וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה המקצועית של האיגוד קבעה: האדום לזהבי מוצדק

כל האירועים מסערת הדרבי: הועדה של איגוד השופטים פרסמה מסקנותיה, שופט בימ"ש השלום האריך בשישה ימים את מעצרם של המעורבים. זהבי הגיע לאימון ראשון מאז הסערה. קרלוס גרסיה יעמוד לדין, גם מכבי והפועל ת"א. זהבי ואובארוב לא

one

סערת הדרבי עוד רחוקה מלחלוף, וגם היום (רביעי) עולם הכדורגל ממשיך לעסוק במשחק שפוצץ. וואלה! ספורט עוקב אחרי האירועים.

קשר מכבי תל אביב ערן זהבי באימון הקבוצה הראשון מאז סערת הדרבי. ניב אהרונסון
ערן זהבי באימון ראשון בקרית שלום מאז סערת הדרבי/ניב אהרונסון

20:30: הוועדה המקצועית של איגוד השופטים דנה באירועי הדרבי בשיתוף עם צוות השיפוט ומסקנותיה העיקריות הן ש"על אף התנהגותו האלימה של האוהד שפרץ למגרש, לא ניתן להגדיר את הרחקתו של ערן זהבי כטעות שיפוט וזאת נוכח התנהלותו במהלך האירוע. הועדה סבורה, כי על השחקן היה להתרחק ולעשות ככל יכולתו על מנת להימנע מהמשך העימות".

16:35: ראש חטיבת הספורט בהסתדרות החדשה, ניר אלון, פנה בשם שחקני הכדורגל לשרת המשפטים ולשר לביטחון פנים וביקש שיפסיקו לגלגל את האחריות לאלימות במגרשים אל ההתאחדות לכדורגל ושיפעלו לקיים את לשון החוק, ולדרוש עונשי מאסר בפועל למפרי החוק.

15:45: ערן זהבי הגיע לאימון מכבי תל אביב, ובדרכו לקרית שלום חלף על פני צוותי התקשורת שהמתינו לו בכניסה למתחם.

יוסי ציפקיס

15:05: ההתאחדות לכדורגל פרסמה את כתב האישום שהוגש על ידי תובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף. הסעיפים שבגינם מועמדות הפועל ומכבי תל אביב לדין הם התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות והתפרצות אוהדים לשדה המשחק בנסיבות מחמירות. קרלוס גרסיה יועמד לדין בסעיף של התנהגות בלתי הולמת בנסיבות מחמירות.

14:40: מכבי תל אביב פנתה לבית הדין העליון של ההתאחדות בבקשה לבטל את האדום של זהבי ולאפשר לו לשחק במשחק הקרוב נגד מכבי נתניה. "עניינה של בקשה זו הוא בכרטיס אדום שנשלף, בטעות, כנגד השחקן, במשחק הדרבי לאחר שזה התגונן מפני אלימות פיזית חריגה ויוצאת דופן של עבריין מורשע, המוכר לשחקן מהעבר, שיכור כלוט, מדיף ריח עז של אלכוהול, עם מבט מזוגג בעיניו לאחר שזה קפץ מהיציע והתפרץ למגרש במהלך המשחק ובמשך כמעט דקה נשאר השחקן חשוף מולו - פנים מול פנים. השחקן חשש שהוא אוחז או שיש בנעליו סכין והרגיש שקיימת סכנה מוחשית לבריאותו וחייו. שופט המשחק טעה כאשר סבר, ככל הנראה, שהשחקן חבט באוהד ושלף לעברו כרטיס אדום מיד לאחר האירוע".

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב. ניב אהרונסון
דהר לכיוון האימון. ערן זהבי, היום/ניב אהרונסון

14:05: איגוד השופטים מבהיר: "הפרסומים בגינם הושעו או לא שובצו השופטים אוראל גרינפלד ורועי ריינשרייבר אינם נכונים ואין לכך כל בסיס. רועי ריינשרייבר ייצא בתחילת השבוע הקרוב לשפוט בטורניר אופ"א בפורטוגל (טורניר בן שבוע ימים) ואוראל גרינפלד נמצא בימים אלו בפולין במסגרת הליגה האירופית שבה יכהן כשופט רחבה בצוות של איתן שמואלביץ' וממילא לא היה מיועד גרינפלד להיות משובץ במחזור המשחקים הקרוב.

13:45: תובע ההתאחדות ניר רשף החליט להעמיד לדין את בלם מכבי תל אביב, קרלוס גרסיה, אחרי שצפה בצילומי הטלוויזיה שבהם נראה הבלם לכאורה מעודד את האוהדים לרדת אל הדשא. בניגוד אליו, ערן זהבי ושורה אובארוב לא יעמדו לדין.

רועי ריינשרייבר שופט כדורגל (אמצע) עם שרן ייני שחקן מכבי תל אביב, קרלוס גרסיה, ערן זהבי. ברני ארדוב
יורחק על ידי בית הדין? קרלוס גרסיה/ברני ארדוב

13:05: בית המשפט האריך בשישה ימים את מעצרם של שבעה מהחשודים במעורבות בקטטה אתמול בכניסה לבית המשפט בתל אביב. בין העצורים עומרי חנין, בנו של חבר הכנסת דב חנין, וכן קצין בחטיבת גבעתי, סרן במיל' שי גיא. במהלך הדיון סיפר חוקר המשטרה רס"מ יוני הירשהורן כי חנין לקח חלק פעיל בקטטה, תקף באגרוף מאבטח של בית המשפט וכן תקף בעזרת חגורה חלק מהמעורבים האחרים בקטטה. סנגורו עו"ד ארד איילון ביקש לשחרר את בנו של חבר הכנסת תוך שהוא אומר כי הוא מגיע מבית טוב ואף אימו היא פסיכולוגית.

במהלך הדיון ביקשו גם סנגורים של החשודים האחרים, עו"ד ארי שמאי ועו"ד אסף אלוויה לשחרר את החשודים, אולם השופט ירון גת התייחס בחומרה רבה לחשדות המיוחסים לכל אחד מהחשודים ואמר בין היתר בהחלטתו: "מעיון בתיק החקירה עולה כי קיים חשד סביר כנגד החשודים וזאת כעולה מהודעות המאבטחים וצפייה ראשונית בסרטונים בתיק ובהודעות החשודים עצמם. המעשים המיוחסים לחשודים חמורים הן בשל האלימות הפרועה וחסרת הרסן שהביאה אף לפגיעות ממשיות בגוף והן בשל הבריונות, פריעת החוק והזלזול המופגן שעה שהמעשים נעשים מחוץ לכותלי בית המשפט שעה שנערך דיון באירועים דומים". (אבי אשכנזי)

כוחות שיטור מחוץ לבית משפט השלום בתל אביב. יוסי ציפקיס
לא לוקחים סיכונים. כוחות השיטור מחוץ לבית משפט השלום/יוסי ציפקיס

12:13: המשטרה מדווחת בדיון בהארכת מעצרו של בנו של חבר הכנסת דב חנין כי הבן נתן אגרוף לפרצופו של מאבטח במהלך הקטטה שהתרחשה בבית המשפט.

12:05: המשטרה מדווחת שאתמול עצרו שוטרי מרחב יפתח שני אוהדים נוספים החשודים בירידה לכר הדשא במהלך הדרבי. החשודים הם תושבי בת ים וראש העין והם מובאים בשעה זו לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בתל אביב.

12:00: המשטרה הציבה הבוקר כוחות גדולים סביב בית משפט השלום בתל אביב, כולל שוטרי יס"מ, זאת לאחר שאתמול אוהדי שתי הקבוצות, מכבי והפועל תל אביב, התקוטטו והיו מעורבים בקטטת ענק. בשעה זו דן שופט בית משפט השלום בתל אביב, ירון גת, בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם של שמונה מהמעורבים בקטטה אתמול. במשטרת תל אביב החליטו שלא לקחת סיכונים והציבו כוח משטרתי בכניסות לבית המשפט כדי למנוע קטטות נוספות. (אבי אשכנזי)

שחקני הפועל תל אביב באימון. קובי אליהו
מנסים לחזור לשגרה. שחקני הפועל תל אביב, הבוקר/קובי אליהו
אסי דומב מאמן הפועל תל אביב. קובי אליהו
שומר על אופטימיות. אסי דומב/קובי אליהו

11:55: יושב ראש איגוד השופטים, בן ציון סלמן, מבהיר: "לוועדה המקצועית אין סמכות לבטל את הכרטיס האדום לערן זהבי". המשמעות היא שהקשר יחמיץ בוודאות את משחקה של הקבוצה ביום ראשון נגד מכבי נתניה. (יניב טוכמן)

10:00: הפועל תל אביב ערכה אימון במתחם חודורוב שהיה סגור לתקשורת. אוהדים של האדומים לא הגיעו ובקבוצה מנסים כמה שאפשר לחזור לשגרה.

9:31: בהפועל תל אביב ממשיכים לזעום על איל ברקוביץ', המנהל המקצועי של האדומים. "הדיל הבא עם יעקב שחר חייב לכלול את ברקוביץ'", אמר גורם בקבוצה. סיימון כץ, חבר בדירקטוריון הוסיף: "דבריו של ברקוביץ' הם פופוליסטיים". (עמית גולדשטיין).

רועי ריינשרייבר שופט כדורגל (אמצע) עם שרן ייני שחקן מכבי תל אביב, ערן זהבי. ברני ארדוב
לכמה משחקים הוא יישאר בחוץ? ריינשרייבר/ברני ארדוב

9:10: חברי הוועדה המקצועית של איגוד השופטים ידונו היום בשאלה האם יש לבטל את האדום לערן זהבי. אחר הצהריים תתכנס הוועדה בראשות דני קורן, כשגם יושב ראש איגוד השופטים, בן ציון סלמן יהיה נוכח. צוות השיפוט בראשותו של רועי ריינשרייבר אמור אף הוא להגיע לדיון כדי לעבור על האירועים ובהמשך אמורה הוועדה לדון בבקשת מכבי תל אביב לבטל את הכרטיס האדום. משיחות שנערכות באיגוד עולה כי קיימת הבנה שריינשרייבר ציין בדוח שלו שזו הייתה פעולה של הגנה עצמית. אלא שהעניין שיכול להביא לכך שהוועדה לא תבטל את האדום נעוץ בעובדה שבאיגוד חוששים מתקדים שיכול להיות בהמשך מסוכן מאוד וייצור מצב שבו כמעט בכל שבוע תיעשה פנייה לוועדה לביטול כרטיס אדום עקב החלטה שיפוטית מוטעית של שופט. באיגוד ציינו כי כמעט בכל שבוע, ובעיקר בליגות הנמוכות, קיים מקרה שבו מובאות טענות להחלטות של שופטים ולאחר ביטול כרטיס אדום, כמו במקרה של זהבי, עלול להיפתח הסכר. יחד עם זאת, בגלל חומרת המקרה וההד התקשורתי, לא ברור כיצד יפעלו באיגוד במקרה הזה (יניב טוכמן).

8:49: בצל העליהום שנוצר על איגוד השופטים ועל רועי ריינשרייבר שנמצא בלב העניינים, הוחלט כי השופט לא ישובץ למחזור סוף השבוע הקרוב בליגת העל או בליגה הלאומית. הדברים מגיעים על אף שבאיגוד גיבו באופן מוחלט את ריינשרייבר וטענו כי ההחלטה שלו להרחיק את ערן זהבי הייתה מוצדקת על פי התקנון. איגוד השופטים פרסם היום (רביעי) את רשימת השופטים למחזור השמיני בליגת העל כאשר השופט שיעביר את משחקה של מכבי תל אביב בבלומפילד נגד מכבי נתניה (ראשון, 20:55) הוא איתן שמואלביץ'. במשחקה של הפועל תל אביב שתתארח אצל הפועל רעננה באצטדיון נתניה (ראשון, 20:15) ישפוט גיא ברגר.

סערת הדרבי

מי יבטל את הכרטיס האדום של ערן זהבי?

לכתבה המלאה
איל ברקוביץ', מנהל מקצועי הפועל תל אביב. קובי אליהו
ממשיך לעורר סערות. ברקוביץ'/קובי אליהו

7:24: במכבי תל אביב העידו אתמול כי לא נמצאו בצילומים עדויות להתנהגות של אלכסנדר אובארוב, ולמרות זאת זימן מנכ"ל הקבוצה מרטין ביין את אובארוב לפגישה שבה הוא ביקש ממנו הסברים לכל הידיעות על כך שהוא סימן לאוהדים משער 11 לרדת לכר הדשא. אובארוב הכחיש את המיוחס לו, אף שלעיתונאים אמר אחרת אחרי המשחק. דבריו של מאמן השוערים הספיקו לביין שהחליט לרדת מהעניין, כמו במקרה של קרלוס גרסיה שטען בפני ג'ורדי קרויף שהסימון שלו היה שהקבוצה עצמה יורדת מכר הדשא ולא בקשה מהאוהדים לפרוץ למגרש. בלי קשר, במכבי תל אביב יבקשו לקיים משחק חוזר עם קהל. (יניב טוכמן)

ארי שמאי. יוסי ציפקיס
עורכי הדין ארי שמאי ואסף אלוויה מתכוננים לדיון בבית משפט השלום בתל אביב/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully