וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרלו אנצ'לוטי: "לעולם לא אאמן את ברצלונה, יש לי כבוד"

מאמן ריאל מפגין נאמנות לקראת הקלאסיקו הראשון של העונה (שבת, 19:00, ספורט 5 ו-HD): "מוכן להישאר בריאל מדריד עד הפרישה, זו הקבוצה הכי טובה שאימנתי בקריירה". וגם: כל המספרים וכל התחזיות

מחזור 9מחצית25/10/2014
ריאל מדריד
    1:1
      ברצלונה

      מספרי הקלאסיקו

      * מאז הקלאסיקו הראשון ב-1902, בו ניצחה ברצלונה 1:3, שתי היריבות המושבעות נפגשו 228 פעמים. המאזן עד כה: 91 ניצחונות לריאל, 89 לבארסה, 48 תוצאות תיקו. יחס השערים: 371:385 לבלאנקוס.

      * ב-1965 המאזן בקלאסיקו עמד על 32:48 לריאל, אבל ב-50 השנים האחרונות בארסה צמצמה משמעותית את הפער, שנסגר לחלוטין ב-2012 (86:86), אבל מאז הבלאנקוס שוב נטלו את היתרון. הפעם האחרונה בה לקטלאנים היה יתרון במפגשים הישירים הייתה ב-1931.

      * לקרלו אנצ'לוטי, שהחליף את ז'וזה מוריניו בקיץ שעבר, יש מאזן של 2:1 במשחקי הקלאסיקו: ניצחון 1:2 בגמר הגביע, והפסדי ליגה 2:1 בקאמפ נואו ו-4:3 בברנבאו. יריבו על הקווים, לואיס אנריקה, יערוך בכורה כמאמן בקלאסיקו, אחרי ששיחק בו 32 פעמים כשחקן - 11 במדי ריאל ו-21 במדי בארסה.

      * מסי עומד על סך של 250 שערים בלה ליגה, והוא רחוק כיבוש אחד נוסף מהשוואת מלך שערי הליגה בכל הזמנים - טלמו סארה, שכבש 251 פעמים לזכות אתלטיק בילבאו בין 1940 ל-1955. סארה עשה זאת ב-277 משחקים, בעוד שעבור מסי זה יהיה משחקו ה-285 בליגה.

      * במשחקי הקלאסיקו למסי יש יבול מרשים של 21 כיבושים, לעומת 13 של כריסטיאנו רונאלדו. עם זאת במשחקי הליגה העונה רונאלדו כבש מספר זהה (15) למסי (7) וניימאר (8) ביחד.

      ליאונל מסי שחקן ברצלונה מול כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד. AP
      הגיע הזמן. מסי ורונאלדו/AP

      הנה זה בא. רונאלדו, בנזמה, קרוס וחאמס ומולם, מסי, ניימאר, אינייסטה וכמובן, לואיס סוארס. הקלאסיקו הראשון של עונת 2013/14 ייערך מחר (שבת, 19:00, ספורט 5 ו-HD) בברנבאו ואף אחד, בכל עולם הכדורגל, כבר לא יכול לחכות למפגש בין שתי הענקיות.

      בארסה מגיעה למפגש מהמקום הראשון בטבלה ועם מאזן מדהים של 22 נקודות מ-24 אפשריות ויחס שערים של 0:22. כן, קלאודיו בראבו טרם הוציא כדור מהרשת בליגה העונה. ריאל נכנסת למחזור התשיעי כשהיא במקום השלישי בטבלה, ארבע נקודות מאחורי יריבתה המרה. קרלו אנצ'לוטי ושחקניו יודעים שהפסד יפתח פער שיהיה להם מאוד קשה לסגור בהמשך.

      ריאל פתחה את העונה בצליעה קלה, אבל היא מגיעה בכושר מסחרר. היא ניצחה בכל שמונת משחקיה האחרונים בכל המסגרות ורשמה בניצחונות האלה יחס שערים מטורף של 5:35, ממוצע של כמעט ארבעה וחצי שערים לכל ניצחון. איקר קסיאס ספג רק פעם אחת בחודש האחרון והבלאנקוס נראים דרוכים, אבל ייאלצו להסתדר ללא גארת' בייל הפצוע. באמצע השבוע חסרונו לא ממש הורגש ואלופת אירופה טיילה ל-0:3 באנפילד, אבל הפעם יהיה הרבה יותר קשה. כריסטיאנו רונאלדו, שכבש העונה 15 שערים בשבעה משחקי ליגה, ינסה להיות המוציא לפועל וקארים בנזמה, שכבש צמד מול ליברפול, יהיה חייב להיות חד גם הפעם. סרחיו ראמוס הפצוע השתתף אתמול באימון, אך בשלב זה לא ברור אם ישותף או לא.

      קארים בנזמה שחקן ריאל מדריד חוגג שער. רויטרס
      חייב להיות חד. בנזמה/רויטרס

      גם קרלו אנצ'לוטי כבר לא יכול לחכות לשריקת הפתיחה. מאמן ריאל העניק ראיון לטלוויזיה הספרדית אמש, בו הצהיר כי "לעולם לא אאמן את ברצלונה. יש לי כבוד כלפי העבר שלי וכלפי המועדונים בהם עבדתי, למרות שאם הייתי יכול לקבל את מסי, הייתי מחתים אותו כמובן".

      אנצ'לוטי הבהיר כי אין בכוונתו לבצע הרבה שינויים ביחס למשחק מול ליברפול. "כרגע הקבוצה בכושר מצוין, אנחנו מאוד רוצים שזה ימשך. קשה להתמודד עם ברצלונה, אבל אני רגוע. אני חושב שהשתפרנו מאוד ביחס לעונה שעברה. פתרנו הרבה בעיות, והשחקנים כבר ספגו ולמדו את הדרך שלנו. הייתי אומר שזה הסגל הכי חזק שיצא לי לאמן אי פעם".

      איקר קסיאס יפתח גם הפעם בשער", המשיך. "אני לא מבין את הביקורות שמופנות כלפיו. הוא תמיד היה נהדר עבור ריאל, הוא אחד מעמודי התווך של המועדון הזה".

      עוד הוסיף אנצ'לוטי כי "עבדתי עם הרבה נשיאים בעבר, אבל על העבודה שלי עם פלורנטינו פרס צריך לכתוב ספר. היחסים בינינו נהדרים. הוא לעולם לא התערב לי בכלום. איתו הייתי חותם על חוזה לכל החיים. בההחלט, הייתי רוצה להישאר בריאל עד הפרישה".

      עוד באותו נושא

      מי יפתח בהרכב? קרב המוחות של אנצ'לוטי ולואיס אנריקה כבר החל

      לכתבה המלאה
      מאמן ריאל מדריד קרלו אנצ'לוטי. GettyImages
      נאמן לאורך כל הדרך. אנצ'לוטי/GettyImages

      מן העבר השני, המון עיניים יופנו לעבר לואיס סוארס, שככל הנראה יעלה בהרכב, למרות שלואיס אנריקה עשוי להשאיר אותו בפתיחה על הספסל כדי לתת להתרגשות לעבור מעט. ארבעה חודשים בדיוק לאחר שנשך את ג'ורג'יו קייליני והושעה, המפציץ האורוגוואי חוזר למגרשי הכדורגל ויערוך בכורה רשמית וכל כך מעניינת בקבוצתו החדשה, שרכשה אותו בקיץ תמורת 81 מיליון יורו מליברפול. בין אם סוארס יפתח ובין אם לא, ליאונל מסי וניימאר, שמציגים שיתוף פעולה נהדר והובילו את בארסה לניצחון 1:3 על אייאקס באמצע השבוע בליגת האלופות, יצטרכו לספק שוב את הסחורה.

      בעונה שעברה התקיימו שלושה מפגשים בין הקבוצות וכולם הוכרעו על חודו של שער. זה החל עם 1:2 ביתי של ברצלונה, נמשך עם 3:4 ענק של הקטאלנים בברנבאו, במשחק בו מסי כבש שלושער (שניים מהשערים היו בפנדלים וקבעו מהפך שהכריע את המשחק) והסתיים עם 1:2 בגמר הגביע, מאותו שער זכור של בייל בדקה ה-85 שנתן לריאל תואר.

      הרכבי הקבוצות

      משחקים נוספים:

      אלמריה - אתלטיק בילבאו (17:00, ספורט 5+)

      ולנסיה - אלצ'ה (21:00)

      קורדובה - ריאל סוסיאדד (23:00)

      אייבר - גרנאדה (23:00)

      טרם התפרסמו תגובות

      הוסף תגובה חדשה

      +
      בשליחת תגובה אני מסכים/ה
        3
        walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully