וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרירים: דודו אוואט עשוי להודיע על פרישה

דירקטוריון מאיורקה צפוי לאשר את מינויו של השוער למנהל המקצועי לאחר מגעים ארוכים בדרך להפיכתו לבעל השליטה

דודו אוואט שוער מאיורקה. GettyImages
יתלה את הכפפות? אוואט/GettyImages

דודו אוואט, שוער נבחרת ישראל, צפוי להודיע בימים הקרובים רשמית על פרישה מכדורגל ולהתמנות למנהל מקצועי של מאיורקה. היום (חמישי) הוגשה בקשה דחופה לדירקטוריון שיאשר מינוי של מנהל מקצועי חדש שיחליף את מיגל אנחל נאדאל. האיש שיקבל את התפקיד הוא כאמור אוואט, כאשר המינוי לסמכות המקצועית הבכירה במועדון יהיה חלק ראשון בדרך להפיכתו לבעלי מאיורקה.

כזכור, לפני למעלה מחודשיים ועוד לפני תום העונה פורסם בספרד שאוואט מנהל מגעים לרכישת חלקם של הנשיא בייל סרדה וסגנו לורנסו סרה פרר, מה שיהפוך אותו לבעל השליטה והאיש החזק במועדון. השוער גייס סכום של כ-2.8 מיליון יורו מאנשי עסקים (על פי שמועות, רומן אברמוביץ' עומד מאחורי העסקה), אך מול סרדה התגלו חילוקי דעות. הישראלי לא אהב שאנשי מאיורקה התמהמהו ובראשון ביולי הודיע רשמית באמצעות נציגיו שהוא יורד מהעסקה. בתוגבה, הודיעה מאיורקה שהמגעים הופסקו שחוזהו (כשחקן) לא יוארך.

לפני כשבועיים שב אוואט למאיורקה והצדדים חזרו למשא ומתן קדחתני. לטענת גורמים בספרד, היום הושג סיכום בין אוואט לסרדה שנתון כעת לאישור הדירקטוריון. כאמור, הישראלי יקבל את תפקיד המנהל המקצועי וכשתושלם עסקת העברת המניות, יהפוך גם לבעל השליטה. כשהמינוי יקבל את האישור ויהפוך לרשמי, אוואט יודע על פרישה מכדורגל. בימים האחרונים דווח בספרד שהשוער כבר החליט למנות את נונייס הוותיק, ששיחק איתו בקבוצה, לתפקיד נשיא המועדון.

אוואט גייס משקיעים למאיורקה

לאחר מכן, התאכזב אוואט והעסקה נפלה

: דודו אוואט שוער נבחרת ישראל. רויטרס
רשם 78 הופעות בנבחרת. אוואט/רויטרס

אוואט, 36, יליד נצרת עילית, פרץ לתודעה בהפועל חיפה כשהפך לשוער הראשון בקבוצה הבוגרת בעקבות הפציעהשל אבי פרץ וזכה עם הקבוצה באליפות ההיסטורית שלה ב-1999. הוא עבר למכבי חיפה כמחליפו של ניר דוידוביץ' הפצוע, זכה עמה באליפות ושיחק איתה בליגת האלופות, אבל במהלך עונתו השנייה ירד לספסל ובקיץ 2003, דווקא כשמעמדו המקצועי בשפל, עזב בפעם האחרונה את ליגת העל ועבר לרסינג סנטאנדר הספרדית.

בעונתו הראשונה שימש אוואט כמחליף ורשם הופעות רק במחזורי הסיום של העונה, אך לאחר מכן המשיך לקריירה מפוארת של 11 עונות בספרד. הוא שיחק בדפורטיבו לה קורוניה ומאיורקה ורשם בסך הכול 295 הופעות בלה ליגה ו-312 הופעות בכל המסגרות. למאיורקה הגיע בינואר 2009 לאחר תקופה ארוכה בה יובש בלה קורוניה ושנה לאחר שספג אגרוף בפניו מחברו לקבוצה גוסטבו מונואה.

אוואט הפך במהרה לאחד השחקנים האהובים והמשפיעים במאיורקה. הוא היה קרוב לשבור את שיא הדקות ללא ספיגה במשחקי בית והפך בפברואר 2013 לשיאן ההופעות לשוער בהיסטוריה של המועדון. מאיורקה ואוואט ירדו לליגה השנייה בתום עונת 2012/13, אבל השוער ויתר חבריו הוותיקים נשארו במועדון בליגה השנייה. הישראלי בילה אשתקד את מרבית העונה על הספסל, אבל שב אל בין הקורות למחזורים האחרונים ועזר לקבוצה לשרוד בליגה. במקביל, הוסמך כמנהל ספורטיבי ולקראת תום העונה גברו השמועות שיפרוש, ימונה לתפקיד הבכיר ואף ירכוש את המועדון.

בנבחרת ישראל רשם אוואט 78 הופעות והוא מחזיק בשיא ההופעות לשוער. הוא ערך את הבכורה שלו באוקטובר 1999 ושימש כשוער ראשון עד הקמפיין האחרון, מוקדמות מונדיאל 2014. למרות הקריירה המפוארת והשם הטוב בספרד, אוואט ספג בישראל לא מעט ביקורת מקצועית בעיקר על היציאות לכדורי גובה, זאת לצד הסברה שאין אלטרנטיבה ראויה להחליפו בשער. ההופעה הזכורה ביותר של אוואט במדים הלאומיים הייתה ב-2005 ב-2:2 בדבלין נגד אירלנד.

מה תרם דודו אוואט לנבחרת בשנים האחרונות?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully