וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: אמת וחובה

18.10.2014 / 10:30

שתי הקבוצות החמות בליגה ינסו לשמור על המומנטום עם משחקים ביתיים במחזור השביעי ולהוכיח שהן "על אמת": דאלאס מארחת את הג'איינטס, סן דייגו את הצ'יפס. דנבר-ניינרס

דמרקו מארי שחקן דאלאס קאובויס. AP
מי יכול על דמרקו מארי והקאובויס?/AP

למעקב בטוויטר אחרי עידן ויניצקי

שישה שבועות של פוטבול כבר מאחורינו מבלי ששמנו לב בכלל והעונה הקצרה והאכזרית ממשיכה להתקרב לנקודת האמצע שלה, כאשר מחר (ראשון) ייערך החלק המרכזי של המחזור השביעי של העונה. אטלנטה חייבת ניצחון בבולטימור, סיאטל תנסה להתאושש אצל סנט לואיס, אינדיאנפוליס מארחת את סינסינטי למשחק מרתק וגרין ביי את קרוליינה. בסדרה המאוחרת ישחקו שתיים מהקבוצות החמות בליגה, סן דייגו (בבית מול קנזס סיטי) ודאלאס (בבית מול הג'איינטס) ובסאנדיי נייט נקבל את הדובדבן עם דנבר מול סן פרנסיסקו.

שידורי השבוע:

ראשון, 20:00: אינדיאנפוליס - סינסינטי, METV
ראשון, 20:00: גרין ביי - קרוליינה, FOX
ראשון, 23:00: סן דייגו - קנזס סיטי, METV
ראשון, 23:00: דאלאס - ניו יורק ג'איינטס, FOX
ראשון, 23:25: אוקלנד - אריזונה, 5+ לייב
שני, 3:30: דנבר - סן פרנסיסקו, 5+ לייב
שלישי, 3:30: פיטסבורג - יוסטון, FOX

ג'יי ג'יי וואט שחקן יוסטון טקסאנס. AP
הטקסאנס חייבים ניצחון בעיר הפלדה. ג'יי ג'יי וואט/AP

20:00:

בולטימור (2:4) - אטלנטה (4:2)

מה עובר על הפאלקונס? באטלנטה קיוו להשכיח העונה את השנה האיומה שעברו ב-2013, אז ניצחו רק ארבעה משחקים. אלא שמאז 56 הנקודות שהמטירה על טמפה ביי, החבורה מג'ורג'יה כבר עם שלושה הפסדים רצופים ובדרך לעוד עונה גמורה, אלא אם תתאושש ותפתיע בבולטימור. הרייבנס דהרו בשבוע שעבר בטמפה ביי וג'ו פלאקו הפציץ חמישה טאצ'דאונים ב-16 הדקות הראשונות בדרך לניצחון קל. הגנת המסירה החלשה של המארחים (27 בליגה) תפגוש את מאט ריאן והתקפת המסירה השלישית בטיבה ואולי כאן נמצא הצ'אנס של אטלנטה לנצח, אבל ההגנה הבעייתית שלה תתקשה מול פלאקו והחבורה שלו.

וושינגטון (5:1) - טנסי (4:2)

מפגש בין שתי קבוצות שלא יגיעו לכלום העונה ורק מנסות לקושש עוד ניצחון. הרדסקינס עם קירק קאזינס כבר סופרים ארבעה הפסדים רצופים ואחרי סדרת המשחקים הקשה שלהם (פילדלפיה, ג'איינטס, סיאטל, אריזונה), זו ההזדמנות לחגוג קצת. טנסי ניצלה בנס מהפסד מביך לג'קסונוויל ובאופן כללי נראית לא משהו בכלל. ג'ייק לוקר ממשיך להיות פצוע וצ'רלי וויטהארסט ישמור על מקומו מאחורי הסנטר.

סנט לואיס (4:1) - סיאטל (2:3)

הסיהוקס מגלים שהרבה יותר קשה לשמור על התואר מאשר להגיע אליו וההפסד לדאלאס, שהיה ההפסד הביתי השני בלבד בקריירה של ראסל ווילסון בליגה, השאיר אותם מעט מאחור במאבק עם אריזונה והניינרס ב-NFC מערב. עכשיו הם מתארחים אצל הקבוצה החלשה בבית, עם אפשרות לתקן במהירות את המאזן. סנט לואיס מספקת משחקים מהנים תחת הקוורטרבק המפתיע לטובה אוסטין דייויס, אבל היא סובלת מלו"ז בלתי אפשרי ומגיעה אחרי שלושה הפסדים. קשה לראות איך דווקא כאן הרצף ייעצר וההמשך לא נראה הרבה יותר נוח (משחקי חוץ בקנזס סיטי, סן פרנסיסקו ואריזונה, בבית מול דנבר, בחוץ מול הצ'ארג'רס). סיאטל ניצחה 16 מ-18 המפגשים האחרונים בין הקבוצות.

ג'קסונוויל (6:0) - קליבלנד (2:3)

הבראונס המלהיבים יכולים וצריכים לעלות למאזן 2:4 שיאפשר להם להתחיל לחלום על הפלייאוף. הקאמבק הגדול בטנסי והניצחון הפנטסטי על פיטסבורג הכניסו את קליבלנד למאבק והיא פוגשת את הקבוצה החלשה בליגה, שרק בעיטה של ג'וש סקובי שנחסמה בשנייה האחרונה מנעה ממנה מהפך דרמטי מאוד וניצחון ראשון העונה, בשבוע שעבר בטנסי. ההתקפה של הג'אגוארס עוד לא עברה העונה את רף 17 הנקודות באף משחק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ראסל ווילסון סיאטל סיהוקס. AP
הסיהוקס וראסל ווילסון חייבים להתאושש מהר/AP

אינדיאנפוליס (2:4) - סינסינטי (1:1:3)

משחק נהדר בלוקאס אויל סטדיום. הקולטס המסחררים עם אנדרו לאק, שמוביל את התקפת המסירה הטובה בליגה, כבר עם ארבעה ניצחונות רצופים ושכחו לגמרי מפתיחת העונה המתסכלת, תוך שהם משתלטים על הבית סופית בזכות ה-W הדרמטי ביוסטון בחמישי שעבר. הם מגיעים הביתה לאחר שבוע וחצי של מנוחה למבחן גדול מול הבנגאלס, שלא ניצחו מאז פתחו את העונה עם 0:3 ויצאו לשבוע החופש. סינסי הובסה בניו אינגלנד ואז החמיצה בשנייה האחרונה של הארכה ניצחון על קרוליינה והסתפקה בתיקו, שעלול להשאיר אותה מאחור במאבק על הפלייאוף בבית הצפוף שלה. ההגנה שלה, שמאוד לא הרשימה בשבועיים האחרונים, תהיה חייבת להתעלות הפעם. סינסי לא ניצחה באינדיאנפוליס בששת הביקורים האחרונים שלה, מאז 1997.

בפאלו (3:3) - מינסוטה (4:2)

הרבה מאוד מההתלהבות איתה פתחה בפאלו את העונה נעלמה והקבוצה כבר עם שלושה הפסדים בארבעת המשחקים האחרונים שלה. הבעלים החדש הגיע לאצטדיון לראשונה בשבוע שעבר, רק כדי לראות את הקבוצה שלו שוב חוטפת מהפטריוטס וכעת הבילס במרדף. הם ינסו לתקן את הרושם מול מינסוטה, שסובלת מאינספור בעיות, בכל הרמות וספגה שני הפסדים כואבים בגרין ביי ולדטרויט. מייק זימר הבטיח שהקבוצה שלו תהיה יותר ממושמעת וזו הזדמנות טובה עבורו להוכיח זאת, כאשר ההתקפה שלו תיתקל בהגנת הריצה הטובה ב-NFL העונה.

שיקגו (3:3) - מיאמי (3:2)

הדובים מאוד חסרי יציבות מתחילת העונה ולצד הניצחון הנהדר שלהם באטלנטה ביום ראשון שעבר, הם במאזן של שני הפסדים ואפס ניצחונות בבית עד כה. המשחק האחרון בסולג'ר פילד הסתיים בתבוסה מביכה מול גרין ביי ואין ספק ששיקגו תרצה לשנות את מצב הרוח של הקהל שלה, לפני הנסיעה לפוקסבורו בשבוע הבא. הדולפינס הפסידו בתום דרמה גדולה ודרייב מנצח בבית לגרין ביי בחזרה שלהם משבוע החופש וגם הם ייאלצו כעת לרדוף אחרי הבית ויצטרכו לעשות זאת ללא נושון מורנו, שגמר את העונה עם פציעה.

דטרויט (2:4) - ניו אורלינס (3:2)

מלחמה גדולה צפויה בפורד פילד בין מי שמציגה אולי את ההגנה הטובה בליגה עד כה לאחת ההתקפות הכי מפחידות שיש. דטרויט ראשונה נגד המסירה ושנייה נגד הריצה והיא לא הרשתה יותר מ-24 נקודות באף משחק העונה. הליונס, למרות חסרונם של קלווין ג'ונסון ורג'י בוש, שלא אמורים לשחק גם השבוע, ניצחו בקלות במינסוטה ורוצים להמשיך במומנטום. הסיינטס כבר עם שלושה הפסדי חוץ ולפני שבוע החופש גירדו ניצחון בהארכה על טמפה ביי. ההגנה שלהם לא קיימת ותנסה להתמודד עם מת'יו סטאפורד וההתקפה תיאלץ להסתדר ללא ג'ימי גרהאם הפצוע. המפגש האחרון בין הקבוצות היה בפלייאוף בינואר 2012 ואז הסיינטס ניצחו 28:45 מרתק.

גרין ביי (2:4) - קרוליינה (2:1:3)

עוד מפגש ענק, הפעם בלמבו פילד. הפנת'רס ניצלו מהפסד והסתפקו בתיקו משוגע בסינסינטי והם עדיין במקום הראשון ב-NFC דרום. הפאקרס היו הקבוצה המדוברת של השבוע האחרון אחרי הדרייב של ארון רוג'רס, שסידר ניצחון במיאמי, שלוש שניות לסיום המשחק. ההתקפה מתקתקת הרבה יותר טוב מאשר בתחילת העונה, אבל המספרים עדיין לא ממש מרשימים והגנת הריצה במקום האחרון בליגה. אולי התקפת הריצה החלשה של הפנת'רס (מקום 28 בליגה) תצליח לנצל זאת.

דרו בריס ניו אורלינס סיינטס. AP
איך הוא יסתדר בלי ג'ימי גרהאם? בריס/AP

23:05-23:25

סן דייגו (1:5) - קנזס סיטי (3:2)

הכושר המצוין של הצ'ארג'רס כמעט נגמר ביום ראשון, אבל פיליפ ריוורס הציל אותם וסידר ניצחון דרמטי על אוקלנד, החמישי ברציפות. עכשיו סן דייגו פוגשת עוד יריבה לבית, שבוע לפני שהיא מגיעה לקרב הגדול באמת, בדנבר. הצ'יפס חוזרים משבוע החופש וינסו להפתיע לאחר שכמעט עשו זאת בסן פרנסיסקו. התקפת המסירה, רק מקום 29 בליגה, פוגשת את הגנת המסירה הרביעית בטיבה, כך שלאלכס סמית' יהיה לא פשוט. הצ'ארג'רס ניצחו בכל ארבעת המפגשים האחרונים ובסך הכול ב-11 מה-13 האחרונים בין הקבוצות.

אוקלנד (5:0) - אריזונה (1:4)

הריידרס כמעט השיגו ניצחון ראשון העונה ודרק קאר נראה הרבה יותר טוב ככל שעובר הזמן ובעיקר אחרי שבוע החופש, אבל הקבוצה עדיין ללא ניצחון, גם אחרי המשחק הראשון שלה תחת טוני ספראנו. עכשיו מחכה לה עוד משחק לא פשוט בכלל, מול הקרדינלס שפשוט נראים מצוין העונה והפסידו רק בדנבר. אריזונה ממשיכה לתת פייט לסן פרנסיסקו וסיאטל, ממש כמו בשנה שעברה והיא חולמת בגדול, למרות התקפה שמציגה מספרים דלים והגנת המסירה הכי גרועה בליגה. הגנת הריצה שלישית ב-NFL ופוגשת את התקפת הריצה ה-31 בלבד בטיבה, מה שעשוי להכריע את ההתמודדות.

דאלאס (1:5) - ניו יורק ג'איינטס (3:3)

אם למישהו עוד היה ספק שהקאובויס טובים העונה, הגיע הניצחון הענק בסיאטל והבהיר לכולם שדאלאס יכולה לעשות הכול. דמרקו מארי פשוט בטירוף מתחילת העונה ועדיין לא ירד באף משחק מתחת ל-100 היארדים על הקרקע. השבוע הוא מארח לקרב גדול את היריבה לבית ניו יורק, שנעצרה בבום בסאנדיי נייט אחרי שלושה ניצחונות, עם אפס נקודות בהפסד לפילדלפיה. ויקטור קרוז גמר את העונה והענקים יחפשו לו תחליף. זו תהיה ההתמודדות ה-105 בין הקבוצות והמאזן עד כה עומד על 43:2:59 לקאובויס, שניצחו את שני המפגשים בעונה שעברה.

אודל בקהאם ג'וניור ניו יורק ג'איינטס. Seth Wenig, AP
הג'איינטס ינסו להתאושש מההשפלה בפילדלפיה. אודל בקהאם ג'וניור/AP, Seth Wenig

דנבר (1:4) - סן פרנסיסקו (2:4), בין ראשון לשני, 3:30

הניינרס מגיעים למייל היי סיטי וינסו לעצור את המכונה של פייטון מאנינג, שעשוי לעלות במשחק הזה למקום הראשון בטבלת הטאצ'דאונים בכל הזמנים. פייטון רחוק כרגע רק שלוש מסירות לאנדזון משבירת השיא של ברט פארב והוא נראה חד מאז שבוע החופש עם 41 נקודות על אריזונה ו-31 על הג'טס. סן פרנסיסקו מתחילה להתייצב וכבר השיגה שלושה ניצחונות רצופים, כשההגנה נראית מצוין. הברונקוס לא שוכחים איך בסופרבול בינואר 1990 הם חטפו 55:10 משפיל מסן פרנסיסקו ואיך הם הפסידו לניינרס גם בשני המפגשים האחרונים. זמן לנקמה?

פיטסבורג (3:3) - יוסטון (3:3), בין שני לשלישי, 3:30

המחזור יינעל בעיר הפלדה, שם שתי הקבוצות, שהפסידו בשבוע שעבר ליריבות לבית שלהן ונפלו למאזן חצוי בלבד, חייבות ניצחון. הסטילרס דווקא מציגים מספרים יפים משני עברי הכדור, אבל הובסו בקליבלנד ובינתיים ניצחו והפסידו לסירוגין בכל המחזורים מתחילת העונה. הטקסאנס לא מצליחים לנצל את היכולות הפנומנליות של ג'יי ג'יי וואט וההפסד הביתי לאינדיאנפוליס היה השלישי בארבעה משחקים, כך שאם הם לא יתעוררו, גם הם יישארו שוב מאחור. ריאן פיצפטריק מתקשה למצוא את עצמו כרגע ואולי ביוסטון צריכים לחשוב על אופציות אחרות, כשריאן מאלט ממתין על הספסל.

למעקב בטוויטר אחרי עידן ויניצקי

לפניות והצעות: idanvini@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully