וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לאנדזון: סיכום המחזור ב-NFL

22.10.2014 / 8:30

סיאטל שרויה בבלגן ענק והפכה לאנדרדוג במרוץ לפלייאוף (אבל אולי זה יעשה לה טוב), אוסטין דייויס מפתיע לטובה למרות שגם בסנט לואיס לא מכירים אותו ולמה דאלאס כבר יכולה להתחיל לחגוג אליפות? עידן ויניצקי מסכם שבוע

ריצ'רד שרמן סיאטל סיהוקס. L.G. Patterson, AP
האלופה לא מתפקדת. שרמן/AP, L.G. Patterson

דאון ראשון ו-10:

נייט סילבר, האיש ובלוג הסטטיסטיקות האחד, היחיד והמיוחד (FiveThirtyEight, ואם אתם עוד לא מכירים, תעזבו הכול, לכו לקרוא אותו איזה שעה-שעתיים ואז תחזרו לכאן), בדק מה הסיכוי של האלופה סיאטל להגיע לפלייאוף, נכון לרגע זה של העונה. לא את הסיכוי לריפיט, אפילו לא לעוד סופרבול או גמר NFC. בסך הכול את הסיכוי לפלייאוף. התוצאה לא ממש הייתה מעודדת עבור אוהדי הסיהוקס.

על פי הסימולציות הרבות שסילבר ערך, סיאטל מחזיקה רק ב-46 אחוזי סיכוי להיות בפוסטסיזן העונה. מאזן 7:9 בסיום העונה הסדירה הוא הריאלי ביותר עבורה כרגע על פי סילבר (21 אחוזי סיכוי), אבל במידה שהוא אכן יתממש, יהיו לה רק 3 אחוזי סיכוי לזכות ב-NFC מערב ו-19 אחוזי סיכוי להשיג את אחד מכרטיסי הווילד קארד. אם לנסח זאת אחרת, לוח המשחקים הקשה של הסיהוקס, אחד הקשים ביותר בליגה, לצד העובדה שהיא כבר עם שלושה הפסדים בששת משחקיה הראשונים, הפכה לפתע את האלופה לאנדרדוג ואולי זה בדיוק מה שהיא הייתה צריכה. להפסיק להיות ה-Team to Beat ולחזור להיות הקבוצה הנשכנית, זו שנלחמת נגד כל העולם. זו שהפנתה את כל האנרגיות האלה לזכייה בתואר היסטורי רק לפני תשעה חודשים.

ימים לא קלים עוברים על הסיהוקס, שנמצאים ברצף הפסדים, אומנם רק שניים אבל עדיין רצף, לראשונה מאז מחזורים 7 ו-8 של עונת 2012, כמעט שנתיים. זה החל עם הפסד ביתי לדאלאס ונמשך עם הנפילה בסנט לואיס, שם הקבוצות המיוחדות של הראמס עשו בית ספר לאלה של פיט קארול, כולל החזרת בעיטה לטאצ'דאון אחרי טריק פליי פשוט אך גאוני והשגת דאון ראשון בשניות הסיום אחרי פייק פאנט. סיאטל פשוט לא הייתה מרוכזת בסנט לואיס והאמת, עם כל הבלגן ששרר במועדון בשבוע האחרון, לא קשה להבין למה.

מרשואן לינץ' סירב תחילה לעלות על האוטובוס שהוביל את הסיהוקס לשדה התעופה, בדרך לטיסה למיזורי. זה כרגע בגלל שרגע לפני שהנסיעה הזו יצאה לדרך, לינץ' ושאר חבריו לקבוצה קיבלו את ההודעה על הטרייד המפתיע, ששלח את התופס פרסי הארווין, חברו הטוב של הרץ האחורי, לניו יורק ג'טס. על פי הדיווחים, לינץ' השתולל מזעם ובחשבון הטוויטר שלו הוא צייץ: "Damn they got my nigga...". על כר הדשא הוא היה רחוק מלהיות ה-Beast Mode וסיים עם 53 יארד בלבד ב-18 נשיאות של הכדור.

מרשואן לינץ' סיאטל סיהוקס. Tom Gannam, AP
השתולל ולא הסכים לעלות לאוטובוס. לינץ'/AP, Tom Gannam

הטרייד על הארווין זעזע את סיאטל, בדיוק ברגע בו היא הייתה זקוקה לשקט. אלא שהוא עשוי עוד להתברר כמה שיעיר את הסיהוקס, שאולי הפכו לפתע לשבעים אחרי הזכייה באליפות. ובכל מקרה, לסיאטל לא ממש היו ברירות. רגע לפני הסופרבול האחרון, כך ידעו לספר השבוע בכל כלי התקשורת בארצות הברית, הארווין נקלע לעימות עם חברו לקבוצה גולדן טייט. זה החל בחדר הישיבות ונמשך לחדר ההלבשה, שם אגרוף של פרסי השאיר את טייט עם פנס בעין. לפני משחק קדם העונה האחרון בקיץ הנוכחי, אצל אוקלנד, הארווין הלך מכות עם דאג בולדווין והשאיר אותו עם חתך בסנטר. השניים נזרקו מהאימון והארווין לא צורף לנסיעה לחור השחור בשל מה שהוגדר כ"נסיבות אישיות". השיא הגיע מול הקאובויס בשבוע שעבר. לאחר שתפס רק שלושה כדורים ורץ שלוש פעמים למינוס יארד בשלושת הרבעים הראשונים, הארווין סירב לחזור מהספסל למשחק ברבע האחרון, בו סיאטל ניסתה לבצע מהפך.

שם, גם קארול ושאר ראשי הסיהוקס הבינו שהפרידה חייבת להגיע. טמפה ביי, קליבלנד וסינסינטי התעניינו, אבל בסופו של דבר הג'טס הציעו את "הדיל הטוב ביותר". ולמה במרכאות? כי סיאטל תקבל עבור הארווין רק בחירת סיבוב שישי, שיכולה במקרה הטוב להפוך לבחירת סיבוב רביעי. זאת לאחר שלפני שנה וקצת בלבד היא שילמה עליו למינסוטה בחירות סיבוב ראשון (איתה הווייקינגס לקחו את טדי ברידג'ווטר) ושביעי על אותו שחקן. למרות שהם ידעו היטב שהדבר יגרור ביקורות, בסיאטל החליטו שאין מנוס מהטרייד הזה. למעשה, אם הקבוצה לא הייתה מוצאת עסקה להארווין, הוא פשוט היה משוחרר.

הארווין, שהגיע לניו יורק ואמור לשחק עם הסילונים כבר ביום ראשון, הודה השבוע: "בהחלט הייתי מתוסכל מהדרך בה סיאטל השתמשה בי. רציתי לקבל יותר כדורים בעומק המגרש". אחרי ההפסד לסנט לואיס, ג'ון בריץ' מ-CBS כתב: "פרסי הארווין אולי היה בעיה בסיאטל, אבל הוא לא היה הבעיה היחידה. קחו את קו ההתקפה למשל. קו ההגנה של הראמס שלט בו לחלוטין עם שלושה סאקים". הסגל עמוס בפצועים, כמעט בכל עמדה אפשרית וגם משחק ענק של ראסל ווילסון, שכמעט ניצח לבדו במחצית השנייה ושהפך לשחקן הראשון בתולדות הליגה שמסיים עם יותר מ-300 יארד במסירה (313) ו-100 בריצה (106) לא הספיק.

וכשלא הולך, מאשימים אחרים. ארל תומאס התפנה אחרי המשחק מול סנט לואיס לומר: "לפחות שיתנו לנו סיכוי לנצח. אבל אתם יודעים מה? אני לא מופתע מהשיפוט העונה. אנחנו משחקים לא רק נגד היריבות אלא גם נגד השופטים. לא מעניין אותי מה אחרים אומרים. משהו פה לא בסדר וחייבים לדבר על זה". תומאס התייחס בעיקר לפאמבל בשניות הסיום, כאשר השופטים פסקו על כדור לסנט לואיס שגמר את המשחק: "הם אף פעם לא נותנים הסברים. רק בגלל שמישהו לובש שחור ולבן יש לו שליטה על המשחק. זה משוגע. השופטים צריכים להישאר מחוץ לעסק, זו דעתי ולתת לנו לשלוט בעניינים". סיאטל ממשיכה השבוע למשחק חוץ לא פשוט בכלל בקרוליינה ואילו אריזונה מארחת את פילדלפיה. עוד הפסד כאן, עוד ניצחון שם והעונה הזו תתחיל לברוח לסיהוקס.

עוד באותו נושא

בליל אמש: מייקל סם נחתך מהקאובויס

לכתבה המלאה
ארל תומאס סיאטל סיהוקס. Tom Gannam, AP
כשלא הולך, מאשימים את השופט. תומאס/AP, Tom Gannam

דאון שני ו-2:

ומהמפסידים, למנצחים. "הבחור שיושב בכניסה למשרדים של הקבוצה באצטדיון שלנו שאל אותי לפני כמה ימים מי אני. זה דווקא היה די נחמד. לא התחלתי לשחק פוטבול כדי להיות כוכב או גיבור, רק כדי ליהנות מהמשחק". הכירו את אוסטין דייויס, אחת ההפתעות הנעימות של העונה הזו ובחור שכל מה שהוא נוגע אליו או קשור אליו הופך לזהב לאחרונה.

בדיוק לפני שנה, ב-22 באוקטובר 2013, דייויס הוחתם מחדש על ידי הראמס, אחרי עוד פציעה של סם בראדפורד. הראמס גם היו אלה שנתנו לו את הצ'אנס הראשון בליגה והחתימו אותו לאחר שלא נבחר בדראפט של 2012 (הוא גם לא זכה למלגה בקולג', אבל נכנס לסאות'רן מיסיסיפי והפך במהרה לקוורטרבק הפותח). הוא דווקא כן נבחר בדראפט אחר באותה שנה, זה של הבייסבול. בוסטון רד סוקס לקחה אותו בסיבוב ה-31 ובדיוק בזמן שהוא זכה לצ'אנס הראשון אצל סנט לואיס, היא זכתה באליפות מול... סנט לואיס. ככה סתם, בשביל הקטע.

הראמס חתכו את דייויס, מיאמי לקחה אותו לקבוצת האימונים וניפתה אף היא ואז כאמור, הוא שב לסנט לואיס. בפריסיזן הנוכחי בראדפורד גמר את העונה ודייויס קודם למספר 2, אחרי שון היל, ששרד רק מחצית במחזור הפתיחה לפני שנפצע אף הוא. הילד האלמוני לקח את העסק לידיים ובינתיים הוא מרשים מאוד.

הניצחון על הסיהוקס היה השני שלו בחמש הפעמים בהן פתח, כאשר ההפסדים מגיעים אחרי קרבות צמודים מול כמה מאריות הליגה, דאלאס, פילדלפיה וסן פרנסיסקו. לדייויס יש יותר יארדים בממוצע למשחק העונה מטום בריידי, ארון רוג'רס, איליי מאנינג, אנדי דלטון, ראסל ווילסון, קאם ניוטון, קולין קפרניק, אלכס סמית' ורבים אחרים והשבוע, אחרי 18 מ-21 מול הגנת הסיהוקס הקשוחה, בסנט לואיס אולי החלו להיזכר בקוורטרבק אחר שלהם שהגיע משום מקום והפך למדויק מכולם, אחד קורט וורנר.

אוסטין דייויס סנט לואיס ראמס. Tom Gannam, AP
היורש של קורט וורנר? אוסטין דייויס/AP, Tom Gannam

דאון שלישי ו-4:

אי אפשר לסכם את השבוע בלי כמה מילים על השיא האלמותי של פייטון מאנינג. כשיגיע זמנו של מספר 18 לפרוש, נשב כולנו ונסכם את הקריירה שלו ונתווכח האם הוא הגדול מכולם או שמא המספרים הם לא תחליף לטבעות אליפות. בינתיים, בואו נתענג מהמספרים. 510. זה המספר כרגע. אבל עוד נותרה קצת יותר מחצי עונה ומי יודע כמה פייטון עוד יחליט להמשיך. 600 נראה כמו מספר יפה לפרוש איתו.

השבוע הוא גם למוסר השני בטיבו בכמות יארדים במדי דנבר. אחרי שנתיים וחצי בלבד בקבוצה. את המספרים של ג'ון אלווי כברונקו הוא כמובן לא ישיג לעולם, אבל עשרה קוורטרבקים אחרים של הקבוצה שיחקו יותר פעמים ממנו במדיה ופייטון עקף את כולם בסיבוב. פייטון, משעשע כהרגלו, סיים את המשחק עם שלט מחווה לתמונה המיתולוגית של ווילט צ'מברליין ממשחק ה-100 נקודות והכדור ששבר את השיא הלך כמובן להיכל התהילה. ברט פארב, האיש שנושל מהשיא ועשוי לאבד בקרוב גם את שיא היארדים, החמיא למאנינג והתעקש ששבירת השיא לא מפריעה לו (האמנו לו יותר אפילו כשהוא הודיע על כל אחת מעשר הפרישות שלו) ואילו טום בריידי אמר: "ברכות פייטון, זה הישג נהדר. נתראה בעוד כמה שבועות". נו, למה אתם מחכים?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פייטון ודמאריוס תומאס במחווה לווילט צ'מברליין/מערכת וואלה!, צילום מסך

דאון רביעי ו-18:

התחלנו עם הרע, המשכנו עם הטוב, נחזור לרע עכשיו ונסיים את הסיכום השבועי עם שיקגו. מה לעזאזל עובר על הברס? ההפסד הביתי המשפיל למיאמי היה השלישי של הקבוצה בשלושה משחקי בית בסולג'ר פילד העונה והשלישי בסך הכול בארבעת המחזורים האחרונים. שיקגו מגיעה השבוע לניו אינגלנד במצב הכי גרוע שאפשר לחשוב עליו והיא אולי כבר משוועת לשבוע החופש שיגיע אחרי הביקור בפוקסבורו, אלא שבחזרה ממנו היא נוסעת ללמבו פילד. שני הפסדים, מאזן 6:3 ועוד עונה תלך לפח.

לברנדון מארשל זה נמאס: "בהחלט שמעו את הקול שלי", אמר התופס ל-Inside the NFL, כאשר נשאל לגבי הדיווחים על עימות בינו לבין ג'יי קאטלר והבועט רובי גולד בחדר ההלבשה לאחר ההפסד לדולפינס, "הדבר היחיד שאני מתחרט עליו הוא שהדלתות שם לא היו סגורות. לא הייתי משנה את התגובות שלי, כי הם באו מהלב וזה מה שהרגשתי באותו רגע ועדיין מרגיש. יש לנו את כל המאמנים והשחקנים שאנחנו צריכים כדי לעשות את העבודה והמאזן שלנו הוא פשוט בלתי מתקבל. יש לנו כל מה שצריך כדי לשנות את המצב". על פי דדספין, בין הדברים שמארשל צעק לקאטלר אפשר היה לשמוע: "זה אמור לכאוב לך. תעשה את העבודה שלך. אתה באמת נלחם שם עם כל הלב?". יהיה מעניין לראות את החיבור בין השניים האלה בפוקסבורו השבוע.

שחקני שיקגו ברס מאוכזבים. Nam Y. Huh, AP
המצב לא מזהיר בשיקגו/AP, Nam Y. Huh

דף הסטטיסטיקה:

* ג'קסונוויל עצרה רצף של 18 הפסדים בחודשים ספטמבר ואוקטובר, שניים פחות מהשיא של הבנגאלס מעונות 1992-94.

* אנדי ריד ממשיך להיות מלך שבוע החופש ועלה למאזן 2:14 בקריירה לאחר שהוא חוזר ממנו, עם הניצחון של הצ'יפס בסן דייגו.

* כל שמונת הפוזשנים הראשונים של סינסינטי ב-27:0 שחטפה מאינדיאנפוליס הסתיימו בשלושה ניסיונות והחוצה, בלי דאון ראשון.

* הראמס סיימו עם 86.4 אחוזי השלמה את הניצחון על סיאטל. זה האחוז הכי גבוה שהסיהוקס הרשו אי פעם.

* ניו אורלינס כבר עם שבעה הפסדי חוץ רצופים.

* ארון רוג'רס הוא השני בהיסטוריה והראשון מאז טום בריידי ב-2007 שמוסר לפחות לשלושה טאצ'דאונים ובלי חטיפות בארבעה משחקים רצופים.

* ג'יי ג'יי וואט מוביל את הליגה בהשתלטות על פאמבלים העונה עם שלושה.

* דמרקו מארי הוא הראשון אי פעם שפותח עונה עם שבעה משחקים רצופים בהם רץ ליותר מ-100 יארד.

* AT&T סנטר הוא השם של אולמה של אלופת ה-NBA סן אנטוניו. AT&T פארק הוא השם של האצטדיון של סן פרנסיסקו ג'איינטס, שמובילה כרגע 0:1 בוורלד סירייס. AT&T סטדיום הוא השם של האצטדיון של דאלאס קאובויס. ג'רי ג'ונס יכול להתחיל לחגוג?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully