וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג 81 הכדורסלנים הישראלים בליגת העל: מקומות 6-10

השחקן הוותיק בליגה, הרכז שכמעט נתקע בלי קבוצה, אלוף אירופה שנשכח בצד והשחקן ששוב החמיץ במאני טיים. דירוג וואלה! ספורט לפתיחת עונת 2014/15 נכנס לעשירייה הגדולה

יותם הלפרין שחקן הפועל ירושלים. מגד גוזני
בתוך העשירייה הגדולה. יותם הלפרין/מגד גוזני

שריקת הפתיחה של עונת 2014/15 כבר נשמעה השבוע, אך המחזור הראשון טרם שוחק, ו-וואלה! ספורט גאה להציג בפעם השנייה את דירוג השחקנים הישראלים בליגת העל בכדורסל. כזכור, בשנה שעברה דירגנו את 106 השחקנים הישראלים בליגת העל (ליאור אליהו הוכתר במקום הראשון). השנה הלכנו על דירוג מצומצם יותר, ובסופו של דבר דורגו 81 שחקנים ישראלים.

אז מי נכנס לדירוג? כל שחקן ישראלי ששיחק דקות משמעותיות בבוגרים בליגת העל או בליגה הלאומית, וחתום בליגת העל, או בוגר נבחרות צעירות של ישראל שחתום בליגת העל. כמו כן נכנסו לרשימה שלושה שחקנים ישראלים ששיחקו בשנים האחרונות בליגת העל ועדיין לא חתמו בקבוצה חדשה. כמו כן דורג בן רייס, שאמנם כבר גמר את העונה בשל פציעה בברך, אבל חתום בקבוצה.

את השחקנים דירגו מאמני ליגת העל, עיתונאים ואנשי מקצוע נוספים. לרשימת המדרגים המלאה, וכיצד התבצע הדירוג, לחצו כאן.

הדירוג שלפניכם מציג את השחקנים שבמקומות 6-10, השחקנים שכבר נמצאים בעשרת הגדולים, אבל לא הצליחו לעשות את זה ולהכנס למקומות הראשונים. באופן מפתיע, כל החמישייה השנייה הם גארדים ותיקים, שחקני נבחרת ישראל לשעבר, שרשמו עונה טובה, אבל לא טובה מספיק. רגע לפני החמישייה הגדולה, קבלו את השחקנים שכמעט עשו את זה.

שחקן עירוני נס ציונה מאיר טפירו. יוסי ציפקיס
יחגוג 40 העונה. מאיר טפירו/יוסי ציפקיס

מקום 10 - מאיר טפירו (עירוני נס ציונה) - גארד בן 39, גובה 1.92. דירוג בשנה שעברה: 10. ציון ממוצע: 7.72.

סטטיסטיקה בעונה שעברה: בליגה: 9.2 נקודות, 6.1 אסיסטים ו-4.2 ריבאונדים ב-31.8 דקות.
בכמה מילים: בקיץ הקרוב אחד השחקנים הגדולים בכדורסל הישראלי החל משנות ה-90 יחגוג 40, אבל הוא לא נותן לזמן לעצור אותו, ועדיין שומר על מקומו בין עשרת הגדולים של הכדורסל הישראלי. טפירו הפך את עירוני נס ציונה בעונה שעברה מעולה חדשה לקבוצה שהייתה רחוקה מרחק סל מחצי גמר פלייאוף, כשעל הדרך הוא מוסיף עוד סל ניצחון ענק להיסטוריה המפוארת שלו. כשסיום הקריירה קרוב מתמיד, ימשיך הגארד המצוין להוביל את הכתומים לעונה טובה נוספת, ועל הדרך יעבור את אנדרו קנדי ומוטי דניאל בקלעי כל הזמנים. ריספקט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מורן רוט עם עורך דינו שי רוסיאנסקי. יוסי ציפקיס
הסאגה המעייפת שלו הקיץ קלקלה מעט את הרושם. מורן רוט/יוסי ציפקיס

מקום 9 - מורן רוט (נס ציונה) - גארד בן 32, גובה 1.82. דירוג בשנה שעברה: 5. ציון ממוצע: 7.91.

סטטיסטיקה בעונה שעברה: מכבי חיפה: בליגה: 10.8 נקודות, 4.8 אסיסטים ו-2.8 ריבאונדים ב-27.7 דקות. ביורוקאפ: 11.1 נקודות, 4 אסיסטים ו-1.8 ריבאונדים ב-28.5 דקות.
בכמה מילים: השחקן המצטיין של סגנית האלופה היה ללא קבוצה בעת הדירוג, וזה לא מעט בשל הסאגה המעייפת של אי ההגעה לנבחרת ישראל הקיץ וההעמדה לדין. רוט נפצע במהלך העונה האחרונה ונעדר כחודש, ובגמר הפלייאוף היה פחות טוב משאר העונה, מה שגרם לו לצאת מחמשת הגדולים. בסופו של דבר, ברור שנס ציונה, שהחתימה אותו על חוזה קצר טווח, תשדרג את מעמדה העונה בצורה משמעותית בזכותו.

יוגב אוחיון שחקן מכבי תל אביב בכדורסל. מגד גוזני
עונה גדולה, ועדיין ירד בדירוג. יוגב אוחיון/מגד גוזני

מקום 8 - יוגב אוחיון (מכבי תל אביב) - גארד בן 27, גובה 1.89. דירוג בשנה שעברה: 3. ציון ממוצע: 8.

סטטיסטיקה בעונה שעברה: בליגה: 7.6 נקודות, 3.6 אסיסטים ו-2.7 ריבאונדים ב-23.2 דקות. ביורוליג: 5.7 נקודות, 3.3 אסיסטים ו-2 ריבאונדים ב-20 דקות.
בכמה מילים: עוד שחקן שיוצא מחמשת הגדולים, והפעם על אף שקבוצתו זכתה בכל תואר אפשרי. אוחיון רשם עונה טובה אשתקד, אבל דווקא במאני טיים של העונה מי שהצטיין היה טייריס רייס, בעוד אוחיון לא הצליח להותיר חותם מיוחד, מלבד הדאנק האחרון במשחק הגמר. במהלך הקיץ הגארד מקרית שמונה לקח לראשונה מנוחה מנבחרת ישראל בשל סיבות רפואיות, והעונה ההצלחה של מכבי תל אביב תלויה גם ביכולת שלו לשדרג את עצמו, כשצמד הכוכבים רייס את ריקי היקמן כבר נמצאים רחוק מכאן.

אפיק ניסים, שחקן הפועל אילת. ברני ארדוב
מהמקום השני, אל מחוץ לחמישייה. אפיק ניסים/ברני ארדוב

מקום 7 - אפיק ניסים (הפועל אילת) - גארד בן 33, גובה 1.86. דירוג בשנה שעברה: 2. ציון ממוצע: 8.14.

סטטיסטיקה בעונה שעברה: בליגה: 11.5 נקודות, 3.4 אסיסטים ו-1.2 ריבאונדים ב-24.1 דקות.
בכמה מילים: באופן מוזר למדי, דווקא אחרי שקבוצתו הגיעה לגמר גביע המדינה ולחצי גמר הפלייאוף, כשהוא רושם מספרים מצוינים, איבד אפיק ניסים את מקומו השני מהשנה שעברה ויצא מהחמישייה הראשונה. העובדה שניסים לא השתלב בסגל של ארז אדלשטיין בנבחרת, ושבשלושה מתוך ארבעת משחקי חצי גמר הפלייאוף נגד מכבי תל אביב הוא היה רחוק משיאו, עוזרת להסביר חלק מהדיסוננס הזה. למרות זאת, גם בגיל 33 ימשיך הגארד הנפלא להוביל את אילת לעונה נוספת בצמרת הטבלה.

יותם הלפרין הפועל ירושלים. קובי אליהו
יסיים את העונה עם תואר? יותם הלפרין/קובי אליהו

מקום 6 - יותם הלפרין (הפועל ירושלים) - גארד בן 30, גובה 1.93. דירוג בשנה שעברה: 7. ציון ממוצע: 8.22.

סטטיסטיקה בעונה שעברה: בליגה: 11.4 נקודות, 4.7 אסיסטים ו-2.4 ריבאונדים ב-31.9 דקות. ביורוקאפ: 11.7 נקודות, 4.8 אסיסטים ו-2.7 ריבאונדים ב-33.7 דקות. בנבחרת: 8.3 נקודות, 3 אסיסטים ו-2.3 ריבאונדים ב-27.2 דקות.
בכמה מילים: אחרי 5 שנים באירופה, חזר קפטן נבחרת ישראל לארץ כשחתם דווקא בהפועל ירושלים ורשם עונה טובה יחסית. הלפרין היה מהגורמים המובילים בהצלחה של ירושלים בליגה וביורוקאפ עם מספרים טובים, וגם בנבחרת היה סביר, אבל באופן די עקבי בקריירה שלו, בסדרת חצי הגמר נגד מכבי חיפה, כשקבוצתו מגיעה פצועה וחבולה, הוא רשם מספרים מאכזבים יחסית. לקראת העונה הנוכחית, רק הבאת תואר להפועל ירושלים תביא אותו כמה מקומות קדימה בדירוג. לא נתפלא אם זה יקרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully