וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלפרין: "האוהדים מתרגשים", גודס: "ירושלים אוהבת לרוץ, נצטרך לעצור את זה"

הפועל ירושלים ומכבי תל אביב ייפגשו בראשון (20:45 ערוץ 1) לקרב השני העונה. לינהארט לא יתלבש. לאוחיון חסרים חמישה אסיסטים כדי להגיע ל-1,000 בקריירה בליגת העל. הפועל תל אביב - גלבוע/גליל, אילת - אשדוד

יותם הלפרין שחקן הפועל ירושלים (ימין) מול מרקיז היינס שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ישתפר? היינס במאבק עם הלפרין/ברני ארדוב

אחד הרגעים המסקרנים של עונת 2014/15 יגיע מחר (ראשון) כאשר הפועל ירושלים ומכבי תל אביב ייפגשו שוב בפיס ארנה לקרב השני ביניהן העונה (20:45, ערוץ 1). כזכור, ירושלים כבר הספיקה לעקוץ את האלופה מוקדם יותר העונה עם הניצחון בגמר גביע ווינר, וכעת שתי הקבוצות מתייצבות למפגש מרתק נוסף. הפועל תל אביב, שניצחה במשחק אחד בלבד העונה, תארח בהדר יוסף את הפועל גלבוע/גליל עליון (19:40). הפועל אילת, שגם היא ניצחה פעם אחת, פוגשת את מכבי אשדוד נטולת הניצחונות (19:35).

הפועל ירושלים - מכבי תל אביב (20:45, ערוץ 1)

מה עוד אפשר להגיד על המשחק בין שתי הגדולות של הכדורסל הישראלי, שהספיקו להיפגש בגמר גביע ווינר, אז החבורה של דני פרנקו השיגה ניצחון ראשון העונה (78:81) בדרך לזכייה בתואר. המאזן בין שתי הקבוצות בכל הזמנים עומד על 15:89 לזכותם של הצהובים, ובעונה שעברה הוא עמד על 2:2.

ירושלים מגיעה למשחק אחרי ניצחון הבכורה שהשיגה ביורוקאפ על פרטיזן בלגרד, אולם גם ראשיה מודעים לכך שהיכולת שמציגה הקבוצה לא מספקת ועדיין בודקים אפשרות לצרף גבוה נוסף. הקבוצה של דני פרנקו עדיין עם מאזן מושלם אחרי ארבעה משחקים, כשבשלושה מהם היא השיגה ניצחון בלפחות 18 הפרש. ירושלים מובילה עד כה את הליגה בהתקפה ובהגנה עם יחס סלים 68:86.2, וכן באסיסטים (27.5 למשחק בממוצע).

"ברור שמדובר במשחק גדול עם תכונה רבה והתרגשות אצל האוהדים", אמר יותם הלפרין שנרגש לפגוש את קבוצת נעוריו. "מצד שני, בסופו של דבר זה עוד משחק בליגה ארוכה מאוד של שלושה סיבובים. אנחנו נמצאים בסך הכול במחזור החמישי של העונה. אנחנו יודעים שכל הכרטיסים נמכרו והעובדה שהארנה צפויה להיות מלאה מעניקה מימד של חגיגיות. נעשה את הכול כדי לנצח". פרנקו הוסיף: "באופן טבעי יש אווירה של דריכות לקראת המשחק. אנחנו יודעים בדיוק איך אנחנו אמורים להגיע ולהתמודד במשחק הזה על מנת שנוכל לנצח אותו".

נייט לינהארט שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
שוב הוא לא נספר. לינהארט/קובי אליהו

גם מכבי תל אביב מופיעה למשחק עם מאזן מושלם במשחקי הליגה אחרי ניצחונות על נס ציונה, הפועל חולון, הפועל אילת ועירוני נהריה. אחרי הניצחון על אלבה ברלין ביורוליג, ביקש המאמן גיא גודס שלא להקל ראש במשחק הקרוב. אגב, על הניצחון על הגרמנים העיבה תקרית מכוערת כשדווקא בגרמניה בחרו ישראלים להניף שלט מכוער שבו נכתב "שמעון מזרחי תתאבד". היום צפתה הקבוצה בווידאו וערכה אימון מסכם. נייט לינהארט שוב לא נרשם לסגל, כמו גם אלכס מאריץ', כאשר הזרים שכן נרשמו הם ג'רמי פארגו, מרקיז היינס, דווין סמית' וסופוקליס שחורציאניטיס.

"זה משחק יוקרתי וחשוב וצריך להיות משחק טוב לקהל שיגיע", אמר גודס. "אנחנו רוצים להמשיך את המומנטום והיכולת שהצגנו נגד אלבה ברלין. המשחק מול ירושלים זה המשחק שכל הקהל הישראלי מחכה לו. בליגה זה סגנון אחר לעומת היורוקאפ. כשירושלים רואה את מכבי היא משחקת אחרת. ירושלים מאוד מוכשרת ועושה הרבה נקודות, ואם ניתן להם לעשות את זה, המצב שלנו לא יהיה טוב. שם המשחק זה הגנה. אם נציג את אותה הגנה כמו נגד אלבה, ננצח. דיברנו עם השחקנים שניצחון יגיע דרך ההגנה. במשחק האחרון בגבי ווינר, ירושלים עשתה נזק גדול בריבאונד התקפה. אלו הדברים שנצטרך לשים אליהם לב. ירושלים אוהבת לרוץ ונצטרך לעצור את זה".

מבחינה סטטיסטית, יהיה מעניין לעקוב אחרי יוגב אוחיון שצריך למסור חמישה אסיסטים כדי להגיע ל-1,000 בקריירה בליגת העל (הישג אותו רשמו ב-30 השנים האחרונות רק מאיר טפירו, ישראל אלימלך, עדי גורדון ובשבוע שעבר גם מורן רוט). כמו כן, אוחיון זקוק לתשע נקודות כדי לעלות למקום ה-150 בדירוג קלעי כל הזמנים. מי שינסה לשפר את המספרים שלו הוא מרקיז היינס שקלע עד כה 3.8 נקודות בלבד בליגה עם 1 מ-15 מחוץ לקשת.

גארד מכבי תל אביב יוגב אוחיון. ברני ארדוב
בדרך להיכנס לרשימה מרשימה במיוחד? יוגב אוחיון/ברני ארדוב

הפועל תל אביב - הפועל גלבוע/גליל עליון (19:40, 5+ לייב)

משהו לא טוב עובר על החבורה של עודד קטש, שסובלת מפתיחת עונה לא טובה כשהשיא הגיע ברוממה עם תבוסה של האדומים נגד מכבי חיפה (82:58) שהנחיתה הפסד שלישי מארבעה משחקים. מי שממשיך לאכזב הוא ג'רון מיימון שהולך ומידרדר מתחילת העונה. אחרי שקלע 12 נקודות במחזור הראשון נגד אילת, הוא ירד לשבע נגד נהריה, לשש מול ירושלים והשיא הגיע במחזור הרביעי מול מכבי חיפה כשהוא לא קלע כלל ב-12 דקות. למרות זאת, נקודת האור מגיעה מרביב לימונד שלא ירד עוד מ-11 נקודות העונה ומוביל את הישראלים עם 16.3 נקודות בממוצע למשחק.

מנגד, הקבוצה של ברק פלג שומרת על חוסר יציבות שכן אחרי התבוסה במחזור הראשון לחולון, היא ניצחה את אילת בבית ואת נהריה בחוץ, אבל במחזור האחרון היא הובסה על ידי הפועל ירושלים וכעת היא מחפשת ניצחון חוץ שני העונה. הקושי העיקרי של גלבוע/גליל הוא בחלק ההתקפי שכן הקבוצה נמצאת במקום האחד לפני אחרון בליגה עם 70.8 נקודות בממוצע למשחק (רק נהריה קולעת מעט פחות). כמו כן, גלבוע/גליל היא הגרועה בליגה באחוזי קליעה משתיים (38.5 אחוז) ובקליעה משלוש (25.3 אחוז).

רביב לימונד שחקן הפועל תל אביב. קובי אליהו
מוביל את הישראלים של הליגה. רביב לימונד/קובי אליהו

הפועל אילת - מכבי אשדוד (19:35)

אילת ממשיכה לחפש דרך להשיג ניצחון ראשון מאז המחזור הראשון ורשמה שלושה הפסדים רצופים מאז. אגב, גם בעונה שעברה אילת הפסידה בשלושה משחקים רצופים (מחזורים 8-10), אבל ניצחה לאחר מכן, והפעם האחרונה שהקבוצה הפסידה בארבעה משחקים רצופים הייתה בעונת 1995/6. מי שבעיקר מאכזב הוא הספסל של אילת שתורם העונה רק 13.8 נקודות למשחק. באילת מצפים מן הסתם לתרומה משמעותית יותר מעמית שמחון שעדיין לא קלע שלשה העונה ועומד על 0 מ-10 מחוץ לקשת. באשדוד עדיין תרים אחרי ניצחון ראשון בעידן ליאור ליובין שראה את הקבוצה שלו חזרה מבור גדול (61:37 בתחילת הרבע השלישי מול חולון) אבל הפסידה בפעם הרביעית העונה 89:79. מי שיצטרך לתת מעצמו הרבה יותר כדי להשיג ניצחון הוא טרל האריס שהספיק לקלוע שלוש נקודות במשחק האחרון ב-12 דקות.

אפיק ניסים, שחקן הפועל אילת. ברני ארדוב
ינסו להימנע מהרצף משנות התשעים. אפיק ניסים/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully