וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוצארט של הכדורסל: 50 שנה להולדתו של דראזן פטרוביץ'

21 שנה אחרי מותו בתאונת דרכים, עולם הכדורסל מציין את יום הולדתו של אגדת הכדורסל הקרואטית. צפו במהלכים הגדולים בקריירה של הגארד שהמטיר 44 נקודות על הראש של מכבי תל אביב

דראזן פטרוביץ. GettyImages
אפשר רק להתגעגע אליו. פטרוביץ' במדי הנטס/GettyImages

21 שנה אחרי מותו בתאונת דרכים, מציין היום (רביעי) עולם הכדורסל 50 שנה להולדתו של דראזן פטרוביץ', מגדולי הכדורסלנים האירופאיים בכל הזמנים, שהיה אמור לחגוג ב-22 באוקטובר יובל שנים.

"מוצראט של הכדורסל", כפי שכונה לא פעם, פרץ לתודעה הציבורית בציבונה זאגרב באמצע שנות השמונים, בפרט כאשר הדהים את אירופה כולה עם 36 נקודות בלתי נשכחות מול ריאל מדריד בגמר של 1986. ציבונה זתה באותה שנה באליפות אירופה ופטרוביץ' סיפק שני משחקים נוספים שאי אפשר לשכוח מאותה שנה: נגד לימוז' (51 נקודות, 10 שלשות, 10 אסיסטים) ומילאנו (45 נקודות, 25 אסיסטים). פטרוביץ' היה השחקן הטוב באירופה באמצע שנות ה-80 כשהוא מפגיז 30 ו-40 נקודות נגד היריבות והופך לאייקן יוגוסלבי. גם מכבי תל אביב חטפה ממנו באותה תקופה כשהפגיז 44 נקודות על ראשה ב-1986, פעם עם 49 נקודות ב-1988, וכמובן שזהו רק קצה הקרחון.

35 מהלכים גדולים בקריירה של דראזן פטרוביץ'

פטרוביץ' שיחק עונה אחת בריאל מדריד לאחר שדחה את מעברו לארצות הברית, וב-1989 יכולתו הפנומנלית הביאה אותו לפסגה חדשה: חוזה ב-NBA. פטרוביץ' הצטרף לפורטלנד טרייל בלייזרס, אך לא זכה לדקות רבות בשורותיה, ונראה היה שאולי מה שמתראים לאירופה פחות טוב לליגת הכדורסל הטובה בעולם. אבל כשהועבר הצלף הקרואטי לניו ג'רזי, השתנה באחת גם מעמדו, וגם בארצות הברית למדו על סגולותיו המופלאות. בעונתו המלאה הראשונה בשורות הנטס (1991/92) העמיד מוצארט של הכדורסל ממוצעים מדהימים של 20.6 נקודות ב-36.9 דקות (51 אחוז מהשדה, ראשון בליגה בין כל הגארדים).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דראזן פטרוביץ. GettyImages
הצטיין גם בברצלונה 1992, הדרים-טים של ארה"ב דאגה שיישאר עם מדליית הכסף/GettyImages

באולימפיאדת ברצלונה 1992 פטרוביץ' הוביל את קלעי קרואטיה עד לגמר, בו הקרואטים הפסידו לדרים-טים האמריקאית. בעונה הבאה עלה מדרגה נוספת, כשקלע 22.3 נקודות למשחק (11 בליגה), עם 45 אחוז מחוץ לקשת ו-52 אחוזים נדירים מהשדה. ב-24 בינואר 1993 קלע 44 נקודות על הראש של יוסטון. חצי שנה לאחר מכן, כאשר נבחרת קרואטיה המשיכה בהכנותיה למוקדמות אליפות אירופה 1993, פטרוביץ' נסע ברכבו למקום המפגש של הנבחרת, ולא עלה על המטוס הקבוצתי. הוא וחברתו נהגו מפולין לזאגרב, ובשעה 17:20, על אוטוסטרדה רטובה במחוז דנקנדורף, גרמניה, התנגשו במשאית שלפתע הגיעה מהכיוון הנגדי. מותו נקבע כעבור שעה. עולם הכדורסל הוכה בהלם והתאבל על מותו, ועד היום חובבי הכדורסל באשר יכולים רק להתגעגע.

אולימפיאדת ברצלונה 1992: שחקן נבחרת קרואטיה דראזן פטרוביץ' מול שחקן נבחרת ארצות הברית מייקל ג'ורדן. Mike Powell, GettyImages
פטרוביץ' מול ג'ורדן בברצלונה 1992/GettyImages, Mike Powell
דראז'ן פטרוביץ' (ימין) במדי נבחרת יוגוסלביה. AP
באמצע שנות ה-80 פטרוביץ' הפך לאייקון ספורט יוגוסלבי/AP
דראז'ן פטרוביץ' (שמאל) במדי ניו ג'רזי נטס. AP
אחרי שהתייבש בפורטלנד הוא פרח בניו ג'רזי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully