וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 השערים הכי גדולים בקריירה של כריסטיאנו רונאלדו

22.10.2014 / 12:27

השער הראשון, הדריבל הלא אנושי, הפצצה הלא הגיונית, והרגע שגזל מעטר היסטוריה. כריסטיאנו רונאלדו מפציץ העונה בלי הכרה ומתקרב לשער ה-500. לכבוד פתיחת העונה האדירה שלו ולקראת הקלאסיקו, יצאנו למשימה בלתי אפשרית: לבחור את השער הגדול מכולם

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד. GettyImages
בלתי עציר. רונאלדו/GettyImages

454 שערים ב-697 הופעות. זה הנתון המדהים שיש לכריסטיאנו רונאלדו לאורך הקריירה. מדובר במספרים בלתי נתפסים בכדורגל המודרני, כאלה שרק ליאונל מסי יכול לעמוד מולם. מאז שהגיע לריאל מדריד, הפורטוגלי בכלל משתולל ומצא את הרשת, שימו לב, 271 פעמים ב-258 משחקים. יותר משער למשחק. מתחילת העונה הנוכחית, נראה שרונאלדו עושה הכול על מנת להשכיח את המונדיאל הפצוע והרע שהיה לו ובינתיים, אלופת אירופה נהית מכל רגע. 15 שערים בשבעה משחקי הליגה הראשונים שלו, שיא כל הזמנים בליגה הספרדית לפתיחת עונה, זה ההספק נכון להיום ורגע לפני שהוא מתייצב לשני משחקי ענק מול ליברפול וברצלונה, החלטנו לעשות לו כבוד ולצאת למשימה המסובכת: מה הם 20 השערים הכי גדולים של כריסטיאנו רונאלדו לאורך הקריירה? הרשימה לפניכם וכמובן שהיא סובייקטיבית לחלוטין, כך שהצעות אחרות בתגובות יתקבלו בברכה.

2007: שחקן מנצ'סטר יונייטד כריסטיאנו רונאלדו מול ספורטינג ליסבון. Alex Livesey, GettyImages
שערים גדולים גם באדום של יונייטד ובירוק-לבן של ספורטינג/GettyImages, Alex Livesey

מקום 20: 7/10/02, ספורטינג ליסבון - מוריינסה 0:3, ליגה פורטוגלית

השער הזה בכל מקרה היה נכנס לרשימה אחרי הסלאלום הנהדר. העובדה שמדובר בשער הראשון בקריירה של רונאלדו ושהוא היה רק בן 17 וחצי בעת הביצוע, מוסיפה לחגיגה. הילד שעמד לכבוש את העולם הראה לאוהדי ספורטינג מה גדל להם במחלקת הנוער. ככה מתחילים קריירה אגדית.

צפו בשער

מקום 19: 20/9/14, דפורטיבו לה קורוניה - ריאל מדריד 8:2, ליגה ספרדית

השער הבא ברשימה הוא גם הכי טרי מתוכה. הוא בוודאי לא הכי יפה של רונאלדו, אבל הוא הראה את הדרך לשמינייה היסטורית בריאזור והביצוע שוב הוכיח את העליונות שיש לפורטוגלי על השומרים שלו. הוא עלה לגובה מדהים של 2.6 מטרים ופגש שם את הכדור. הנגיחה, מ-11.4 מטרים, הלכה לרשת של לוקס האומלל. איך אפשר לבלום שחקן שעולה לכזה גובה ונוגח מכזה מרחק, בכזה דיוק ובכזו עוצמה?

צפו בשער (הראשון בסרטון)

עוד באותו נושא

21:45, ספורט5: ריאל מדריד - ליברפול

לכתבה המלאה

מקום 18: 7/10/06, פורטוגל - אזרבייג'אן 0:3, מוקדמות יורו 2008

השער הזה היה קופץ הרבה יותר גבוה, אלמלא היה נפסל... מספרת יפהפייה של רונאלדו בניצחון החלק מול האזרים עברה את הקו בבירור, אבל איכשהו השופט והקוון הצליחו לפספס זאת. הפורטוגלי התנחם בצמד במשחק הזה.

צפו בשער

מקום 17: 29/3/08, מנצ'סטר יונייטד - אסטון וילה 0:4, פרמיירליג

בשיאה של העונה הגדולה ביותר שלו עם השדים האדומים, חודשיים לפני הזכייה בליגת האלופות, רונאלדו היה בכושר מיוחד. הוא כבש בארבעת המשחקים שקדמו להגעת הקבוצה מברמינגהאם לביקור באולד טראפורד והוא כבש גם בשני המשחקים שלאחר מכן. זה היה הביצוע היפה ביותר שלו בכל הרצף הזה, עקב מבריק שפתח את הדלת לרביעייה קלילה.

צפו בשער (החל מ-2:00 בסרטון)

מקום 16: 2/5/10, ריאל מדריד - אוסאסונה 2:3, ליגה ספרדית

ריאל עמדה לסיים עונה מאכזבת וללא תואר, אבל רונאלדו מצדו רק החל להתחמם במדי הבלאנקוס. במקרה הזה, הקבוצה מפמפלונה, שנתנה פייט מצוין בברנבאו ואפילו הובילה פעמיים, הייתה הקורבן שלו. שימו לב איך הוא מקבל את הכדור כ-35 מטרים מהשער ומתעלם מהעובדה שכל ההגנה מרוכזת רק בו ומקיפה אותו מכל עבר. הטעיה, שתיים ובום. בלתי ניתן לעצירה. כבונוס, הוא גם הכריע את המשחק בדקה ה-89.

צפו בשער (החל מ-1:35 בסרטון)

שחקני ריאל מדריד חוגגים עם כריסטיאנו רונאלדו (ימין). רויטרס
אחרי הגולאסו מול אוסאסונה/רויטרס

מקום 15: 27/11/07, מנצ'סטר יונייטד - ספורטינג ליסבון 1:2, ליגת האלופות

עונת הזכייה בצ'מפיונס ביונייטד החלה עם שני מפגשים מול ספורטינג, הקבוצה בה גדל. את החזרה שלו הביתה, לפורטוגל, רונאלדו הכריע עם 0:1 משער בדקה ה-62 וחודשיים לאחר מכן, כאשר הירוקים-לבנים הגיעו לאולד טראפורד, הם כבר הובילו במחצית, אבל קרלוס טבס השווה וממש בשניות האחרונות, רונאלדו שלח את הכדור החופשי המושלם הקלאסי שלו לרשת של רוי פטריסיו חסר האונים. הוא לא ממש ידע איך להגיב לשער שכבש מול האקסית.

צפו בשער

מקום 14: 20/4/11, ריאל מדריד - ברצלונה 0:1, גמר גביע המלך

בשיאה של היריבות בין בארסה של פפ לריאל של מוריניו הגיעו אותם ארבעה מפגשי קלאסיקו זכורים בתוך 17 ימים בלבד. בשורה התחתונה, ידם של הקטאלנים הייתה על העליונה עם תיקו בחוץ שהבטיח כמעט סופית את האליפות וניצחון בחצי גמר ליגת האלופות, אבל הערב ההוא במסטאייה היה שייך לרונאלדו, שבדקה ה-103 בהארכה עלה גבוה מעל אדריאנו להגבהה המדויקת של די מריה ונגח לרשת של פינטו כדי להביא לבלאנקוס תואר, סופסוף.

צפו בשער

מקום 13: 30/1/08, מנצ'סטר יונייטד - פורטסמות' 0:2, פרמיירליג

13 דקות נדרשו לרונאלדו על מנת לגמור את המשחק מול פומפי עם צמד, שסידר ליונייטד עוד שלוש נקודות. השער השני היה פשוט מדהים. בניגוד לכמעט כל בעיטה חופשית בעולם, בה הכדור עולה ויורד מאחורי החומה, רונאלדו פשוט בעט ישר. טיל לחיבורים של דייויד ג'יימס. המבט על פניו של השוער הוותיק, שראה הכול בכדורגל, אמר רק דבר אחד ברור: "אי אפשר לעצור את השחקן הזה".

צפו בשער

מקום 12: 12/2/12, ריאל מדריד - לבנטה 2:4, ליגה ספרדית

עוד טיל יפהפה, במשחק שייכנס לרשימה הגדולה של רונאלדו. הצפרדעים הפתיעו עם יתרון מהיר בברנבאו, אבל הפורטוגלי איזן בפנדל, רגע לפני המחצית. בדקה ה-50 הוא הוסיף את השני ושבע דקות לאחר מכן השלים שלושער, עם כדור שעשה קשת מושלמת משמאל לימין ונחת בחיבור של גוסטבו מונואה. בהמשך, הוא גם בישל לבנזמה וסיים משחק לפנתאון.

צפו בשער

מקום 11: 24/2/07, פולהאם - מנצ'סטר יונייטד 2:1, פרמיירליג

הביקורים בקרייבן קוטג' אף פעם לא היו קלים עבור יונייטד ובעיצומה של עונת 2006/07, העונה בה רונאלדו כיכב והוביל את הקבוצה לאליפות הראשונה שלו והראשונה של יונייטד מתוך שלוש רצופות, השדים האדומים נקלעו לעוד קרב מול הלונדונים. בריאן מקברייד כבש, ריאן גיגס איזן במהרה ושתי דקות לסיום הגיע רגע הקסם של רונאלדו, שקיבל כדור על קו מחצית המגרש, ליד קו האורך. הוא דהר קדימה, עשה צחוק משני מגנים, הטעה את כולם וניצח את המשחק עם גולאסו.

צפו בשער

13 במרץ 2007 – שחקן מנצ'סטר יונייטד כריסטיאנו רונאלדו משועשע בשיחה עם אלכס פרגוסון. Alex Livesey, GettyImages
רונאלדו ופרגוסון נהנו יחד/GettyImages, Alex Livesey

מקום 10: 23/9/09, ויאריאל - ריאל מדריד 2:0, ליגה ספרדית

וממשחק חוץ קשה אחד למשחק חוץ קשה אחר. הביקור במדריגל הוא אחד הקשים שיש לליגה הספרדית להציע ורונאלדו, באחד ממשחקיו הראשונים בלבן, הבהיר לראשי ריאל שהקסם ששולם עליו היה שווה והראה לאוהדים במהרה מה הוא עתיד לעשות בליגה הספרדית. 100 שניות בלבד משריקת הפתיחה נדרשו לרונאלדו כדי לספק פריצה מסחררת, סיומת מושלמת וניצחון גדול לבלאנקוס.

צפו בשער

מקום 9: 19/11/13, שבדיה - פורטוגל 3:2, מוקדמות מונדיאל 2014

נבחרת פורטוגל מעולם לא נזקקה לרונאלדו כפי שהיא נזקקה לו באותם ארבעה ימים בנובמבר האחרון. הסלסאו הוגרלו לפלייאוף העלייה למונדיאל דווקא מול זלאטן איברהימוביץ' ושבדיה החזקה ושני הסופרסטארים התייצבו לקרב טיטאנים. במשחק הראשון, רונאלדו כבש וניצח 0:1. בגומלין, הוא סיפק שלושער מרהיב, כאשר כל ביצוע עולה על קודמו, תוך שהוא חורך את ההגנה המקומית. הצמד הגדול של זלאטן, שלרגע קט הפך את התוצאה ונתן תקווה לשבדים, לא הספיק וכל חמשת השערים באחד המשחקים הגדולים שנראו בכדורגל הנבחרות נכבשו בין הדקות 50 ל-79. חוויה.

צפו בשער

מקום 8: 29/8/12, ריאל מדריד - ברצלונה 1:2, סופרקופה

עונת 2012/13 נפתחה בסערה עם מפגש כפול בסופרקופה בין שתי הענקיות של ספרד. המשחק הראשון, רונאלדו העלה את הבלאנקוס ליתרון, אבל בארסה הגיבה בצורה קטלנית ורק שער מאוחר של די מריה קבע 3:2 לקטאלנים ונתן לריאל תקווה. פתיחת הגומלין, שישה ימים לאחר מכן בברנבאו, הייתה מהממת. היגואין כבש בדקה ה-11 ושמונה דקות לאחר מכן, חדירה שלח כדור ארוך לרונאלדו. הקפצה אדירה עם העקב מעל פיקה, השתלטות על הכדור ובעיטה חזקה, שואלדס הצליח להדוף רק לתוך השער. מסי עוד צימק, אבל התואר הלך לריאל.

צפו בשער

מקום 7: 15/11/08, מנצ'סטר יונייטד - סטוק סיטי 0:5, פרמיירליג

בעונתו האחרונה באדום, רונאלדו פינק את יושבי אולד טראפורד עם עוד רגע קסם. קשה לחשוב על דרך טובה יותר לחגוג את השער ה-100 שלך עבור אחד המועדונים הגדולים בעולם, מאשר הבעיטה החופשית האדירה הזו לרשת של תומאס סורנסן הדני, כבר אחרי שלוש דקות. רונאלדו זכה גם להיות אחראי על הקינוח במשחק הזה וסיים עם צמד.

צפו בשער

מקום 6: 26/2/12, ראיו וייקאנו - ריאל מדריד 1:0, ליגה ספרדית

עקב אחד כבר היה לנו ועכשיו הזמן לשני, היפה יותר. ריאל הגיעה לסוג של דרבי הזה והתקשתה מאוד לפצח את הגנת ראיו, עד שהגיע רונאלדו. העובדה שעמד עשרה מטרים מהשער, עם הגב ושכל ההגנה ניצבה בדרך בינו לבין הרשת, לא הפריעה לפורטוגלי לכבוש בדקה ה-54 את השער היחיד במשחק בעיצומם של כמה תקופה אישית נפלאה. השער הזה היה המשחק הרביעי ברציפות בו כבש עבור ריאל מתוך רצף של שבעה משחקים עם לפחות כדור אחד ברשת.

צפו בשער (החל מ-0:45 בסרטון)

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד. רויטרס
איזה גול! רונאלדו חוגג על ראיו/רויטרס

מקום 5: 31/3/12, אוסאסונה - ריאל מדריד 5:1, ליגה ספרדית

הקבוצה מפמפלונה עם כניסה שנייה לרשימה. ריאל הוביל 0:1 בחוץ, לפני שמספר 7 הניף רגל ושלח בעיטה בעוצמה לא הגיונית מ-30 מטרים. הכדור טייל באוויר, כמו שרונאלדו אוהב, בלבל לחלוטין את השוער ונכנס היישר אל בין החיבורים. רונאלדו הצביע על השריר ברגל, שסיפק את הסחורה וריאל המשיכה לניצחון חוץ קליל.

צפו בשער

מקום 4: 13/2/12, ריאל מדריד - מנצ'סטר יונייטד 1:1, ליגת האלופות

רגע בלתי נשכח בקריירה של רונאלדו, ששוב פגש את האקסית, ושוב הכריע אותה. השער הגדול שלו הגיע במשחק הראשון מבין שניים בשמינית גמר ליגת האלופות. יונייטד עלתה ליתרון חוץ מפתיע, לפני שהפורטוגלי התעופף לגובה מדהים של 2.93 מטרים ושלח את הכדור לרשת של דויד דה חאה חסר האונים. בגומלין, יונייטד שוב הובילה, נאני ספג אדום הזוי ורונאלדו השלים את המהפך עם שער מקרוב, התנצל ושלח את ריאל לשלב הבא.

צפו בשער

מקום 3: 18/1/14, בטיס - ריאל מדריד 5:0, ליגה ספרדית

דקה עשירית של המשחק. רונאלדו מקבל כדור משמאל וסוחב אותו למרכז. הטעיית גוף אופיינית ורגל ימין העוצמתית הזו. בומבה מ-30 מטרים היישר אל בין החיבורים של סטפן אנדרסן (איך הוא אוהב לכבוש מול השוערים הסקנדינבים את השערים הכי יפים), שאפילו לא טרח לזוז. מעניין מה הוא חשב לעצמו באותו רגע.

צפו בשער

מקום 2: 11/4/12, אתלטיקו מדריד - ריאל מדריד 4:1, ליגה ספרדית

הגענו לטופ 2 והבחירה לא הייתה קלה. במקום השני, הדרבי המדרידאי. הבלאנקוס יצאו לקלדרון, עוד בימים בהם אתלטיקו התקפלה בכל פעם שהיא ראתה אותם. רונאלדו כבש ראשון עם כדור חופשי מצוין, אבל רדאמל פלקאו השווה בפתיחת המחצית השנייה. בדקה ה-68, הפורטוגלי החליט לבחון את טיבו קורטואה, אז עוד בתחילת הפריצה הגדולה שלו. הבלגי לא עמד במבחן. בעיטה בלתי ניתנת לעצירה מכ-25 מטרים נחתה ברשת של קורטואה ומשם ריאל כבר טסה קדימה. רונאלדו השלים שלושער והבלאנקוס חגגו בעוד דרבי.

צפו בשער

מקום 1: 15/4/09, פורטו - מנצ'סטר יונייטד 1:0, ליגת האלופות

ובפסגה, השער שלקח מהמספרת ההיא של אלירן עטר את תואר שער השנה באירופה. יונייטד ספגה שוויון דרמטי במשחק הראשון של רבע גמר ליגת האלופות ויצאה לפורטוגל עם חששות גדולים. שש דקות מפתיחת הגומלין, מול פורטו, שהייתה יריבתו הענקית עוד מהימים בספורטינג, רונאלדו התקדם, ואז עוד קצת, ואז הוציא מהרגל טיל מושלם מ-35 מטרים. השוער הברזילאי הלטון היה רחוק קילומטרים מהכדור, יונייטד הסתפקה ב-0:1 הזה והעפילה לארבע הגדולות של המפעל. אם תרצו, זו הייתה סוג של מתנת הפרידה של רונאלדו מיונייטד. בקרוב האיחוד?

צפו בשער

כריסטיאנו רונאלדו חוגג שער של מנצ'סטר יונייטד מול פורטו. Laurence Griffiths, GettyImages
לקח מעטר את התואר. רונאלדו חוגג את השער מול פורטו/GettyImages, Laurence Griffiths

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully