וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונה שלי: אנשי כדורסל מנבאים מי ייתן עונה גדולה

11.10.2014 / 15:00

הכוכב שיפרח אצל קטש, הרכז הכי רעב בליגה, הזר שיילך בעקבות פארגו ורנדל, והצעיר שעוד יהפוך לישראלי הבא ב-NBA. ביקשנו משלל אנשי כדורסל לבחור שחקן אחד שייתן את עונת חייו דווקא הפעם. זה מה שיצא

one

בוידאו: ירושלים מביסה את מכבי חיפה במשחק פתיחת העונה

כמעט לכל עונה בליגת העל בכדורסל יש ייחוד וזיהוי משל עצמה. עונת 2012/13 הייתה העונה של דונטה סמית' שבמו ידיו כמעט סחף את מכבי חיפה לאליפות, זו של לפני כן תיזכר לעד כעונה שבה גל מקל בגר והפך מצעיר כישרוני לכוכב של ממש. וכך הלאה. אלה רק דוגמאות על קצה המזלג לשחקנים שנצרבו בתודעה בזכות עונה מופלאה אחת, שנתנה דחיפה עבורם גם לשנים הבאות. לרגל פתיחת ליגת העל בכדורסל, חמישה אנשי כדורסל חיוו דעה לאיזה שחקן – ישראלי או זר – יש פוטנציאל לעשות את זה בגדול, ולהפוך לפנים של עונת 2014/15. כל אחד מהם גם מסביר מדוע זו הולכת להיות העונה שלו דווקא. יצאנו לדרך.

ליגת העל בכדורסל חוזרת: סיקור מיוחד

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
רביב לימונד שחקן הפועל תל אביב (ימין) מול יניב גרין שחקן הפועל ירושלים. קובי אליהו
מתאים לסגנון של קטש. לימונד/קובי אליהו

מולי קצורין: רביב לימונד (הפועל תל אביב)

בכמה מילים על השחקן: אחרי כמה שנות נדודים, רביב לימונד הצטרף בקיץ שעבר להפועל תל אביב ונראה שבגיל 30 הוא מצא בית. בעונה החולפת הוא רשם עונת שיא וסיים עם 18.8 נקודות בממוצע למשחק (ראשון מבין הישראלים, שלישי מבין כלל שחקני הליגה). הפעם, ללא ארז אדלשטיין שהאמין בו ונסך בו ביטחון, הוא צריך להוכיח שהיכולת אשתקד לא הייתה מקרית.

קצורין מסביר את הבחירה: "העונה שעברה היתה עונת שדרוג מבחינת לימונד. בכל משחקי ההכנה של העונה הנוכחית רביב המשיך את הרמה שהציג בעונה שעברה ואפילו שידרג אותה. היכולת שלו באחד על אחד ובמגרש הפתוח, ההתפתחות שלו כשחקן, השקט הנפשי שאני רואה בו על המגרש - כל אלו גורמים לי להאמין שהוא יהיה העונה אחד השחקנים הבולטים בליגה ושזו תהיה העונה שלו. רביב בחור מאוד חזק במושגים שלנו של כדורסל ישראלי. סגנון המשחק של עודד קטש, שמביא לקבוצה הרבה ריצה ומשחק של פיק אנד רול, מתאימים לרביב, ויעזרו לו להביא את היכולות האישיות שלו לידי ביטוי, הן מבחינה גופנית והן מבחינה אתלטית".

שחקן מכבי ראשון לציון שון דאוסן. מגד גוזני
בקרוב ב-NBA? דאוסן/מגד גוזני

אריק שיבק: שון דאוסן (מכבי ראשון לציון)

בכמה מילים על השחקן: דאוסן בן ה-20 נכנס לעונה הקרובה כשחקן מפתח בראשון לציון. אחרי שבעונה שעברה פרץ עם מספרים מצוינים (10.5 נקודות, 5.1 ריבאונדים וחטיפה בממוצע למשחק) וסייע רבות בהישרדות של הכתומים בליגה הבכירה, הפעם הוא צריך לבצע צעד נוסף קדימה, בדרך למועדון גדול יותר. מכבי תל אביב והפועל ירושלים יעקבו בדריכות.

שיבק מסביר את הבחירה: "בחרתי בשון דאוסן כי העונה הוא ייבחן באיך הוא מתקדם ואם הוא עושה את קפיצת מדרגה. אם בעונה שעברה הוא היה שחקן צעיר ומבטיח, העונה מכירים אותו. בעונה שעברה שון שיחק בקבוצה שנאבקה על ירידה. אני חושב שהגיע הזמן לראות מה הוא באמת שווה כדי להוביל קבוצה כמו מכבי ראשון לציון במהלך עונה שלמה. אני מאמין שהוא יעשה את זה בהצלחה, גם בגלל יכולתו וגם בגלל החוק הרוסי.

"שון הופך להיות השחקן המרכזי של ראשון לציון. אין ספק שהוא צריך לשפר את הקליעה מבחוץ ואת ההגנה, ומעל הכל – את המנטליות. זה הדבר הכי חשוב, שצריך לראות איך הוא מתפתח בו השנה. אני תמיד נותן בהרצאות שלי כדוגמה את מייקל ג'ורדן: מבחינת יכולות אתלטיות היו הרבה שחקנים כמו ג'ורדן, אבל רק הוא עשה את מה שעשה כל יום ושמר על יציבות. זה היה אולי הבדל בין ג'ורדן לבין כולם. מעניין יהיה לראות האם שון דאוסן יהיה יציב ויצליח לעשות את הדברים שאנחנו כל כך אוהבים בכל יום, והאם הוא יצליח לעלות ברמה שהוא נמצא בהתקפה גם בצד השני של המגרש".

עם זאת, חשוב לשיבק להעיר: "יש עוד כמה שחקנים שאולי היו ראויים, כמו ג'רמי פארגו כזר שחוזר לאחר ניסיון לא מוצלח ב-NBA ומצפה לחזור לטופ של היורוליג. סילבן לנדסברג שהיה שחקן משלים ובונים עליו כשחקן מוביל, דגן יבזורי שלוקח על עצמו קבוצה בלי עידו (קוז'יקרו, ו.כ) ומורן (רוט, ו.כ). הייתי מצפה לראות מברייסי רייט איך הוא מצליח העונה לעשות מהפועל ירושלים דברים שהוא לא עשה. מעניין לעקוב גם אחרי בר טימור לאחר ענה שבה הוא לא שיחק באלבה ברלין, וגם אחרי אדם אריאל ורפי מנקו שצריכים לעשות צעד קדימה".

מנהל מכבי חיפה עידו קוז'יקרו (שמאל) סגן היו"ר ארנון שירן (מרכז) המאמן רמי הדר (ימין). אדריאן הרבשטיין
מאמין בדאוסן. קוז'יקרו/אדריאן הרבשטיין

עידו קוז'יקרו: שון דאוסן (מכבי ראשון לציון)

קוז'יקרו מסביר את הבחירה: "אני חושב שלמרות שהקבוצה של שון דאוסן דשדשה בעונה הקודמת, הוא היה אחת מנקודות האור בקבוצה. בגיל 20, שזה גיל מוקדם בקנה המידה של הכדורסל שלנו, שון מיצב את עצמו כשחקן מוביל בקבוצה בה הוא משחק. הוא מציג דברים נדירים בכדורסל הישראלי שלנו. מה שמדהים אצלו בעיני זה שהפוטנציאל שלו לשיפור הוא עצום. עם ההתפתחות והיכולת הנכונה, הוא בהחלט יכול להיות השחקן הישראלי השלישי ב-NBA. אם הוא יידע לשלב את הכישרון העצום שלו בעבודה קשה מאוד - אין לי ספק שהוא יגיע ל-NBA".

שחקן הפועל ירושלים בר טימור מול שחקן הפועל חולון שלומי הרוש. ברני ארדוב
זו תהיה העונה שלו? בר טימור/ברני ארדוב

ארז כץ: בר טימור (הפועל ירושלים)

בכמה מילים על השחקן: הקריירה של הכישרון החיפאי הצעיר נעצרה אחרי עונה מאכזבת ומרובת פציעות באלבה ברלין, אבל עכשיו הוא חוזר לישראל, דווקא להפועל ירושלים השאפתנית, כדי להעלות את המנייה שלו מחדש. לפחות במשחקי ההכנה זה נראה לא רע בכלל.

כץ מסביר את הבחירה: "בר טימור חוזר עכשיו מחו"ל. הניסיון שלו בברלין אמנם לא צלח, אבל בסך הכל טימור עשה מהלך נכון מבחינת הקריירה. יש לטימור הרבה אומץ, אלו תכונות שראיתי בו כששיחק בהפועל תל אביב, יש לו אמביציה ורצון להצליח, היו כמה משחקים שהוא הוביל אותם, תרם ובלט בהם. זה לא טריוויאלי לבחור צעיר. הוא שיחק עם אנרגיות שמאוד התאימו לקהל של הפועל תל אביב וכך יהיה לדעתי גם בירושלים. הקהל אוהב שחקנים אנרגטיים ויש לו את זה. טימור חוזר למועדון גדול עם יומרות ושאיפות גבוהות.

"הוא עכשיו צריך להיות הגיבוי לקו האחורי של הפועל ירושלים. יש שם שחקנים מאוד טובים כמו דרווין קיצ'ן, ברייסי רייט, יותם הלפרין. בר טימור צריך להיות האקס פקטור בקו האחורי העשיר הזה, כמו גם להשלים את הדקות בזמן שירושלים נקלעת לבעיית עבירות או פציעות במשך עונה כל כך ארוכה. הקבוצה משחקת בשני מפעלים, כך שאני בטוח שיהיה לו הרבה הזדמנויות לשחק לפעמים גם 35 דקות ולהוכיח את עצמו. עם האנרגיות שלו והחיבור עם הקהל הירושלמי - זו תהיה העונה שלו".

שחקן מכבי תל אביב ג'רמי פארגו מול שחקן ברוקלין נטס ברוק לופז. jason DeCrow, AP
רעב מתמיד. פארגו/AP, jason DeCrow

שרון ששון: ג'רמי פארגו (מכבי תל אביב)

בכמה מילים על השחקן: מאז שהתפוצץ בחלקה האחרון של עונת 2010/11 עם מכבי תל אביב, ג'רמי פארגו בעיקר חיפש את עצמו. הוא עבר שלוש קבוצות ב-NBA, חזר לנסיון כושל בצסק"א, ועכשיו הוא חוזר ליד אליהו, איפה שהכל התחיל, כדי להתחיל מחדש.

ששון מסביר את הבחירה: "ג'רמי פארגו סבל מכמה שנים פחות טובות ב-NBA וברוסיה, אבל אני חושב שבגלל מכבי והמשפחתיות וה'ביחד' זה יכול להחזיר אותו לקדמת הבמה ולהיכן שהוא היה בעבר. פארגו הוא כישרון ויש לו הרבה כדורסל, בזה אין ספק. לשחקן יכולה להיות תקופה רעה, גם אם זה נמשך יותר משנה. הוא נקלע לסיטואציה לא נכונה בקריירה, מבחינת הבחירות שהוא עשה. עכשיו, במכבי - מקום שיתן לו, מן הסתם, את כל הקרדיט - הוא חזר לעשות את הבחירה הנכונה. הוא שב רעב מתמיד, עם רצון להצליח. והוא חוזר עם התכונות האלו למקום שהוא ביחד, שמאמין בו. מקום שבו היה בו טוב. אלה גורמים שחשובים לשחקן ויכולים לדעתי להפוך את העונה הזאת לעונה שלו".

מורן רוט שחקן כדורסל. אדריאן הרבשטיין
עוד יחזור ובגדול. מורן רוט/אדריאן הרבשטיין

גילי מוסינזון: מורן רוט עירוני נס ציונה)

בכמה מילים על השחקן: הקיץ האחרון של מורן רוט לווה בפרשיית ההיעדרות מהנבחרת וחילופי ההאשמות עם האיגוד לאחר מכן, שהידרדרו למקומות מכוערים. את העונה הקרובה הוא פותח עם חוזה לחודשיים בעירוני נס ציונה.

מוסינזון מסביר את הבחירה: "בחרתי במורן ועבורי, הבחירה בו הייתה קלה. כשהגעתי לגליל עליון בתקופה שעודד קטש אימן, חזיתי מקרוב במוסר העבודה שלו, כשחקן עם מעמד לא ברור בגליל דאז, אבל עם ביטחון גדול לגבי היכולת, ובצדק לדעתי. אני מדבר על מורן רוט ההוא שלפני האליפויות ולפני הפרסום. כשהגעתי למשחק ברוממה בין מכבי חיפה להפועל ירושלים כפרשן הערוץ הראשון, ראיתי את מורן על אזרחי - ובעיניים שלו היה ניתן להבחין בדיוק באותו הרעב שראיתי אצלו לפני כמה שנים בגליל, רעב של שחקן שיש לו מה להוכיח. ממה שהבנתי פורסם שהוא סיכם בנס ציונה.

"לדעתי, הקבוצה שתיתן לו את המפתחות תרוויח שחקן בשיא הקריירה עם רצון כביר להצליח, עם מוסר עבודה, עם ניסיון, והכי חשוב - עם יכולת. אין ספק שמורן יגיע רעב. מאיגרא רמא לבירא עמיקתא. למורן יש את הסיכוי לעשות את המרחק הכי גדול משחקן ללא קבוצה, לשחקן שיקבל מפתחות, וגם יצעיד אותה קדימה כשהוא מציג יכולת גבוהה".

ג'רמי פארגו מכבי תל אביב מול אלכס יאנג הפועל גלבוע/גליל עליון. יוסי ציפקיס
האחד רוצה ללכת בעקבות השני. אלכס יאנג עם ג'רמי פארגו/יוסי ציפקיס

עמית גל: אלכס יאנג (הפועל גלבוע/גליל)

בכמה מילים על השחקן: אם לשפוט על פי משחקי ההכנה, יאנג בן ה-25 אמור להיות אחד הזרים הטובים בליגה. הגארד בוגר מכללת פרדו רשם בעונה שעברה טבילת אש ראשונה מוצלחת באירופה, במדי סיגמה ברצלונה מהליגה השנייה באיטליה. עכשיו הוא מקווה שגלבוע/גליל תהווה מקפצה עבורו, כפי שהיוותה לרבים לפניו.

גל מסביר את הבחירה: "ראיתי את כל הזרים בליגה ולא ראיתי מישהו שעשה לי את זה, אך אלכס יאנג בעל פוטנציאל וכבר עכשיו אני בטוח שלגלבוע/גליל יהיה קשה להשאיר אותו בעונה הבאה, כי מדובר בשחקן לפני עונת פריצה. הוא שחקן מוכשר ומהר מאוד אלכס יאנג יגיע לרמות הגבוהות באירופה, אם הוא רק ימשיך בהתקדמות הזו. הוא, יחד עם שחקן נוסף שם, ווין צ'יזם, יכול להיות כמו מקרה ג'רמי פארגו ובריאן רנדל ששיחקו בגליל בעבר. אחרי העונה הזאת - אני בטוח שהוא יעלה כבר הרבה יותר כסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully