וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורטמונד הפסידה וספגה את השער המהיר בתולדות הבונדסליגה

בלארבי כבש את השער המהיר בתולדות הבונדסליגה (7 שניות) והוסיף בישול לקיסלינג (90+5), הקבוצה של שמידט הפתיעה

תומאס מולר שחקן באיירן מינכן. GettyImages
גם ב-2010 כבש את השער הראשון של העונה. תומאס מולר חוגג/GettyImages

חיכינו, ציפינו והנה היא שוב כאן: הבונדסליגה פתחה אתמול(שישי) את העונה ה-52 בתולדותיה עם משחקה של האלופה באיירן מינכן, שניצחה 1:2 את וולפסבורג בתום משחק קצבי ומהנה. בשבת קיבלנו עוד משחק גדול, כשלברקוזן הפתיעה את דורטמונד בדורטמונד עם 0:2. שאלקה איבדה יתרון והפסידה 2:1 במשחק החוץ הקשה בהאנובר, המבורג סיימה ב-0:0 מול העולה החדשה קלן, איינטרכט פרנקפורט ניצחה 0:1 את פרייבורג בבכורה של תומאס שאף. הופנהיים ניצחה 0:2 את אוגסבורג והרטה ברלין את ורדר ברמן. מנשנגלדבאך תארח ביום ראשון את שטוטגרט, פאדרבורן את מיינץ.

יו"ר פרנקפורט בראיון מיוחד לוואלה! ספורט: "הבונדסליגה לא ממש מתפתחת"

רוברט לבנדובסקי שחקן באיירן מינכן מעל מקס גרון שוער וולפסבורג. רויטרס
בישול, שער פסול ושתי החמצות. רוברט לבנדובסקי מעל מקס גרון/רויטרס

באיירן מינכן - וולפסבורג 1:2

מאז 2002, משחק הפתיחה של כל עונת בונדסליגה נערך באצטדיונה הביתי של האלופה. הפסד עדיין לא נרשם. גם באיירן מינכן הנוכחית שמרה על המסורת, למרות רשימת חיסורים ארוכה שכללה את בסטיאן שווינשטייגר, חאבי מרטינס, פרנק ריברי, טיאגו אלקנטרה, ראפיניה וג'רום בואטנג. פפ גווארדיולה הציג את הילד ג'אנלוקה גאודינו (בנו של שחקן העבר מאוריציו), את הולגר באדשטובר המתאושש (משחק ליגה ראשון אחרי 629 ימים) ואת הרכש חואן ברנאט ורוברט לבנדובסקי, שסיים את המשחק עם שלוש החמצות, שער פסול, אבל גם עם בישול לאריאן רובן הפנטסטי שנראה כאילו הוא עדיין במונדיאל. עוד אחד שהמשיך בקו מברזיל הוא תומאס מולר, שהיה חתום על השער הראשון של העונה החדשה, בדיוק כפי שעשה ב-2010 - גם אז אחרי מונדיאל מצוין. וולפסבורג תתנחם במחצית שנייה טובה ובשער נפלא של איביצה אוליץ' לרשת קבוצתו לשעבר, אך אוהדיה לא יוכלו לשכוח כל כך מהר את החמצת הענק של ג'וניור מלאנדה ממטר.

הבווארים נראו מבולבלים למדי ב-20 הדקות הראשונות, כשהאיום הראשון על השער הגיע מן העבר השני, אבל נוייר קלט את הניסיון של וייריניה בדקה ה-22. בחלוף שש דקות לבנדובסקי גלגל את הכדור לרשת החשופה, אך זה היה אחרי שרובן מסר לו מעמדת נבדל ברורה. הפולני נותר מתוסכל גם בדקה ה-30, כשהשוער מקס גרון מנע ממנו לעבור פעם אחת ומיד לאחר מכן גם התעופף והציל מהחיבורים ניסיון אקרובטי. אז אם לבנדובסקי מחמיץ, יש את מולר שיכבוש. רובן להטט באגף ימין והעביר כדור רוחב לכוכב נבחרת גרמניה, שבנגיעה קלה הסיט מקרוב לקורה ופנימה בדקה ה-37.

במחצית השנייה נזקקה באיירן לדקה וחצי כדי למצוא את הרשת. רובן החל במהלך במרכז המגרש, מסר למולר, ממנו ללבנדובסקי, שהחזיר להולנדי שהרשית בשמאל. 0:2 לבווארים. למרות זאת, וולפסבורג לא ויתרה ובדקה ה-42 היה זה האקס אוליץ' שהימם את האוהדים באליאנץ ארינה עם כדור מסובב בשמאל מ-16 מטרים למשקוף ופנימה. מנגד, לבנדובסקי סיפק עוד החמצה גדולה בדקה ה-57. וולפסבורג החלה להפעיל לחץ ברבע השעה האחרונה ובדקה ה-80 המחליף מלאנדה היה חייב להבקיע, אבל נוייר עצר אותו פעם אחת עם הדיפה למשקוף ואת הריבאונד ממטר המשיך הבלגי איכשהו החוצה. החמצה מזעזעת. סבסטיאן רודה, שהחליף את לבנדובסקי, כבש שער נאה בבעיטה מרחוק בדקה ה-84, אך השופט פסל זאת בטענה לנבדל (שלא היה) של מולר, שקפץ מעל הכדור וכביכול הפריע לשוער. בדקת הסיום עוד הספיק רובן לבעוט כדור שליטף את המשקוף ולסדר מצב למולר שעם העקב מצא את הרשת החיצונית, אך התוצאה נותרה בעינה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ג'וניור מלאנדה שחקן וולפסבורג מאוכזב, שחקני באיירן מינכן חוגגים. GettyImages
לא ישכח את ההחטאה הזו ממטר. ג'וניור מלאנדה/GettyImages
קארים בלארבי שחקן לברקוזן חוגג. AP
השער המהיר בהיסטוריה. בלארבי/AP

בורוסיה דורטמונד - לברקוזן 2:0

בעונה שעברה הצליחה באייר לברקוזן לנצח בווסטפאלן שטאדיון 0:1 בזכות שער של יונג מין סון. גם ב-2014/15 היא יכולה לסמן וי ליד ניצחון חוץ באצטדיון המאיים ביותר באירופה. הפעם, הקבוצה של רוג'ר שמידט ניצחה 0:2, כשהיא נהנית ממשחק מצוין של קארים בלארבי. הקשר/חלוץ, שהיה מושאל בעונה שעברה לאיינטרכט בראונשוייג, כבש את השער המהיר בתולדות הבונדסליגה כבר אחרי שבע שניות והוסיף בישול 25 שניות לפני סיום המשחק לשטפן קיסלינג.

הקבוצה מלברקוזן תעשה את הדרך הקצרה הביתה עם חיוך רחב על הפנים. דורטמונד, עדיין ללא שחקנים רבים כמו מאטס הומלס, אילקאי גונדואן, רומן ויידנפלד, סוון בנדר, אדריאן ראמוס ואחרים, נראתה רע. גם כשכבר הגיעה למצבים, הקבוצה של יורגן קלופ נתקלה בחומה בצורה בדמותו של ברנד לנו המצוין, שהציל את לברקוזן פעם אחר פעם.

עוד לפני שהספקנו להתיישב, לברקוזן כבר עלתה ליתרון. קארים בלארבי קיבל מסירת רוחב מסבסטיאן בוניש ובעט בנפילה פנימה כבר אחרי שבע שניות, 0:1 ללברקוזן בשער המהיר בהיסטוריה של הבונדסליגה. לברקוזן המשיכה להיות הדומיננטית גם בדקות הבאות, כשיונג מין סון, בלארבי, קיסלינג והקאן צ'לאנוילו מסכנים את שערו של מיטש לנגראק פעם אחת פעם. במחצית זה 0:1.

במחצית השנייה דורטמונד הפכה למסוכנת יותר. בדקה ה-84 הגיעה אולי ההזדמנות הטובה ביותר של המארחת כשקרן מצאה את מתיאס גינטר, שנגח מצוין, אך ברנד לנו ריחף והציל שער בטוח. בדקה ה-89 הגיעו הצהובים-שחורים לעוד הזדמנות, כשצ'ירו אימובילה נגח מקרוב ונבלם על ידי לנו המצוין. בדקה ה-92 הגיעה דורטמונד לעוד הזדמנות גדולה כשמסירת עומק מצאה את אובמיאנג ברחבה, הוא בעט חזק עם השפיץ ולנו שוב הדף. בדקה ה-95 הגיע השני של לברקוזן נגד מהלך המשחק. בלארבי חטף כדור לאריק דורם, יישר למרכז ושם חיכה, כמו תמיד, שטפן קיסלינג שבעט פנימה את ה-0:2 והכריע את המשחק.

הנריך מחיטריאן שחקן דורטמונד (ימין) מול קארים בלארבי שחקן לברקוזן. רויטרס
לברקוזן כבשה על ההתחלה ולקראת הסיום. מחיטריאן מול בלארבי/רויטרס

האנובר - שאלקה 1:2

לא כך ציפו הרויאל בלוז לפתוח את עונת 2014/15. אחרי שהודחה מהגביע כבר בסיבוב הראשון עם הפסד 2:1 לדינמו דרזדן מהליגה השלישית, הפסידה היום שאלקה באותה התוצאה בדיוק גם להאנובר, אחרי שכבר הובילה 0:1. קלאס יאן הונטלאר המצוין העלה את הקבוצה של יינס קלר ליתרון מוצדק בדקה ה-47 לאחר בישול מצוין של אריק צ'ופו מוטינג. אבל המארחת לא התייאשה והשוותה בדקה ה-67 כשמסירת רוחב של לאונרדו ביטנקורט מצאה את אדגר פריב, שבנגיעה בעט פנימה. המהפך הושלם בדקה ה-70 כשמסירת רוחב של אותו פריב הגיע לחוסלו והספרדי שהגיע בקיץ מפרנקפורט בעט חזק ושטוח מ-20 מטר פנימה את ה-1:2 של האנובר.

קלן - המבורג 0:0

אחרי העונה המסויטת שעברה אשתקד, אין ספק שמבחינת האימפריה הרדומה מצפון גרמניה מדובר בסך הכל בתוצאה לא רעה. בטח בהיעדרו של שחקן הרכש ממיינץ, ניקולאי מולר הפצוע. המבורג סיימה ב-0:0 בחוץ מול קלן. גם העולה החדשה בסך הכל יכולה להיות די מרוצה מהתוצאה הסבירה מבחינתה. אגב, הפעם האחרונה בה המבורג לא ספגה שער במשחק בונדסליגה היה ב-23 באוקטובר 2013 כשניצחה 0:3 את פרייבורג.

קלאס יאן הונטלאר שחקן שאלקה (שמאל) מול כריסטיאן שולץ שחקן האנובר. רויטרס
גם שער של הצייד לא עזר. הונטלאר מול שולץ/רויטרס

משחקים נוספים

איינטרכט פרנקפורט - פרייבורג 0:1
לפרנקפורט: האריס ספרוביץ' (15)

הרטה ברלין - ורדר ברמן 2:2
להרטה: יוליאן שיבר (16 ו-47), לברמן: אסאני לוקימיה (53), פרנקו די סנטו (55)

הופנהיים - אוגסבורג 0:2
להופנהיים: אדם סולואי (33), טאריק אליונוסי (35)

רפאל ואן דר וארט שחקן המבורג מול קלן. GettyImages
סוף סוף סיימו משחק מבלי לספוג. ואן דר וארט/GettyImages
יורגן קלופ מאמן דורטמונד. רויטרס
אכזבה גדולה. קלופ מנחם את סוקרטיס/רויטרס
תומאס שאף מאמן איינטרכט פרנקפורט. GettyImages
מוזר לראות אותו באדום. תומאס שאף/GettyImages
מנואל נוייר שוער באיירן מינכן עם פרס שחקן השנה בגרמניה. Alexander Hassenstein, GettyImages
קיבל את פרס שחקן השנה בגרמניה. מנואל נוייר/GettyImages, Alexander Hassenstein

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully