וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרכו של רוברט אנקה: התאבדותו של אנדראס בירמן

ב-2009, קצת אחרי ששוער נבחרת גרמניה שם קץ לחייו, אנדראס בירמן, שחקנה של סט. פאולי, הודה שגם הוא סובל ממחלת הדיכאון וכבר ניסה להתאבד. חמש שנים אחרי, הוא גם הצליח. הסיפור העצוב של הכדורגל הגרמני

אנדראס בירמן כדורגלן גרמני. GettyImages
המחלה הייתה חזקה ממנו. אנדראס בירמן/GettyImages

21 בנובמבר 2009. כשבועיים לאחר התאבדותו של רוברט אנקה, שוערה של האנובר ונבחרת גרמניה, הודה אנדראס בירמן שגם הוא סובל מדיכאון וניסה להציג את המחלה שלו בפני עולם הכדורגל כולו. "אני, אנדראס בירמן, בן 29, נשוי ואב לשניים, כדורגלן מקצוען בסט. פאולי, סובל כבר שנים מדיכאון", הוא כתב בהודעה לעיתונות שהוציא באמצעות מועדונו והדגיש: "ב-20 באוקטובר 2009 ניסיתי לשים קץ לחיי".

ב-19 ביולי 2014, בניסיון ההתאבדות הרביעי שלו, הוא גם הצליח.

טקס לזכר השוער רוברט אנקה באצטדיון של האנובר. Joerg Sarbach, AP
עוד לא עברו חמש שנים. רוברט אנקה/AP, Joerg Sarbach

בירמן, שהחל את הקריירה שלו בהרטה ברלין ושיחק בעונה האחרונה בקבוצת החובבים שפנדאואר קיקרס, גם היא מעיר הולדתו, המשיך לתת פומבי למחלה שלו בשנים שאחרי מותו של אנקה. הוא הופיע בתכניות טלוויזיה רבות ואף הוציא ספר בשם "דיכאון: כרטיס אדום", בו תיאר את המאבק האישי שלו.

החשיפה הזו עלתה לו בקריירה. הוא ירד לקבוצת המילואים של סט. פאולי, לאחר מכן מצא עצמו ללא קבוצה ולבסוף עבר לקריירת חובבים. ב-2011 הודה: "מבחינה אישית, החשיפה הייתה הצעד האפשרי היחידי, אני לא מתחרט לרגע. מצד שני, זה עלה לי בעבודה והיה אירוע מאוד דרמטי עבור המשפחה שלי. האנשים האחראים במועדונים הבטיחו לי כל מני דברים שהם לא יכולים היו לעמוד בהם".

בפברואר 2012 הוא חשף בדף הפייסבוק שלו כי ניסה להתאבד בפעם השלישית. "זה באמת לא יכול להיות גרוע יותר, מבחינה אישית או מקצועית", כתב והתחנן לעזרה. "למישהו יש איזשהו רעיון עבורי? לצערי, אני לא יכול לחשוב על שום דבר אחר. המחשבות האובדניות האלה, אני מרגיש רע מאוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אנדראס בירמן. GettyImages
החשיפה האישית עלתה לו בקריירה. אנדראס בירמן, מימין/GettyImages

בבוקר יום שישי הוא החליט להפסיק להיאבק בדיכאון. והוא עוד לא בן 34. בהודעה קצרה שפרסם אתמול (שבת) המועדון לזכרו, נכתב: "שחקננו הבכיר אנדראס בירמן סבל ממחלת הדיכאון, עליה לא הצליח להתגבר. הוא מת אתמול בבוקר. אנחנו משתתפים בצער המשפחה".

המשפחה, אגב, החלה לשדר סימני מצוקה במהלך השבוע שעבר. ביום רביעי פרסמה אחותו דניאלה פוסט בפייסבוק ושאלה: "האם למישהו יש חדשות בנוגע לאחי? לא שמענו ממנו מאז יום שני". החדשות שהגיעו בבוקר יום שישי היו איומות.

גונטר האגדורן, יו"ר שפנדאואר קיקרס, הבהיר: "זה נכון, הוא באמת התאבד. כולנו המומים וכואבים. הוא היה אמיץ וניסה להילחם במחלה, אך בסוף היא הכניעה אותו".

פביאן בול, ששיתף עם בירמן פעולה בסט. פאולי, כתב: "תנוח על משכבך, בירי שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully