וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב: "שמעון מזרחי פעל בניגוד עניינים"

26.10.2014 / 17:24

המועדון האדום עתר לאיגוד הכדורסל בבקשה לבטל את החלטות בית הדין לאחר אירועי הדרבי בשנה שעברה: "מזרחי כיהן כיו"ר, המעסיק את היועץ המשפטי ואחראי על שיבוץ הדיינים, זה הפלה אותנו לרעה"

יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי. יוסי ציפקיס
לא מתרשם מההאשמות. מזרחי/יוסי ציפקיס

חצי שנה לאחר הדרבי התל אביבי בו סופוקליס שחורציאניטיס היכה את אוהד הפועל תל אביב, עתר הבוקר (ראשון) המועדון האדום בבקשה לבטל את החלטות של בית הדין המשמעתי אשר קיבלו את תלונותיו של יו"ר מכבי, שמעון מזרחי. לטענת הפועל תל אביב, ההחלטות נתקבלו בניגוד עניינים חמור ופסול בעת שמזרחי, יו"ר מכבי, כיהן כיו"ר האיגוד, המעסיק את היועץ המשפטי ומשרדו.

בסיום המשחק ההוא הורחק שחורציאניטיס משישה משחקים בפועל, בעוד מזרחי מזרחי הגיש תלונה נגד האוהדים האדומים בגין התפרעות אוהדיה. האדומים הגישו תביעה דומה נגד הקהל הצהוב, אך בניגוד לזו של מזרחי, התביעה שלהם, לטענתם, נדחתה.

"בתביעתה שהוגשה היום, מתבקש בית המשפט לבטל את פסקי הדין לאור העובדה שהיועץ המשפטי של האיגוד ובתי הדין למשמעת של האיגוד קיבלו את החלטתם בנוגע לתלונתו של מזרחי כנגד הפועל (בין היתר ביחס לקריאות שהושמעו כנגדו), במצב של ניגוד עניינים פסול לאור העובדה שמזרחי כיהן כיו"ר איגוד הכדורסל, הגוף שמעסיק את היועץ המשפטי ואחראי על שיבוץ הדיינים בבתי הדין", נמסר מהפועל תל אביב. "ניגוד עניינים זה גרם להם אף להפלות לרעה את הפועל בכך שנקבע, בלי שום סיבה טובה, שדווקא הקריאות כנגד מזרחי הן קריאות אסורות, כשלא ברור מה שונה עניינן של קריאות אלה מקללות אחרות המושמעות במגרשי הספורט כדבר שבשגרה, מבלי שהדבר גורר הרשעה בדין משמעתי. העובדה שהרחבת התחום האסור נעשתה במקביל להתעלמות זועקת של היועץ המשפטי ושל בתי הדין מהתלונה של הפועל ביחס לקריאות גזעניות של אוהדי מכבי (תוך התעלמות תמוהה מהעובדות בעניין), מעלה אף היא את החשש כי החלטות מוסדות המשמעת של האיגוד הן מוטות לטובת מזרחי ומכבי".

"עוד יש לציין כי מצב בו יו"ר של קבוצה משמש כיו"ר איגוד ספורט הוא מצב המנוגד לאיסור מפורש בקוד האתי של משרד התרבות והספורט שאומץ על ידי איגוד הכדורסל (כנראה כתנאי לקבלת הקצבות מהטוטו). הקוד האתי גם אוסר על חברי בתי הדין למשמעת להימצא במצב של ניגוד עניינים".

הפועל תל אביב מיוצגת על ידי עורכי הדין רונית אמיר יניב ושלומי שניידר ממשרד עורכי הדין יגאל ארנון ושות'.

שמעון מזרחי אמר לוואלה! ספורט בתגובה: "העיניין כבר נדון בבית הדין, ונקבע כי קריאות נאצה הן עילה להבאה לדין. הפועל תל אביב נלחמים על כך. אין כאן עניין של ניגוד עניינים ולא שום דבר מעבר הראוי לתגובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully