וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסי יגיע להלוויית גרונדונה: "יום עצוב לכדורגל"

קפטן נבחרת ארגנטינה קטע את חופשתו כדי לכבד את יו"ר ההתאחדות השנוי במחלוקת שהלך לעולמו. מראדונה ניחם ושתק, בילארדו נפרד בכאב ובתקשורת נזכרו גם בסיפורי השחיתות. פתיחת הליגה נדחתה

ליאונל מסי, חוליו גרונדונה. AP
היו ביחסים קרובים. חוליו גרונדונה עם ליאונל מסי/AP

הכדורגל הארגנטינאי עדיין מנסה לעכל את מותו של חוליו גרונדונה, נשיא ההתאחדות הכל יכול שהחזיק בתפקיד מאז 1979 ועד שהתקף לב הכריע אותו אתמול (רביעי). גרונדונה היה גם האיש השני הכי חזק בפיפ"א במהלך הקדנציה של ספ בלאטר, ומעלליו הרבים הפכו אותו לאחת הדמויות השנויות במחלוקת בכדורגל העולמי. "דון חוליו" הואשם בשחיתות ובהלבנת כספים, נטען שהקטארים שילמו לו כדי שיתמוך בהצעתם לארח את מונדיאל 2022 והוא כינה את האנגלים "פיראטים", אך דבר לא הפריע לו להמשיך לנהל את הכדורגל הארגנטינאי.

רבים לא אהבו את גרונדונה וזכור בעיקר דייגו מראדונה שקרא לו "שקרן" לאחר סיום הקדנציה שלו כמאמן נבחרת ארגנטינה. לעומת זאת, דווקא לליאונל מסי היו יחסים קרובים עם נשיא ההתאחדות הוותיק והוא החליט לקטוע את חופשתו הפרטית ולשוב לארגנטינה כדי להשתתף בטקס הלווייתו בעיר אסייסה. "זה יום עצוב לכדורגל העולמי, לכל אחד מאיתנו וגם לי", כתב מסי. "אני רוצה לשלוח את תנחומיי וגם חיבוק גדול וחם למשפחה ולחברים".

דובר ההתאחדות הארגנטינאית ציין ששחקנים רבים ביקשו להשתחרר מהקבוצות שלהם ברחבי אירופה כדי להתייצב להלווייה. בנוסף, פתיחת העונה החדשה, שהייתה אמורה לצאת לדרך ביום שישי עם המשחק בין גודוי קרוס לעולה החדשה באנפילד, נדחתה בגלל האבל על מות נשיא ההתאחדות.

חוליו גרונדונה הלך לעולמו בגיל 82

חוליו גרונדונה (ימין) נשיא התאחדות הכדורגל בארגנטינה עם דייגו מראדונה מאמן נבחרת ארגנטינה. Lalo Yasky, GettyImages
מינוי מפתיע וסכסוך שהפתיע הרבה פחות. חוליו גרונדונה לצד דייגו מראדונה/GettyImages, Lalo Yasky

דייגו מראדונה, שרק במונדיאל שמע את גרונדונה מתגרה בו עם האמירה "רק הסמרטוט הזה הלך, וניצחנו", ניחם גם הוא את המשפחה, אך הדגיש: "אני עומד דקת דומיה לכבודו ולא אומר דבר".

קרלוס בילארדו, מאמן נבחרת ארגנטינה בזכייה ב-1986 ואחד האנשים הקרובים לגרונדונה, נפרד: "לא אשכח לעולם את התמיכה שקיבלתי ממך ב-86', כשיותר מ-80 אחוזים מהמדינה פקפקו בי. נתת המון לכדורגל, לא כל אחד מגיע למעמד כזה בפיפ"א. לא האמנתי כשהתקשרו לבשר לי בבוקר".

ססאר לואיס מנוטי, מאמן נבחרת ארגנטינה בזכייה הראשונה במונדיאל ב-1978, הודה: "היו בינינו חילוקי דעות, אבל הוא היה מנהיג בעל יכולות שחי עבור הכדורגל. למעט מנהיגים הייתה הבנה ואמביציה כמוהו והעניק כוח רב להתאחדות הארגנטינאית".

לואיס סגורה, האיש שיירש את גרונדונה בתפקיד, אמר: "הוא היה חבר. מדובר במנהיג בלתי ניתן להחלפה. הוא קיווה שהנבחרת תזכה בגביע העולמי".

חאבייר מסצ'ראנו צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "זה יום עצוב מאוד לכל הכדורגל הארגנטינאי. תנחומיי למשפחה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
חוליו גרונדונה נשיא ההתאחדות של ארגנטינה (משמאל) לצד ספ בלאטר נשיא פיפ"א. GettyImages
האיש השני הכי חזק בפיפ"א. חוליו גרונדונה, משמאל, לצד ספל בלאטר במהלך המונדיאל/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully