וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש עשן בלי אש: הבלוג של יניב טוכמן על פרשת עדן בן בסט

27.10.2014 / 8:45

הניסיון של פאקו להפר את הסדר המופתי במכבי תל אביב בעזרת איזו דרמה מעוררת גרם לו להתאמץ לא להביס את עכו, וליזום עוד פיצוץ תקשורתי. הבלוג של יניב טוכמן מסביר למה דווקא בן בסט הוא שנקלע לקו האש של הבאסקי

one

ואולי בעצם הכל מכוון. פעם סיפר אלי 'השריף' כהן שהיה משתוקק לקצת פיצוצים באימונים כי הכל הלך יותר מדי חלק, על גבול הנמנום, ולקראת שבת היה צריך להעיר את השחקנים עם איזו דרמה טובה. בקרית שלום אין דרמות. הכל עובד לפי הספר. באים ומתאמנים טוב ויש אפילו ארוחות מצויינות כמעט מדי יום. לא מצייצים, בקושי מדליפים ואין עבירות משמעת. אולי העסק כבר התחיל לשעמם גם את פאקו אייסטרן שהוא החליט לייצר בעצמו קצת דרמות, כדי שלא נירדם. הרי מכבי חיפה לא קנדידטית לתואר והפועל באר שבע עוד תפסיד הרבה נקודות. קרית שמונה נראית הכי מסוכנת, אבל בסופו של דבר מכבי תל אביב היא היריבה היחידה של מכבי תל אביב.

אני תוהה מה עבר לפאקו בראש באזור הדקה ה-70. נגיד שהוא רצה להוציא באמת את שרן ייני כדי לתת לו רבע שעה של מנוחה. למה דווקא לבחור בשון גולדברג כחילוף שלישי? הבאסקי לא פראייר והוא סופר אינטליגנטי. הוא ידע שהשארתו של עדן בן בסט על הספסל שוב תייצר כאן סנסציה מקומית ובכל זאת החליט ללכת על זה בידיעה שאף אחד לא יתעסק אחרי המשחק ברביעייה שמכבי תל אביב כבשה. כמה אפשרויות לסתום את השאלה הזו: הראשונה, היא הכי פשוטה. פאקו הזה הוא לא פוליטיקאי ואין לו שום עניין להיות נחמד עם כולם.

פאקו אייסטראן מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מה עבר לו בראש? פאקו/ברני ארדוב

הוא בהחלט מחייך יותר מאוסקר ומסתחבק יותר מפאולו סוזה, אבל אין לו כנראה עניין בלהיות האיש הנחמד שבא ללטף את האגו של שחקני מכבי תל אביב. ואם זה נכון, למה על הגב של בן בסט?

כאן נכנס הסבר מספר שתיים. בן בסט היה שחקן מוביל בהפועל חיפה. הוא אפילו ייצג את עצמו וגם קצת אותנו בצורה מכובדת בליגה הצרפתית ובנבחרת ישראל, אבל עדן בן בסט הוא לא ערן זהבי וגם לא ליאור רפאלוב שגדל איתו בנוער של מכבי חיפה. בן בסט הוא חלוץ טוב, מסור, עובד, משקיע, מריח שערים די טוב וכנראה שגם יודע לשגר טילים לחיבורים כמו בשבוע שעבר מול מכבי חיפה. אבל בן בסט, וכאן אולי טמונות מרבית הצרות שלו, הוא לא מעל הסגל שיש במכבי תל אביב.

הקבוצה הזו איכותית בחלק ההתקפי וזה עוד לפני הקאמבק של ברק יצחקי. בתוך אוסף הכישרונות הזה הוא צריך לפלס את דרכו ואולי זה קשה לו. ג'ורדי קרויף רדף אחריו בקיץ, אבל פאקו לא הכיר אותו לפני שבא. בהנחה שהוא עובד עם דפים חלקים ועושה רק לפי מה שהוא רואה, ייתכן שבן בסט לא מספיק טוב מבחינתו וכולם יכולים לקפוץ.

עוד באותו נושא

לפאקו נמאס: במכבי כועסים על סערת בן בסט

לכתבה המלאה
עדן בן בסט שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"לא מעל הסגל שיש במכבי תל אביב". בן בסט על הספסל/ברני ארדוב

ויש גם תיאוריה שלישית והיא שפאקו רוצה שליטה ורוצה להיות הבוס ובן בסט פשוט נקלע לתוך קו האש. כדי להטיל את אימתו המקצועית, צריך פאקו איזה שם גדול ובן בסט עדיין מספיק גדול כדי שיתעסקו בו. גאל מרגוליס נעלם אחרי שפתח בשני המחזורים הראשונים, אבל אף אחד לא שואל עליו וראדה פריצה שהתייבש שני משחקים ביציע ואתמול התחמם עם בן בסט הוא עדיין שחקן זר שלא מפעיל לובי אצל כתבים ושום סוכן לא ישלח הודעת טקסט זועמת בעניינו. בן בסט מספק לפאקו את התבנית להפגין קשיחות מקצועית ועד עכשיו זה עובד לו לגמרי לא רע.

אתמול במשחק, נדמה היה שפאקו מתאמץ כדי לא להביס את הפועל עכו. נוסא איגייבור כל כך בינוני, אבל הוא העלה אותו בהרכב כדי שלעכו יהיה יותר קל. את טל בן חיים הוא הציב באגף הימני אותו הוא פחות אוהב וקיבל את משחקו הגרוע העונה וכשערן זהבי איים שהוא הולך לגמור עם רביעייה ולשבור בסטייל את השיא של מוטי קקון, הוא שלח אותו הצידה כדי שיהיה רחוק מהשער. בסוף, בצורה יוצאת דופן, הוא מיהר לשטוף את השחקנים בחדר ההלבשה ואפילו איחר להתראיין לזכיין ששידר את המשחק.

מהיום הראשון הבין פאקו שרק שחקניו יכולים לאבד את האליפות השלישית ברציפות ואולי הוא רק רוצה לייצר קצת עניין במועדון שכל דבר בו הפך כל כך מסודר, עד כדי כך שהוא כבר נראה קצת לא נורמלי. יותר מהכל מזכירה מכבי תל אביב את אותה חרשנית בבית הספר שהיתה לומדת הכי הרבה לכל מבחן וכולם היו יודעים שהיא תעבור על מאה, אבל תמיד אחרי שהמבחן הסתיים וכולם עשו השוואות במסדרון, היא אמרה שהיא בטח עשתה מלא טעויות. גם אם מכבי עושה טעויות, היא עדיין התלמידה הכי טובה בליגה וזאת שתוציא את הציונים הכי גבוהים. אין לה מה להתבייש בכך.

האלופה שוב מביסה, גם בהילוך שני/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully