וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רועי קהת: "לא פוסל חזרה למכבי תל אביב"

30.10.2014 / 12:30

המוליכה דוהרת, אבל רועי קהת נשאר רגוע ("לא נופלים מהגדולות, אבל אין מה לדבר על אליפות בשלב זה") ונזכר ברגעים הקשים בלאומית ("הנבחרת הצעירה חשפה אותי לליגת העל"). ראיון

one

בחלון ההעברות של ינואר האחרון החליטו בעירוני קרית שמונה שהקבוצה חייבת להתחזק כדי להתברג בצמרת. בשיחות הפנימיות של ראשי המועדון דיברו על שמות גדולים ולבסוף נחתו בקבוצה ויאם עמאשה ורוג'רס קולה, שהיו אמורים לתת את השינוי. על הרכש השלישי דיברו פחות. רועי קהת הצעיר הגיע ממכבי יבנה, אבל בתקשורת ומסביב לקבוצה לא התרגשו מההחתמה של הקשר הצעיר, אלא שבתוך המועדון האמינו שדווקא קהת יהיה זה שיביא שינוי. ההתאקלמות הייתה מיידית וההצלחה מסחררת. ביום שלישי, במשחק של עירוני קרית שמונה מול בני סכנין, הקשר כבש צמד והוכיח בפעם המי יודע כמה שהוא אכן אחד משחקני הרכש הכי חשובים שהגיעו לקבוצה בשנים האחרונות. עכשיו כשיש ממנו כבר ציפיות הילד שגדל במכבי תל אביב ונכשל בהפועל באר שבע יצטרך להוכיח שהוא קורץ מהחומר של הגדולים באמת ויצעיד את קרית שמונה לעוד עונה חלומית.

רועי, נדמה שאי אפשר לעצור אתכם.

"התחלנו את העונה מצוין. מקווה שנמשיך ככה ומעבר לזה אין יותר מדי מה להגיד".

בעבר היו אומרים שקבוצות שמגיעות למפגשים מול מכבי חיפה והפועל תל אביב מפגרות כבר מהפחד 1:0. זה כבר תקף למשחקים מול קרית שמונה?

"אני מכיר את זה משנים קודמות ואמרו את זה על קבוצות אחרות. אנחנו קבוצה טובה, אבל לא יודע אם מרתיעים ברמה כזו. אנחנו עדיין לא ברמה הזו, אבל אנחנו עובדים קשה ובטוח שהניצחונות עושים את שלהם".

אתם מסוגלים לרוץ עד סוף העונה במאבק על האליפות?

"הוכחנו בשנה שעברה שאנחנו יכולים להתמודד עם הגדולות בצמרת הגבוהה, אבל על אליפות אין מה לדבר בכלל בזמן כזה. נצטרך להגיע לשלבים מאוחרים של העונה בצמרת ואז לראות. המטרה היא בראש ובראשונה פלייאוף עליון".

עכשיו אתה מנמיך ציפיות.

"עונה זה מרתון ולא יודע אם ניאבק על אליפות. לא התכוונתי שהמקום השישי הוא המטרה שלנו. אבל המטרה הראשונה במעלה הדרך היא להבטיח את הפלייאוף העליון. כמובן שאחרי שסיימנו במקום השלישי בעונה שעברה מקום שישי לא יהיה טוב עבורנו".

רועי קהת שחקן עירוני קרית שמונה (ימין). אדריאן הרבשטיין
"המטרה היא בראש ובראשונה פלייאוף עליון". קהת והחברים/אדריאן הרבשטיין

ציפיתם לתחילת עונה טובה כל כך?

"לא יודע אם ציפינו, אבל האמנו שזה אפשרי. ידענו שיש לנו סגל טוב ושאנחנו עושים את העבודה באימונים כמו שצריך ככה שאין סיבה שלא נראה את זה במשחקים".

ובכל זאת היה חשש אחרי המפלה בגביע הטוטו.

"אחרי המשחקים נגד דינמו הייתה ירידת מתח ולא נראינו טוב בגביע הטוטו. אני שמח שלקחנו את עצמנו בידיים ושהבנו שבליגה נצטרך לשנות פאזה. הצוות המקצועי עשה בדיוק מה שצריך כדי שנשנה פאזה".

באופן אישי יש כאלה שכבר אומרים שאתה ערן זהבי הבא.

"ערן כבודו במקומו מונח. אני לא משווה את עצמי אליו. אני עובד בדרך קשה ובדרך שלי ומקווה שהתקופה הטובה תימשך".

מה השאיפות שלך?

"להגיע למקומות הכי גבוהים. אני רוצה כמובן לצאת לאירופה".

למרות שהגעת לקרית שמונה מהלאומית, כבר בנוער של מכבי תל אביב סימנו אותך כהבטחה.

"היו לי שנים טובות בנוער של מכבי ועלינו גם הרבה צעירים לבוגרים והיו לנו שם הופעות טובות, אבל זו לא הייתה עונה טובה של הקבוצה. אחר כך דברים לא הלכו טוב מבחינתי וגם בבאר שבע לא הייתי טוב ואז הגעתי ליבנה...".

חשבת כבר שהקריירה שלך התפספסה?

"חשבתי באותם ימים על המצב ושאלתי את עצמי לפעמים: 'איך הגעתי למצב הזה'. ידעתי מה יש לי ברגליים ומה אני יכול להציע וידעתי שאם אני אשקיע ואעבוד קשה אגיע לנבחרת הצעירה ומשם אוכל להתקדם".

הנבחרת הצעירה בעצם הצילה לך את הקריירה.

"הנבחרת הצעירה הייתה גורם משמעותי ומדרגה משמעותית בקריירה שלי. המשחקים שם חשפו אותי לליגת העל למרות שגם ששיחקתי ביבנה ועוד לפני הנבחרת היו עליי עיניים".

עוד באותו נושא

קהת כבש צמד, 1:4 לקרית שמונה על בני סכנין

לכתבה המלאה
שחקן הפועל באר שבע, רועי קהת. קובי אליהו
בבאר שבע דברים לא הלכו כמו שצריך. קהת/קובי אליהו

אומרים ששחקנים שמצליחים בקרית שמונה נכשלים לרוב בקבוצות שנחשבות לגדולות. אתה תוכל להצליח בעתיד במכבי תל אביב או בקבוצה גדולה אחרת?

"שחקנים בקרית שמונה מספיק טובים ומקצוענים והם יכולים להצליח גם במכבי חיפה או במכבי תל אביב. אני לא חושב שקרית שמונה נופלת מכל קבוצה גדולה אחרת. לגביי אני לא רוצה לדבר, אני אדבר במגרש".

אלי גוטמן צפה בך אתמול במשחק שיא שלך.

"שמעתי שאולי הוא יגיע, אבל לא ידעתי בוודאות אם הוא אכן במגרש. הנבחרת הבוגרת זה חלום של כל שחקן מהרגע שהוא מתחיל לשחק. אני כמובן שואף להגיע לשם".

מה סוד ההצלחה של קרית שמונה?

"משהו בשחקנים ובצוות המקצועי והעבודה השקטה שעושים שם. האווירה עושה לנו טוב. אנחנו מחוברים מאוד ואנחנו נמצאים אחד עם השני הרבה גם מחוץ למגרש וזה מה שמייחד אותנו".

איזי שרצקי אמר שהעונה רק התחילה, אבל אליפות אפשרית. אתם מתכוונים להוכיח לו שזה נכון?

"החלק שלו הכי חשוב במועדון והוא עושה עבודה אדירה, נותן לנו שקט והוא הבעלים הכי שקט והכי מקצועי בליגה. כמובן שאנחנו רוצים לרצות אותו וכמו שהוא אמר, העונה רק בתחילתה ולא צריך לדבר כל כך רחוק. אבל בהחלט בכדורגל הכול אפשרי".

איזי שרצקי בעלי עירוני קרית שמונה. אדריאן הרבשטיין
אליפות אפשרית? שרצקי/אדריאן הרבשטיין

הרומן שלך עם קבוצת נעורייך נגמר בדם רע

"אני מאוד אשמח להטביע חותם עם קרית שמונה כי זה חשוב לרזומה שלי. זה לא בא ברגל לקחת אליפות או גביע. לקחנו גביע וזה משהו מרשים. יש שחקנים גדולים שלא לקחו גביעים בקריירה שלהם"

"לא צריך להגיד דם רע. אולי מבחוץ זה נשמע כאילו היו טונים צורמים בגלל הבוררות, אבל עזבתי בסופו של דבר עם חיוך. יש לי חברים שם ואני לא שומר טינה או כועס".

הקהל של מכבי תל אביב מחפש שחקן בית שיהפוך לכוכב. אולי עוד תחזור לקרית שלום?

"הכול יכול לקרות בכדורגל ואני לא פוסל חזרה למכבי תל אביב. בלי קשר אליי יש שם את דור מיכה שגדל במועדון והוא אחד הטובים שם".

בימים אלו הרבה שחקנים יוצאים לאירופה עוד לפני שהטביעו חותם בליגה הישראלית. המסלול שלך יהיה שונה?

"אני מאוד אשמח להטביע חותם עם קרית שמונה כי זה חשוב לרזומה שלי. זה לא בא ברגל לקחת אליפות או גביע. לקחנו גביע וזה משהו מרשים. יש שחקנים גדולים שלא לקחו גביעים בקריירה שלהם. אליפות קשה מאוד להשיג ולפעמים שחקנים מעדיפים לצאת לחו"ל עוד לפני שלקחו אליפות".

יש הרבה ציפיות מהדור הצעיר של הכדורגל הישראלי.

"הדור הזה מאוד מוכשר והדור הזה יוכל להגיע להישגים. יש שחקנים עם הרבה יכולות מעמדת השוער ועד החלוץ. אני בטוח שעם עבודה קשה יהיה ניתן להשיג הישגים גדולים".

בחזרה לקבוצה, אתם מובילים את הליגה אבל עדיין משחקים מול יציעים ריקים.

"קרית שמונה זו עיר קטנה והקבוצה הזו תצטרך לרוץ 10 או 15 שנה בצמרת הגבוהה ואז המגרש יהיה מלא במשחקים. כרגע, גם כשמגיעים 3,000 צופים זה יותר מ-10 אחוז מתושבי העיר וזה בסדר גמור. ברור ששחקן רוצה לשחק מול קהל מלא, אבל אנחנו מקצוענים ועושים את העבודה שלנו בכל מצב".

אז בעוד 10 שנים ידברו על קרית שמונה באותה נשימה עם מכבי תל אביב, מכבי חיפה והפועל תל אביב?

"אם העבודה שנעשית כאן תמשיך, אני מאמין שזה אפשרי בהחלט".

רועי קהת שחקן עירוני קרית שמונה (ימין) מול בני סכנין. אדריאן הרבשטיין
צמד מול סכנין. קהת כובש/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully