וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמונה ששיגעה את העולם: "הטרגדיה של סריי דייה"

בכל רחבי העולם דיווחו שקשר חוף השנהב מירר בבכי מאחר ששיחק שעתיים בלבד אחרי שאביו הלך לעולמו. הקשר הכחיש: "הוא מת ב-2004, בכיתי מתוך גאווה לאומית". מאמן קולומביה צהל אחרי הניצחון על חוף השנהב: "אף פעם לא נאבד את התשוקה והאומץ"

נבחרת קולומביה הבטיחה הערב (חמישי) את עלייתה לשמינית גמר המונדיאל עם ניצחון נאה 1:2 על חוף השנהב, אחרי שיוון ויפן נפרדו בתיקו 0:0 והשלימו את המלאכה עבור הקולומביאנים. הנבחרת המצוינת של חוסה פקרמן שוב הציגה יכולת משכנעת, אבל הפעם התקשתה לפרוץ את הביצורים של יריבתה, עד שחאמס רודריגס (64) וחואן קינטרו (69) הכניעו את בובקאר בארי. ז'רביניו רק צימק לפילים (74), ששוב שלפו את דידייה דרוגבה מהספסל רק בדקה ה-60, ובניגוד למשחק מול יפן בו מיד כבשו שני שערים, הפעם הם ספגו שניים שערים מהירים.

התקרית המוזרה של המשחק אירעה בסיומו: במהלך שירת ההמנונים, סריי דייה, קשר חוף השנהב, נצפה ממרר בבכי. העיתונאים המקומיים דיווחו שהסיבה לכך היא שדייה גילה שאביו הלך לעולמו שעות ספורות בלבד לפני הפתיחה, ובחר לעלות לשחק למרות החדשות המרות. בכל רחבי העולם הידיעה הופצה וזכתה לכותרות, אבל דייה, שהופתע מהפרסומים, הבהיר לאחר מכן: "אבא שלי מת בכלל בשנת 2004. בכיתי בגלל המעמד והגאווה הלאומית".

סריי דייה שחקן נבחרת חוף השנהב. AP
מה אומרות עיניך? סריי דייה/AP

מספרי המשחק

* אחרי שני משחקים בלבד, קולומביה השוותה את שיא הכיבושים שלה במונדיאל בודד, 5, אותו קבעה ב-1962.

* זו הפעם הראשונה בהיסטוריה של קולומביה שהיא מנצחת שני משחקים באותו מונדיאל.

* אחרי 21 משחקים במונדיאל הנוכחי, אנחנו כבר עם 16 משחקים בהם נכבשו לפחות 3 שערים. השיא בקטגוריה הזו הוא 36 משחקים, והוא נקבע ב-1998.

* זה היה משחקו השביעי של חוסה פקרמן כמאמן במונדיאל, והוא עדיין ללא הפסדים. היחיד שמקדים אותו בקטגוריה הזו הוא ויטוריו פוצו עם תשעה, כשגם לאיימה ז'אקה, קוטיניו ואזליו ויציני יש שבעה.

* חואן קינטרו עלה מהספסל וכבש את השער השני של קולומביה, ובכך עלה מספר השערים שנכבשו על ידי מחליפים במונדיאל הנוכחי ל-12. במונדיאל הקודם נכבשו 15 שערים כאלה.

* ז'רביניו הפך לשחקן הראשון של חוף השנהב אי פעם שכובש בשני משחקי מונדיאל רצופים.

* בדומה למריו באלוטלי, גם ז'רביניו נותן תפוקה רק במשחקים חשובים: 12 מתוך 16 השערים שלו במדי הנבחרת הגיעו במשחקים רשמיים, ורק 4 במשחקי ידידות.

חוסה פקרמן מאמן נבחרת קולומביה. AP
"זה לא קל ללמוד איך לשחק בטורניר כזה". חוסה פקרמן/AP

חוסה פקרמן, ששמר כאמור על מאזן נקי מהפסדים במונדיאלים במשחקו השביעי כמאמן בגביע העולמי, אמר בסיום: "אנחנו מאוד שמחים, קולומביה לא הייתה במונדיאל 16 שנה וזה לא קל ללמוד איך לשחק בטורניר כזה. אנחנו משחקים כמו יחידה מאוחדת, יש כאן חבורה של שחקנים עם תעוזה ואומץ. עשינו שני ניצחונות עם הרבה מאוד שחקנים צעירים ואני שמח".

"עשינו את מה שהבטחנו", המשיך המאמן הארגנטינאי. "אף פעם לא נאבד את התשוקה והאומץ שיש לנו במשחקים. הקהל דחף אותנו, וזה יתרון גדול לכל הנבחרות מדרום אמריקה, גם בצ'ילה וארגנטינה ראינו את זה. התמיכה מהיציעים הייתה נהדרת, נקווה שזה יימשך".

חאמס רודריגס, שנבחר לשחקן המשחק, הוסיף: "אני שמח בגלל שניצחנו שני משחקים. כל מה שאני רוצה זה לעזוב לקבוצה שלי ואם אני מבקיע שערים בדרך אז מה טוב". חאמס התייחס לחסרונו של פלקאו הכוכב ואמר: "יש לנו מספיק שחקנים טובים, פלקאו הוא שחקן חשוב מאוד אבל יש לנו הרבה אופציות"

סברי למושי, מאמן חוף השנהב, לא מתרגש יותר מדי מההפסד: "לא הגיע לנו להפסיד, אני חושב שתיקו היה הוגן יותר. עשינו כמה טעויות ושילמנו עליהם", אמר על המשחק שנגמר והוסיף לקראת ההמשך, "אני לא הולך להיסחף עם מה שקורה, יש רק כמה דברים שאנחנו צריכים לתקן לפני המשחק הבא. עכשיו נחזור למחנה שלנו וננוח כי אנחנו צריכים לנצח את יוון בהפרש גבוה. אני לא רואה אותנו מעפילים בדרך אחרת".

ממשיכים לרקוד. שחקני קולומביה אחרי השער של חמאס רודריגז/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully