וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 שנים לבכורה של ליאונל מסי בליגה הספרדית

ב-16 באוקטובר 2004 החליף הארגנטינאי את דקו בדרבי, ומאז שינה את ההיסטוריה של ברצלונה. מה עוד נותר לו להשיג?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרגע בו הכול התחיל. ליאונל מסי מחליף את דקו/מערכת וואלה!, צילום מסך

16 באוקטובר 2004. בדיוק היום לפני עשור.

ליאונל מסי, אז ילד בן 17, החליף בדקה ה-82 את כובש השער דקו וערך את הופעת הבכורה שלו במדי ברצלונה במסגרת הליגה הספרדית, ועוד בדרבי היוקרתי מול אספניול. הפרעוש, עם המספר 30 על הגב, נשלח על ידי פרנק רייקארד בעיקר כדי להעביר זמן ולשמור על היתרון. הוא עשה את המוטל עליו, ומאז עשה כמעט הכול עבור ברצלונה עם 249 שערי ליגה (רק שניים פחות משיאן כל הזמנים טלמו סארה) ו-21 תארים.

מסי זכה עם ברצלונה שלוש פעמים בליגת האלופות, לקח שש אליפויות בספרד, שני גביעים ושתי אליפויות עולם לקבוצות. כמו כן, הוא זכה בכדור הזהב, הפרס המוענק לשחקן הטוב בעולם, ארבע שנים ברציפות.

חורחה מסי, האבא של כוכב ברצלונה, התראיין ל"קאדנה קופה" בנושא ואמר: "אני זוכר את המשחק הזה מול אספניול וגם את הקודם במשחק ידידות נגד פורטו, שזה הזיכרון הכי חזק שלי. הוא אוהב את המועדון מאוד, אבל לפעמים בחיים יש הפתעות. אי אפשר לדעת אם יפרוש בברצלונה. הוא אוהב גם את ניואל'ס ואולי יחזור יום אחד לעיר הולדתו. יש עוד זמן, אני רואה שחקנים בני 34-35 שמשחקים אפילו טוב יותר מכפי ששיחקו כשהיו צעירים".

ליאונל מסי, שחקן ברצלונה. GettyImages
ההיסטוריה של ברצלונה השתנתה יחד איתו. ליאונל מסי/GettyImages

פרט לניפוץ השיא של סארה, מה עוד נותר למסי להשיג?

* הגביע העולמי, כמובן. מסי היה קרוב לעשות את מה שעשה דייגו מראדונה, אך הפסיד בגמר בברזיל 1:0 לגרמניה בהארכה וינסה שוב ב-2018.

* קופה אמריקה. ארגנטינה סיימה שנייה ב-2007 ואז כשלה ברבע הגמר הביתי ב-2011. אולי בקיץ הבא מסי יניף תואר ראשון עם הנבחרת?

* שיא השערים במדי נבחרת ארגנטינה. מסי הגיע ל-44 שערים בנבחרת ועקף את מראדונה (34) והרנן קרספו (35), אך גבריאל באטיסטוטה עדיין ניצב בראש עם 55 שערים.

* שיא השערים בליגת האלופות. מסי כבש עד כה 67 שערים ב-88 משחקים בצ'מפיונס, ורחוק רק ארבעה מהשיא של ראול, שהבקיע 71. הבעיה? בתווך עומד כריסטיאנו רונאלדו עם 70 והוא כרגע קרוב יותר להיות השיאן.

* שיא השערים בכל מפעלי אירופה. למסי יש 68, כשלפניו נמצאים פיליפו אינזאגי (70) ושוב כריסטיאנו רונאלדו (71) וראול (77).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקני נבחרת ארגנטינה ליאונל מסי, פאבלו סבאלטה מאוכזבים. AP
ינסה שוב ב-2018. מסי לאחר ההפסד בגמר המונדיאל/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully