וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: צדביטה זאגרב הדהימה את מכבי תל אביב עם 73:83

אלופת אירופה התבזתה עם הפסד לקבוצה הצעירה מקרואטיה, שרשמה ניצחון בכורה במפעל. פארגו הוביל עם 24, אבל החטיא את כל הזריקות החשובות

ברני ארדוב

סנסציית השנה ביורוליג התחוללה הערב (חמישי) ולצערה של מכבי תל אביב, זה קרה על הראש שלה. אלופת אירופה התבזתה עם הפסד ביתי 83:73 מול צדביטה זאגרב הקרואטית, קבוצה צעירה שתחת המאמן המצוין יסמין רפשה, עשתה היסטוריה והשיגה את ניצחון הבכורה שלה במפעל.

אחרי התבוסה המביכה ב-30 הפרש בירושלים ביום ראשון, הקבוצה של גיא גודס הייתה בטוחה שהיא מקבלת כר נוח מאוד להתאוששות, אבל גילתה חבורה לוחמנית ותוססת, שלא הפסיקה לצלוף מחוץ לקשת, לא נבהלה משום ניסיון קאמבק ולמעשה, שלטה במשחק בהיכל מהרגע הראשון ועד לאחרון. מכבי שוב לא מצליחה לחבר שני ניצחונות רצופים ביורוליג ובאופן כללי, נראית רע מאוד. רק ג'רמי פארגו קלע היטב, 24 נקודות, אבל גם הוא היה חלש ברגעי ההכרעה והחטיא שלל זריקות חשובות.

ג'רמי פארגו, שחקן מכבי תל אביב עם גיא גודס. ברני ארדוב
סנסציה בהיכל. פארגו וגודס הלכו לאיבוד/ברני ארדוב
אלון שטיין, פיני גרשון, ניקולה וויצ'יץ' אנשי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
איזה פיתרונות יש להם להציע? שטיין, גרשון ו-וויצ'יץ'/ברני ארדוב

רבע 1:

מכבי פתחה עם פארגו, לנדסברג, סמית', רנדל וסופו. צדביטה עם גורדיץ', פילפיץ', מזאלין, בילאן ודלאס. עוד לפני הג'אמפ הראשון, הקהל בהיכל הניף שלט "ערן זהבי אנחנו מאחוריך" ושר לשחקן. הקרואטים פתחו עם שני סלים מקרוב, לפני שפארגו העלה את מכבי על הלוח וסופו השווה. הנדנדה נמשכה וסופו קבע 7:8 מהקו, אבל הקרואטים צלפו ודאנק של גורדיץ' במתפרצת קבע 8:15 מפתיע לאורחים והוביל לפסק זמן של גודס. אחרי עוד שלשה של צדביטה, מכבי סופסוף התעוררה ופארגו, עם סל מחוץ לקשת, הוריד למינוס חמש וגרם לרפשה לקחת את פסק הזמן שלו. השלשות עפו בלי סוף, מצד לצד והקרואטים שמרו על היתרון. הרבע הסתיים ב-22:26 לצדביטה.

סופוקליס שחורציאניטיס שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
משחק רע מאוד של מכבי. סופו/ברני ארדוב
אוהדי מכבי תל אביב בשלט תמיכה לשחקן ערן זהבי. ברני ארדוב
הקהל הצהוב עם זהבי/ברני ארדוב

רבע 2:

מכבי השוותה עם פתיחת הרבע השני, אבל ריצה נוספת של האורחים העלתה אותם ל-26:34 אחרי סל ועבירה יפים של אוקיץ'. הקרואטים סירבו להחטיא, אבל פארגו החזיק את מכבי לבד במשחק ועם חמש מהירות עלה ל-13 וצימק ל-37:34 באמצע הרבע. גורדיץ' עלה כבר ל-13 נקודות משלו עם עוד שלשה יפה וצדביטה ברחה ל-36:44 לקראת סיום המחצית. להפסקה ירדו הקרואטים ביתרון 40:44.

ג'רמי פארגו שחקן מכבי תל אביב, משמאל. ברני ארדוב
היחיד שתפקד במחצית הראשונה. פארגו/ברני ארדוב

רבע 3:

רק אחרי דקה וחצי הגיע הסל הראשון של המחצית השנייה וגם אותו פארגו השיג בקושי. סמית' השווה ל-47:47 עם שלשה אחרי הנעת כדור מצוינת, אבל הקרואטים סירבו לתת למכבי לייצר מומנטום וענו על כל סל עם סל משלהם. מטח השלשות של האורחים נמשך והם עלו ל-51:57. עוד ריבאונד התקפה, עוד שתיים של צדביטה וזה פתאום 51:62 מפתיע ביותר, שתי דקות לסוף הרבע. הקהל שרק בוז, גודס לקח פסק זמן. מכבי ניסתה לחזור בכל כוחה, אבל גורדיץ' המשיך לתפור אותה וממש בסיום הרבע צלף עוד שלשה וקבע 57:68 מדהים.

גיא גודס מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
אין לו פתרונות למצב. גודס/ברני ארדוב

רבע 4:

למכבי שוב לקח זמן להיכנס לרבע, עד שלנדסברג קלע נקודות ראשונות, 8:24 לסיום. רנדל הוסיף חטיפה מהירה ורפשה לקח פסק זמן כדי שלא יווצר מומנטום. פארגו חזר מהמנוחה הקצרה עם עוד שלשה וזה פתאום רק שש הבדל עם הרבה זמן לשחק. פילפיץ' עצר את מכבי עם עוד שלשה וגודס התרגז על הקווים. לנדסברג קלע שלשה, פילפיץ' ירה עוד אחת, 67:74, חמש וחצי דקות לסיום. טיוס צימק עם סל ועבירה אחרי מהלך קבוצתי נאה. פארגו לא הפסיק להחטיא והקרואטים עלו ל-71:76 מקו, שתיים וחצי דקות לסיום. מכבי המשיכה לקבל צ'אנסים, אבל סמית' עשה עבירה בהתקפה. צדביטה השיגה סל חשוב והמשיכה להתקרב לניצחון. פארגו הצליח לצמק, אבל מכבי לא לקחה ריבאונד והקרואטים סגרו את העסק עם עוד לייאפ.

הספסל של מכבי תל אביב. ברני ארדוב
אף אחד לא הצליח לתרום/ברני ארדוב

סטטיסטיקה:

קלעו למכבי תל אביב: ג'רמי פארגו 24 נקודות (9 מ-18 מהשדה), 5 אסיסטים ו-3 ריבאונדים, דווין סמית' 14 (2 מ-7 לשלוש) ו-7 ריבאונדים, סופוקליס שחורציאניטיס 10, בריאן רנדל 8, 4 ריבאונדים ו-4 איבודים, גיא פניני 7 (1 מ-4 לשלוש), סילבן לנדסברג 5 ו-7 ריבאונדים, אלכס טיוס 3 (5 ריבאונדים), מרקיז היינס 2. ג'ייק כהן ואלכס מאריץ' שותפו, אך לא קלעו.

לצדביטה: רוקו אוקיץ' 17 ו-6 אסיסטים, נמניה גורדיץ' 16 (4 מ-6 לשלוש), פראן פילפיץ' 14 ו-5 אסיסטים, מאריו דלאס 10 ו-9 ריבאונדים, מירו בילאן 10 ו-8 ריבאונדים, טומיסלב זובצ'יץ' 8, לוקה באביץ' 5 ו-5 ריבאונדים, לוברו מזאלין 2, מרקו אראפוביץ' 1. קרלו זגאנץ', אנטה דלאס ואיבן רמליאק שותפו, אך לא קלעו.

אלכס מאריץ' מרקיז היינס שחקני מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הפנים העגומות בסיום/ברני ארדוב
לא הצליח להושיע הערב. ג'רמי פארגו/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully