וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עניין של זמן: השחקן, המאמן, הפלופ וה-11 של השבוע

26.8.2014 / 18:00

סטבן יובטיץ' היה זקוק רק לקצת סבלנות אחרי עונת התאקלמות קשה, ווילי סניול החליט שהגיע הזמן לאמן ופתח בצורה מושלמת, רודריגו דה פול רשם את הופעת הבכורה הקצרה ביותר בספרד ולברקוזן סיפקה את השער המהיר בתולדות הבונדסליגה. מדור חדש: נבחרי השבוע

לטוויטר של תומר יצחק

ארבע מחמש הליגות הבכירות כבר חזרו לפעילות, וזה מספיק כדי לשוב ולסכם את סוף השבוע באירופה עם מדור חדש. מדי שבוע נבחר את השחקן והמאמן הבולטים של סוף השבוע, הפלופ הגדול והמהלך המרשים מכולם. ולקינוח: גם 11 המצטיינים מהליגות של אנגליה, ספרד, גרמניה, צרפת ומהשבוע הבא גם איטליה. מתחילים.

שחקני יובנטוס חוגגים ניצחון על רומא. AP
בשבוע הבא גם לאיטליה יהיו נציגים. שחקני יובנטוס/AP

שחקן השבוע

סטבן יובטיץ' - מנצ'סטר סיטי

סבלנות. תכונה די בעייתית במועדוני הפאר באירופה. כשמשלמים על שחקן צעיר ומוכשר סכום של 26 מיליון יורו, מצפים לקבל תמורה מיידית. בדרך כלל גם אין הזדמנות שנייה. דווקא מנצ'סטר סיטי, שבזכות הכסף הגדול יכולה לנפנף כל שחקן רכש כושל, לא מיהרה לוותר על סטבן יובטיץ'. החלוץ הנפלא ממונטנגרו, שהבקיע 14 ו-13 שערים בשתי העונות האחרונות שלו בפיורנטינה והושווה שם לאייקון רוברטו באג'ו, פתח רק פעמיים בהרכב בעונה שעברה והסתפק בשלושה שערי ליגה בלבד. הכנה לקויה לעונה ופציעות חוזרות בשריר הירך האחורי מנעו ממנו להיות אפילו מחליף משמעותי במנצ'סטר סיטי, שלא לדבר על שחקן שיכול להוות איום על ההרכב אחרי שהגיע במקום מריו באלוטלי. ובכל זאת, פלגריני לא התייאש. הוא לא רץ לחפש שם חם יותר בחלון ההעברות.

המאמן הצ'יליאני החמיא ליובטיץ' על העבודה שלו במהלך הקיץ: "הוא נראה מצוין ואני רק מקווה שימשיך כך. הוא פינישר טוב מאוד, אני מאמין שהעונה נראה את סטבן יובטיץ' האמיתי". החזרה הזו לעניינים התבטאה גם בצמדים נגד מילאן וליברפול ושער נוסף לרשת אולימפיאקוס בטורניר האלופות הידידותי שנערך בארה"ב. בליברפול, שספגה ממנו שני שערים גם בליגת האלופות ב-2009 כששיחק בפיורנטינה, כנראה לא לומדים את הלקח. פחות מחודש אחרי אותו משחק הכנה בניו יורק, יובטיץ' שוב הרשית פעמיים מול האדומים והפעם הוביל את האלופה לניצחון 1:3 במשחק הגדול הראשון של העונה בפרמיירליג. פלגריני הציב בפעם השנייה ברציפות את המונטנגרי בהרכב על חשבון קון אגוארו, וקיבל ממנו התגנבות שהובילה לשער הראשון וסיום של מבצע קבוצתי נאה במחצית השנייה. כל זה לנגד עיניו של באלוטלי. אחרי שבעה צמדים בליגה האיטלקית, ליובטיץ' יש אחד גם באנגליה. בתקווה שיהיה ראשון מני רבים.

עכשיו, כשתקופת ההתאקלמות חלפה והמצב הפיזי כבר לא שברירי כבעונה הקודמת, זו ההזדמנות של יובטיץ' (בדיוק כמו אריק לאמלה בטוטנהאם) לענות לכל מי שהזדרז לתייג אותו כפלופ. באיטליה כולם נחשפו לכישרון יוצא הדופן שלו. יובנטוס ורומא התעניינו באפשרות להחזירו לסרייה A במהלך הקיץ, אבל פלגריני לא רצה לשמוע וגם החלוץ הרגיש שיש לו חשבון פתוח באנגליה. הצמד לרשת ליברפול מהווה בסך הכול את הצעד הראשון. עם כל הדיבורים על רכש, יובטיץ' כשיר הוא החיזוק הכי טוב שמנצ'סטר סיטי יכולה לבקש.

שחקן מנצ'סטר סיטי, סטבן יובטיץ'. GettyImages
גם פלגריני יודע: זו צריכה להיות העונה שלו. סטבן יובטיץ'/GettyImages

מאמן השבוע

ווילי סניול - בורדו

שלוש השנים תחת הדרכתו של פרנסיס ז'ילו הצליחו לייאש את אוהדי בורדו. אמנם הייתה שם זכייה בגביע ב-2013 ותמיד מקום בשיפולי הצמרת, אבל הסגנון היה רחוק שנות אור מהכדורגל שאפיין את הקבוצה בעבר. בטח לא קרוב לתצוגות המשכנעות בעונת האליפות עם לורן בלאן ב-2009. הנשיא ז'אן לואי טריו חשב כיצד להחזיר את האטרקטיביות, והגיע למילת הקסם - "זיזו". בורדו פנתה לזינדין זידאן בתקווה שיסכים להתחיל את קריירת האימון שלו בקבוצה בה שיחק לפני שני עשורים, האוהדים לא ידעו נפשם מרוב אושר, אך בסופו של דבר המגעים לא צלחו ובורדו פנתה לאופציה ב' - ווילי סניול. בינתיים, עושה רושם שהיא בחרה נכון. מגן העבר הפך למאמן הראשון בתולדות המועדון שניצח בשלושת משחקיו הראשונים, ולפתע היעד המרכזי - השגת כרטיס לאירופה לקראת הכניסה לאצטדיון החדש בעונה הבאה - נראה ריאלי לגמרי.

כמו זידאן והחבר קלוד מאקללה שמעביר עונה ראשונה כמאמן ראשי בבאסטיה, גם סניול הרגיש שזה הזמן לטבילת אש ראשונה. הוא פרש מכדורגל בגלל פציעה ב-2009, כשחקן באיירן מינכן, ואחרי חצי שנה החל להשתעמם. "רציתי לראות משהו אחר מלבד הבריכה שלי", הסביר את היציאה מהבית. אז הוא עבד קצת כפרשן, המשיך לצוות הניהולי של סנט אטיין (הקבוצה בה גדל) ולאחר מכן הפך למנהל המקצועי של הנבחרות הצעירות בצרפת, עד שלקח על עצמו את אימון הנבחרת עד גיל 21. הוא ניצח בכל ששת משחקיו במוקדמות, הרשים בסגנונו ההתקפי ובגיל 37 נחשב לשם החם בקרב המאמנים הצעירים במדינה. "הגעתי אחרי שנים ארוכות בגרמניה, אז העבודה בטלוויזיה אפשרה לי להשיג דריסת רגל בכדורגל הצרפתי", תיאר סניול את דרכו לבורדו. "בסנט אטיין הכרתי עוד אספקטים של התחום ובנבחרת זכיתי להדריך צעירים ולהציג את עצמי כמאמן. חיכיתי להזדמנות כזו".

סניול ידע בדיוק למה מצפים ממנו. "בורדו צריכה לתת שואו", הודיע, "אנשים באים לראות גולים. אין לי כל כוונה להדריך קבוצה שמעבירה את הזמן בהתגוננות". ובורדו אכן מלהיבה. עם הרבה צעירים וכדורגל דינמי, הקבוצה מדרום מערב צרפת היא המושלמת היחידה בליג 1 בחלוף שלושה מחזורים, וזאת למרות שינויים מינוריים בלבד בסגל. ווהבי חאזרי, הטוניסאי היצירתי מבאסטיה, היה השחקן היחיד עליו שילמה בורדו בקיץ (2 מיליון יורו). פרט אליו, סניול החזיר את המנהיג הצ'כי ירוסלב פלאשיל, ניצל את קשריו הטובים עם באיירן כדי לצרף בהשאלה את דייגו קונטנטו ומניור מהליגה השנייה הביא את הבלם ניקולא פלואה והחלוץ הארגנטינאי אמיליאנו סאלה, שלמעשה חזר מהשאלה. לאמין סאנה הפך לקפטן החדש, הקשר גרגורי סרטיץ' משחק לעתים כבלם והאורוגוואי דייגו רולאן, שבקושי נספר אצל ז'ילו, השתלט על כנף ימין. רולאן בן ה-21 כיכב ב-1:4 המרשים של בורדו על מונאקו, אז סניול הפתיע את יריבו לאונרדו ז'ארדים עם שינוי שיטה במהלך המשחק. גם ב-1:3 על ניס ביצע התאמות ועקץ במתפרצות מבריקות. בורדו עדיין נטולת כוכבים, אבל לפחות עכשיו יש לה את הניצוץ שכל כך חסר לה בשנים האחרונות.

ווילי סניול מאמן בורדו. רויטרס
הבטיח סגנון אטרקטיבי ובינתיים גם מקיים. ווילי סניול/רויטרס

פלופ השבוע

רודריגו דה פול - ולנסיה

אי אפשר היה לפספס את הבכורה הביזארית של סוף השבוע. רודריגו דה פול, עוד צעיר ארגנטינאי מוכשר תוצרת האקדמיה המשובחת של ראסינג קלוב, נרכש בקיץ על ידי ולנסיה תמורת 4.7 מיליון יורו. הקשר/חלוץ בן ה-20 חתם לחמש שנים והבטיח להיות "הסנסציה החדשה של ולנסיה". הבכורה שלו בהחלט הייתה סנסציונית, רק לא כפי שהוא תכנן. בדקה ה-66 החליט המאמן נונו להכניס את דה פול כדי לנסות להשיג את השוויון במשחק החוץ מול סביליה. אחרי 63 שניות, הארגנטינאי כבר הורחק. דה פול שלח מרפק לפניו של אלכס וידאל, הותיר את קשר המארחת מדמם ורץ לכיוון ההתקפה כאילו כלום לא קרה. רק שאגות הקהל גרמו לו להסתובב בחזרה לעבר השופט ולראות שהכרטיס האדום אכן נשלף לעברו.

דה פול האומלל הפך באותו רגע לשחקן הראשון אי פעם שמורחק בדקת הבכורה שלו בלה ליגה. האיש המאושר מכל העניין היה בכלל אסטבן גראנרו, אקס ריאל מדריד וכיום שחקנה של ריאל סוסיאדד, שב-2007 הורחק אחרי ארבע דקות בבכורה שלו במדי חטאפה. כעת הוא נושל מהתואר המפוקפק. ובכל זאת, אם יש מישהו שיכול לעודד את דה פול אחרי המשחק הראשון הטראומטי שלו בספרד, זהו לא אחר מאשר ליאונל מסי. ב-17 באוגוסט 2005 ערך כוכב ברצלונה את הופעת הבכורה שלו במדי נבחרת ארגנטינה, כשנכנס כמחליף בדקה ה-63. אחרי 44 שניות, במהלך כמעט זהה לזה של דה פול, הוא ניער את השומר ההונגרי שמשך בחולצתו בעזרת מרפק לפנים. מסי הורחק באדום ישיר (היחיד שלו בקריירה) וירד לבכות בחדר ההלבשה. אולי זו בכלל תחילתה של קריירה מפוארת?

רודריגו דה פול שחקן ולנסיה (משמאל). רויטרס
הנחמה היחידה שלו: מסי ספג אדום מהיר יותר. רודריגו דה פול, משמאל/רויטרס

מהלך השבוע

השער של קארים בלארבי במדי לברקוזן

אין דרך נפלאה יותר לפתוח עונה חדשה מאשר עם שיא חדש. מי שחתום עליו הוא קארים בלארבי, שחזר ללברקוזן אחרי עונת השאלה בבראונשוויג ונזקק לתשע שניות בלבד כדי להמם את אוהדי דוטמונד. זה היה המהלך הקלאסי: ארבע מסירות של נגיעה אחת בכדור, ואז תרגיל יפה של בלארבי בין רגליו של מתיאס גינטר ובעיטה חדה תוך כדי נפילה אל הרשת. הזמן הרשמי בסופו של דבר עמד על 9 שניות. שיא בונדסליגה היסטורי, ועוד בניצחון חוץ על סגנית האלופה. מושלם.

קארים בלארבי שחקן לברקוזן (ימין באדום) מול אריק דורם שחקן דורטמונד. רויטרס
השער המהיר בתולדות הבונדסליגה. קארים בלארבי/רויטרס

ה-11 של השבוע

שוער: טיבו קורטואה (צ'לסי) - שתי הצלות גדולות כדי להצדיק את העדפתו על פני צ'ך

מגן ימני: אריק דייר (טוטנהאם) - עד עכשיו, השחקן הכי יעיל בתולדות הפרמיירליג

בלם: סימון קיאר (ליל) - משחק שלישי ללא ספיגה וגם שער לקינוח

בלם: הולגר באדשטובר (באיירן מינכן) - אחרי 629 ימים, קאמבק מרגש ונקי מטעויות

מגן שמאלי: לייבין קורזאבה (מונאקו) - לא רק אסיסט לפלקאו, אלא גם הגנה משובחת

קשר: רובן רוצ'ינה (גרנאדה) - נוקאאוט לקואנקה מדפורטיבו בקרב של פליטי ברצלונה

קשר: אריק לאמלה (טוטנהאם) - עונת ההתאקלמות חלפה, עכשיו מתחיל להלהיב

קשר: חאבי לארה (אייבר) - שער היסטורי שהניב ניצחון היסטורי בדרבי היסטורי

קשר: לאלאינה נומנז'אנהארי (לאנס) - מסתבר שיש כדורגל גם במדגסקר

חלוץ: ליאונל מסי (ברצלונה) - כרגיל, פותח עונה עם צמד קלאסי

חלוץ: יוליאן שיבר (הרטה ברלין) - דורטמונד ויתרה, הרטה הרוויחה סקורר רעב

שחקן טוטנהאם אריק דייר חוגג. AP
בלם? מגן? סקורר! אריק דייר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully