבר בראש", תיאר אחד משחקני הנבחרת והוסיף: "אסור שזה יתבזבז עכשיו. אם נפסיד לוויילס, שוב דבר לא שווה. זאת נבחרת חזקה, ניצחון עליה ואפשר לדבר על העפלה כמעט בטוחה, על רגל וחצי ביורו.

צריך לומר את האמת, אוסטריה של אז לא הייתה בדרג הראשון כמו בוסניה. זה הישג גדול יותר. צריך לתת המון מחמאות לגוטמן על ניהול המשחק". בסיום המשחק חיכו מספר ילדים צעירים למאור בוזגלו, שלא שותף, כדי לעודד אותו. "הגענו מבאר שבע, עכשיו אנחנו מחכים כדי לומר לו שלא יצטער", סיכמו. בוזגלו חגג את הניצחון למרות שהיה נראה מאוכזב בסיום מאי שיתופו. "היו חילופים מאולצים, בן הרוש נפצע וזה שיבש מעט את התכנית לגביו. בוזגלו עוד יקבל דקות רבות בקמפיין הזה", הבטיחו בנבחרת.

חלק משחקני הנבחרת סבורים כעת כי לא רק המשחק מול ויילס צריך להתקיים בסמי עופר. חלקם טוען כי בהתאחדות לכדורגל צריכים להעתיק את המשחק מול בלגיה לצפון, ולו רק בגלל התחושה הטובה שקיבלו מהקהל. בהתאחדות טוענים כי כבר שריינו את האיצטדיון, ולא ברור האם תנסה להחליף אותו במקרה של בקשה מסודרת מהשחקנים. ביברס נאתכו שנפצע לאחר שרשם משחק ענק, נבדק אתמול ונראה כי הוא סובל ממתיחה. "ביברס הוכיח אתמול לכל המבקרים שהוא יודע לשחק כדורגל טוב לפחות כמו בצסק"א. אמרו שהוא שומר על הרגליים, אתמול הוא עשה הכל חוץ מלשמור עליהם", אמרו בנבחרת. "זה היה ערב שבו כל מטאטא ירה. גוטמן פגע בול בהרכב ובחילופים, כל הכישרון התפוצץ בערב אחד. ברגע שהאדום הגיע, הכל קרה – פיאניץ' נפצע, השחקנים שלנו עשו מה שהם רצו על המגרש. מגיע הרבה קרדיט גם לרביעייה האחורית. המגנים והבלמים היו טובים מאוד".

אגב, המשחק הזה הניב רייטינג יפה מאוד של 22% בממוצע ו-26.3% בפיק. במשחק צפו בממוצע 607,000 צופים ובערוץ הראשון נחשפו אליו כמיליון צופים. מיותר לציין שזה היה המשחק הנצפה ביותר עד כה במוקדמות יורו 2016.

ביברס נאתכו שחקן נבחרת ישראל. קובי אליהו
ממש, אבל ממש לא שומר על הרגליים. נאתכו/קובי אליהו
"בחימום שמעתי את רוב האוהדים צועקים לי 'פיו פיו', זה נתן לי אווירה טובה, אז החלטתי. אני שמח הכל עבר בשלום", אמר הקשר והשלים: "עם מה יריתי היום? עם הרובים הרגילים"

ערן זהבי, טל בן חיים, גילי ורמוט ועומר דמארי רקדו בחדר ההלבשה, אבל מיד בצאתם ניסו להצניע את החגיגות. זהבי, שבמהלך השבועות האחרונים דובר על מתיחות בינו לבין גילי ורמוט, לא ויתר על חגיגות ה'פיו פיו' והסביר מדוע ערך אותן. "בחימום שמעתי את רוב האוהדים צועקים לי 'פיו פיו', זה נתן לי אווירה טובה, אז החלטתי. אני שמח הכל עבר בשלום", אמר הקשר והשלים: "עם מה יריתי היום? עם הרובים הרגילים". זהבי נשאל גם על המתיחות עם ורמוט. "יצא שבישלתי את שני השערים לגילי ורמוט ודמארי, אחרי שדיברו על מתיחות עם שניהם, אבל כשבאים לנבחרת משאירים הכל בצד", ענה זהבי למבקרים. "אנחנו שומרים על זה בקנאות, אז אל תחפשו דברים שאין. שאלו גם מתי השער שלי בנבחרת יגיע, אבל מעולם לא הייתי בלחץ להבקיע את הראשון בנבחרת. הגעתי למצבים במשחקים הקודמים. גם הם היו טובים. אל תמדדו את התפוקה שלי בשערים".

"זה היה משחק קבוצתי מצוין, נראינו כנבחרת מאורגנת שעבדה לפי תכנית משחק", סיכם זהבי את המשחק. "צריך לתת מילה טובה לקהל, הם נתנו הרבה מוטיבציה וכוח. נקווה שנמשיך לשמח את העם. אני לא אוהב לדבר על מה יהיה, אני מסתכל למשחק הקרוב, צעד צעד. לא נצא מהכלים עכשיו, נתכונן למשחק הבא ונהנה מהרגע. הקהל נתן פוש אדיר, גם אנחנו תרמנו לזה. הצגנו משחק טוב, 'הדלקנו' את הקהל. מה המטרה? המטרה היא עליה ליורו, לא נתחבא".

עוד באותו נושא

לפנתאון: ישראל דרסה את אוסטריה עם 0:3 ענק

לכתבה המלאה
ערן זהבי שחקן נבחרת ישראל. קובי אליהו
"שאלו גם מתי השער שלי בנבחרת יגיע, אבל מעולם לא הייתי בלחץ להבקיע את הראשון בנבחרת. הגעתי למצבים במשחקים הקודמים. גם הם היו טובים. אל תמדדו את התפוקה שלי בשערים". זהבי/קובי אליהו

דווקא על הרקע הזה חשוב להדגיש כי אחרי שנים שבהם לא נשמע קולה בעניין, בנבחרת ישראל ידעו אתמול לפרגן להתאחדות לכדורגל. "אגפי השיווק ויחסי הציבור עמלו שעות נוספות כדי להוביל את הערב להיות כזה. הם יצרו ערב מושלם ותפאורה מושלמת ובכך הקלו גם על השחקנים שלנו את העבודה ואת תחושת הביטחון", אמרו. יו"ר ההתאחדות הנוכחי עופר עיני מתכוון לעמוד בהתחייבותו לגבי מענקי העפלה ליורו, שיחולקו בהתאם להכנסות אם הנבחרת אכן תעפיל. "מהרגע הראושן שעופר נכנס, הוא נתן שקט לנבחרת והעדיף להצניע את המעורבות שלו. זה עוזר מאוד", אמרו בנבחרת, כנראה עם קריצה ליו"ר הקודם, שגם לו היה מה לומר בעניין.

"אני חושב שזה ניצחון גדול במאני טיים, לא במשחק שלא קובע לנו. ניצחנו את רוסיה וצרפת, אבל במשחקים שלא קובעים לישראל. היום זה היה במשחק מאני טיים אמיתי", אמר אבי לוזון לוואלה! ספורט. "אחרי הניצחון היום הבטחנו לעצמנו להיות בשלוש הראשונות, צריך לנצח פה את ויילס ואז לחשוב רחוק. נראה לי שהפעם זה זה, יש לנו נבחרת מוגבשת. אם לא עכשיו אז מתי? אנחנו מקום ראשון, תשע מתשע, ויילס שניה אבל מארבעה משחקים. בלגיה עם חמש נקודות, יש מתמטיקה פשוטה. אם מנצחים את ויילס, אנדורה וקפריסין בבית, מארבעת המשחקים האחרונים מספיק תיקו להיות במקום השני".

"תמיד הייתי בטוח במינוי של גוטמן, אחרת לא הייתי ממנה אותו", המשיך לוזון ודיבר על המאמן אותו מינה לקדנציה נוספת. "הוא ידע להפיק לקחים, הוא ידע לומר לי מה הטעויות שלו, הסביר במה טעה ואיפה הוא יכול לתקן. נתתי לו צ'אנס. הייה לו חכמה לדעת איפה הוא צריך לתקן, היום הוא מראה נבחרת שמשחקת כדורגל במאני טיים. אנחנו צריכים להיות ביורו 2016 בצרפת, ואז לא ידברו יותר על מקסיקו 70'".

"משחק באמת טוב שלנו, אחד הגדולים שהיו פה בשנים האחרונות. זה רק משחק שלישי בקמפיין, יש עוד הרבה משחקים והכל יכול להיות", אמר עומר דמארי, שהתייחס לעניין המתיחות. "אין שום מתיחות, היחסים מצוינים. גילי היה ענק היום ולא צריך להוכיח כלום. אנחנו לא מתייחסים יותר מדי למה שקורה בחוץ. שמנו את האגו בצד. ניצחון על ווילס? ננסה לנצח אבל עדיין לא עלינו. נקווה שהשחקנים יתעלו כמו היום. יש סגל מצוין, גם ההגנה בכושר".

אופיר דוידזאדה סיכם את החגיגה: "צריך לקחת הכל בפרופורציה. תשע מתשע זה עדיין לא מספיק, לא צריך להסתנוור. צריך לקחת נקודות מווילס ובלגיה. חשוב שעומרי בן הרוש ירגיש טוב, היה לי כיף גדול להיות שותף. היכולת של בוסניה לא הייתה רעה, שלנו הייתה מדהימה. היינו קשובים להוראות הטקטיות של גוטמן וזה מה שניצח את המשחק".

הכול היה ערוך ומוכן להצגה. איך אפשר שלא במתקן שכזה?/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully