וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לוזון לא הותיר רושם מיוחד", המאמן: "היה לי תענוג לאמן את סטנדרד"

הפרשנים בבלגיה על פיטוריו של המאמן הישראלי מסטנדרד ליאז': "לא הפסד גדול". המאמן הישראלי: "מודה לצוות שלי, לבעלים ולשחקנים, שנתנו את הלב והנשמה בשביל הקבוצה"

גיא לוזון מאמן סטנדרד ליאז'. GettyImages
"לוזון אשם, אבל לא רק הוא"/GettyImages

סטנדרד ליאז' וגיא לוזון מתחילים להתרגל לחיים בנפרד. ההפסד של קבוצת הפאר הבלגית לזולטה וארחם אתמול (ראשון) חרצה את גורלו של הישראלי כמאמן הקבוצה והבוקר הוא פוטר מתפקידו. לוזון שחווה עונה ראשונה מצוינת עם סטנדרד וסיים במקום השני רק בגלל הקיזוז, פתח את העונה הנוכחית בצורה רעה במיוחד.

המאמן צוטט באתר הרשמי של המועדון כאומר: "אני רוצה להודות לצוות שלי, שהיה יד ימיני לאורך התקופה שלי בסטנדרד. אני רוצה להודות גם לשחקנים שנתנו את הלב והנשמה בכל דקה של כל אחד מהקרבות שלנו ולאוהדים שנתנו לנו הרבה תשוקה ושמחה. כמו כן, אני רוצה להודות לנשיא שהאמין בי ונתן לי את התענוג הגדול של להיות מאמן סטנדרד ליאז'. המועדון הזה פנטסטי, בהצלחה".

כל כלי התקשורת בבלגיה הדגישו שלוזון לא יישאר מחוסר עבודה זמן רב מכיוון שסטנדרד היא רק חולייה אחת בשרשרת הקבוצות שבראשן עומד בין היתר רולאן דושטלה. אלקורקון (ספרד 2), קרל זייס יינה (גרמניה 4) סנט טרוידן (בלגיה 2), אויפשט (הונגריה) וצ'רלטון (אנגליה 2) הן קבוצות נוספות בשרשרת ולוזון אמור לעבור לאחת מהן - אולי אפילו להתחלף עם מאמן שיעשה את הדרך ההפוכה. למשל בוב פיטרס (צ'רלטון) או יאניק פריירה (סנט טרוידן).

בוב פיטרס, מאמן צ'רלטון. GettyImages
יתחלף עם לוזון? בוב פיטרס/GettyImages

לא מעט אנשים בבלגיה לא אהבו את ההתנהלות האקסצנטרית של לוזון על הקווים לאורך התקופה שלו בסטנדרד, וקשה לומר שהם מצטערים על לכתו. העיתונאי לודו ואנדוואלה כתב: "הפיטורים של לוזון הם לא הפסד גדול לליגה הבלגית. חוץ מההצגות שלו על הקווים הוא לא השאיר רושם מיוחד".

יחד עם זאת, ואנדוואלה גם הגן על המאמן הישראלי: "ההתנהלות של סטנדרד עם לוזון מוגזמת. הרבה שחקני מפתח עזבו בקיץ ובמקומם הגיעו שחקנים באיכות יותר נמוכה. הסגל הושלם בתחילת ספטמבר, אבל הקבוצה לא עשתה התקדמות בזמן שעבר מאז. אפשר להאשים את לוזון, אבל לא רק אותו".

והיה גם מי שהצטער, למשל חלוץ הקבוצה, טוני וואט. הסקוטי צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "תודה למאמן על הכול! בחודשיים איתך למדתי יותר ממה שלמדתי לפני כן בשנתיים! מאמן גדול ואיש גדול! אין לי מילה אחת רעה להגיד עליו. הוא נתן לי הזדמנות ונתן הכול למועדון! הכדורגל לא הוגן".

עוד באותו נושא

עכשיו זה רשמי: גיא לוזון פוטר מסטנדרד ליאז'

לכתבה המלאה
טוני וואט, שחקן סטנדרד ליאז'. GettyImages
הודה למאמן על הכול. וואט/GettyImages

בינתיים בורסת השמות של המועמדים להחליף את לוזון כבר מתחממת. על פי חלק מהדיווחים, שלושה צרפתים נמצאים על הכוונת: מאמן נבחרת הטריקולור לשעבר, ריימונד דומנק, וכן ז'אן פרננדז ואלי בופ שעבדו בעבר במארסיי. עוד מאמנים שהוזכרו: מריו בין ההולנדי וגי הלרס הלוקסמבורגי, ששיחק בקבוצה במשך 17 שנים.

אגב, אם הטלטלה בעמדת המאמן לא מספיקה, במשרדים של סטנדרד התרחש הבוקר אירוע לא נעים מסוג קצת אחר: שלושה רעולי פנים הגיעו למגרש החנייה הסמוך, נכנסו למשרדים באיומי נשק חם ושדדו את הכספת במקום. קצין התקשורת, אוליבייה סמיטס, סיפר: "היינו בטוחים שרעולי הפנים הם אוהדים שרוצים לעשות בלגן, אבל אז הם שלפו רובים". אחת העובדות במקום לקתה בחרדה ואושפזה בבית החולים. מכונית האאודי ששימשה את השודדים, נמצאה מאוחר יותר כשהיא שרופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully