וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ארה"ב: פדרר חזר מפיגור שתי מערכות ועלה לחצי

המדורג 2 הציל שתי נקודות משחק ב-6:4, 6:3, 4:6, 5:7, 2:6 על מונפיס, ויפגוש את צ'יליץ' שגבר 2:6, 4:6, 6:7 על ברדיך

היום ה-11 באליפות ארצות הברית הפתוחה נעל את שלב רבע הגמר בגברים בצורה דרמטית במיוחד, כשרוג'ר פדרר נדרש לקאמבק עצום מפיגור של שתי מערכות, הציל שתי נקודות משחק וגבר 6:4, 6:3, 4:6, 5:7, 2:6 על גאל מונפיס. יריבו הבא יהיה מארין צ'ליץ', שגבר 2:6, 4:6, 6:7 (4) על תומאש ברדיך. בחצי הגמר השני ייפגשו כזכור נובאק דג'וקוביץ' וקיי נישיקורי.

כך חזרה קרוליין ווזניאקי לשיאה דווקא בעקבות משבר אישי

חצאי גמר הנשים היום: ווזניאקי - שואי, סרינה - מקארובה

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. AP
כבר השלים עם ההפסד. רוג'ר פדרר/AP

רוג'ר פדרר (2) - גאל מונפיס (20) 6:4, 6:3, 4:6, 5:7, 2:6

רוג'ר פדרר סומן על ידי רבים לפני פתיחת הטורניר כמועמד הבכיר לזכייה בו, למרות שעברו שש שנים ארוכות מאז שהניף לאחרונה את הגביע בפלשינג מדו, והבוקר הוא היה קרוב מתמיד להדחה אך מצא את הכוחות לחזור לחיים וטיפס לחצי הגמר. המדורג 2 בטורניר, שנעצר כבר בשמינית הגמר אשתקד, כבר ראה את חלום הזכייה בתואר שישי בניו יורק, ותואר גרנד סלאם מספר 18, חומק מידיו, לפני שקאמבק מהסרטים רק העצים את החלום הזה עוד יותר.

פדרר פתח רע מאוד, וראה את מונפיס לוקח את היוזמה ומנצח 4:6 במערכה הראשונה בתוך 41 דקות. מי שציפה שבשלב הזה השוויצרי ייקח את עצמו בידיים, ראה את הצרפתי, שמאז הישג השיא שלו בפלשינג מדו, העפלה לרבע הגמר ב-2010, לא עבר אפילו את הסיבוב השני, המשיך לככב ולקח גם את המערכה השנייה, הפעם בתוך 37 דקות.

כאן פדרר כבר החל להעלות את הרמה, השתמש בכל הניסיון אותו צבר לאורך הקריירה המפוארת שלו, ניצל את שתי נקודות השבירה אליהן הגיע במערכה השלישית וניצח בה 4:6 אחרי 34 דקות. מונפיס הסתער מחדש במערכה הרביעית הדרמטית, שהייתה הארוכה מכולן - 61 דקות - ושלחה את פדרר אל הקצה כשהוא ניצב מול שתי נקודות משחק של יריבו בפיגור 5:4, אבל הצליח להיחלץ משתיהן בדרך לניצחון 5:7. משם המומנטום היה כולו של השוויצרי, שנדרש ל-27 דקות בלבד במערכה החמישית כדי לנצח 2:6 ולהבטיח את מקומו בחצי הגמר בתוך שלוש שעות ו-20 דקות בסך בכל.

פדרר, שהשלים את המלאכה 38 דקות בלבד מהרגע בו ניצב בפני נקודת המשחק של מונפיס, ניצח בפעם התשיעית בקריירה אחרי פיגור של שתי מערכות, ואמר בסיום: "היה משחק אדיר לשני השחקנים, עם רמת טניס גבוהה מאוד. בפיגור של שתי מערכות ידעתי שקו הסיום עוד רחוק ושאני יכול לשחק טניס טוב יותר. פתחתי טוב את המערכה השלישית והתחלתי להרגיש טוב יותר, אבל כמובן שכשהוא השיג שתי נקודות משחק כבר לא הרגשתי כל כך טוב... חשבתי שזהו זה, זו הנקודה האחרונה, ושאני צריך להמשיך להילחם למרות ההפסד שבדרך. רציתי רק לא להחטיא מכה קלה בנקודה האחרונה. אבל הגשתי היטב, נשארתי במשחק ואיכשהו הפכתי את המצב. הצגתי יכולת טובה יותר ויותר ככל שהמשחק התקדם, ובמערכה החמישית כבר הרגשתי נהדר".

גאל מונפיס טניסאי צרפתי. AP
מתח את פדרר עד לקצה. גאל מונפיס/AP

תומאש ברדיך (6) - מארין צ'יליץ' (14) 6:2, 6:4, 7:6 (4)

ברכות למארין צ'יליץ'. הקרואטי בן ה-25, שמדורג 14 בטורניר, עלה בפעם השנייה בקריירה שלו לחצי גמר בגרנד סלאם לאחר שניצח 2:6, 4:6, 6:7 ( את תומאש ברדיך (6 בטורניר) ברבע הגמר. צ'יליץ', שהחמיץ את אליפות ארצות הברית בשנה שעברה בשל השעייה עקב הרשעה בשימוש בחומרים אסורים (פרשה שנויה במחלוקת רבה), הגשים חלום ושיפר בשלב אחד את ההישג הטוב ביותר שרשם עד כה בניו יורק, פעמיים: ב-2009 וב-2012. הקרואטי בן ה-25 (1.98 מטר) חוזר לחצי גמר גרנד סלאם לראשונה אחרי קרוב לחמש שנים, כשהפעם האחרונה בה הגיע למעמד הזה הייתה באוסטרליה 2010. צ'יליץ' הגיש מצוין והשיג 19 אייסים לעומת 4 בלבד של ברדיך. בנוסף, הקרואטי רשם 46 ווינרים לעומת 36 שגיאות לא מחויבות.

הקרואטי פתח חזק מאוד את המשחק והשיג שבירה כבר במשחקון הראשון, בדרך ל-1:3, שם הצליח להשיג עוד שבירה ואפילו על האפס כדי לעלות ל-1:4. דווקא בשלב הזה הוא כנראה הרגיש נינוח מדי ונשבר ל-2:4. הצ'כי לא עמד בלחץ ונשבר כשצ'יליץ' עולה ל-2:5 ושומר על ההגשה שלו כדי לסגור סט עם 2:6.

צ'יליץ' פתח גם את המערכה השנייה כמו שפתח את הראשונה עם שבירה כבר על המשחקון הראשון. משם, שני הטניסאים שמרו על ההגשות שלהם, מה שאומר שצ'יליץ' זוכה גם במערכה הזו עם 4:6. צ'יליץ' נראה רע בתחילת המערכה השלישית, כשברדיך שובר ועולה כבר ל-1:4. צ'יליץ' הצליח לשבור ב-4:2 לרעתו כשברדיך מתעצבן על פסיקה של השופט לקפיצת כדור כפולה בצד המגרש שלו (קריאה נכונה). צ'יליץ' איזן ל-4:4 והשניים שמרו על ההגשות עד לשובר השוויון. גם שם המשחק היה הפכפך ובסופו של דבר הצליח הקרואטי לנצח שם 4:7 ולהכריע את ההתמודדות כולה עם צרחה ענקית ומרגשת.

צ'יליץ', שנראה משולהב לאחר הנקודה האחרונה, אמר בסיום: "היו תנאים קשים מאוד היום, אבל מה שעזר לי היה שהתחלתי מצוין את המשחק והגשתי טוב למרות הרוח. אני חושב ששיחקתי טוב מבחינה טקטית ואני מרוצה מאוד מהכל. שנינו מכים חזק והכל היה עניין של מי ישים את הלחץ על השני. הצלחתי ללחוץ על הסרב השני שלו והשתמשתי ביתרונות שלי והרגשתי נוח על המגרש".

כשנשאל איך זה מרגיש לחזור לחצי גמר גרנד סלאם אחרי קרוב לחמש שנים (הקודם היה באוסטרליה 2010) אמר הקרואטי: "לחזור לחצי גמר בגרנד סלאם זה מדהים. אני שמח שהדברים עובדים בשבילי. עברתי תקופה קשה מאוד ואני מאושר".

על היריב בגמר, הוסיף צ'יליץ': "אצפה במשחק בין פדרר למונפיס, יהיה משחק מהנה. אני בחצי הגמר ולכן אני מאושר".

מארין צ'יליץ' טניסאי קרואטי. AP
ריגש בגדול. צ'יליץ'/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully