וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון ג'יימס הוא הספורטאי עם השווי הגבוה בעולם

"פורבס" פרסם את העשירייה הראשונה: וודס ירד מהפסגה אחרי 7 שנים, רונאלדו לפני מסי. ואיפה פדרר, בריאנט ובולט?

לברון ג'יימס שחקן קליבלנד קאבלירס. AP
מהפך היסטורי. לברון/AP

מלך, ולא רק על המגרש. המגזין "פורבס" פרסם ידיעה לפיה לברון ג'יימס עבר במהלך השנה החולפת את טייגר וודס בפסגת הדירוג וכעת הוא הספורטאי הכי רווחי בעולם.
ה"פורבס פאב 40" כולל את עשרת המותגים החזקים בעולם הספורט בארבעה תחומים שונים: עסק, אירוע, קבוצה וספורטאי ומחשב את הכוח הכלכלי של כל מותג ביחס למתחריו.

לראשונה מאז 2007, טייגר וודס לא נמצא בראש הדירוג לספורטאים, אליו כאמור העפיל קינג ג'יימס, שחזר במהלך הקיץ ממיאמי לקליבלנד. על פי החישוב של פורבס, לברון הרוויח 53 מיליון דולר מחוץ למגרש בשנה האחרונה והמותג שלו שווה 37 מיליון דולר. רפאל נדאל נכנס השנה לראשונה לדירוג עם שווי מותג של 10 מיליון דולר, זאת בין היתר בזכות פרסים על סך 14.5 מיליון דולר אותם גרף במהלך השנה האחרונה, בה זכה בין היתר ברולאן גארוס ובאליפות ארצות הברית (זו של 2013).

טייגר וודס עבר למקום השני ושווה "רק" מיליון אחד פחות מלברון. רוג'ר פדרר במקום השלישי (32 מיליון) ואחר כך נמצאים פיל מיקלסון, שחקן הקריקט ההודי אם אס דהוני, יוסאין בולט (19 מיליון), כריסטיאנו רונאלדו (17 מיליון), קובי בריאנט (15 מיליון) וליאונל מסי (12 מיליון).

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד. GettyImages
שווה יותר ממסי. רונאלדו/GettyImages

העסק הכי רווחי בעולם כיום הוא חברת "נייקי", ששווי המותג שלה ב-2014 עומד על 19 מיליארד דולר, שיפור של 1.7 מיליארד ביחס לעונה שעברה. נייקי חולשת על 62 אחוז מאביזרי הלבוש של ספורטאי ארצות הברית. במקום השני נמצאת רשת ESPN, ששווה 16.5 מיליארד, 1.5 יותר מאשר בשנה שעברה. את העשירייה אגב, סוגרת ה-UFC, ששווה 440 מיליון.

האירוע הכי רווחי הוא כמובן הסופרבול, ששווה 500 מיליון דולר, עלייה של 36 מיליון ביחס לשנה שעברה ושל 44 אחוזים לעומת 2004. המשחקים האולימפיים במקום השני עם 348 מיליון ומשחקי החורף האולימפיים מיד אחריהם עם 285 מיליון. המונדיאל רק במקום הרביעי וליגת האלופות שישית, אחרי פיינל פור ליגת המכללות בכדורסל. בהמשך העשירייה: הוורלד סירייס בבייסבול, הראסלמניה של ה-WWE, מרוץ המכוניות דייטונה 500 ומרוץ הסוסים קנטאקי דרבי.

אצל הקבוצות, ניו יורק יאנקיז בפסגה עם שווי של 521 מיליון דולר. במקום השני ניצבת ריאל מדריד, ששווה 484 מיליון. אחר כך מגיעות ברצלונה, דאלאס קאובויס, מנצ'סטר יונייטד, ניו אינגלנד פטריוטס, באיירן מינכן, לוס אנג'לס דודג'רס, בוסטון רד סוקס ולוס אנג'לס לייקרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully