וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט רוצה להוריד את כמות הדקות של לברון ג'יימס

ה-MVP לשעבר מחזיק בממוצע של 39 דקות למשחק בקריירה, מאמנו יודע: "זה הרבה, צריך לחשוב על הטווח הארוך". וגם: קינג ג'יימס מפרגן לנאש: "הלוואי שהייתי יכול לשחק איתו עונה או שתיים"

צילום ועריכה: נועם אשל

בווידאו: הצצה מקרוב על ההשתלבות של דיוויד בלאט בקליבלנד

לברון ג'יימס שחקן קליבלנד קאבלירס. GettyImages
יקבל יותר מנוחה העונה? לברון/GettyImages

לברון ג'יימס הוא כרגע השחקן הפעיל עם ממוצע הדקות הגבוה ביותר ב-NBA, ובאמתחתו הממוצע השישי הכי גבוה בהיסטוריה - 39.5 דקות לערב. מי שהיה מאוד רוצה לשנות זאת הוא מאמנו החדש בקליבלנד, דיוויד בלאט, שאמר בסיום האימון אמש (ראשון): "אין לי מספר מדויק, אבל אני מודע לכך ש-39 דקות למשחק זה הרבה. צריך לחשוב על זה טוב, ולחשוב על לברון לטווח הארוך".

יש לציין שבשבע העונות הראשונות שלו בליגה לברון שיחק מעל 40 דקות בממוצע למשחק, אך בשנה החולפת הוא רשם רק 37.7 דקות לערב, הנתון השישי בגובהו בליגה, ובשנה הקודמת לה 37.9, שהיה הנתון השמיני בגובהו בליגה. חודשיים לפני יום הולדתו ה-30 של קינג ג'יימס, וכשמסביבו סגל צעיר בהרבה מזה שהקיף אותו במיאמי, שם נאלץ לעתים תכופות לחפות על דווין וייד שקיבל מנוחה, מסתמן שנראה שיא שלילי של דקות למשחק עבור לברון העונה, מתוך ניסיון לשמור אותו רענן ונטול פציעות לקראת הפלייאוף.

עוד באותו נושא

אסף רביץ על ההתאקלמות של בלאט בקליבלנד

לכתבה המלאה
דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. AP
"צריך לחשוב על זה טוב". דיוויד בלאט/AP

מי שלא מוטרד מדקות המשחק שלו הוא מייק מילר. הצלף בן ה-34 הציג יכולת חלשה מאוד במשחקי קדם העונה - רק 2.4 נקודות (5 מ-23 מהשדה, כולל 3 מ-16 מחוץ לקשת) ו-1.9 ריבאונדים למשחק - אבל הקאבס עדיין בונים עליו כחלק משמעותי בפאזל שלהם, בעיקר הודות לניסיון שצבר כשזכה בשתי אליפויות במיאמי לצידו של לברון.

"יש לנו שחקני מפתח שזכו באליפויות, אבל גם חבר'ה שיידרשו לעשות הרבה ועדיין לא זכו בכלום", אמר מילר. "זה החלק הכי חשוב - בשלב מסוים אתה צריך ללמוד את זה. כישרון מחפה על הרבה דברים, ולקבוצה הזו יש טונות של כישרון. למזלנו היינו כבר במצב כמעט זהה במיאמי, ואנחנו יכולים להשתמש בדברים הטובים והרעים שלמדנו משם להזדמנות השנייה שלנו כאן".

מילר הזכיר שהשבועות הראשונים של הגלאקטיקוס של ההיט ב-2010 לא היו מוצלחים, ואחרי 17 משחקים הם עמדו על מאזן של 8:9 בלבד. "הדבר הכי חשוב שלמדנו מהפתיחה ההיא היה שאיך שפתחנו לא מכתיב את איך שנסיים את העונה. גם כאן יש צוות אימון חדש עבור רוב השחקנים, ומאמן חדש עבור כל השחקנים. זה לא הולך להיות קל, וצריך לזכור שהמטרה שלנו היא להיות הקאבלירס הכי טובים שאפשר ביוני".

מייק מילר שחקן קליבלנד קאבלירס. AP
לא מבטיח פתיחה טובה לעונה. מייק מילר/AP

לברון עצמו בעיקר רוצה שהעונה תתחיל כבר. כשנשאל האם הוא נרגש, השיב: "ההתרגשות תמיד גוברת, מאימון למשחק טרום עונה למשחק עונה רגילה לפלייאוף. ההתרגשות גדלה, ואני כבר מצפה לעונה ששתחיל ביום חמישי. יהיה כיף".

לברון נשאל אמש גם על הפציעה הקשה של סטיב נאש, שגמר את העונה וככל הנראה כבר לא ישוב לשחק ב-NBA. "זה קשה", אמר קינג ג'יימס. "כואב לראות מישהו שלא יכול לשחק בגלל פציעה, ובעיקר כישרון שכזה. הוא קרע את התחת כדי לחזור לשחק, וכל הקריירה הוא תמיד שמר על הגוף שלו. למרות זאת, אין לו במה להתבייש. הוא צריך להיות גאה בכל רגע שהיה לו בליגה הזאת. הלוואי שיכולתי לשחק איתו לשנה או שנתיים. הוא מעולם לא דרש דבר, חשב רק על הקבוצה. חייבים לכבד אדם שכזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully