וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא המדינה: "ראדי הוא ספורטאי מצטיין וגאוותה של ישראל"

הנשיא ריבלין גינה את הקללות של אוהדים של מכבי תל אביב לשחקן הקבוצה: "תופעה שמהווה חרפה לחוויה הישראלית". דף הפייסבוק של הנשיא הוצף במגיבים, וחלקם השמיעו נאצות קיצוניות וגזעניות בגנות הנשיא והיותו של ראדי חלק ממכבי תל אביב

ראובן ריבלין בטקס לזכר חללי אלטלנה, בית העלמין נחלת יצחק. יותם רונן
מגנה בתוקף. הנשיא ריבלין/יותם רונן

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הצטרף הערב (רביעי) לשורת המגנים את הפגנות הגזענות האלימות נגד שחקן מכבי תל אביב, מהראן ראדי, על ידי אוהדים של הקבוצה. כזכור, אתמול הודיעה המשטרה שהיא תחקור את גילויי הגזענות נגד השחקן, שנמשכים מזו תקופה ארוכה.

הנשיא אמר: "מהראן ראדי הוא אזרח ישראלי, שחקן כדורגל וספורטאי מצטיין שעליו גאוותה של מדינת ישראל. הקריאות הגזעניות והמסיתות נגדו נובעות כולן מהתייחסות גזענית ולאומנית נגד אזרחי ישראל הערבים, המהווים חלק בלתי נפרד מהחוויה הישראלית. יש לגנות בכל תוקף תופעה זאת שפשטה בתוכנו, לא רק במכבי תל אביב אלא גם בקבוצות אחרות, ולהסירן מיד מסדר היום החברתי שלנו. תופעה זאת אינה רק זקיפת ראש של הקיצוניות בישראל, אלא מהווה חרפה לחוויה הישראלית המשותפת שלקיומה כה ייחלנו".

הנשיא הוסיף: "טוב עשו היועץ המשפטי לממשלה והמשטרה שביקשו לפתוח בחקירה נגד אותם מסיתים שמקומם לא יכירנו בחברתנו. טוב עשה מועדון מכבי תל אביב שנשא באחריות להתמודדות מעמיקה עם התופעה, וטוב יעשו קבוצות נוספות אם ינקטו אותה מידה של חוסר סובלנות לקיצוניות".

שחקן מכבי תל אביב מהראן ראדי. ברני ארדוב
תמיכה רחבה. ראדי/ברני ארדוב

מי שחשב שדבריו של ריבלין יעברו בשקט, התבדה. עמוד הפייסבוק של נשיא המדינה הוצף באופן מיידי במגיבים, חלקם תמכו בדבריו וחלקם השמיעו נאצות קיצוניות וגזעניות בגנות הנשיא והיותו של ראדי חלק ממכבי תל אביב.

גולש בשם יוני ברקן כתב: "בית"ר טהורה לעד". גולש נוסף בשם גיא דוד עזרא כתב: "מהראן ראדי זה מחבל ערבי מסריח שתומך בטרור, ושיילך להרים את התחת למוחמד הכלב שלו". יוסי דדון הוסיף: "כבוד הנשיא אח שלי תשמע כולם אותו חרא כל הערבים להרוג אותם מהר". גולש בשם אופיר ברוך כתב: "סראבק ערס חפרתם על זה יבני זונות וראדי עוד יותר בן זונה פוליטיקאים מסריחים שמחפשים במה". מגיב בשם גבריאל פרישמן כתב: "תקשיב לי מר רובי - אתה נשיא מדינת ישראל- לא יושב אש הרשות הפלסטינאית". אסף סיון הרוש כתב: "רובי יקירי, ישבת על כיסא ל מלך והפכת לשמאלני, בושה שאתה נשיא מדינת ישראל...כבוד הנשיא, אתה אולי רוצה ללכת לנחם את משפחתו של נהג השופל שדרס יהודים??". גיא דוד עזרא כתב: "תתבייש לך אדוני הנשיא אם במקום להגן על יהודים אתה מתעסק בשטויות ומגן על ערבים שונאיי ישראל כבר אתה לא מייצג את הימין יותר הדעת שלך התהפכה כשנבחרת לנשיא" (השגיאות בעברית במקור)

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully