וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנטוניו קונטה התפטר במפתיע מיובנטוס

רעידת אדמה בכדורגל האיטלקי: מאמן האלופה דחה את ההצעה להאריך חוזה, בעקבות חילוקי הדעות בנוגע למדיניות הרכש והתנגדותו למכירת וידאל. כעת הוא המועמד המוביל לאימון נבחרת איטליה

מאמן יובנטוס, אנטוניו קונטה. AP
רמז על כוונותיו בעבר. אנטוניו קונטה/AP

הלם באיטליה: אנטוניו קונטה, מאמנה המצליח של האלופה יובנטוס, הודיע הערב (שלישי) על התפטרותו. קונטה דחה את ההצעה האחרונה שהגיש המועדון להאריך את חוזהו בשלוש שנים והחליט שזה הזמן להיפרד, למרות שהחזיק בחוזה לעונה נוספת. מדובר כמובן בהפתעה גדולה, אך המאמן בן ה-45 סיפק כמה רמזים לכך בשנה האחרונה. קונטה כבר מוזכר כמועמד המוביל לרשת את צ'זארה פראנדלי ולהיות המאמן החדש של נבחרת איטליה.

בנאום הפרידה שלו אמר קונטה: "אני חייב להודיע על ההחלטה לצאת מהחוזה שלי ביובנטוס לעונה הקרובה. היה מסע לקראת ההחלטה הזו. לנצח זה תמיד קשה, לא משנה איפה אתה נמצא. זה בלתי נמנע שבמועדון עם יוקרה והיסטוריה כמו יובנטוס תהיה מחויב תמיד לניצחון, אבל זה יכול להיות קשה. למרות זאת, מי שהוכיח עצמו כווינר יכול לשרוד את המתח והלחץ, ואני חושב שהוכחתי את זה. אני מודה לשחקנים שלי, שעזרו לי להפוך למאמן מנצח. אני מודה למועדון ולמשפחת אניילי, במיוחד לאנדראה. אני רוצה להודות לו על שבחר אותי לפני שלוש שנים, בתקופה קשה של יובנטוס. אני מודה לכל מי שעבד איתי כדי לעזור ליובנטוס".

על פי הדיווחים, ההחלטה של קונטה נבעה מחילוקי הדעות בינו לבין ההנהלה בנוגע למדיניות הרכש של המועדון. קונטה מתנגד נחרצות למכירתו של ארתורו וידאל, בעוד ההנהלה הבהירה כי מכירה שלו למנצ'סטר יונייטד היא בלתי נמנעת ועל פי פרסום ב"גאזטה דלו ספורט", העסקה כבר נסגרה ויובה תקבל כ-44 מיליון יורו.

קונטה מודיע על סיום חוזהו ביובנטוס

קונטה, קפטן יובנטוס בעבר ואחד מסמליה הגדולים, סגר מעגל כשחזר לקבוצה כמאמן במאי 2011. כבר בעונתו הראשונה הוא הצעיד אותה לאליפות ואף הצליח לשמור על התואר בשנה שלאחר מכן וגם בעונה שעברה. שלוש האליפויות לא לוו בהצלחה אירופית, אבל יובנטוס השתלטה לחלוטין על הליגה האיטלקית במהלך הקדנציה של קונטה, שרשם רק שבעה הפסדים ב-114 משחקי ליגה.

הנשיא אנדראה אניילי פרסם מכתב פתוח למאמן: "אנטוניו היקר, היית מנהיג גדול והחדשות על עזיבתך גרמו לי עצב רב. אני חושב על שלוש השנים שלנו יחד, שלוש שנים שהביאו אותנו לכתוב היסטוריה עם המועדון: שלושה תארי אליפות, שני גביעי סופרקופה, אבל מעל הכול - צמיחה. אבל גם נשיא צריך לקחת צעד לאחור, למרות כל הרגשות והגורמים האישיים. יובנטוס חייבת להמשיך את המסע שלה".

השוער והקפטן ג'אנלואיג'י בופון הגיב להודעה הדרמטית ואמר: "זו החלטה בלתי צפויה, כרעם ביום בהיר. לפי המילים בהן השתמש וטון הדיבור הרגוע ניתן להבין שהוא הגיע להחלטה שקולה, ללא דמעות. זה כנראה משהו שהיה מתחת לפני השטח זמן רב, והגיע לסיומו היום. הסיבה? אני לא יודע, לא שמעתי כלום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully