וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטנוייביץ': "בשלוש השנים האחרונות יש כאן בעיה מנטלית"

26.10.2014 / 11:32

מאמן מכבי חיפה במסר לשחקניו: "אני כל הזמן בודק את עצמי, תבדקו את עצמכם. אם תעשו את הכול ולא תנצחו, האחריות היא עליי". בניון בספק גדול לבאר שבע

one

דקות ארוכות של הלם נרשמו אמש (שבת) בחדר ההלבשה של מכבי חיפה לאחר ההפסד הביתי להפועל רעננה (2:0) ושיקפו היטב את התחושות במועדון. שחקנים התקשו להסביר את המצב אליו נקלעה הקבוצה, אבל ביקרו בעיקר את משחק ההגנה הקבוצתי ומרכז ההגנה בשני המשחקים האחרונים, שלפי היכולת בינתיים עושה רושם שיעבור שינוי מסוים כבר בחודש ינואר.

באימון הבוקר היום אמר סטנוייביץ' לשחקניו: "הבעיה שלנו היא בעיה מנטלית ולא משנה המאמן, בשלוש השנים האחרונות הבעיה היא מנטלית. אחרי שמקבלים גול אחד, שחקנים לא מקבלים אחריות, לא מעזים יותר והרוח יורדת מהמפרשים. אני כל הזמן בודק את עצמי היכן טעיתי ושכל אחד מכם יבדוק את עצמו היכן הוא טעה ואיפה הוא טועה. הבעיה הזו תיפתר ונתמודד איתה רק אם תהיו מספיק אחראיים ותשחקו כמו גברים. אתמול הגיעו 20,000 אוהדים, וברוב המשחק היו איתכם ותמכו בכם והיו חיוביים. אני רוצה לראות מעכשיו קבוצה של גברים שנלחמים, קשוחים, שנותנים 100%. תגיעו לבאר שבע ותתנו את הכל. אם תעשו את הכול ולא תנצחו, האחריות היא עליי".

ויאם עמאשה התייחס למשחק בדף הפייסבוק של הקבוצה: "האכזבה היא גדולה. האחריות היא קודם כל שלנו השחקנים. הביאו לפה מאמן וצוות של מקצוענים שעושים הכל שנצליח ועד עכשיו לצערי התוצאות לא טובות. חייבים להרים את הראש להציג יכולת טובה יותר, לצאת לבאר שבע ולעשות הכל לחזור משם עם נקודות".

אלכסנדר סטנוייביץ' מאמן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
"שחקנים לא מקבלים אחריות, לא מעזים יותר והרוח יורדת מהמפרשים". סטנוייביץ'/אדריאן הרבשטיין

"פתחנו את המשחק טוב, אבל אז הגיע הגול שלהם וכל הקבוצה נכנסה ללחץ", הסביר אחד השחקנים אתמול. "היו שחקנים עם משקולות על הרגליים, בכל פעם שהגענו לאזור ה-16 אף אחד לא לקח מנהיגות, לא הפחיד את ההגנה שלהם. כנראה שהתרומה של יוסי ואידריסו יותר גדולה משחשבנו, הקבוצה נראית בינונית בלעדיהם". סטנוייביץ' תרגל במהלך השבוע מצבים נייחים, אבל שני השערים שספגה הקבוצה מקרנות רק הדגישו עוד יותר את סימן השאלה שמרחף מעל הקבוצה העונה. במהלך המחצית ניסה המאמן לשדר עסקים כרגיל מתוך תקווה שהקבוצה תשנה את סגנון המשחק שלה, אך במחצית השניה שחקנים תיארו: "הוא נראה מתוסכל על הקווים, ובצדק. זה לא מה שהוא עבד איתנו כל השבוע".

כעס מסוים נרשם דווקא על שחקן שחסר אתמול, מוחמדו אידריסו. "דווקא בשני המשחקים האלה, מול מכבי תל אביב ורעננה, הוא היה הכי חסר. חבל שבגלל שטות איבדנו אותו", אמרו במועדון. בכיר בקבוצה הוסיף: "אין תירוצים. המצב שלנו לא טוב וברור שיש כאן לחץ. כל הקבוצה לחוצה. אבל אנשים צריכים להבין כמה זה קשה שקבוצה כובשת מולך ומסתגרת. גם בארסה וריאל הפסידו משחקים לקבוצות שמסתגרות. זה לא קל. שאף אחד לא יחשוב שאנחנו מתרצים. אם לא ניסע לבאר שבע כדי לנצח, אנחנו מבזבזים את הזמן של האוהדים שלנו". יוסי בניון עדיין בספק גדול למשחק ובמועדון מאמינים שסיכויים נמוכים שיוכל לשחק. יחד עם זאת, במועדון אופטימיים לגבי אפשרות שבניון יחזור כבר למשחק במושבה, במוצאי שבת, מול מכבי פתח תקוה. ראשי הקבוצות סיכמו על מחיר אחיד לאוהדים.

עוד באותו נושא

צפו במכבי חיפה מפסידה 2:0 בבית לרעננה

לכתבה המלאה
אייל משומר יוסי בניון מוחמדו אידריסו מכבי חיפה ביציע. אדריאן הרבשטיין
קובי מויאל: "יש הרבה מנהיגים בהיעדרו של יוסי"/אדריאן הרבשטיין

"אנחנו כרגע לא נראים טוב, מאוד מאוכזבים. גם בחדר ההלבשה", אמר הקשר קובי מויאל. "אני חשוב שזה הזמן להראות אופי, להתגבר על מה שקורה, לא להתעסק במה שקורה מסביב. היינו צריכים לשחק יותר חכם ויותר מהיר. לצערנו זה לא קרה. צריך לשים את זה בצד, להיות גברים ולנסות לנצח. אני לא יודע אם שחקנים לחוצים, אני אישית לא מרגיש את זה. שחקן מקצוען צריך להבין שזה המשחק. זה מועדון מלחיץ, וצריך לקחת הזדמנויות בשתי ידיים. בסופו של דבר אכזבנו את המועדון. לא צריך לשבור את כל הכלים שהתעסקו בהם במהלך השבוע. עברו רק חמישה מחזורים, הכי חשוב שנישאר יחד".

מויאל נשאל על העובדה שאין מנהיג על המגרש בזמן היעדרותו של יוסי בניון. "אני מסכים ולא מסכים. יוסי בניון מנהיג וחשוב לכולנו, אבל מצד שני בקבוצה יש סגל רחב, יש את קינן ועוד כמה ותיקים שמשחקים פה מספר שנים. יוסי מאוד חשוב שלנו ומאוד חסר, אבל יש הרבה מנהיגים בהיעדרו. סטויקוביץ', קינן, יש מספיק". על משחק ההגנה שלא עובד עד עכשיו, ועל השאלה האם הקבוצה מסוגלת לזכות באליפות, אמר הקשר: "כרגע אנחנו לא מדברים על אליפות, אלא על יום שלישי. לא נדבר על אליפות, במיוחד כשאנחנו לא באזור הזה. אני בטוח שאחרי שנחבר ניצחונות נוכל לדבר על מטרות ושאיפות. ספגנו ממצבים נייחים, אלה שערים של כל הקבוצה. חייבים להישאר מרוכזים במצבים נייחים. קבוצות מסתגרות מולנו, כל הכבוד לרעננה. בכל מקום ששיחקתי השתדלתי לתת מאה אחוז. כשכולם יעשו הגנה, מהחלוץ ועד ההגנה, הקבוצה תיראה אחרת. זה שם המשחק".

"אני יכול להבין את האוהדים, אכזבנו אותם מאוד. 20, 25 אלף מגיעים, יש להם ציפיות. אני מדבר בפתיחות, חייבים להחזיר להם במגרש. לא בדיבורים", סיכם הקשר. "אני לא רוצה להיכנס לעניין הציפיות. עברו רק חמישה מחזורים, דברים עוד ישתנו. יש לנו מאמן מצוין שיודע מה הוא רוצה ומה הוא עושה. יש תקופות פחות טובות ונדע לצאת מזה. אנחנו צריכים להצדיק את הציפיות. אני לא חשוב שצריך לבקש סליחה ממישהו. שלטנו ברוב המשחק אבל לא שיחקנו חכם, עוד קצת זמן יעזור לנו. יוסי בניון יחזור בקרוב, הוא באמת חשוב לקבוצה".

הבוקר תקיים הקבוצה אימון, במהלכו המאמן צפוי לשוחח עם השחקנים. נכון להלילה, המגמה במכבי חיפה הייתה לנסות ולעודד את השחקנים, מתוך הנחה שאסיפה קשה עשויה לזעזע את המערכת לפני המשחק בוסרמיל. אם המצב יימשך, הנשיא יעקב שחר שביקר באימון ביום שישי עשוי להגיע בקרוב שוב לכפר גלים. בעקבות המצב, במועדון יידחו במעט את נושא הארכת החוזים לעונה הבאה. השיחות עם אייל משומר ועידן ורד, להם תוצע הארכת חוזה, יתנהלו עד ינואר.

מעטים אך מרוצים. אוהדי רעננה/אדריאן הרבשטיין
  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully