וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד הכדורסל: "מגנים את התנהגותו והתנהלותו של מורן רוט"

24.9.2014 / 12:08

הגארד אמר שהקנס שקיבל הוכיח שלא הייתה סיבה להעמידו לדין, האיגוד הגיב: "לא רדפנו ולא הכפשנו את שמו, ההפך"

מורן רוט עם עורך דינו שי רוסיאנסקי. יוסי ציפקיס
מעכשיו הוא מתרכז רק בכדורסל. רוט/יוסי ציפקיס

בית הדין של איגוד הכדורסל סיים אמש (שלישי) את פרשת אי התייצבותם של מורן רוט ואלכס טיוס עם עונש כבד יחסית לסנטר מכבי תל אביב וקל לגארד שטרם מצא קבוצה. טיוס, שנמצא עם הצהובים כעת בברזיל לקראת המשחקים בגביע הביניבשתי, הורחק משלושה משחקי ליגה ובנוסף נקנס ב-30 אלף שקלים, ובניגוד לו רוט קיבל רק קנס בסך עשרת אלפים שקלים.

"העונש שניתן לי מראה את האמת שלי בצורה הטובה ביותר, ומוכיח שלא הייתה סיבה אמיתית להעמיד אותי לדין", כתב רוט אתמול בחשבון הפייסבוק שלו לאחר שנודע לו על ההחלטה, "מעכשיו הראש שלי מרוכז אך ורק בכדורסל. אני מחכה לרגע שאעלה על הפרקט ואתן את הלב והנשמה כמו שאני יודע. תודה לכל התומכים, שאבתי ממכם המון כוחות. שנה טובה לכולם".

איגוד הכדורסל מסר תגובה: "איגוד הכדורסל מקבל את החלטת דייני בית הדין ומכבד אותה. עם זאת, האיגוד מגנה את התנהגותו והתנהלותו של מורן רוט בתקופה האחרונה. בניגוד לדברים של מורן רוט ושל עורך דינו, האיגוד או מי מאנשי הנבחרת, לא הכפיש את מורן, לא רדף אותו ולא פגע בשמו הטוב. ההיפך הוא הנכון. אף אחד מאנשי האיגוד, לא מאמן הנבחרת ולא בעלי תפקידים אחרים בנבחרת, לא אמר את דעתו על התנהגותו של מורן במהלך קמפיין הנבחרת וגם לא על זו של אשתו בשבוע שעבר, שהפכה את הפרשה לאישית בינו לבין מאמן הנבחרת ויו"ר האיגוד. במשך ימים ארוכים ניסו עיתונאים שהגיעו לאימוני הנבחרת, לשאול שאלות ולבקש תשובות בנוגע לאי הופעתו של מורן לנבחרת ישראל, אולם המאמן ואנשי הנבחרת בחרו שלא להשיב לגופו של אדם וזאת כדי לשמור על כבודו של מורן ועל פרטיותו. האיגוד ואנשי הנבחרת ימשיכו לשמור על כבודם של שחקני הנבחרת גם בעתיד תוך תקווה שהשחקנים תמיד יעדיפו את ההופעה בנבחרת על פני כל דבר אחר. האיגוד רואה בהופעה בנבחרת ישראל ערך עליון ומשוכנע שמרבית השחקנים הישראלים וגם המתאזרחים, רואים את הדברים בדרך זו".


מורן רוט נקנס, אלכס טיוס הורחק לשלושה משחקים

מורן רוט עם אשתו נטלי רוט. יוסי ציפקיס
"העונש שניתן לי מראה את האמת שלי בצורה הטובה ביותר". מורן רוט/יוסי ציפקיס

בהחלטתם כתבו הדיינים על רוט כי "אנו מקבלים את עמדת האיגוד ומאמן הנבחרת לפיה ההשתתפות של מי שהוזמן לסגל נבחרת ישראל הינה בגדר השתתפות חובה, כל עוד לא שוחרר השחקן על ידי המאמן או רופא הנבחרת הוא חייב להתייצב לאימונים ולמשחקים. אי התייצבות שחקן ובפרט שחקן בכיר, פוגעת בנבחרת, הן מבחינה מקציעית והן מבחינה מוראלית". הדיינים הוסיפו על רוט: "התרשמנו כי מנוי וגמור היה עם השחקן שלא להתייצב לאימוני הנבחרת מתוך שהשחקן עושה דין לעצמו תוך התעלמות מוחלטת מהאמור בתקנון ומדברי המאמן והנציגים המוסמכים של האיגוד, אשר שוחחו עימו יותר מפעם אחת לשדלו לחזור מעמדו זו ולהתייצב לאימונים".

אך למרות הדברים הללו הוחלט לא להרחיקו כמו טיוס ורק לקנוס אותו, והנימוק לכך לפי הדיינים: "יחד עם זאת, לאי כשירותו הרפואית של השחקן במועד הרלוונטי יש חשיבות כשאנו באים לשקול את העונש הראוי; לו היה השחקן פועל על פי התקנון ופונה לרופא הנבחרת, ניתן להניח כי היה משוחרר כדין מאימוני הנבחרת".

בנושא אחר, רוט שכאמור לא חתם עוד באף קבוצה לעונה הבאה, מנהל מגעים מתקדמים עם מכבי חיפה לחזרה למועדון, וצפוי להחזיר לקבוצה תשובה לאחר החג. בחיפה מחפשים אחר שחקן שיחליף את בן רייס, ופנו אף למשה מזרחי, שפרש אתמול מכדורסל. ברוט יש עוד מספר קבוצות שהביעו עניין, אך נכון לעכשיו חיפה היא הרצינית ביותר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

עדכון ראשון: 09:39

כדורסל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully