וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החגיגות הסתיימו: הבעיות של מכבי ת"א בעקבות הזעזוע בסגל

בלאט נטש, בלו עזב, שני הגארדים המובילים הלכו, וגם לטיוס יש הצעות. כיצד מכבי תל אביב מתמודדת עם מבול הזעזועים בסגל, כמה כסף זה משאיר בקופה ומי עשוי לבוא במקום. הבלוג של גרינוולד על הקיץ הלא פשוט שעובר על אלופת אירופה

צילום: דוד קורן, עריכה: קשת סידי

בווידאו: דיוויד בלאט עוזב את מכבי תל אביב

העזיבה של טייריס רייס שיבשה את התוכניות של אנשי מכבי תל אביב. בחודשים האחרונים השקיעה מחלקת הסקאוטינג של מכבי משאבים באיתור שחקנים פוטנציאלים לעמדה מספר 2, אחרי שבשלב מוקדם יחסית הסתמן שריקי היקמן לא ימשיך - אבל על נטישה של הרכז המצטיין איש לא חשב.

רייס הותיר את מכבי עם בור גדול בקו האחורי. לא בכל קיץ מחליפה מכבי את שני הגארדים המובילים שלה יחד: בפעם האחרונה זה קרה ב-2013, כשהוחתמו היקמן ודיוויד לוגן. העונה הזו הסתיימה בקטסטרופה. ב-2014 סיפק היקמן המשכיות, כפי שבעונה המוצלחת שקדמה לה, 2011, חבר ג'רמי פארגו לדורון פרקינס ולצ'אק אידסון שהמשיכו מ-2010.

לציטוט, במכבי משדרים רוגע. "עד לפני כמה חודשים כולם חתכו את רייס, ופתאום הופכים אותו לשחקן שאין לו תחליף", אמר גורם בקבוצה. "ראינו שהוא לא היה גרוע כמו שעשו אותו, אבל הוא גם לא כזה גדול כמו שהפכו אותו בחלק האחרון של העונה. בקיץ הקודם אף אחד לא שמע עליו והפכנו אותו ל-MVP של הפיינל פור. זה יכול לקרות גם עם שחקנים אחרים".

יש בכך מן הצדק; למרות הפינאלה הנהדרת, במכבי ומחוצה-לה משוכנעים שהבלון של רייס התנפח בחודשיים האחרונים לממדים בלתי-פרופורציונאליים. שזה היה עניין של דינמיקה ושל חיבור למערכת, ולא רק עניין של כישרון. "תזכור את פארגו", אומר הגורם, "מה הוא בדיוק עשה מאז שהוא עזב אותנו?".

עוד כוכב עוזב? הענקיות האירופיות מעוניינות באלכס טיוס

דיווח ביוון: אריק מקולום מועמד למכבי תל אביב

שחורציאניטיס חתם לשנתיים נוספות במכבי תל אביב

טייריס רייס הודיע למכבי תל אביב: אני עוזב

מכבי תל אביב החלה בשיחות עם ג'רמי פארגו

טייריס רייס שחקן מכבי תל אביב מניף את תואר ה-MVP. מגד גוזני
"עד לפני כמה חודשים כולם חתכו את רייס, ופתאום הופכים אותו לשחקן שאין לו תחליף". רייס/מגד גוזני

אבל במכבי חוששים. מאלופת אירופה שהייתה אמורה לשמור על רוב שחקניה המרכזיים ולהתחיל את העונה הבאה בפוזיציה נוחה יותר נראית כעת הסיטואציה העתידית די מסובכת. קו אחורי חדש, דווין סמית' שסבל מבעיות ברכיים ולא ברור כיצד יופיע לעונה (ושהופך כעת לאור המהפך בעמדות הגארד לסלע של המועדון) וחור גדול בעמדה מספר 4, עם פרישתו הצפויה של דיוויד בלו - שלא ברור כיצד ואם בכלל יתמלא; וזה עוד לפני שדיברנו על בעיית הישראלים שיצרה העזיבה של בלו והיעדר-ההיצע בשוק.

ולפני שהזכרנו גם את סוגיית אלכס טיוס. בימים האחרונים קיבלה מכבי מסרים ברורים מקבוצות גדולות באירופה כי הן מעוניינות בפורוורד הקפיצי שהפך בחלקה השני של העונה לאחד משחקני הפנים היעילים ביבשת. לטיוס חוזה לעונה נוספת ובמכבי מסרבים בשלב זה להתפתות, למרות שריאל מדריד מוכנה לשלם חצי מיליון דולר - אבל בשוק מועד לפורענות (5.8 מיליון דולר לרייס לשלוש שנים בחימקי; 3.2 מיליון דולר להיקמן בפנרבחצ'ה-אולקר; וכו') אחד מבעלי הבית יכול להשתגע ולהציע למכבי סכום שיהיה לה קשה לעמוד בפניו.

הדילמה לגבי טיוס משולשת: מצד אחד, הוא כמובן התגלה כשחקן מצוין שמשלים היטב את סופו שחורצניאניטיס ומספק לקבוצה איכויות אתלטיות נדירות מתחת לטבעת; מצד שני, בקיץ הבא הוא מסיים חוזה, ואז הוא יהפוך לשחקן חופשי. ואם יחליט אז לעזוב מכבי לא תקבל כלום תמורתו. מצד שלישי, אחרי העזיבה של בלו, ברור שמכבי לא יכולה להרשות לעצמה לאבד עוד אס ישראלי. כי בלי טיוס ובלו השלד המקומי כולל למעשה את פניני, אוחיון ולנדסברג (ואולי ג'ייק כהן שחוזר מהשאלה), וזה לא מספיק אפילו לרמה של ליגת העל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אלכס טיוס, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
אחרי עזיבת בלו, מכבי תל אביב לא יכולה להרשות לעצמה עזיבה של עוד אס ישראלי. טיוס/ברני ארדוב

בינתיים זה לא נראה כמו הקיץ של מכבי. הזכייה באליפות היורוליג, מתברר, והאפשרות להפוך לחלק ממערכת מוצלחת ומוכחת, נקברות בקלות תחת ערימות המזומנים של הקבוצות מספרד, רוסיה וטורקיה. ולא רק. מכבי רצתה את דונטה סמית', אבל הוא העדיף את הפועל ירושלים; מכבי הייתה משוכנעת שג'וש דאנקן יסגור, אבל ההתעקשות להכניס סעיף יציאה בקיץ הבא שלח אותו לבאמברג. פעם הפסידה מכבי בקרבות על שחקנים רק לקבוצות ממועדון הסילון. היום היא חוטפת סטירות גם מפייפרים.

ואולם הכול עוד יכול להשתנות, כמובן. במכבי שומרים את הקלפים קרוב לחזה. "כל שם שמתפרסם הורס לנו הכול", אומר בכיר אחר בקבוצה, "המחירים מיד קופצים ואנחנו נאלצים לצאת מהמשחק". המגעים עם מועמדים פוטנציאליים מתקיימים מתחת לשולחן.

המהלכים האחרונים גם פינו קצת כסף בקופה הדלילה-יחסית. הפיצוי שקיבלה מכבי בגין ניצול סעיף היציאה של רייס (כ-300,000 דולר), יחד עם הסכום שייעדה לו מראש (כ-700,000 דולר), יכולים לאפשר למכבי להנחית זר בכמיליון דולר - דבר שלא עשתה הרבה זמן. אבל אם לפני עזיבת רייס תכננה מכבי להשקיע כסף גדול בסקנד-גארד במקומו של היקמן, כעת אולי דווקא יובא שם גדול יותר (יחסית לשמות שנחתו בתל אביב בקיצים הקודמים) דווקא בעמדת הרכז.

דונטה סמית' שחקן מכבי חיפה חוגג. קובי אליהו
פעם הפסידה מכבי בקרבות על שחקנים רק לקבוצות ממועדון הסילון. היום היא חוטפת סטירות גם מפייפרים/קובי אליהו

יש למכבי כמה שמות שמעניינים אותה. פארגו הוא הראשון שבהם. בין האמריקאי לבין צסק"א מתנהלת כעת מלחמת התשה. לפארגו חוזה מובטח לעונה הבאה תמורת כ-2.4 מיליון דולר נטו, אבל שני הצדדים מבינים שהשידוך הזה לא עבד. מצד שני, בעונה הבאה אמור להשתדך הרבה כסף לחשבון הבנק של פארגו. אבל מקורבים למכבי מספרים שאפילו השחקן שירק לבאר לפני שלוש שנים ועזב בתום מאבק משפטי מכוער עבור הכסף הגדול מוכן כעת, אחרי כמה עונות קשות ובלתי-מוצלחות, לחזור "הביתה" תמורת סכומים סבירים.

צסק"א יודעת שפארגו רוצה ללכת ופארגו יודע שצסק"א רוצה שילך. מלחמת ההתשה תשפיע על גובה הפיצוי הסופי שיקבל פארגו מצסק"א, כי לשני הצדדים די ברור שפארגו לא יעביר עוד עונה על הספסל הקר ברוסיה. אם פארגו יישבר ראשון, הוא יצטרך להתפשר; אם צסק"א תישבר ותזרוק אותו, היא תצטרך לשלם הרבה מאוד כסף.

ברור שהקבוצה שתקלוט את פארגו למעשה תיקח על עצמה חלק מהשכר המפלצתי של האמריקאי, אבל הסכום הסופי לא ייפגע. הסוכנים שלו דואגים לכך שפארגו יקבל את מלוא השכר שמובטח לו, בדרך זו או אחרת. כך שהשאלה היא באיזה חלק תישא צסק"א ובאיזה חלק תישא הקבוצה הקולטת. ההנחה היא שצסק"א תשלם לפארגו בין מיליון למיליון דולר וחצי, והקבוצה הקולטת - אולי מכבי - תשלם כמיליון דולר. זה סכום שמכבי יכולה ומוכנה לעמוד בו עבור פארגו. ומשיחות שנערכו עם פארגו עולה שהוא בהחלט רוצה לחזור למכבי. ואולי, אם הדברים יגיעו לידי כך, יסכים לוותר על חלק קטן מחוזהו בצסק"א לשם כך. איך שגלגל מסתובב.

יש למכבי אלטרנטיבות נוספות לפארגו. ארון ג'קסון, שגם הוא שיחק אשתקד בצסק"א והיה מועמד בעבר לקבוצה, שוב בתכנון. גם קרטיס ג'רלס ממילאנו. וישנם שמות נוספים על הפרק.

גם עמדות 2 ו-4 יחוזקו בזרים חדשים. וכנראה שיוחתם גם ישראלי נוסף, שם שאמור להיות "מפתיע", בשל המצוקה בסגל המקומי שהתעצמה עם עזיבת בלו. גם כאן הכול פתוח.

ג'רמי פארגו שחקן צסק"א מוסקבה. קובי אליהו
ירק אל הבאר, אבל עכשיו הוא מוכן לחזור "הביתה". פארגו/קובי אליהו

הקיץ הזה לא נפתח טוב עבור מכבי, ושוק השחקנים רק הולך ומסתבך. אבל זה בדיוק מה שאמרנו על הקבוצה בפתיחת העונה שעברה. מסקנה: אצל מכבי לעולם אין לדעת. מעניין מהי המקבילה בשוק השחקנים לפיניש ההוא של המשחק הראשון במילאנו, או לאיבוד הכדור המונומנטאלי של החבר חריאפה.

ohad@walla.net.il

בואו לזכות בטיסה וכרטיס לחצי גמר המונדיאל – בחסות בנק ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully