וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה שאי אפשר לסרב לה: על הבחירה של גיא גודס בפיני גרשון

12.8.2014 / 12:55

חסין דחה את ההצעה, גינזבורג לא יכול היה להגיע ביולי וההנהלה הייתה מעוניינת במאמן לשעבר. איך הגיע פיני גרשון למכבי תל אביב, ומדוע בהצהרה המוזרה של שמעון מזרחי ש"גיא גודס רצה אותו" יש דווקא לא מעט מן האמת? הצצה אל מאחורי הקלעים של השידוך המוזר

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יותם בן דוד

"חודש של התלבטויות מצד גיא נגמר", כך אמר אתמול (שני) אחר הצהריים אחד המקורבים למאמן מכבי תל אביב, קצת אחרי שהשמועות על סגירתו של פיני גרשון כעוזרו של גודס באלופת אירופה פורסמו. כל עולם הכדורסל הופתע אמש: מחלק מבעלי התפקידים במכבי תל אביב שלא היו מעורים בפרטים, דרך מאמנים אחרים בליגת העל ואוהדים ואפילו עד חלק מהאנשים שטענו לאורך השנים שהם מכירים את גודס. אף אחד לא האמין שמהלך כזה יכול להתבשל.

ואכן, רוב הפרטים אכן סופרו אתמול במהלך מסיבת העיתונאים. אחרי שדני פרנקו ואלעד חסין דחו את האפשרות להצטרף נשאר ננו גינזבורג כאופציה הבכירה הרצויה על גודס. אלא שגינזבורג מאמן את נבחרת צ'כיה, והמהלך עדיין לא היה בשל מספיק. בינתיים העלה אחד מחברי ההנהלה את השם של גרשון כאפשרות, גודס נפגש עמו בתחילת יולי, שמע על רצונו לחזור למועדון ולעשות הכל להצלחה, ומכאן העניינים התגלגלו עד ההחלטה הסופית שלשום (ראשון) של המאמן לקחת את אלוף אירופה לשעבר כעוזרו.

סיקור מיוחד: פיני גרשון חוזר למכבי תל אביב כעוזר מאמן

מאמן מכבי תל אביב, גיא גודס. ניב אהרונסון
אפילו המקורבים הופתעו. גיא גודס/ניב אהרונסון

האיש שלא היה צריך להיות שם

החל מאתמול בערב פיני גרשון הוא עוזרו של גיא גודס, אבל אם הקיץ הזה היה הולך לפי התוכניות של הצהובים, הוא היה מפרשן את משחקי הקבוצה גם העונה. אחרי שדני פרנקו בחר ללכת להפועל ירושלים, גודס ומכבי החליטו על אלעד חסין, דמות מקובלת על ההנהלה, ומספיק מנוסה בתור עוזר מאמן כדי להיות עוזר בכיר של אלופת אירופה. "אלעד הוא אדם שעוד יחזור למערכת שלנו", אומר בכיר במכבי, "אלא שכרגע, בשלב הזה הוא רוצה להיות מאמן ראשי בחולון, והם נתנו בו אמון ולא רצה לפגוע בהם. זה לגיטימי".

כאמור, גרשון וגינזבורג נשארו כאופציות אחרונות. "אם ננו היה יכול לסגור בתחילת יולי, הוא היה העוזר של גודס", אומר מקורב למאמן, "אלא שהג'וב שלו בנבחרת צ'כיה מנע את העסק אז ונתן למכבי את הזמן לחשוב". אגב, אם גינזבורג היה יכול לצאת מהחוזה שלו בנבחרת הצ'כית, סביר להניח שהיה מגיע דווקא להפועל תל אביב בתחילת יוני, לפני שהאדומים בחרו בעודד קטש.

ננו גינזבורג מאמן נימבורק. מגד גוזני
"אם הוא היה יכול לסגור בתחילת יולי, הוא היה העוזר"? ננו גינזבורג/מגד גוזני

החודש של גודס

כאמור, יותר מחודש עבר מאז הפגישה הראשונה של גודס וגרשון עד שהחליט לקחת אותו כעוזר מאמן. לפי גורמים שונים במכבי ומקורבים למאמן, עד לפני שבוע וחצי גודס לא היה שלם בכלל עם הרעיון. אלא שמשהו השתנה בימים האחרונים, ומשיחות שקיים עם גרשון ניתן היה להבין שהוא נוטה לקחת אותו.

"לדעתי גיא עשה את הבחירה הפוליטית-מקצועית הטובה ביותר שהוא יכול", אומר מאמן בליגת העל, "די ברור לו שהגורמים הבכירים בהנהלה של מכבי רוצים את פיני גרשון כעוזר מאמן, אז מצד אחד הוא ממשיך להיות האדם הלויאלי ביותר למערכת, מצד שני הוא מקבל גיבוי על זה שהלך עם הצעד שלהם. תאר לעצמך מצב שהוא הולך על עוזר מאמן אחר, ומכבי מתחילה לא טוב את העונה, אין לו את הגב של פיני, אין לו אולי את הגב של ההנהלה שהוא הלך נגד הרצון הכללי שלהם. זו כבר התחלה ברגל שמאל".

מבחינה מקצועית אגב, רבים חושבים שאם גרשון לא יחצה את הגבול וישתלט על הקבוצה, מה שייתכן שיקרה, הבחירה היא מצוינת. "אם באמת פיני בא בתור עוזר מאמן, לתקן דברים, לעזור לגיא בניהול המשחק עם איזו החלטה טובה, זה יהפוך את הצמד הזה למוצלח מאוד", אומר מאמן בליגת העל. במכבי בטוחים שגרשון יידע לשים את האגו שלו בצד ולתת לגודס לנהל את הקבוצה, ומאוד מרוצים מכך ששמר על עניין זה בסוד לאורך חודש למרות שעבד בתקופה הזאת בחדשות הספורט.

למה גרשון היה צריך את זה?

"פיני גרשון אוהב כדורסל, אוהב אקשן ואוהב את מכבי תל אביב, הוא לא יכול לברוח מהמועדון הזה", מסביר מקורב לעוזר המאמן. התפקיד שלו כפרשן הבכיר של ערוץ 10 וערוץ הספורט היה סגור, כסף לא היה חלק מהעניין ככל הנראה, אז אם כך ההסבר של האהבה למשחק בהחלט נראה מתקבל על הדעת. "הוא רוצה להיות בצמתים הבכירים של קבלת ההחלטות בכדורסל הישראלי, ולהיות חלק ממכבי תל אביב זה להיות חלק מזה, אין מה לעשות".

אגב, מקורביו של גרשון נזכרו בשעת לילה מאוחרת במקרה דומה בו מאמן כל כך מעוטר הפך להיות עוזר של מאמן בדרגה פחותה ממנו. דושאן איבקוביץ' כבר זכה בשלוש אליפויות אירופה, גביע אירופה לאלופות ואליפות העולם כמאמן ראשי, לפני שבקיץ 1996 זז הצידה לתפקיד עוזר המאמן של ז'ליקו אוברדוביץ' בנבחרת סרביה. ביחד זכה הצמד במקום השני במשחקים האולימפיים באטלנטה, באליפות אירופה ושנה לאחר מכן באליפות העולם.

קיימת הטענה הידועה שגרשון הגיע כעוזר מאמן רק כדי להיות בתוך המערכת ביום שגודס יפול, בדיוק כפי שהתרחש עם צביקה שרף ועודד קטש בעונת 2008/9. "תבדוק את האמינות שלי", צעק גרשון במסיבת העיתונאים אמש, ולפי אנשי מכבי יש דברים מאחורי הצעקות. גרשון נתן את מילתו לגודס שאם המאמן יעזוב במהלך השנה הקרובה את הקבוצה, הוא יעזוב עמו. "המקרה בין פיני לגיא שונה מאוד ממה שקרה עם צביקה ועודד", אומרים במכבי, "גיא הוא זה שהביא את פיני, וצביקה ועודד הגיעו כמעט ביחד, כשצביקה מביא את עודד. יש פה יחסים מסוג שונה, ואין סכנה שדבר כזה יחזור על עצמו".

פיני גרשון, עוזר מאמן מכבי תל אביב. ניב אהרונסון
לא בגלל הכסף. גרשון/ניב אהרונסון

אז איך זה אמור לעבוד?

"התכנון המקורי הוא שפיני גרשון יהיה עוזר מאמן לכל דבר ועניין. העברת אימונים, דוחות סקאוטינג ועזרה על הספסל, בדיוק כמו שגודס היה עושה לפניו. אלא שבתוך מכבי יודעים שזה יהיה אחרת. "פיני יהיה עוזר מאמן במעמד אחר", אומרים בסביבת המועדון, "זה לא שהוא עוזר המאמן היחיד. יש את אלון שטיין, ופיני יהיה שם כדי לעשות את העבודה גם כן. אף אחד לא אומר שהוא המאמן הראשי, אבל אנחנו גם לא רואים אותו באמת יושב עכשיו על ארבעה משחקים של אלבה ברלין כדי להכין קטעים של הגארד שלהם".

בעוד כשבועיים מכבי תל אביב תפתח את אימוניה, כשהצוות גודס וגרשון צפויים להיות במרכז העניינים. לפי כל המקורבים והאנשים עצמם, כל אחד מבעלי התפקידים בצוות המקצועי יודע את מקומו, אלא שעם מכבי תל אביב ועם פיני גרשון תמיד יש הפתעות, והמילה האחרונה ככל הנראה עדיין לא נאמרה.

דני פדרמן (ימין), פיני גרשון, גיא גודס, שי רקנאטי, מכבי תל אביב בכדורסל. ניב אהרונסון
מחכות עוד הפתעות. הקודקודים של מכבי תל אביב/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully