וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דומה ושונה

18.10.2014 / 8:00

משה אוחיון, שלא הותיר שום זיכרון בקפריסין, מביא להפועל תל אביב עוד מאותו דבר. יאניס פפאדופולוס, שניצח פעם את אוזיל, מוסיף לסכנין מימד חדש והוא אחד משחקני הרכש הכי מעניינים העונה. 4-4-2 על קרב הקשרים בדוחא

משה אוחיון, הפועל תל אביב. עמוד הפייסבוק של הפועל תל אביב, צילום מסך
שני הצדדים התפשרו. אוחיון עם ברקוביץ'/צילום מסך, עמוד הפייסבוק של הפועל תל אביב

4: רך נולד

משה אוחיון והפועל תל אביב עברו דרך דומה בקיץ עד שמצאו אחד את השנייה. חיפשו את עצמם, ניסו להתגבר על הבעיות ובעיקר ירו לכל הכיוונים. אוחיון, בין היתר בגלל שיקולי מס, חיפש קבוצה בחו"ל. בדקו עבורו אופציות בקפריסין וגרמניה בעוד הוא התאמן בהפועל ירושלים, דחה הצעה ממכבי פתח תקוה ואפילו ישב עם הפועל עפולה. הפועל תל אביב חיפשה כסף, משקיעים ושחקנים. לא בהכרח בסדר הזה. קודם הביאו את מה שאפשר היה להביא ואחר כך חשבו מה עושים עם זה. הלכו על מציאות בזול והשלימו את בניית הסגל רק לקראת פתיחת העונה. תקופת ההרצה הזו חשפה בעיה מקצועית משמעותית: רכות במרכז המגרש. האדומים חיפשו עוד מציאה, פתרון של הרגע האחרון ושמו של אוחיון עלה. שני הצדדים התפשרו. בשביל מועדון גדול כמו הפועל תל אביב ובשביל איל ברקוביץ', הקשר הסכים לחוזה נמוך מאוד וינסה להגיע להסדר עם רשויות המס בנוגע לסכומים שהרוויח מעבר לים, בשביל שחקן מנוסה כמו אוחיון, המנג'ר האדום הגמיש את הדרישות המקצועיות. הוא הביא שחקן שישפר את הסגל, אבל לא בהכרח ייתן מענה לבעיה לשמה הובא.

עוף מוזר אוחיון. טיפוס שלא תמיד היה קשה לעיכול, בטח לא כשיושבים איתו למשא ומתן. אוחיון בחור חכם, אחד שהבין טוב מאוד מה הוא שווה, לאן הוא יכול ובעיקר לא יכול להגיע ומה הוא בכל זאת יכול להוציא מקריירת המשחק. כך שעוד הרבה לפני טרנד היציאה לאירופה, אוחיון חיפש למקסם רווחים, יצא לסיבוב בשוויץ, חזר כדי לקבל חוזים גבוהים באשדוד ובית"ר ושוב יצא לטור כלכלי באירופה. מקצועית, אחת הבעיות הגדולות סביבו הייתה שהוא שחקן ללא תפקיד מוגדר. בעבר היותר רחוק הוגדר בטעות כקשר האחורי למרות שאינו פיזי או אגרסיבי במיוחד והוא לא תורם בחילוץ כדורים. אוחיון יותר מתאים כקשר קדמי או לכל הפחות 50-50, שם הוא מביא לידי ביטוי את יכולת המסירה וחוכמת המשחק. יחד עם זאת, הוא לא דריבליסט, טכני בצורה יוצאת דופן או מהיר ולכן הוא נופל בין הכיסאות.

בעונה האחרונה בישראל (2010/11), הבקיע 17 שערים ובישל תשעה במדי אשדוד. אז הוא שיחק בדיוק במקום המתאים לו, כשמאחוריו ניר ביטון וסטפן קינג כקשרים אחוריים. גם בשנתיים האחרונות באנורתוזיס שיחק בעמדה דומה. רוני לוי היה האיש שהביא אותו והשתמש בו בעיקר מהספסל. בעונה שעברה הדקות עלו משמעותית, אוחיון אמנם סיים כמלך הבישולים של הקבוצה, אבל סבל מהאווירה מסביב. אנורתוזיס פתחה טוב, איבדה גובה מהר והתרסקה בגארבג' טיים שנמרח על חצי עונה כשצברה חמש נקודות מ-17 משחקים. "הוא לא הותיר חותם ולא הראה פה שום דבר משמעותי מלבד השער המפורסם נגד אפולון מחצי מגרש", טוען איש מקצוע באי. כך התגלגל הקשר בן ה-31 בפעם השנייה בלבד בקריירה שלו למועדון גדול בכדורגל הישראלי.

אוחיון לא יפתור את בעיית הרכות של הפועל תל אביב וניסיון להרכיב אותו כקשר אחורי לצד או במקום חברו הטוב שי אבוטבול נועד לכישלון. לא הביאו אותו כדי להוביל או להנהיג ובמובן מסוים, הנוכחות שלו תחזק מימד קיים. עוד מאותו הדבר. במחזורים הראשונים היה קל לאבחן את האדומים. הם שולטים בכדור, מניעים היטב, אך לא תמיד ביעילות וחשופים מאוד להתקפות מתפרצות. למשל, במהלך ההכנה למפגש בין הקבוצות, שמו בקרית שמונה דגש מיוחד באסיפת הווידאו על הרכות, דרשו לחץ על מובילי הכדור ובסופו של דבר שניים משלושת השערים הובקעו אחרי חטיפות כדורים. עם אוחיון, הפועל תל אביב מקבלת עוד מבוגר אחראי לצד ורמוט ואבוטבול, עוד שחקן שמסוגל לנווט את המשחק במרכז המגרש ולהפחית מהתלות ההתקפית בוורמוט, עוד שחקן שמצטרף מהגל השני ומאיים על השער, כוח במצבים נייחים ואיום מרחוק. זה לא מעט, אבל בסופו של דבר זה רק אמור להגדיל את הפער מהקבוצות הקטנות ולא לצמצם אותו מקבוצות הצמרת.

התחזית לשבת: הפועל תל אביב וגם סכנין לא ממש הוכיחו עד עכשיו שהן יכולות לחלום על שחזור המיקום שלהן מאשתקד (4 ו-6). זה לא יקרה גם השבת.

שימו לב: בדקות האחרונות למשחק הביתי נגד הפועל חיפה (0:3) ניסה דומב לראשונה את הרמוני איקנדה בעמדה המקורית שלו כקשר אחורי. מעניין מתי כמה זמן יעבור עד שזה יקרה שוב.

שחקן דינמו דרזדן בשנת 2012, יאניס פפאדופולוס. GettyImages
רק עוד צעד בקריירה. פפאדופולוס/GettyImages

4: ברכה להצלחה

הקריירה של יאניס פפאדופולוס קרתה מהר. כנראה מהר מדי. בגיל 16.5 חתם על חוזה מקצועני ראשון בקבוצת נעוריו, היראקליס, בגיל 17 כבר השתלב בבוגרים, בגיל 18 הוביל את יוון לגמר אליפות אירופה לנוער ובגיל 19 נמכר לאולימפיאקוס תמורת 800 אלף יורו. "החלום שלי התגשם מהר מדי", הודה בעבר. מאז הוא הספיק להתעורר. העלייה המטאורית פגעה בו והנפילה לא הייתה פשוטה. בגיל 25, פפאדופולוס החליף את החלומות לכבוש את העולם בטיולים בעולם וחיפוש אחר אתגרים חדשים. גרמניה, פולין ועכשיו ישראל. בבני סכנין כבר מאוהבים. עבורם, מדובר בשחקן המוביל בקבוצה ואחד משחקני הרכש הטובים שהגיעו למועדון אי פעם. רק שעבור פפאדופולוס מדובר בעוד צעד.

דנילי פפאדופולוס הוא אגדה מהלכת בהיראקליס. כל חייו שירת נאמנה את המועדון מסלוניקי, שיחק במגוון תפקידים ומעולם לא עזב. כשיאניס הקטן היה מסתובב ברחבי העיר עם אביו ורואה את הכבוד שהוא מקבל מהאוהדים, הוא הבין שחלומו הוא ללכת באותה הדרך. כישרון לא היה חסר, האב דחף ויאניס סומן בגיל צעיר כפוטנציאל ענק להיות כוכב. ההצלחה באליפות אירופה לנוער רק מינפה את התהליך. עם פפאדופולוס במרכז הקישור וקוסטס מיטרוגלו בהתקפה, יוון נעצרה רק בגמר מול ספרד (1:0) אחרי שבחצי הגמר גברה 2:3 על גרמניה עם מסוט אוזיל וג'רום בואטנג. בהיראקליס הבינו שהיהלום בדרך למעלה וצריך להריץ אותו. אחרי עונה בה הקשר שיחק בהרכב ובלט, אולימפיאקוס מיהרה לשים עליה את היד. בפיראוס חגגו: "הוא קשר אחורי עם שליטה בכדור, הדבר הבא".

כאן סיפורינו מקבל תפנית. הקשר מעולם לא קיבל צ'אנס אמיתי באולימפיאקוס. 37 הופעות בכל המסגרות בשלוש שנים. הוא עבר חמישה מאמנים, הראשון ביניהם, ארנסטו ואלוורדה, הוא גם זה שהמליץ לשחררו בקיץ 2011 אחרי שחזר לקדנציה נוספת במועדון. הסיפור חזר על עצמו שוב ושוב. פפאדופולוס מצא את עצמו נלחם על מקומו מול שורה של שחקני רכש יקרים (בראשם דודו סיארנסה ששוחרר ממכבי נתניה) ולמרות שהאוהדים ואפילו חלק מכלי התקשורת סברו שנעשה לו עוול, לא נמצא המאמן שיהמר עליו לאורך זמן. בגיל 22, שנה לפני סוף חוזהו, הוא ויתר על כסף, קיבל כרטיס ביד והחל במסע. הוא חתם לשנתיים בדינמו דרזדן מהבונדסליגה השנייה. בגרמניה מספרים שליווני הצעיר לקח זמן להתאקלם לסגנון והתקשה עם השפה, אבל דווקא כשדברים החלו להסתדר, הגיע למועדון פטר פאקולט האוסטרי, לא התרשם והחליט לשחררו. יומיים לפני סגירת חלון ההעברות בינואר 2013 קיבל פפאדופולוס הוראה לחפש קבוצה. הוא המריא לאתונה למו"מ בזק שנכשל מול פנאתינייקוס, שב לדרזדן וישב ביציע עד לתום חוזהו בסיום העונה.

בעונה שעברה פפאדופולוס שב ליוון לאריס סלוניקי, אבל האוהדים, שזיהו אותו ואת אביו עם היריבה היראקליס, לא עזבו אותו והתנכלו לו. במרץ אשתקד, גם בגלל הבעיות הכלכליות במועדון, הקשר עזב לקרקוביה ורשם חצי עונה טובה. "שחקן מאוד טכני עם ראיית משחק טובה ורגל שמאל אדירה", ניתח חברו לשעבר לאולימפיאקוס מיכל זבלקוב הפולני. "לא מאוד פיזי או מהיר. כשראיתי אותו חשבתי: 'הוא לא שחקן גדול, אבל יודע מה לעשות עם הכדור'". המאמן וויצ'ך סטאבובי הקשיב והבין שהתפקוד הנכון יותר של פפאדופולוס הוא בתור פליימייקר, "מספר 10" של פעם ולא קשר אחורי. לראשונה בקריירה, פפאדופולוס החל לספק גם מספרים ונהנה מחופש הפעולה היצירתי. לפיכך, כשגיא לוי הרים טלפון בקיץ ואמר ליווני שהוא בונה את הקבוצה סביבו, פפאדופולוס השתכנע מיד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
יאניס פפאדופולוס שחקן בני סכנין. אדריאן הרבשטיין
בסכנין פפאדופולוס סוף סוף קיבל את המפתחות/אדריאן הרבשטיין

2: נחיתה רכה

קרקוביה וסכנין הן קבוצות שכנראה תפורות קצת יותר טוב למידותיו של פפאדופולוס, בדיוק כפי שניתח זבלקוב. תהליך ההתפכחות וההתרחקות מהכאוס הכלכלי-מקצועי בכדורגל היווני וצל ציפיות העבר והאב הדומיננטי עשו לו טוב. עכשיו, פפאדופולוס רוצה רק ליהנות מכדורגל וגם מחופש פעולה יצירתי במגרש, אחרי שנים בהן בוזבז כקשר אחורי. גם ההתאקלמות בסכנין לא הייתה מיידית. באחד ממשחקי האימון בקיץ, גברה סכנין על נצרת עילית. היווני שיחק מחצית ושחקנים בקבוצה החלו להתלחש לגבי יכולתו. לוי מנגד הרגיע וטען בפני מקורביו: "מדובר בשחקן נדיר". משחקי גביע הטוטו כבר ביטלו את כל הספקות. פפאדופולוס היה מעורב באופן ישיר בתשעה שערים מתוך 12 השערים שכבשה הקבוצה ואת העונה בליגה פתח עם שני שערים, לא מעט עבור שחקן שכבש ארבעה שערים בסך הכול בכל הקבוצות בהן שיחק לפני כן. כשפפאדופולוס הגיע לקרקוביה, אמר המאמן שהוא יכול להפוך למנהיג הקבוצה. בסכנין, זה קורה הלכה למעשה.

כל המשחק ההתקפי עובר דרכו, הוא מנווט את כל הכדורים, מאיים על השער ממרחק וחיזק את מימד האיום במצבים הנייחים. כך הפכה אחת מקבוצות ההתקפה הגרועות אשתקד, לקבוצה שכבשה 17 שערים בתשעה משחקים רשמיים. ואם בעונה שעברה סכנין הגיעה לפלייאוף העליון למרות תרומה די מינורית של הזרים בחלק הקדמי, הנוכחות של בעל הבית החדש נותנת תקוות להמשך. או לפחות לעתיד הקרוב. השבוע, פפאדופולוס העניק ראיון לתקשורת היוונית, הפגין בקיאות מרשימה במצב הביטחוני בישראל, בהיסטוריה של סכנין, במנהגים הדתיים של היהודים והמוסלמים, דיבר על דו קיום, המליץ לעוד יוונים להגיע לישראל וגם דיבר על האהבה החדשה שלו. לטייל בעולם: "אני אוהב הצעות ממדינות חדשות. כשקיבלתי את ההצעה מסכנין, לא הייתה לי בעיה להסכים. אשחק מחוץ ליוון כל עוד יש לי אפשרות". אולי בקרוב יגיע הזמן להארכת חוזה.

התחזית לשבת: לסכנין יש בעיה דומה לזו של הפועל תל אביב, יש לה קשר אחורי טבעי אחד והיא די חדירה במרכז המגרש. אפשר לצפות להרבה שערים?

שימו לב: שמלבד ה-0:4 הזכור מהעונה שעברה, הפועל תל אביב ניצחה בארבעה מחמשת הביקורים האחרונים שלה בדוחא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully