וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: ערן זהבי ביקש מחבריו לא לחגוג עם 'פיו פיו'

10.11.2014 / 7:34

דרישתו של גולדהאר להרגעת הרוחות מולאה על ידי הכוכב המורחק: "מכבי תל אביב צריכה לייצג משהו יותר קלאסי ואלגנטי". הצהובים יראו בבית הדין קטעי וידאו שמראים את גרסיה מנסה לעצור אוהדים שפרצו לדשא, וקראו לאוהדים לא להגיע לדיון. פאקו: "איגייבור מגיע להרבה מצבים"

one

מכבי תל אביב וקרלוס גרסיה יעמדו היום (שני) בצהריים בפני ועדת המשמעת של ההתאחדות לכדורגל בעקבות אירועי הדרבי שפוצץ בשבוע שעבר. הסיטואציה הזו אינה נוחה לבעלים של הקבוצה מיטש גולדהאר, שהעביר בימים האחרונים את רשמיו מקנדה באשר להתנהלות הדברים מאז האירוע. בין השאר ביקש גולדהאר ממנכ"ל הקבוצה מרטין ביין ומהמנהל המקצועי ג'ורדי קרויף להוריד לגמרי את הלהבות ולמתן את התגובות העתידיות. גולדהאר הבהיר כי הוא רוצה לראות מכבי תל אביב שמצליחה להתרומם מעל כל מכשול ולא נגררת לעימותים מול קבוצות אחרות.

המסר הזה הועבר לשחקנים בימים האחרונים וערן זהבי אפילו נבהל קצת כשהבין אתמול בטעות שהשחקנים הולכים לעשות את תנועה ה'פיו פיו' אם יבקיעו נגד מכבי נתניה. שרן ייני סיפר אמש בסיום המשחק כי זהבי היה קצת חרד מהאפשרות הזו נוכח דרישת גולדהאר להתמתנות והוא שוחח עם השחקנים לפני המשחק. "היו כל מיני שמועות לפני המשחק שנעשה את ה'פיו פיו' והיו גם פירסומים על כך אפילו שלא תיכננו זאת", סיפר ייני. "ערן בא אלינו לחדר ההלבשה ושאל: 'תגידו, מישהו מתכוון לעשות פיו פיו'? אמרנו לו שאין תכנון כזה. הוא עבר בין רוב השחקנים ושאל את השאלה כשהוא מבקש לא לעשות את זה".

למה הוא לא רצה שתעשו פיו פיו כמוהו אחרי גולים?

"כי מכבי תל אביב צריכה לייצג משהו יותר קלאסי, יותר אלגנטי, יותר רגוע. אנחנו צריכים להפגין שקט וביטחון ולא צריכים את האש הזו".

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
היה חרד מהאפשרות של חגיגות פיו פיו. ערן זהבי/ברני ארדוב

אז ההנחיות הועברו לשחקנים ועכשיו העיניים לוועדת המשמעת. את מכבי תל אביב ייצג היועץ המשפטי של המועדון עו"ד מורן מאירי. רק היום יחליטו בקבוצה אם הבלם קרלוס גרסיה יגיע למסור את העדות שלו, או שעו"ד מאירי יבהיר את הצד שלו בלי נוכחותו. במכבי תל אביב מתכוונים להראות קטעי וידאו בהם גרסיה מנסה דווקא לעצור את האוהדים שפרצו לכר הדשא ואולי אף ינסו לטעון שהסימנים שלו אשר נקלטו במצלמות אינן מוכיחים בבירור כי קרא לאוהדים לרדת לכר הדשא. בתוך כך הוציאו אתמול במכבי תל אביב הודעה לאוהדים לא להגיע היום להתאחדות בזמן ועדת המשמעת ולא לייצר שום פרובוקציה תוך כדי הדיון.

במכבי לא ידעו להעריך אתמול מה יהיה עונשם ומה יספוג גרסיה. "העמדה שלנו ברורה, אבל בית הדין יכול לקבוע כל דבר", אמרו במועדון. "זו אולי הפעם הראשונה שאנחנו הולכים לדיון בלי לדעת מה מחכה לנו". ייני התייחס לעניין העונש ואמר: "את מה שנעשה אין להשיב. עכשיו אנחנו הולכים לבית הדין ונקווה לצאת הכי טוב משם. אנחנו ננסה מעכשיו להקטין התפרצויות מול שופטים ולהיות יותר קלאסיים בתגובות שלנו. היום, למשל, קיבלתי צהוב אפילו שניגשתי בעדינות לשופט כי יש מתיחות גדולה מאוד בין כולם וחשוב להוריד את זה. הקהל במגרשים והחברה הישראלית בכלל צריכים לקבל דוגמא מהשחקנים וזו האחריות שלנו".

עוד באותו נושא

מכבי תל אביב גברה 1:3 על נתניה

לכתבה המלאה
איתן טיבי שחקן מכבי תל אביב (ימין) עם קרלוס גרסיה. ברני ארדוב
"זו אולי הפעם הראשונה שאנחנו הולכים לדיון בלי לדעת מה מחכה לנו". קרלוס גרסיה/ברני ארדוב

בחזרה למשחק אמש. ייני היה אחד מגיבוריו ואמש הוא סיפר כיצד הפך דווקא הוא לשוער כשאין יותר חילופים. "בשכונה כששיחקנו ארבעה נגד ארבעה למדתי להיות שוער. יכול להיות שמעכשיו אני אעשה קצת אימוני שוער גם בקרית שלום כי זו הפעם השנייה שאני נכנס לשער במשחקי מכבי. נראה לי שאימון פעם בחודש עם שורה, יוכל לעשות לי רק טוב. בפעם שעברה נכנסתי לשער במקום לירן שטראובר וכמעט עצרתי פנדל של דוד רביבו. נגעתי אז בכדור, אבל הוא נכנס. הייתי מאוכזב כמו שהייתי מאוכזב הערב מכך שהשמטתי שני כדורים שנבעטו לעברי".

ייני יתכונן החל מהבוקר למפגש מול בוסניה ויתכן כי אלי גוטמן היה צריך לבנות דווקא עליו כמגן ימני ולהשאיר את עמדת הקשר האחורי לגל אלברמן שמצוי בכושר משחק מצוין. ייני התייחס לכך ואמר: "גל נמצא בכושר מעולה, אבל אף אחד כולל אותי ואת גל לא יבקר את החלטות המאמן הלאומי. ההחלטות של גוטמן הן הכי טובות מבחינתו כי הוא רוצה את הכי טוב. אני רוצה לשחק בנבחרת בכל תפקיד ובכל עמדה שהוא ירצה אותי, אני אנסה לתרום".

ייני עמד בשער, אבל במשחק הבא מול קרית שמונה יעמוד ברק לוי. פאקו אייסטרן יכול לנשום לרווחה אחרי שבמשך זמן ממושך שוער המשנה סבל מפציעה טורדנית בברך וכעת הוא מרגיש טוב וישב אתמול גם על הספסל. הבאסקי אמר על כך: "ברק יהיה בסדר לקרית שמונה. למזלו הוא הגביר את האימונים בשבוע שעבר וביומיים האחרונים הוא לא התלונן על שום כאב, כך שאני מניח שהכל יהיה בסדר איתו".

פאקו קיבל אתמול מראדה פריצה צמד שערים, אבל הוא עדיין מסרב לקבוע שהשבדי הוא החלוץ הכי טוב שלו: "ראדה הוא חלוץ טוב, אבל אני לא יכול להגיד שהוא החלוץ הכי טוב שלנו כי יש לנו עוד חלוצים ולכל אחד אופי אחר. ברק בדש שיחק ובמשחקים שהוא פתח שיחקנו את הכדורגל הכי טוב שלנו העונה ולכן גם לו מגיע קרדיט. לעדן בן בסט יש אופי אחר במשחק שלו ואני קובע מי יפתח בכל משחק לפי הצרכים של הקבוצה".

שרן ייני שחקן מכבי תל אביב עם אפודת שוער. ברני ארדוב
"יכול להיות שמעכשיו אני אעשה קצת אימוני שוער". שרן ייני/ברני ארדוב
"איגייבור שקט ויש לו איכויות להיכנס לרחבה, יש לו הרבה אנרגיות"

מכבי תל אביב ממשיכה להיות מאוד פגיעה מאחור, אבל פאקו מטיל את האחריות על כל הקבוצה: "אי אפשר לחלק את הקבוצה לחוליות. כשאנחנו סופגים זו אחריות של כל השחקנים. איבדנו את הלחץ במרכז המגרש ולנתניה יש שחקנים שרצים טוב והם יכלו לקבל כדורים נוחים שאנחנו לא יירטנו במרכז. איבדנו היום המון כדורים באמצע ולהגנה היה יותר קשה בעקבות זאת".

פאקו ממשיך להאמין בנוסא איגייבור ונותן לו לפתוח, אף שהניגרי ממשיך לאכזב. אתמול צעקו אוהדים רבים לבאסקי שיוציא את הקשר, אבל הוא השאיר אותו עד הסוף. פאקו ניסה להסביר מה הוא מוצא באיגייבור: "אין לו עמדה מסויימת במגרש, אבל יש לו הרבה אנרגיות", אמר בצורה מפתיעה. "הוא שקט ויש לו איכויות להיכנס לרחבה. הוא אולי הבקיע עד עכשיו שער אחד והוא צריך להשתפר, אבל הוא מגיע להרבה מצבים".

פריצה פתח גם בדרבי בשבוע שעבר וסחט פנדל ממנו כבש ערן זהבי את שער השוויון. "אני מרגיש עייף, אבל מרוצה", אמר השבדי אמש. "כבר הרבה זמן שלא שיחקתי 90 דקות. היה נחמד מאוד להבקיע צמד שערים. נשארנו בעשרה שחקנים, אבל שרן עשה עבודה מצויינת מאחור והציל אותנו פעמיים". פריצה מיעט לשחק העונה וברוב המשחקים בכלל לא היה בסגל או שפתח על הספסל. כשנשאל האם הוא מבין את הסיבות שבעטיין פאקו לא נותן לו לפתוח, הוא אמר: "הקבוצה שיחקה טוב מאוד גם במשחקים בהם לא שותפתי, אבל אני המשכתי להתאמן חזק והראיתי לכולם שאני רוצה לשחק גם כן. בדרבי שיחקתי טוב עד שהמשחק פוצץ וגם היום היה לי משחק טוב. אני מבין שיש לנו שחקנים טובים ומבין את המאמן שצריך להתמודד עם שאלה קשה בכל שבוע".

לקראת המשחק מול קרית שמונה, אמר פאקו: "אנחנו רק בחודש נובמבר ועד חודש מאי יקרו הרבה דברים. המשחק הזה לא יקבע דבר לגבי האליפות. יש לקרית שמונה הגנה חזקה, אבל לנו יש התקפה מצויינת. יש לנו ביטחון רב בהתקפה שלנו".

השוער הטוב מבין השחקנים והשחקן הטוב בין השוערים/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully