וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים הרמוניה: הבלוג של עמית גולדשטיין

ההימור של אסי דומב על הרמוני איקנדה כבלם היה מוצלח, אבל חוסר התפקוד של הקישור האחורי והסיכון של אבוטבול בחלק ההגנתי עשויים להחזיר את הניגרי למרכז המגרש. הבלוג של עמית גולדשטיין על הדילמה של אסי דומב

one

לא מעט בעיות עברו על הרמוני איקנדה מאז שיחק באקדמיה במילאן ועד שנחת בהפועל תל אביב. עם זאת, סוכנו, משה הר אדיר, לא הפסיק להאמין בו. לפני כחודשיים התקשר האחרון למנהל המקצועי איל ברקוביץ' והציע שאיקנדה יגיע להתרשמות. ברקוביץ התאפק לא לצחוק והשיב להר אדיר: "אתה רציני?". בלי להתבלבל ענה לו הסוכן: "אם הוא לא שחקן אני מחזיר את התעודה שלי ופורש מהמקצוע". אחרי עוד שכנוע קל, המנג'ר החליט לתת צ'אנס לקשר הצעיר והזמין אותו למבחנים. עוד לפני שנחת איקנדה בוולפסון ערך עמו סוכנו שיחה שבה אמר לו: "אני מאמין בך. זאת הזדמנות האחרונה שלך להצליח".

אימון אחד לקח לברקוביץ' להבין שמדובר בפוטנציאל ענק. בסיום אימון הבכורה של איקנדה אצל האדומים התקשר המנהל המקצועי להר אדיר ואמר לו: "תגיד לאנשים בארץ אין עיניים? הוא שחקן אדיר". עוד כמה ימים עברו ובמעמד החתימה אמר ברקוביץ' לקשר: "תראה כמה כסף מכבי תל אביב משלמים על נוסא איגייבור. אם הייתה לי האפשרות להחתים אחד מכם, הייתי בוחר בך. אתה שחקן יותר טוב ואתה תוכיח את זה העונה".

הערב: הפועל ת"א באשדוד בגביע הטוטו (20:00, 5+ לייב)

שחקן הפועל תל אביב, הרמוני איקנדה, מול שחקן הפועל רעננה, ממאדו צ'אם. ברני ארדוב
"לאנשים בארץ אין עיניים?". הרמוני איקנדה/ברני ארדוב

למרות זאת, הרבה גבות הורמו כשאיקנדה הצטרף לאדומים. ההחתמה של הקשר הניגרי הייתה כל כך הזויה שעד שהוא עצמו לא התראיין בניגריה, בתקשורת בארץ כלל לא דיווחו על העובדה שהוא מתאמן בהפועל תל אביב. אחרי שהוחתם וכתוצאה מבעיות לא מעטות בסגל, החליט המאמן, אסי דומב, להמר עליו כבלם ובינתיים זה נראה כהימור מוצלח. אלא שמאז הופעותיו של איקנדה בעמדת הבלם הצטרפו לקבוצה סארי פלאח, בן והבה שעדיין לא עברו בבקרה ועוביידה חטאב, שלושה בלמים טבעיים. כך, מקבוצה שסבלה ממצוקת בלמים, הפכה הפועל תל אביב לקבוצה עם אינפלציה בתפקיד. על פניו, כאב ראש בריא לכל מאמן. רק שעולה השאלה האם איקנדה שהרשים עד כה אמור להמשיך ולקבל את הקרדיט כבלם או שמא דומב צריך לעשות חושבים מחדש ולנצל את הכישרון הצעיר בקישור שם תפקידו הטבעי?

כשחורצים את גורלו של איקנדה, יש להתייחס לסוגיה אחרת שקשורה לתפקודו באופן ישיר - הקפטן שי אבוטבול. אם נשפוט לפי חצי העונה האחרונה, נראה שהקשר הצליח סוף סוף לשקם את הקריירה שלו וחזר להיות שחקן מוביל בקבוצה. אולם ניתוח הבעיות המקצועיות של האדומים בשנתיים האחרונות מגלה שלא מעט מהן קשורות אליו או יותר נכון לתפקיד הקשר האחורי. מאז עזיבת אביחי ידין למכבי חיפה, הפועל תל אביב מתקשה למצוא קשר אחורי שישדרג את הקבוצה. אריק דג'מבה דג'מבה שהובא לפני שנתיים התברר ככישלון והבעיה המרכזית באותה עונה, בה אבוטבול מיעט לשחק בגלל פציעה, הייתה המשחק השוטף. קבוצה עם לא מעט כישרון וטכניקה בהתקפה, הפכה לאוסף של שחקנים שהקשר בין ההגנה להתקפה היה מקרי בלבד. בקיצור, היה בלתי נסבל היה לראות את הקבוצה של ניצן שירזי ז"ל ויוסי אבוקסיס משחקת, ושעמום הייתה מילה נרדפת לסגנון שלה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
עומרי אלטמן שחקן מכבי תל אביב מול שי אבוטבול שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
סיכון בצד ההגנתי. שי אבוטבול/ברני ארדוב

בעונה שעברה רן בן שמעון הבין שזו הבעיה המרכזית של הקבוצה ולתפקיד הקשר האחורי הביא את בריאן חרסיסיץ' ואת לוקאס סאשה כחיזוק לידו. אליהם התווסף גם רועי גורדנה ועל הנייר היה לאדומים קישור אחורי מצוין. אלא שגם פה הציוות לא עבד. שוב הקבוצה חסרה את השחקן מאחור שינווט את המשחק וישלח כדורים חכמים להתקפה. כל זה היה נכון עד שאבוטבול תפס מקום של קבע בהרכב וביחד סאשה השניים הנהיגו את הקישור האחורי. התקפית, הדברים רק הלכו והשתפרו והחלק הקדמי האדום הפך להיות אחד החזקים בליגה. אבל היו גם חסרונות. לצד השיפור בצד ההתקפי והשליטה הכמעט האבסולוטית במרכז המגרש, ההגנה הפכה יותר ויותר פגיעה בעיקר למתפרצות מצד היריב. בעונה שעברה כמעט בכל משחק הפועל תל אביב הייתה שולטת בכדור, מגיעה יותר לרחבה, אך הקבוצות היריבות היו מוצאות הגנה פרוצה.

למרות שאסי דומב לא מסכים עם הטענה שאבוטבול הוא סוג של סיכון בצד ההגנתי, העובדות מדברות אחרת. כמעט ולא היה משחק בעונה שעברה שאבוטבול פתח והשער של הפועל נשאר נקי. אמנם בין הקפטן לסאשה הוא שילוב שעובד טוב על המגרש ומשתפר מפעם לפעם, אך הוא משאיר לא מעט פרצות בהגנה האדומה. אם נסתכל אפילו על הדרבי האחרון בגביע הטוטו אפשר היה לראות כמעט תעתיק של העונה שעברה. עד הרחקת דני עמוס הפועל שלטה במגרש ומכבי הייתה יותר מסוכנת.

לזכותו של הקפטן ייאמר שהוא לא פתח את השנתיים האחרונות כשחקן הרכב, אך כשנכנס לכושר תרם רבות למשחק של האדומים בעיקר בהובלת הכדור והנהגת הקישור. עם זאת, האיטיות של אבוטבול בתפקיד כל כך קריטי במערך עלולה להיות לרועץ עבור הקבוצה לכל העונה וכבר במשחקי גביע הטוטו ראינו סימנים לבאות. כרגע אצל האדומים אין ממש מישהו שיכול לקחת מנהיגות במרכז השדה או יש לו את אותו הניסיון שיש לקפטן באותה עמדה, כך שהפועל תל אביב תצטרך לחיות עם המעלות והחסרונות של אבוטבול. או להמר על איקנדה.

אסי דומב מאמן הפועל תל אביב. קובי אליהו
בינתיים הוא בונה על איקנדה כבלם. אסי דומב/קובי אליהו

הפתרון האפשרי בעמדה הוא דווקא איקנדה הצעיר. אחרי שלא שיחק באופן סדיר בשנים האחרונות נראה שהשחקן בן ה-24 צמא להוכיח את עצמו. כשדומב קרא לו לאחר שנוצרה בעיה בעמדת הבלם ושאל אותו: "אתה יכול לשחק כבלם?", השיב לו הקשר מיד: "אני יכול לנסות. אני אעשה את הכול כדי לעזור לקבוצה". ההימור השתלם די מהר ואט אט איקנדה השתפר בתפקיד אפילו עד כדי כך שדומב, למרות החתמת שלושה בלמים נוספים בסגל, בונה בינתיים על איקנדה כבלם לעונה. הגעת סארי פלאח כבלם ראשון עשויה אולי לתת למאמן הצעיר אופציה בעמדת הקשר האחורי. טכניקה לאיקנדה לא חסר וכבר הוא הוכיח שהוא יכול לתרום בצד הגנתי. במצב זה הפועל תל אביב אולי תוכל להרוויח אותו כקשר אחורי קלאסי שגם יכול לנווט את המשחק כשאבוטבול יכול להיות תוספת משמעותית על הספסל. מן סוג של שחקן 12 שחסר כל כך בקבוצה האדומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully