וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הם מ-פ-ח-ד-י-ם: כריסטיאנו רונאלדו מוביל את נבחרי השבוע

6.10.2014 / 8:00

מעבר למספרים הנדירים ולקלות הבלתי נסבלת, המורא שמטיל כריסטיאנו רונאלדו על יריביו הוא שמאפשר לו להיות דומיננטי מאי פעם וצריך להדאיג מאוד את מסי. מדור נבחרי השבוע גם עם המאמן שחזר לרדוף את שאלקה, הסיוט של כוכב אתלטיקו והמושיע של ואן חאל

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד. GettyImages
נולדה עוד שלישייה ובקרוב גם עוד כדור זהב. כריסטיאנו רונאלדו/GettyImages

שחקן השבוע

כריסטיאנו רונאלדו - ריאל מדריד

לא הוגן להתעלם ממנו פעם נוספת. השלושער הקודם היה מול הקבוצה הכי חלשה בליגה והרביעייה הגיעה באמצע השבוע, אז הייתה איזושהי הצדקה. הפעם, אחרי עוד שלישייה ולרשת קבוצה שמשחקת בליגת האלופות, זה כבר שלו. 2.17 שערים למשחק - זה הממוצע של כריסטיאנו רונאלדו בליגה הספרדית העונה. שישה משחקים, 13 שערים. הראשון בהיסטוריה של ריאל מדריד שהגיע לכמות כזו כל כך מהר. ממוצע בלתי נתפס שעולה על זה של 91 מ-97 הקבוצות בחמש הליגות הבכירות באירופה. 91 קבוצות (!) שיכולות כרגע רק לקנא במאזן של הפנומן הפורטוגלי, שהחליט העונה להרים את הרף לעצמו וללעוג למספרים היסטוריים.

רונאלדו פתח את החגיגה מול אתלטיק בילבאו כבר בדקה השלישית עם נגיחה מקרוב וריקוד לצד מרסלו וחאמס רודריגס, לפני הוסיף את השני בדקה ה-55 הודות לבישול נוסף של גארת' בייל. הוא הספיק לפרגן שער שני גם לקארים בנזמה, לפני שחתם את תוצאת המשחק עם גול מזליקי בעזרת המרפק. כן, אחרי שהשתעמם משערים שגרתיים בראש וברגל, רונאלדו מצא דרך לגוון וכך השתווה לטלמו סארה ואלפרדו די סטפנו האגדיים עם השלושער ה-22 שלו בלה ליגה. הוא יכול היה לכבוש אפילו יותר מול הבאסקים המפורקים, שכמו יריבים קודמים שפגשו את רונאלדו העונה פשוט נרתעו ממנו.

בגיל 29, רונאלדו נמצא בפורמה של חייו ומטיל מורא על השחקנים שמולו. זה הנשק שמעניק לו את היתרון העכשווי בקרב הבין גלקטי מול ליאונל מסי. התגובה של השומר שלו בשער הראשון וכבוד המלכים שקיבל ברחבה בשער השלישי המחישו זאת היטב. ובעצם, איך הם יכולים שלא לפחד? מאז הסופרקופה מול אתלטיקו מדריד, רונאלדו שותף בשמונה משחקים. הוא מצא את הרשת בכל אחד מהם. בעונה שעברה היו לו שלוש סדרות הפגזה דומות שכללו גם משחקי נבחרת. הוא מהיר, הוא קטלני, הוא חד ויעיל. מכונת שערים אמיתית, בדרך לזכייה נוספת בכדור הזהב. קרלו אנצ'לוטי אפילו המליץ לשים על זה כסף.

כל המספרים מאחורי השלושער התורן של רונאלדו אתמול

מרקוס גיסדול מאמן הופנהיים. GettyImages
במקום לחגוג, רץ לדאוג לילד שנפגע מכדור. מרקוס גיסדול/GettyImages

מאמן השבוע

מרקוס גיסדול - הופנהיים

ב-16 בדצמבר 2012 החליטה הנהלת שאלקה לפטר את המאמן הוב סטיבנס. יחד איתו נשלח הביתה גם העוזר מרקוס גיסדול, שלדעת רבים היה המאמן בפועל של הקבוצה המאכזבת, שנסוגה אז למקום השביעי בבונדסליגה. גיסדול שימש לפני כן גם כעוזרו של רלף רנגניק, נחשב למומחה טקטי ויועד להיות המאמן הבא של שאלקה, אבל נזרק במפתיע וראה את יינס קלר מקבל את תפקיד המאמן הראשי. "אנחנו רוצים ליצור היררכיה ברורה עם קלר בראש", הסביר המנהל הספורטיבי הורסט הלדט, "וזה לא ממש אפשרי אם גם מרקוס חלק מהצוות".

גיסדול, אוהד שאלקה מילדות, ראה את חלום חייו חומק לו ממש מבין הידיים. הרי הוא היה כפסע ממשרת האימון בה כל כך חשק. כמה חודשים לאחר מכן הוא קיבל הזדמנות ראשונה להוביל קבוצת בונדסליגה. הופנהיים, בה עבד כמאמן קבוצת המילואים בתקופת רנגניק, קראה לו להציל אותה מירידה. הוא עמד במשימה, שמר על תפקידו והעונה אף שבר את השיא של המנטור רנגניק כמאמן הראשון בתולדות הופנהיים שלא הפסיד בששת המחזורים הראשונים. הוא לא רצה ששאלקה תקלקל לו את המאזן במחזור השביעי, ולפני המפגש הזכיר: "הגיהנום פורץ שם אחרי הפסד אחד, אבל בחלוף שבוע כולם יכולים לצאת למצעד ניצחון. זו שאלקה - הזמן היחיד ששקט שם זה במהלך חג המולד".

שבוע אחרי הניצחון הגדול בדרבי על דורטמונד, גיסדול החזיר את שאלקה מימי הפסטיבל לימי הסקנדל. קלר קפץ לביקור בריין נקר ארנה והשאיר שם את שלוש הנקודות. גיסדול בן ה-45, שבנה את הקבוצה סביב רוברטו פירמינו המלהיב, ראה את הברזילאי מבשל פעמיים, כולל לאדם סולואי, שנפלט משאלקה אחרי עונה אחת בלבד ושמח גם הוא לסגור חשבון. הופנהיים טיפסה למקום השני והיא ללא הפסד אחרי שבעה משחקים, כשעיקר הקרדיט הולך לגיסדול. "הוא המאמן המושלם עבור הופנהיים", קבע החלוץ קווין פולנד. וגיסדול? במקום לחגוג את הניצחון היוקרתי, הוא רץ לשאול לשלומו של ילד קטן שנפגע מכדור שנבעט ליציע, והבטיח: "אנחנו נדאג לו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מירנדה שחקן אתלטיקו מדריד (משמאל) עם השוער מיגל אנחל מויה. GettyImages
משחק שעדיף לשכוח. מירנדה כובש לשערו הוא במסטאייה/GettyImages

פלופ השבוע

מירנדה - אתלטיקו מדריד

כשמדברים על "משחק שכדאי למחוק מהרזומה", מתכוונים ליום מסויט כמו זה שעבר מירנדה במסטאייה. אולי זו התשישות מלוח המשחקים העמוס, במיוחד אחרי שרק ביום רביעי אתלטיקו מדריד ניצחה 0:1 את יובנטוס; אולי ולנסיה חזרה להרתיע; ואולי זה סתם יום שבו הכול הלך הפוך. בכל מקרה, הבלם הברזילאי של אתלטיקו, מלך שערי הקבוצה בליגה עד כה עם שלושה כיבושים, מצא את הרשת כבר בדקה השישית.

לצערו, הפעם הוא נגח לכיוון הלא נכון וכבש לשערו הוא, אחרי מקרה אומלל של אי הבנה עם השוער מיגל אנחל מויה. רק דקה חלפה ואנדרה גומש ברח לו, היתל בו פעמיים והבקיע את השני של ולנסיה. השער השלישי על הגב של מירנדה הגיע בדקה ה-13, אז ניקולאס אוטמאנדי חמק ממנו בתרגיל מתוכנן בכדור קרן וביצע במיומנות את מה שמירנדה עושה כל כך טובה עבור אתלטיקו. הבלם הארגנטינאי רק ניצח את הברזילאי בעימות אווירי שהרתיח את מירנדה וכמעט עלה לו בהרחקה. המשחק בצהרי היום במסטאייה היה הכול חוץ מסייסטה עבורו. וכל זה ביום בו הוא ציין את הופעתו ה-150 במדי אתלטיקו. לשכוח, כמה שיותר מהר.

דויד דה חאה שוער מנצ'סטר יונייטד עוצר בעיטה של בריאן אוביידו שחקן אברטון. GettyImages
הציל את העונה? דויד דה חאה מתעופף לכדור של בריאן אוביידו/GettyImages

מהלך השבוע

ההצלות של דויד דה חאה בתוספת הזמן

האיש שבמו ידיו מנע מבוכה נוספת מלואי ואן חאל. אחרי שעצר פנדל של לייטון ביינס בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, דויד דה חאה הגדיל לעשות בתוספת הזמן של המשחק כולו. תחילה הוא שם יד חזקה כדי להדוף בעיטה חדה של ליאון אוסמן, ולאחר מכן הוציא מהחיבורים בעיטת יעף אדירה של בריאן אוביידו מחוץ לרחבה. פיל ג'אגיילקה הפציץ כך לרשת של ליברפול במחזור הקודם, אבל דה חאה לא נתן לזה לקרות למנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד. "זה רגע ששווה משחק", אמר ואן חאל על ההדיפה האחרונה בתוספת הזמן. אולי בכלל הרגע שישנה את העונה של השדים האדומים?

לאונרדו בונוצ'י שחקן יובנטוס. GettyImages
ווינר. לאונרדו בונוצ'י/GettyImages

ה-11 של השבוע

שוער: דויד דה חאה (מנצ'סטר יונייטד) - הצלות מהטופ של הטופ
מגן ימני: ננאד טומוביץ' (פיורנטינה) - היה שווה לחכות שנתיים וחצי
בלם: לאונרדו בונוצ'י (יובנטוס) - עוד ווינר גדול בשחור-לבן
בלם: ניקולאס אוטאמנדי (ולנסיה) - לא עשה הנחות לסימאונה
מגן שמאלי: אנדרו רוברטסון (האל סיטי) - שליש מילדי הפלא של דנדי יונייטד
קשר: סטפן אמביה (סביליה) - אפילו הוא לא ידע שהוא כזה
קשר: ג'ורדון הנדרסון (ליברפול) - מתחיל לשפר את המספרים
קשר: פול ז'ורז' אנטפ (ראן) - צמד שני העונה
חלוץ: כריסטיאנו רונאלדו (ריאל מדריד) - שחקן השבוע
חלוץ: רוברט לבנדובסקי (באיירן מינכן) - שלב הגישושים הסתיים
חלוץ: אלכסנדר לקאזט (ליון) - שלושער ראשון בקריירה, ועוד מול אניימה

אלכסנדר לקאזט שחקן ליון. AP
עשה צחוק מאניימה. אלכסנדר לקאזט/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully