וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בואו תראו יש מכות: מסקנות מאירועי הדרבי התל אביבי

אוהדים שמנים ודוחים, סדרנים שלא מזיזים את העיניים מהדשא ומדינה שמוצצת את הדם של עצמה. הדרבי פוצץ בגלל שרשרת של נסיבות, שאת כולן היה אפשר למנוע לו אנשים היו עושים את העבודה שלהם. אורן יוסיפוביץ מבקש להעניש בחומרה, ואז להנמיך את האש ולחזור לכדורגל

one

תגידו כשסיימתם לזרוק את הססמאות לאוויר. תודיעו שנגמרה ההתלהמות המטומטמת הזו. תבלבלו במוח על ועדות ומנהלות והתאחדויות, ומשטרת ישראל תעשה הערכת מצב ותגיע למסקנות. בולשיט, מדינה של צעקנים, הכול בולשיט. האירוע אמש היה מכוער, מגעיל, מבאס, מעציב, מדאיג, שובר - ובכל העולם צוחקים עלינו. הכול נכון. דרבי שפוצץ בדקה ה-36, במצב של 1:1, בגלל פריצה של אוהד שתקף שחקן. אבל זה משחק שפוצץ. לא פיגוע ולא מלחמה. ועדיין, ישראל, מדינת ההתלהמויות הבלתי נגמרות, מתמרקת. סוף סוף אפשר לדבר על ספורט בחדשות, כי היו מכות.

לא צריך שום ועדה כדי לחשוב, לא צריך לחפש מסקנות. כל מה שקרה אתמול קרה בגלל שרשרת של אנשים שלא עשו את העבודה שלהם. אז עכשיו השאלה היא האם כולם יזרקו ססמאות או שיטפלו בחוטאים כדי שבפעם הבאה זה לא יקרה.

אם הפיו-פיו הלהיט את האווירה, מרגע התקיפה לא היה למשחק ערך. היה ברור שכל פיפס קטן ידליק את החבית, וחבל שריינשרייבר לא קלט את זה

ערן זהבי לא אשם במה שקרה אתמול, אבל התנהגות אחרת מצדו כנראה היתה מונעת מהערב הזה להידרדר לאן שהידרדר. כי לא זכור מתי פוצץ דרבי, וגם על זה של אמש לא היה כתוב פיצוץ. שוב, אין כאן הצדקה לכל דבר שקרה לאחר הפיו-פיו, אבל זהבי ידע שזה משהו שהוא לא צריך לעשות. הוא עשה את זה בעונה שעברה, והצטער על כך. אמר שעשה את זה בלהט הרגע ושהעדיף שלא היה עושה את זה. מאז, הוא כבש כל כך הרבה ומעולם לא ירה בקהל יריב. אתמול זה שוב התפלק לו. הוא גם נענש, כפי שנתבקשו שופטי הליגה לעשות, עם כרטיס צהוב. אם ירצו להעניש אותו הלאה, נקווה שיעשו זאת רק כספית. הכרטיס האדום שלו, גם אם נשלף כחוק, חייב להתבטל. זהבי לא אשם שעבריין עם היסטוריה של דרעק הסתנוור והתהלך כמו שיכור כל הדרך לתוך דשא - עבירה פלילית כשלעצמה. הוא לא אשם שהדביל הניף לעברו את ידיו הרופסות ונשלח לעברו בעיטה. הוא לא צריך להחמיץ זמן משחק בגלל זה, ואנחנו לא צריכים להחמיץ זמן משחק שלו.

רועי ריינשרייבר היה צריך לשרוק לסיום הדרבי ברגע שהשמן השעיר נכנס לפריים. אם הפיו-פיו הלהיט את האווירה, מרגע התקיפה לא היה למשחק ערך. היה ברור שכל פיפס קטן ידליק את החבית, וחבל שריינשרייבר לא קלט את זה. אבל מכאן ועד לעליהום המוגזם שעף לעברו המרחק גדול.

אז ריינשרייבר נתן למשחק להמשיך, ואנחנו קיבלנו תאקל עצבני מדי של טל בן חיים, ומיד פריצה המונית של אוהדים משער 11, שלא רצו לתת לאוהד הפועל להיות האידיוט הבלעדי מהערב הזה. וכולם, ואני מקווה שאני מכליל כאן, אותו ייצור מבחיל, עם כרס שעירה, בלי מוח ובלי עתיד. הם מייצגים את כל מה שרע בישראל - לא בכדורגל הישראלי - וכמה חבל ששתי הקבוצות התל אביביות ייענשו בגלל מעשיהם. את העבריין הראשי משער 5 צריך לכלוא. מספרים שהתיק שלו גדול יותר מהכרס שלו, כך שמשפטית אולי סוף סוף יצליחו לעשות פה משהו בנידון. את האוהדים שפרצו משער 11 יש להרחיק מכדורגל לכל ימי חייהם. זה בטח לא יקרה, כי המוסדות האחראיים יציגו את האימפוטנציה הרגילה, ובעוד חודש נראה את אותם פוחלצים פוקדים את אותם אצטדיונים.

שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי מתעמת עם אוהד הפועל תל אביב. קובי אליהו
שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי מתעמת עם אוהד הפועל תל אביב/קובי אליהו

האשמים הכי גדולים הם ה"שוטרים" וה"סדרנים" וה"שופטים". 600 איש, כך הם ביקשו, 600. אבל כל האנשים המוכשרים האלה לא הצליחו למנוע מאוהד אחד שמן, רופס, עם טרנינג, להגיע ממעלה שער 5, לתוך המגרש, ולעשות דו קרב שליפות עם זהבי. איפה היו כל ה-600? למה לקח להם כל כך הרבה זמן להגיע אל הדביל? כי הם צפו במשחק. כי זה מה שכוחות אבטחה עושים בישראל. לוקחים כסף כדי לשמור, ורואים על הדרך דרבי בחינם. בעונה שעברה הבוס ביקש שאשב עם אוהדי סכנין בבלומפילד, במשחק נגד מכבי. זה היה בשער 5, כשכל הסדרנים שהיו בסביבתי היו עם הפנים לדשא. אחד מהם הסתיר לאוהד שישב לידי. האוהד ביקש בנימוס מהסדרן שיזוז, אבל הסדרן לא זז. 90 דקות פנים לדשא. גם כשישבתי בטדי עם אוהדי אשדוד מול בית"ר, אותו דבר. שלשום בארנה, ביקשתי משוטר לזוז כי הוא הסתיר לי. הוא עמד חמישה מטרים מהפרקט, והסתיר. ביקשתי שיזוז, הוא טען שמתפקידו לעמוד שם. התלוננתי בפני אחד מאנשי ירושלים. הוא הלך אל השוטר, והשוטר העסוק לפתע זז. כנראה ההערכות שלו על פריצת דאעש לארנה היו מוטעות.

עוד באותו נושא

עיני: "האלימות הרימה ראש באופן מסוכן"

לכתבה המלאה
כמו בזמן המלחמה , כשהמדינה נקרעה בתוך עצמה - שמאל נגד ימין - כך עכשיו. בטלוויזיה, ברדיו, בפייסבוק. הפועל יאשימו את מכבי, מכבי יאשימו את הפועל, וכולם יצעקו על כולם

בחזרה לבלומפילד. כי אז שוב כוחות המחץ של הסדרנים הראו כמה מוכשרים הם לתפקיד. אז פרצו כמה אוהדי מכבי, שכנראה הקשיבו לפקודות של כמה גורמים במועדון, ופשוט עשו מה שרצו. מאבטח אחד שניסה לנטרל אוהד אחד, נפגע והתעלף כתוצאה מהמגע. האוהד המשיך לרוץ, ורק כשכולם הגיעו לסוף המגרש, הם נעצרו. שוב, תוך חודש תראו אותם שוב במגרשים. זה כמעט מובטח. כי אף אחד לא מצליח להרחיק אותם משם. לא הקבוצות ולא הרשויות. למה שהדביל משער 5 יפחד, אם כל אוהד שפרץ למגרש לפניו ממשיך לשבת לידו באותו היציע? למה שהגרעין הקשה של הפועל, או כל קבוצה אחרת, יתנהג אחרת - אם הענישה דינה כליטוף? איך יכול להיות שכמעט 10 אוהדי מכבי יפרצו למגרש ולא יפחדו לרגע ממר גורלם?

זו השרשרת, מהפיו-פיו ועד הסוף המר. כל מי שצריך להאשים, אפשר להאשים ולהעניש. הכול ידוע, כולם אצלכם. רק תפעלו. אבל אנחנו נקבל עכשיו ימים ארוכים של פוליטיקאים משעממים ופקידים אפורים ויו"רים ומנכ"לים ועו"ד ועוד. נקרא על ועדות שלא יחליטו על כלום, ועל הסקת מסקנות שלא תשנה דבר. נלמד על 'ענישה חסרת תקדים' של הפועל ומכבי תל אביב, עוד דבר שלא יפתור כלום - כך מוכיחה ההיסטוריה. ובעיקר נתלהם.

כמו בזמן המלחמה בעזה, כשהמדינה נקרעה בתוך עצמה - שמאל נגד ימין - כך עכשיו. בטלוויזיה, ברדיו, ברשתות החברתיות. הפועל ומקורביה יאשימו את מכבי, מכבי וגורמיה יאשימו את הפועל, וכולם יצעקו על כולם. די, תתקדמו. מצטער לאכזב אתכם, אבל אין עליית מדרגה באלימות אוהדים בכדורגל הישראלי. ואל תדברו על יומו השחור של הכדורגל הישראלי - היו רעים יותר ויהיו רעים יותר. ואל תבקשו לסגור את הליגה - היא היתה סגורה מספיק זמן. תענישו את מי שצריך, ולהבא, תעסיקו את מי שצריך.

תלמדו מההולנדים. הסיפור די דומה. ב-22 בדצמבר, 2011, פרץ אוהד אייאקס שיכור למשחק מול אלקמאר וניסה לתקוף את השוער אסטבן. אסטבן, בניגוד לזהבי, התחמק יפה יותר, ובניגוד לזהבי, בעט לאוהד את הצורה. הוא חטף אדום מיידי, ומאמן אלקמאר חרטיאן ולבק אמר לשחקנים לרדת מהדשא במחאה. המשחק פוצץ. כמעט שבועיים לקח להתאחדות ההולנדית לחשוב מה עושים, והם חשבו על הנמכת האש במקום על הגברת הלהבות. נקבע משחק חוזר ל-19 בינואר, ולארנה הותרה כניסת ילדים בני 12 ומטה בלבד, ובחינם. על כל עשרה ילדים שמר מבוגר, וכל בית ספר הוציא הסעה. נקודות לא הורדו ורדיוסים לא הושתו - ואפילו האדום של אסטבן בוטל. והנה, ההולנדים שרדו. ושם, תאמינו או לא, האוהדים הרבה יותר מפחידים מהנוראיים שבאולטראסנו.

אבל פה זה לא הולנד, ופה נעדיף להעביר את הימים הבאים במלחמה בינינו לבין עצמנו. אל תאמינו למה שמספרים לכם - המצב במגרשים לא חמור יותר מהמצב במדינה, וגם המקרה המגעיל של אתמול היה נמנע בקלות אם מקצוענים היו מטפלים בעניין. וכל עוד הם לא יכולים לטפל, הנה עוד גניבה מאירופה - דרבים ללא קהל חוץ. פחות בלגן, פחות אבטחה, פחות הוצאות למועדונים, והכי חשוב - פחות רדיוסים ועונשים קולקטיבים.

נתראה במגרשים, בתקווה שכבר בשבת הקרובה. עם מחזור מלא. עם הפועל. עם מכבי. עם ערן זהבי.


לעמוד הפייסבוק של אורן יוסיפוביץ

לטוויטר

לתגובות והצעות: orenjos@walla.co.il

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב מתגונן בפני אוהד של הפועל תל אביב. ברני ארדוב
ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב מתגונן בפני אוהד של הפועל תל אביב/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully