וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בתאונה בפורמולה 1: "ימים קשים, דאגתנו לביאנקי"

צפו בתאונה שגרמה לפציעתו הקשה של נהג קבוצת מארוסיה וחוללה גל ביקורת כלפי מארגני המירוץ ביפן. המילטון: "היו צריכים להכניס מכונית בטיחות". סוטיל: "לא שאלו אותנו הנהגים מה דעתנו"

נהג פורמולה 1 ז'ול ביאנקי. AP
מצבו עדיין מוגדר קריטי. ביאנקי/AP

בפורמולה 1 עוקבים בדאגה אחרי מצבו של ז'ול ביאנקי, נהגה של קבוצת מארוסיה, שנפצע אמש (ראשון) קשה בתאונה במרוץ שנערך ביפן. ביאנקי בן ה-25 איבד שליטה על רכבו עקב המשטח בסוזוקה וחולץ כשהוא מחוסר הכרה. הוא הובהל לבית החולים, שם נותח והועבר למחלקה לטיפול נמרץ. בשלב זה עדיין נשקפת סכנה לחייו. במרוץ ניצח הבריטי לואיס המילטון.

"אלה ימים קשים, שלומו של ז'ול והדאגה למשפחתו הם בראש מעיינינו", נכתב בהודעת התמיכה שפרסמה קבוצת מארוסיה, "אנחנו מבקשים מכולם להיות סבלניים לגבי העדכונים הרפואיים". לפי התקשורת בצרפת, בית החולים מגדיר את מצבו של ביאנקי כ"קריטי", וזאת לאחר שנותח בעקבות הפגיעה בראשו. לואיס המילטון, שזכה באותו במרוץ, היה מאופק מאוד על הפודיום, ולאחר מכן אמר: "ברור שזה מדאיג לשמוע שאחד הקולגות סובל מפציעה חמורה. זאת הדאגה העיקרית שלנו". המילטון לא היסס להטיל את הארחיות לתאונה על המארגנים: "יש פרוטוקול, הם היו צריכים להכניס את מכונית הבטיחות בזמן שמפנים מכונית על המסלול".

צפו בתאונה הקשה

ז'ול ביאנקי מחולץ ממכוניתו אחרי התנגשות במרוץ פורמולה 1 ביפן. GettyImages
ביאנקי מחולץ ממכוניתו לאחר ההתנגשות/GettyImages

התאונה הקשה התרחשה לאחר 44 הקפות, כשתנאי המסלול קשים עקב גשם כבד שירד מתחילת התחרות. לאחר שאדריאן סוטיל מקבוצת סאובר התנגש בצמיגי הבטיחות, הוזעק צוות לחלצו, ביאנקי, שהגיע במהירות, סטה ממסלולו כדי לחמוק ממפגש עם כלי הרכב המחלצים, והתנגש בעוצמה בטרקטור בצדי המסלול.

נהגים רבים ואנשי תקשורת העבירו ביקורת על מארגני המרוץ וההתאחדות הבינלאומית למרוצי מכוניות (FIA), וחלקם טען שייתכן שהיה צריך להפסיק את התחרות עוד לפני ההקפה ה-47 מתוך ה-53 המתוכננים, עקב הקשיים הרבים. במהלך המרוץ, אנשי הצוות של מרצדס אמרו לניקו רוזברג שחברו לקבוצה לואיס המילטון, שדלק אחריו, בקושי יכול לראותו, ונהגה של וויליאמס פיליפה מאסה טען ברשת הקשר, "התנאים קשים מאוד. המסלול רטוב מדי, זה מסוכן".

אדריאן סוטיל עצמו העיד מאוחר יותר: "לקראת סוף המרוץ, כשהחשיך, קשה היה לראות איפה יש שלוליות וזאת הסיבה שאיבדתי שליטה על המכונית. לא שאלו אותנו הנהגים מה דעתנו", הוסיף סוטיל, "המסלול הפך רטוב יותר ויותר, והיה עדיף לקיים את המרוץ מוקדם יותר באותו יום". ג'נסון באטון, נהגה של מקלארן, היה מהבודדים שטענו כי המרוץ נוהל כראוי. "אני חושב ש-FIA שלטו היטב בסיטואציה", אמר.

מכונית בטיחות לפני ניקו רוזברג ולואיס המילטון בגראנד פרי פורמולה 1 יפן. GettyImages
בקושי ראו זה את זה. המילטון ורוזברג אחרי רכב הבטיחות במהלך המרוץ/GettyImages

ובינתיים באיטליה: נס בתאונה בראלי מקומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully