וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניצחונות על אנדורה ובוסניה, ואפשר להתחיל לחלום"

שחקני נבחרת ישראל היו מאוד מאופקים לאחר הניצחון בקפריסין, אך יודעים שעשו צעד בדרך למטרה. נאתכו: "נשלים 6 נקודות באנדורה, ונגד בוסניה תהיה חגיגה". זהבי: "לא זוכר את הנבחרת מגיעה לכל כך הרבה מצבים". הרוש פרגן למרציאנו על הבכורה. אלחמיד שוחרר מביה"ח

צילום: ענבל מנור, עריכת וידאו: קובי אליהו

הרגשה מעורבת הייתה בסיום משחק הניצחון של נבחרת ישראל אמש 1:2 בקפריסין. מצד אחד השחקנים היו מאוד שמחים על ההישג והרגישו כי עשו צעד גדול קדימה לקראת המשך הקמפיין, אך מנגד, למודי אכזבות, הם ידעו להיות מאופקים ולהתייחס לכל משחק לגופו ולא להסתכל יותר מדי קדימה. שלא לייחוס אמרו שחקנים בנבחרת: "זה ניצחון גדול מבחינת המשמעות. ניצחונות באנדורה ועל בוסניה בבית, ואפשר יהיה באמת להתחיל לחלום".

הנבחרת ערכה את אימון השחרור לאחר המשחק ואימון הבוקר בוטל. עם סיום האימון נרשמה מעט פאניקה כאשר חתם עבד אלחמיד התעלף ביציאה מהאצטדיון והובהל לבית החולים. לאחר מכן הוא התאושש, חזר להכרה ואף שוחח עם בני משפחתו. הוא נשאר במהלך הלילה להשגחה בבית החולים והשתחרר הבוקר (שבת). אלחמיד יחזור היום לישראל להמשך בדיקות ולא ימשיך עם הנבחרת לאנדורה. הנבחרת תלון בסוף השבוע בברצלונה עד אשר תגיע לאנדורה. תומר חמד טס הבוקר לאלמריה כדי לשהות לצד אשתו הכורעת ללדת, וצפוי להצטרף לנבחרת באנדורה.

השחקנים סיימו את אימון השחרור ועלו לאוטובוס, אך המתינו קרוב לשעה עד אשר פונה אלחמיד לבית החולים. העיתונאים התבקשו על ידי ראש מערך ההסברה לא להעביר כלום לארץ בנוגע לאלחמיד עד אשר תעודכן משפחתו. רק לאחר שעודכנה המשפחה יצאה הודעה מסודרת.

גוטמן: ”אין סיבה שמדקה 45 שחקנים ירצו שהמשחק ייגמר”

ייני: "שחקנים התאבדו על כדורים והם פשוט לא נכנסו"

ישראל פתחה את מוק' יורו 2016 עם 1:2 בקפריסין

הבית ה"ישראלי": בוסניה רק עם נקודה, בלגיה דרסה

שחקני נבחרת ישראל חוגגים שער. AP
"ניצחון גדול מבחינת המשמעות"/AP

ערן זהבי סובב את קרסולו ונמצא בספק למשחק באנדורה כאשר ההחלטה תתקבל בהתאם לקצב ההחלמה של הקשר. המאמן אלי גוטמן אמר לאחר המשחק שצפויים מספר שינויים לקראת המשחק והבהיר כי לא יעלה עם שחקנים שאינם כשירים במאה אחוז או מושכים פציעות מהמשחק.

אריאל הרוש ניגש לאחר המשחק לאופיר מרציאנו והחמיא לו על הופעת הבכורה. בנבחרת העריכו את המהלך של הרוש ואמרו שזה עוד צעד בהתבגרות של הנבחרת, במיוחד כשכולם יודעים שהרוש ציפה להיות השוער הראשון בקמפיין ולקח קשה את העובדה שהקרדיט ניתן למרציאנו.

יו"ר ההתאחדות לשעבר אבי לוזון הגיע שעתיים לפני המשחק במטוס חכור יחד עם חיילים שנפצעו במבצע צוק איתן. בשדה התעופה המתינו להם שתי מכוניות מסוג מרצדס של ההתאחדות הקפריסאית שלקחו אותם משדה התעופה לאצטדיון. יו"ר ההתאחדות הקפריסאים אירח את החיילים בבוקס ומיד בסיום המשחק הם הוסעו חזרה לשדה התעופה בלרנקה ומשם לישראל.

אבי לוזון אמר לאחר המשחק: "אני אוהב את הנבחרת. ברגע שהיא משחקת במקום קרוב כמו קפריסין לא חשבתי לרגע לפספס את המשחק ואני שמח שהגעתי לכאן. הנבחרת עשתה לנו את החג. שכחנו כבר מתי הנבחרת פתחה את הקמפיין עם ניצחון. במצב העניינים הנוכחי בבית אנחנו עכשיו תלויים בעיקר בעצמנו וצריכים להיות הרבה יותר אופטימיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אופיר מרציאנו שוער נבחרת ישראל. קובי אליהו
קיבל מחמאות מהרוש. מרציאנו/קובי אליהו

לפני המשחק, אלי גוטמן נשאר בחדר ההלבשה עד השניות האחרונות. חלק אומרים שזה בגלל המתח וחלק אומרים שזה בגלל אמונה טפלה. בסיום המשחק המאמן הסתובב כמו חתן והסלולארי לא הפסיק לצלצל מרוב ברכות. המאמן אמר לשחקנים בחדר ההלבשה בסיום: "תשמחו אבל מהר מאוד תשכחו ותחשבו על אנדורה, אם לא ננצח שם לא עשינו כלום". ביברס נאתכו: "נשלים שש נקודות באנדורה, ונגד בוסניה תהיה חגיגה".

אייל משומר אמר בסיום: "פתחנו טוב את המשחק, הנענו את הכדור והגענו להרבה הזדמנויות במחצית הראשונה. במחצית שנייה התעייפנו, איבדנו קצת את האמצע וזה נתן להם ביטחון. הם גם הוסיפו עוד חלוץ והיקשו קצת על ההגנה. בסך הכול כל הנבחרת עבדה ומגיע כל הכבוד לכולם על הניצחון הזה. זה ניצחון חשוב מאוד, גם בשביל הביטחון וגם בשביל הנקודות אבל בסך הכול עברנו את זה ומתרכזים באנדורה. אנחנו עובדים שבוע וחצי על מה שאלי מבקש, כולם היו ממושמעים ומוכנים וראו את זה על המגרש".

משומר נשאל אם חוליית ההגנה שמרה במיוחד על אופיר מרציאנו בהופעת הבכורה ואמר: "רצינו לתת לו ביטחון, לשמור עליו. משחק ראשון שלו, היה חשוב שייכנס למשחק כמו שצריך. בלי קשר למרציאנו רביעיית ההגנה צריכה לעשות את שלה. אני שמח שהיה לו משחק גדול עם ההצלה בסוף, מגיע לו".

משומר נשאל על הקושי לשחק מול חריסטופי: "שיחקתי נגד ריברי ושחקנים ברמות הכי גבוהות. לא שאני מזלזל בו חס וחלילה אבל אני לא חושש מאף אחד".

החלוץ טל בן חיים חלוץ נשאל על החיוך של אבי לוזון בסיום ואמר: "אבי אחד האוהדים הגדולים של הנבחרת ושום דבר לא ישנה את זה. מעבר לזה שאני ועומר כבשנו הוא שמח ומאושר על ניצחון של הנבחרת במגרש קשה מאוד".

על הפריצות באגף: "היה לי משחק טוב. היו לי כמה פעולות טובות ושתיים מהן הכריעו את המשחק. המשחק לא היה מתוכנן עליי אבל כל אחד יודע במה הוא טוב. כמו שורמוט יודע לבוא מהאמצע אני יודע לבוא מהקו. עבדנו על זה כל השבוע ואני שמח שזה קרה".

בן חיים חזר והדגיש כי מדובר בהישג: "כמו שאמרתי צריך לייחס לזה חשיבות כי ניצחנו במגרש קשה מול נבחרת שניצחה את בוסניה בחוץ. עשינו את זה כנבחרת. למרות שהמחצית השנייה לא הייתה טובה ויש על מה לעבוד זה ניצחון במגרש קשה מול נבחרת שתעשה חיים קשים לבלגיה, ווילס, בוסניה וכל מי שתגיע לכאן".

על הדשא הסינטטי באנדורה אמר הקשר-חלוץ: "זאת פעם ראשונה שלי במשחק רשמי על דשא סינתטי. אני בטוח שזה לא כיף כמו על דשא רטוב, אבל אנחנו הולכים לנצח ולעשות את העבודה ולא מחפשים תירוצים".

ברמה האישית על השער סיפר: "גילי פתח רגליים ועומר עשה תנועה לעומק והכדור הגיע אליי. הקפריסאים קפצו עליי כדי שלא אבעט ואני עברתי אותם בדרך לשער. הרגשתי שזה גול יפה מאוד".

טל בן חיים שחקן נבחרת ישראל. AP
עבדו על המהלך שהביא לשער. בן חיים/AP

ערן זהבי היה מאוד מאושר בסיום ואמר: "ביום שהגענו לכאן הרגשתי ממש לא טוב, לקחו אותי לבית חולים ללילה אחד ובסך הכול התאוששתי, עליתי לשחק ואין תירוצים. שיחקנו טוב בהרבה שלבים, יכולנו לגמור את זה משחק וחבל מאוד שלא עשינו את זה. בסך הכול עשינו שלוש נקודות חשובות וזה מה שצריך לזכור. זה כיף גדול לייצג את המדינה ועשינו את זה בכבוד".

זהבי הוסיף: "שיחקנו כדורגל התקפי והגענו להרבה מאוד מצבים. אני לא זוכר את נבחרת ישראל מגיעה לכל כל הרבה מצבים ואנחנו צריכים לנצל יותר. בקמפיינים אחרים היינו מאבדים משחקים כאלה והיום הראינו אופי. ברגע שלא נכנס השלישי קיבלנו גול בצד השני והתחיל לחץ. נלמד מהטעויות ונסתכל קדימה. את החגיגות אנחנו שומרים לאחרי אנדורה, כרגע אנחנו מתרכזים בלנוח, לא עלינו ליורו ואין שום סיבה לחגוג. אנחנו צריכים כרגע רק להתרכז בעצמנו ולעשות נקודות ורק בהמשך כשנתקדם לחשוב קדימה. ווילס התקשתה באנדרורה וגם לנו לא יהיה פשוט".

על מצבו הפיזי אמר: "יש יומיים מנוחה. לא יהיה יותר מדי פרט להכנה מנטאלית למשחק. חושבים שנבוא לטייל וזה לא יהיה ככה. אני מקווה שהקרסול יהיה בסדר, יש הרבה שחקנים בסגל שמאוד רוצים לשחק".

ערן זהבי שחקן נבחרת ישראל (מימין) מול ונסן לבאן שחקן נבחרת קפריסין. AP
יחגוג רק אחרי אנדורה. זהבי מול לבאן/AP

טל בן חיים הבלם: "משחק הפכפך אבל אנחנו נמדדים במבחן התוצאה. ניצחנו נבחרת טובה שניצחה את בוסניה בחוץ. יש דברים לשפר מהמחצית השנייה אבל תמיד כייף לדבר על הדברים האלה ולשפר אותם אחרי ניצחונות ולא כמו אחרי השנים הקודמות. קשה להסביר מה קרה במחצית השנייה. אחרי ה-0:2 יצרנו מצבים טובים ולא הבקענו, הלכנו אחורה בצורה מיותרת וזה פגע בנו אבל למזלנו זה נגמר בניצחון".

על מרציאנו: "התייחסנו אליו כאילו הוא משחק כבר כמה שנים. לא היה מצב שיכולתי לתת לו כדור ולא נתתי לו כי זה משחק ראשון שלו. היה לו משחק בסדר גמור עם הצלה גדולה בסיום. אני חוזר ואומר שזאת נבחרת לא קלה ונבחרות אחרות יאבדו כאן נקודות"

הבלם הוסיף: "ברמה האישית היה משחק בסדר. אני יכול להיות יותר טוב אבל בסך הכול זה משחק לא רע. בגיל 19 הייתה הופעה ראשונה שלי וכבר אז הרגשתי אחריות מאחורה, צעקתי וכיוונתי. זה האופי שלי. יש הרבה שחקנים שצריכים הכוונה וייעוץ, ואני מאחורה עושה את מה שאני יכול ומנסה לתרום להם".

על אנדורה: "לא רוצה לחשוב על תסריט שלילי. ראינו את ווילס מתקשה שם. זה דשא סינתטי שבחיים לא יצא לי לשחק עליו. יהיה מעניין אבל אנחנו חייבים לבוא, לקחת שלוש נקודות ולהמשיך הלאה".

טל בן חיים שחקן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
מייעץ לחדשים. טל בן חיים/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully