וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רולאן גארוס: מריה שראפובה ניצחה את סימונה האלפ בגמר

בתום גמר אדיר שנמשך קצת יותר משלוש שעות, חגגה הרוסייה (7) זכיה שנייה בפריס עם 4:6, 7:6, 4:6 על הרומנייה הנהדרת (4), שסוגרת טורניר חלומי עבורה עם הפסד כואב. עבור שראפובה, זוהי זכיה חמישית בקריירה בגרנד סלאם

הטניסאית הרוסייה מריה שראפובה חוגגת זכיה ברולאן גארוס. רויטרס
כמה זה מתוק. שראפובה/רויטרס

מריה שראפובה הוסיפה היום (שבת) עוד תואר נכסף לארון העמוס שלה, כשזכתה בפעם השניה בקריירה ברולאן גארוס. הרוסייה, שנכנסה לטורניר כמדורגת שביעית בעולם (ותעפיל כעת למקום החמישי), קטעה בגמר את מסע הקסם של סימונה האלפ הנהדרת (4) עם 4:6, 7:6 (5), 4:6, כיפרה על התצוגה המאכזבת באליפות אוסטרליה האחרונה, והוכיחה שכדאי מאוד לספור אותה גם בטורניר ווימבלדון המתקרב, בו, למי ששכח, זכתה לראשונה לפני לא פחות מעשר שנים. אם זה לא מספיק, הרי שהניצחון יעלה אותה מהמקום השביעי לחמישי בעולם.

האלפ, מהטניסאיות החמות בסבב בשנה האחרונה, הגיעה לגמר בלי שהפסידה אף מערכה, והביטחון הזה אפשר לה לשבור כבר במשחקון הראשון במשחק ולברוח ל-0:2. אלא שברגע שיריבתה נכנסה לעניינים, זה היה סיפור אחר לגמרי: הרוסייה ניצחה חמישה משחקונים רצופים, וסגרה את הסט הראשון על 4:6. במערכה השנייה האלפ חזרה עם קאמבק מצוין וסגרה פיגור 5:3 בשובר השוויון בדרך ל-6:7 ענק (5) וכפיית סט שלישי. שם כנראה שהניסיון, הלחץ והכושר הפיזי עשה את שלו, כששראפובה טסה קדימה, ניצחה 4:6 וחגגה ניצחון גדול בתום גמר מתיש ואיכותי שנמשך קצת יותר משלוש שעות, ובוודאי ייזכר כאחד הטובים ביותר בתקופה האחרונה.

על אף ההפסד, האלפ סוגרת טורניר נפלא, הטוב ביותר שלה עד כה בגרנד סלאמים (נזכיר: עד הערב, הישג השיא שלה היה רבע גמר, וכעת היא עולה למקום השלישי בעולם), ומראה שטניס הנשים קיבל נציגה נוספת שתתמודד ברמות הגבוהות ביותר בשנים הקרובות. במובנים רבים, גם היא יוצאת מנצחת מהרולאן גארוס הזה.

שראפובה: ”זה היה גמר הגרנד סלאם הכי קשה שלי בקריירה”

עם הזכייה: שראפובה עלתה למקום השני בטבלת המרוויחות

ואצל הגברים: נובאק דג'וקוביץ' מוכן לגמר מול רפאל נדאל

הטניסאית הרומנייה סימונה האלפ. AP
יכולה להיות גאה בעצמה, על אף ההפסד. האלפ/AP

מערכה ראשונה: 4:6 לשראפובה

הרומניה הצעירה המשיכה את הכושר הנפלא אותו הציגה במהלך הטורניר כולו, כששברה את יריבתה כבר במשחקון הראשון ועלתה ל-0:2 מהיר. שראפובה לא אמרה נואש, ניצלה את אפשרות השבירה הרביעית שלה במשחקון הרביעי והשוותה ל-2:2. הרוסייה השתפרה מרגע לרגע, הוסיפה שבירה נוספת וברחה ל-2:5. האלפ שברה בחזרה, וצימקה ל-5:4. הנדנדה נמשכה, כששראפובה השיגה שתי נקודות מערכה על ההגשות של יריבתה, ניצלה את השנייה שבהן, וסגרה את המערכה הראשונה עם 4:6 בחלוף 57 דקות.

מספרי המערכה הראשונה:

אייסים: שראפובה 1, האלפ 1

אחוזי הגשה ראשונה: שראפובה 62, האלפ 51

שגיאות כפולות: שראפובה 4, האלפ 1

ווינרים: שראפובה 18, האלפ 9

שגיאות בלתי מחויבות: שראפובה 16, האלפ 9

אפשרויות שבירה: שראפובה 3 מ-7, האלפ 2 מ-4

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הטניסאית הרוסיה מריה שראפובה. רויטרס
לקחה חמישה משחקונים רצופים בסט הראשון. שראפובה/רויטרס

מערכה שניה: 6:7 (5) להאלפ

המומנטום מהמערכה הראשונה נמשך, כששראפובה שמרה על הגשותיה, שברה מיד וברחה ל-0:2. במקום בו אחרות בוודאי היו מרימות ידיים, האלפ חזרה, שברה בחזרה והשוותה ל-2:2. במשחקון השמיני השיגה הרוסייה אפשרות שבירה יקרה אך לא הצליחה לנצל אותה, ובזה שאחריו קיבלנו את הנקודה של המשחק, שהעניקה להאלפ אפשרות שבירה אותה ניצלה כדי לעלות ל-4:5 גדול ולהגיש לניצחון במערכה. גמור? ממש לא. שראפובה שברה בעצמה והשוותה ל-5:5, האלפ ענתה עם שבירה אדירה משלה והוליכה 5:6. רצף השבירות נמשך, הרוסייה כפתה שובר שוויון וכבר ברחה ל-3:5, אלא שהאלפ הלוחמנית לא ויתרה, השיגה נקודת מערכה ביתרון 5:6, וניצלה אותה כדי לנצח 6:7 (5) בסיום 72 דקות ולכפות סט שלישי ומכריע.

מספרי המערכה השניה:

אייסים: שראפובה 1, האלפ 1

אחוזי הגשה ראשונה: שראפובה 65, האלפ 69

שגיאות כפולות: שראפובה שראפובה 4, האלפ 2

ווינרים: שראפובה 14, האלפ 8

שגיאות בלתי מחויבות: שראפובה 22, האלפ 16

אפשרויות שבירה: שראפובה 3 מ-8, האלפ 3 מ-5

סימונה האלפ טניסאית רומנייה. רויטרס
קאמבק אדיר בסט השני לא הספיק. האלפ/רויטרס

מערכה שלישית: 4:6 לשראפובה

מבול השבירות מהמערכה השניה נעצר על שש, כשהאלפ סוף סוף הצליחה לשמור על ההגשות שלה בפתיחת הסט המכריע ולעלות ל-1:2. אלא שבמשחקון החמישי היא שוב נשברה, ושראפובה הפכה וברחה ל-2:4. בדומה למשחק כולו האלפ לא היתה מוכנה להרים ידיים, השיגה אפשרות שבירה אותה ניצלה הודות לשגיאה כפולה של שראפובה, ולפתע זה 4:4. האלופה לשעבר חזרה עם משחקון מעולה אותו ניצחה על האפס, עלתה ל-4:5 והגישה לניצחון במערכה ובטורניר כולו. זה הצליח, לשם שינוי, ואלופת 2012 מחזירה לעצמה את התואר עם 4:6 מתיש בתום המערכה השלישית, שארכה 53 דקות.

מספרי המערכה השלישית:

אייסים: שראפובה 2, האלפ 0

אחוזי הגשה ראשונה: שראפובה 67, האלפ 74

שגיאות כפולות: שראפובה שראפובה 4, האלפ 1

ווינרים: שראפובה 14, האלפ 3

שגיאות בלתי מחויבות: שראפובה 14, האלפ 6

אפשרויות שבירה: שראפובה 3 מ-5, האלפ 2 מ-3

גמר הרולאן גארוס. GettyImages
הצופים קיבלו תמורה מלאה לכספם/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully