וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמיו הורחקה מהגביע בגלל קריאות גזעניות של הקהל

כך מטפלים בגזענות: במשחק נגד סנטוס אוהדים קראו לשוער היריב "קוף", יו"ר בית הדין: "מעכשיו האוהדים יחשבו פעמיים"

מאמן ברזיל לואיז פליפה סקולארי. AP
עונש כבד. סקולארי/AP

ההתאחדות הברזילאית נקטה היום (חמישי) בצעד אמיץ כשהחליטה להדיח את גרמיו מהגביע המקומי בעקבות קריאות גזעניות שהפנו אוהדיה לעבר שחקן יריב. גרמיו, קבוצתו של לואיז פליפה סקולארי, הפסידה במשחק הראשון בגביע 2:0 בבית לסנטוס כאשר במהלך המשחק קבוצת אוהדים החלה להפנות קריאות גזעניות לעבר שחקן שחום העור של היריבה, השוער ארנייה.

מצלמות הטלוויזיה הצליחו לתעד את אותם אוהדים קוראים לשחקן היריב "קוף". בעקבות האירוע, בית הדין הברזילאי "חסך" מגרמיו את משחק הגומלין בגביע והרחיק אותה מהמפעל כאשר חמישה חברי בית הדין קנסו בסכום של 2 אלף דולר את הקבוצה. "מדובר בפסק דין תקדימי", הצהיר יושב ראש בית הדין. "אני לא חושב שאירועים גזעניים כמו אלה יקרו שוב. האוהדים יחשבו פעמיים כשהם יודעים שהקבוצה שלהם עלולה להיענש עבור התנהגות כזו".

אגב, מי שספגו ביקורת מהאירוע הם השופט וקווניו שלא ציינו את האירוע בדוח השיפוט ולא דיווחו על כך. האירוע עצמו התרחש בדקה ה-87, ושוערה של סנטוס ששמע את הקריאות נגדו הגיב בעצבנות. כשהוא פנה לשופט, זה השיב לו שהוא לא שמע קריאות גזעניות והיה משוכנע שארנייה מנסה לבזבז זמן.

ומה לגבי האוהדים הגזענים? מתברר כי בית הדין החליט להרחיק אותם מכל מגרשי הכדורגל בברזיל ל-720 יום. גרמיו שזועמת על ההחלטה וטוענת כי מדובר בקומץ אוהדים, הגיבה בחריפות כאשר נשיא המועדון, פאביו קוף, אמר: "אני מאמין שההחלטה היא קשה מדי. גרמיו עשתה כל מה שהיא יכולה כדי למצוא את האוהדים האשמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully