וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי גוטמן: "כל מהלך שאני עושה, מחושב אחרי אינספור ניתוחים"

15.11.2014 / 22:20

ישראל מתכוננת לבוסניה (א', 21:45, ערוץ 1), גוטמן התייחס להעדפה המסתמנת של ורמוט על פני רפאלוב. המאמן שקל להפתיע עם ביטון בהרכב והתחרט, אך באימון האחרון שוב בדק האופציה

מחזור 4מחצית16/11/2014
נבחרת ישראל
    0:2
      בוסניה
      צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

      אחרי כל הדיבורים וכל ההכנות, נבחרת ישראל כבר סופרת את הדקות לקראת המשחק החשוב מול בוסניה (ראשון, 21:45, ערוץ 1), משחק שניצחון בו יעמיד את ישראל בעמדה מצוינת לקראת העפלה היסטורית לטורניר יורו 2016 שייערך בצרפת.

      כזכור, המאמן אלי גוטמן צפוי לבחור לפתוח בהרכב עם שרן ייני וגילי ורמוט בקישור. לצדם בחלק הקדמי יהיו ערן זהבי, טל בן חיים, ביברס נאתכו ועומר דמארי. בחלק האחורי ישחקו אופיר מרציאנו לפני הבלמים טל בן חיים ואיתן טיבי, והמגנים אייל משומר ועומרי בן הרוש.

      גוטמן ער היטב לכל הביקורות על ספסול רפאלוב, ובנבחרת אמרו הערב כי: "יש לו הרבה מסה על הכתפיים, אבל אם הוא ינצח מחר הוא ייצא גדול. הוא יודע היטב שבמקרה של הפסד התקשורת לא תהיה נחמדה אליו, בעיקר בגלל החלטות מהסוג של ורמוט או אי זימון של קשרים אחוריים טבעיים".

      בנבחרת התייחסו גם לאסיפה שערך גוטמן אתמול עם השחקנים, בה ביקש מהם להיות מאוחדים סביב הנבחרת ולא להדליף דברים נגדה. "השיחה לא הייתה סוערת, אבל הוא הבהיר את הדברים בצורה חדה וברורה", אמר אחד מאנשי הנבחרת. "צריך להבין שלא קל לו להתעסק עם דברים כאלה לפני משחק חשוב. בסופו של דבר, כל השבוע הזה יסתכם בתוצאה מחר. וזה מה שחשוב". ממש לפני הכניסה לאימון והעלייה לכר הדשא, גוטמן הקרין לשחקנים את קלטת המשחק בין בוסניה לניגריה (1:0 לנבחרת מאפריקה) ושם דגש נקודות התורפה של היריבה. מחר בצהריים תיערך במלון שיחה אחרונה עם השחקנים.

      אגב גוטמן, המאמן שקל במהלך השבוע לפתוח גם עם ניר ביטון במקום שרן ייני, וזאת עד האימון אתמול בו תרגל את קשר מכבי תל אביב. החשש של גוטמן היה שביטון אינו בכושר משחק מספיק טוב, בגלל שלא שיחק כחודש במדי סלטיק. אבל גוטמן לא ויתר. הוא החליט לערוך מבחן מאמץ לביטון על מנת לאמוד את היכולת שלו לפתוח בהרכב. ביטון עבר את המבחן בהצלחה, אבל גוטמן החליט לוותר עליו מתוך חשש שהישיבה הממושכת על הספסל בסקוטלנד תפריע. בחלק האחרון של האימון הערב גוטמן החליף בין ייני לביטון ובין ורמוט לרפאלוב, אבל כאמור, ההערכה שייני ו-ורמוט יפתחו.

      אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל עם טל בן חיים. קובי אליהו
      מסע"ת אחרונה לפני בוסניה. אלי גוטמן/קובי אליהו

      אלי גוטמן ערך היום מסיבת עיתונאים מסכמת לקראת המשחק ואמר: "אנחנו קבוצה מאוד מגובשת ומחוברת. אנחנו מנסים ללמוד מהעבר, אבל כאן ועכשיו אנחנו יוצרים את העתיד, 30 אלף איש מאחורינו יתנו לנו מחר רוח גבית. נהיה מלאי פוקוס ואנרגיות במטרה לנצח".

      המאמן התייחס גם לביקורת על ההעדפה המסתמנת של גילי ורמוט על פני ליאור רפאלוב: "מי שמכיר אותי יודע שרק אסטרטגיית המשחק שלי מביאה אותי להחלטות. אני עושה יום-יום אנליזה ליריב ועל פי זה בוחר את השחקנים. אני לא מתכוון לחשוף שום דבר במישור הטקטי. כל מהלך שאני עושה מחושב ואחרי שעשיתי אינספור ניתוחים".

      גוטמן הוסיף באותו נושא: "כולם רוצים לשחק ואני מרגיש את זה. יש לי 10 שחקני שדה ושוער. אבל לזכותם ייאמר שהם מקבלים את ההחלטות והכול תחת מעטה של כבוד הדדי. כל ביקורת שלא תהיה אחרי המשחק, אני אקבל אותה באהבה. צריך לדעת לקבל ביקורת. אני חוזר ואומר שכל החלטה שאני עושה נובעת מדבר אחד: אסטרטגיית המשחק שאני בוחר לנכון".

      המאמן נשאל האם השחקנים בכושר הטוב ביותר יעלו על כר הדשא מחר: "נבחרת ישראל היא קבוצה ובתוך קבוצה יש שחקנים כמו רפאלוב, בוזגלו ואחרים. אנחנו לא מפרידים אף שחקן מהקבוצה. רק כקבוצה יש לנו סיכוי לשלוח מחר 30 אלף אוהדים מאושרים הביתה".

      על היריבה אמר המאמן: "בוסניה נבחרת טובה עם שחקנים מהליגות בגרמניה, אנגליה, איטליה. בואו לא נשלה אנשים. בוסניה לא תעלה מחר עם שמונה שחקנים, יש להם מספיק שחקנים טובים והכדורגל הישראלי כבר ידע ליפול כשהוא נתקל במהמורות כאלו. אני כולי תקווה שזה לא יקרה מחר".

      עוד באותו נושא

      רפאלוב: "אהיה מאוכזב אם לא אשחק בהרכב"

      לכתבה המלאה
      אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל עם טל בן חיים. קובי אליהו
      בטוח בהרכב. טל בן חיים/קובי אליהו

      טל בן חיים הבלם התייחס לכושר בו הוא נמצא: "אני מרגיש בכושר טוב מאוד. שיחקתי 16 מתוך 17 משחקים העונה. גם המחלה מאחוריי ואני מגיע בכושר טוב מאוד".

      על המפגש מול הבוסנים: "עברנו שבוע מאוד אינטנסיבי. אני משוכנע שנגיע מוכנים למשחק. כל אחד יודע את העבודה שלו ונשתדל להראות את זה מחר. המשחק מול בוסניה לא יהיה פשוט, זו נבחרת מצוינת ולא חשוב אם החלוץ המצטיין שלהם ייעדר. יש להם הרבה שחקנים טובים, מה שלנו אין".

      על התחרות בהרכב: "כולם רוצים להיות שותפים למשחק וזה טבעי. אני בטוח שמי שיעלה למגרש יוכיח את מקומו. יש אווירה טובה בין השחקנים ואני בטוח שמי שיהיה טוב יקבל את הבמה בפעם הבאה".

      הרכבי הקבוצות

      שופט: אנטוניו מתאו לאהוס (ספרד)
      אצטדיון: חיפה
      קהל: 31000

      טרם התפרסמו תגובות

      הוסף תגובה חדשה

      +
      בשליחת תגובה אני מסכים/ה
        3
        walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully