וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכמה העברת עומר דמארי לאוסטריה וינה

הקבוצה האוסטרית צפויה לשלם 1.6 מיליון יורו, שיתחלקו ברובם בין הפועל ת"א למכבי פ"ת. דמארי שכבש בעונה שעברה 26 שערים, צפוי לסכם לארבע שנים ולהשתכר כ-350 אלף יורו לעונה

עומר דמארי שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
תחנה ראשונה באירופה. דמארי/ברני ארדוב

סוכמה העברת עומר דמארי מהפועל תל אביב לאוסטריה וינה. האדומים עדיין לא נתנו את האישור הסופי, אך הם לא יערימו קשיים. יחד עם זאת, נציגו של דמארי, עו"ד יוסי גאייר, עדיין לא סגר סופית את תנאי חוזהו של החלוץ. על פי גורמים הקשורים לעסקה, הקבוצה האוסטרית אמורה לשלם 1.6 מיליון יורו שאמורים להתחלק כך: 750 אלף להפועל תל אביב, 750 אלף למכבי פתח תקוה ו-100 אלף לחלוץ עצמו.

גאייר, השוהה בארצות הברית, אמור לסכם את תנאיו של דמארי באוסטריה וינה ורק אם תהיה התפתחות בלתי צפויה החלוץ לא יחתום במועדון. אם אכן יהיה סיכום מול השחקן הוא יטוס הלילה לווינה ויחתום על חוזה לארבע שנים, במהלכן הוא ישתכר כ-350 אלף יורו לעונה. חשוב לציין שדמארי דרש מווינה כ-290 אלף יורו לשתי עונות ועוד כ-400 אלף יורו עבור שתי עונות נוספות, יחד עם חלק מדמי ההעברה. לכן, רוב הסיכויים שהעסקה תיסגר עוד היום.

הצדדים ניהלו מגעים במשך כמה שבועות. בתחילה דמארי לא התלהב לעבור לקבוצה האוסטרית, אבל לאחר שהזמן חלף ולא הוגשו עבורו הצעות מליגות בכירות יותר, הוא שינה את דעתו. אחרי שאוסטריה וינה הסכימה לדרישותיו הכספיות, נסללה הדרך להשלמת העסקה.

דמארי בן ה-25 גדל במכבי פתח תקוה ועבר להפועל תל אביב ב-2011. בעונה שעברה הגיע לשיאו כשכבש 26 שערי ליגה - שיא לשחקן של האדומים בעונה בודדה. בסך הכול ב-101 משחקים במדי הפועל תל אביב, דמארי הבקיע 56 שערים. הוא זכה עם הקבוצה בגביע המדינה ב-2012.

עומר דמארי שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
עובר לקבוצה עם עבר מפואר. דמארי/ברני ארדוב

דמארי הוא הישראלי השני שישחק באוסטריה וינה. קדם לו שי הולצמן שלבש את המדים הסגולים-לבנים ב-1999. ב"די פיילחן" ("הסיגליות") הוא יכנס לנעליו של פיליפ הוזינר, שנמכר לפני כמה שבועות לראן הצרפתית תמורת 1.9 מיליון יורו.

דמארי יהיה החלוץ המוביל של הקבוצה, שסובלת ממחסור בשחקן חוד איכותי. בסגל ניתן למצוא גם את אולה קמארה הנורבגי שמתופקד יותר כשחקן קו, רומן קינאסט גבה הקומה ומרטין הארר בן ה-22. תמאש פרישקין, שהושאל מאוסטריה וינה למכבי חיפה בינואר האחרון, עדיין שייך אליה, אבל לא נמצא בתכניות המקצועיות של המאמן גראלד באומגרטנר.

אוסטריה וינה היא אחת משתי קבוצות הפאר של הכדורגל האוסטרי מבחינה היסטורית (השנייה היא היריבה העירונית ראפיד). היא זכתה ב-24 אליפויות וב-27 גביעים, וב-1978 הגיעה לגמר גביע אירופה למחזיקות גביע. בעונת 2012-13 זכתה באליפות ובעונה שעברה העפילה לשלב הבתים של ליגת האלופות. יחד עם זאת, בשנות ה-2000 היא זכתה בשלוש אליפויות בלבד, לאחר שרד בול זלצבורג העשירה הגדילה את השליטה שלה בזירה המקומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully