וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביברס נאתכו: "יום לא פשוט, מקדיש את המשחק הזה למשפחה"

הישראלי כיכב ב-1:2 של צסק"א על סיטי ביום העשור למות בת דודתו: "לא ויתרנו וידענו שניצחון יחזיר אותנו לתמונה". כל התגובות והמספרים ממחזור האלופות, כולל פיצוץ הראיון של מוריניו

שחקן צסק"א מוסקבה ביברס נאתכו מול שחקן מנצ'סטר סיטי ג'יימס מילנר. AP
ערב מרגש במיוחד. נאתכו/AP

מספרי הערב

* המספר הגדול מכולם שייך כמובן לליאונל מסי, שהשווה את שיא הכיבושים של ראול בליגת האלופות (71). ראו ידיעה נפרדת

* לואיס אדריאנו הלוהט הפך לשחקן הראשון בתולדות המפעל שכובש לפחות שלושער בשני משחקים רצופים (כזכור, הערב היו לו שלושה, במשחק הקודם חמישה). מדהים.

* כמו כן, כוכב שחטאר הפך לשחקן הראשון שמבקיע לפחות שלושער, פעמיים, מול אותה קבוצה.

* ועוד לואיז אדריאנו: רק ליאונל מסי זכה להבקיע שמונה שערים נגד קבוצה אחת (מילאן).

* בפעם השלישית בלבד, שש קבוצות הבטיחו העפלה לשלב השני אחרי המחזור הרביעי (ריאל מדריד, ברצלונה, דורטמונד, באיירן מינכן, פורטו ופריס סן ז'רמן).

* סן ז'רמן השוותה את השיא של איפסוויץ' עם 31 משחקים רצופים ללא הפסד באירופה.

* באיירן מינכן העפילה לשלב השני בפעם ה-17 בתולדותיה. רק לריאל מדריד (19) יש יותר העפלות.

* צ'אבי אלונסו ספג את הצהוב ה-28 שלו בליגת האלופות - כמו ג'נארו גאטוסו. רק לפול סקולס (36) יש יותר.

* לסיידו דומביה מצסק"א מוסקבה יש עשרה שערים בליגת האלופות. חמשת האחרונים הגיעו מול מנצ'סטר סיטי.

* סיטי ספגה הערב את השער המהיר בתולדותיה באלופות - אחרי 96 שניות בלבד.

* אדן הזאר בעט ארבעה פנדלים במדי צ'לסי באלופות. רק שניים נכנסו.

* צ'אבי שוב השתווה לאיקר קסיאס עם 144 הופעות באלופות - יותר מכל שחקן אחר.

* ג'ון טרי רשם הופעה 102 באלופות, והשתווה לפרנק למפארד בפסגת ההופעות של צ'לסי במפעל הבכיר.

* הניצחון של צסק"א הוא ניצחון החוץ הראשון של קבוצה רוסית על אדמת אנגליה מאז שספרטק מוסקבה הכניעה את בלקבורן ב-1995.

צפו במהלך המדויק של באיירן מינכן

שחקן שחטאר דונייצק לואיז אדריאנו. רויטרס
לא מפסיק לשבור שיאים. אדריאנו/רויטרס

ההצגה של ביברס נאתכו

ביברס נאתכו סיפק הצגה נפלאה, כשבישל פעמיים והוליך את צסק"א מוסקבה שלו ל-1:2 מרשים על מנצ'סטר סיטי באנגליה. הניצחון החזיר את הרוסים לתמונת ההעפלה, אך מכיוונו של הקשר הישראלי היה מדובר בערב מרגש במיוחד: לפני עשר שנים בדיוק, מתה בת דודתו נילי נאתכו בתאונת דרכים. "זה יום לא פשוט בשבילנו ואני מקדיש את זה בשביל המשפחה", אמר אחרי המשחק לערוץ הספורט.

"היה לי משחק טוב מאוד וגם לקבוצה", הוסיף נאתכו. "לנצח במנצ'סטר זה לא פשוט. אמרתי גם אחרי המשחק מול רומא שכולם חתכו אותנו שיכולנו לגנוב תיקו. לא ויתרנו וידענו שניצחון אחד יחזיר אותנו לתמונה. עכשיו יש לנו משחק מול רומא ואנחנו בעניינים".

אגב, נאתכו מסר 62 מסירות במשחק - הרבה יותר מכל שחקן אחר בצסק"א (הבא בתור מסר 39), 51 מתוכן היו מדויקות. מדובר ב-82 אחוזי הצלחה - שני מתוך כל שחקני השדה של הקבוצה.

סיטי בצרות צרורות כמובן, עם שתי נקודות בלבד עד כה באלופות. המאמן המפסיד מנואל פלגריני אמר: "במחצית הראשונה, בעיקר, לא היינו ביכולתנו הרגילה. ספגנו שני שערים קלים. לפי המתמטיקה עדיין יש לנו סיכוי לעלות שלב, אבל צריך לחשוב גם על הפרמיירליג ולחזור ליכולת הרגילה שלנו".

עוד באותו נושא

נאתכו בישל פעמיים בניצחון צסק"א על סיטי

לכתבה המלאה
מאמן באיירן מינכן פפ גווארדיולה. AP
מקבל תשבוחות רבות. פפ/AP

באיירן מינכן שמרה על המאזן המושלם שלה עם 0:2 קליל על רומא והבטיחה את המקום הראשון בבית. פפ גווארדיולה אמר לאחר הניצחון של באיירן: "ה-1:7 במשחק הקודם היה יותר צירוף מקרים, משהו שקורה פעם בחיים. רומא לא רצתה להיות מובסת שוב והיא שיחקה מאוד הגנתי עם שישה בהגנה. בכל מקרה אנחנו שלטנו בעיקר במחצית השנייה".

מריו גצה: "זה כיף לשחק בקבוצה הזו. ניצחנו 0:2 ואנחנו מאוד שמחים על כך. ידענו שייקח קצת זמן להבין את המאמן שלנו אבל עכשיו אנחנו יודעים איך לממש את הציפיות שלו".

רודי גרסיה, המאמן המנוצח: "אנחנו מודעים לכך שבאיירן כמה צעדים לפנינו כרגע וניסינו לעשות התאמות. הם מאוד חזקים והוכיחו זאת שוב. למרות ההפסד אני חושב שתיקנו את הרושם מהמשחק הקודם".

ראג'ה נאיגולן קשר רומא: "זה היה חשוב לא לספוג הרבה שערים אחרי התבוסה ברומא. אחרי שפגשנו את באיירן פעמיים אנחנו עדיין במקום השני כך שיש לנו סיכוי טוב להעפיל ונעשה הכל בשני המשחקים האחרונים".

שחקן פריס סן ז'רמן אדינסון קבאני חוגג. AP
קבאני וחבריו הבטיחו עליה, ועכשיו הם מתעסקים במארסיי/AP

פריס סן ז'רמן הבטיחה מקומה בשלב הבא אחרי 0:1 צנוע על אפואל ניקוסיה. טיאגו סילבה אמר בסיום: "סיפקנו משחק טוב נגד קבוצה שניסתה להסתגר. היה קשה למצוא מרווחים, ועדיין יש לנו הרבה מה לשפר. עכשיו יש לנו זמן לנוח עד מפגש קשה נוסף, נגד מארסיי".

גם פורטו עלתה לשלב הבא לאחר 0:2 נאה על אתלטיק בילבאו. כוכבה, ג'קסון מרטינס, סיכם: "סיפקנו הופעה מצוינת בהגנה ובהתקפה. אנחנו מאושרים ממה שעשינו. הפנדל שהחמצתי לא משנה, מה שמשנה זה שניצחנו את המשחק".

ספורטינג ליסבון הרשימה מאוד ב-2:4 על שאלקה וחזרה לתמונת העליה. שוערה רוי פטריסיו אמר: "שיחקנו משחק מצוין והתוצאה הזאת הגיעה לנו. אנחנו עדיין בתמונת ההעפלה לשלב הבא, היום הראנו שאנחנו בחיים ושיש לנו קבוצה חזקה".

צ'לסי אכזבה עם 1:1 בלבד מול מאריבור. על אף שהחמיץ פנדל, ז'וזה מוריניו ממש לא האשים את אדן הזאר בתוצאה: "כששחקן משחק כל כך טוב, ועבורי הוא היה פנטסטי, הכי טוב בקבוצה, הוא יכול להחמיץ פנדל. היו לנו הרבה הזדמנויות, אבל השוער שלהם היה מדהים. אני לא מרוצה מהקבוצה שלי ולא מרוצה מהתוצאה". בסיום הראיון נשאל 'המיוחד' על המשחק הקרוב מול ליברפול, והגיב כך:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully