וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכב המכללות נאלץ לפרוש מכדורסל 4 ימים לפני הדראפט

איזיאה אוסטין, שהיה מועמד להיבחר בסיבוב הראשון למרות שאיבד את עינו, אובחן כסובל מתסמונת מרפן ופרש בגיל 20

סיפורו מעורר ההשראה של איזיאה אוסטין הגיע לסוף עצוב. כשאוסטין היה בן 16 הוא איבד את הראייה בעינו הימנית. הנער הצנום מטקסס, שכבר גילה כישרון רב על מגרשי הכדורסל במדי קבוצת התיכון שלו בארלינגטון, עבר סדרה של ארבעה ניתוחים רצופים ומעטים האמינו שהוא יוכל להמשיך לשחק, אך הוא חזר לפעילות, המשיך לצמוח פיזית ולהתקדם מקצועית, ובסיום לימודיו בחר להצטרף למכללת ביילור.

איזיאה אוסטין שחקן מכללת ביילור. GettyImages
קיבל חדשות איומות. איזיאה אוסטין/GettyImages

במדי הדובים אוסטין הפך לאחד משחקני המכללות המוכרים בארצות הברית, ועם ממוצעים של 12.1 נקודות, 6.9 ריבאונדים ו-2.4 חסימות ב-28.9 דקות למשחק בשנתיים שלו בקולג', הסנטר המתנשא לגובה 2.16 מ', שהסתיר אפילו מחבריו לקבוצה את המגבלה הגופנית ממנה הוא סובל, החליט להירשם לדראפט וסומן כמועמד להיבחר לקראת סוף הסיבוב הראשון, אבל ארבעה ימים בלבד לפני יום הדראפט, הוא נאלץ לפרוש מכדורסל בגיל 20.

הסיבה לכך היא תוצאות עצובות של בדיקה שגרתית אותה עבר במבדקים הפיזיים של ה-NBA למועמדים לדראפט. הממצאים בבדיקה הראשונים שלחו את אוסטין לעבור בדיקות גנטיות מקיפות, שהתוצאות שלהן גילו שהוא סובל מתסמונת מרפן - מחלה גנטית תורשתית הפוגעת בגן ההכרחי ליצירת רקמות החיבור בגוף, והרופאים ייעצו לו לזנוח מיידית את קריירת הכדורסל שלו מחשש לפגיעה חמורה בבריאותו.

צפו בראיון המרגש של אוסטין ב-ESPN

"הם אמרו לי שהעורקים בלב שלי מוגדלים, ואם אתאמץ יותר מדי הלב שלי יכול להיקרע", סיפר אוסטין, ששמע על החדשות מאימו שנהגה כל הדרך מקזנס לדאלאס כדי לבשר לבנה על האבחנה הכואבת. "הדראפט רק בעוד ארבעה ימים, והיה לי חלום שייקרא בשם שלי". בעבר נרשמו מקרים של ספורטאים שמתו על המגרש כתוצאה מתסמונת מרפן, כשהמקרה המפורסם ביותר הוא של פלו הימן, שחקנית נבחרת ארצות הברית בכדורעף.

אמביד ייעדר 4-6 חודשים, מי ייבחר במקום הראשון?

מה האתגרים שמחכים לדיוויד בלאט בקליבלנד?

דיווח: כרמלו אנתוני יוצא מחוזהו בניו יורק

צפו בביצועיו של איזיאה אוסטין העונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully