וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאבור: "חלוץ של מיקום? אני יודע לעשות הרבה יותר"

26.5.2014 / 13:02

אחרי זימון הבכורה לנבחרת, מונס דאבור מספר על ההבדלים בין ישראל לשוויץ, המחמאות מסקיבה וכמובן המפגש עם מקסיקו

מונס דאבור נבחרת ישראל. ברני ארדוב
9 שערים ב-15 משחקים בשוויץ. דאבור/ברני ארדוב

נבחרת ישראל נחתה אמש ביוסטון (ראשון), שם היא עורכת את הכנות לקראת המשחק מול מקסיקו שיתקיים ברביעי (20:00 שעון מקומי, 4:00 שעון ישראל בין רביעי לחמישי). מחר צפויה הנבחרת להמריא למקסיקו, שם היא גם תקיים את האימון המסכם באצטדיון אצטקה.

המאמן אלי גוטמן כבר תרגל את רוב שחקני ההרכב שלו. רביעיית ההגנה כבר סגורה ומונה את יובל שפונגין, טל בן חיים, רמי גרשון ועומרי בן הרוש. בקישור המאמן נוטה לפתוח עם בירם כיאל, אם כי גם קובי מויאל נוסה במהלך השבוע לצד שרן ייני וביברס נאתכו, שתורגל לסירוגין עם ליאור רפאלוב. בן שהר וערן זהבי יפתחו באגפים ועומר דמארי בחוד. ביום חמישי תשוב הנבחרת ליוסטון ותערוך הכנות לקראת המשחק בראשון מול הונדורס.

מי שלא אמור לפתוח בהרכב במשחק הקרוב, אבל בהחלט נמצא בתוכניות להמשך, הוא חלוצה של גראסהופרס מונס דאבור, שנמצא בכושר הבקעה מצוין וכבש תשעה שערים ב-15 משחקי ליגה בשוויץ. החלוץ קיבל הודעה על זימונו לסגל יום אחרי יום ההולדת (22) שחגג לפני פחות משבועיים וכעת הוא מצפה לשחק גם אצל אלי גוטמן.

"עשיתי צעד מאוד טוב, אני שמח שהצלחתי להשתלב בגראסהופרס ושזה בא לידי ביטוי במספרים", סיפר החלוץ על ההתאקלמות במועדון השוויצרי. "בהופעת הבכורה כבשתי צמד ובישלתי, כולם התלהבו ומן הסתם גם התחילו לעקוב יותר אחריי. המשך להבקיע ולבשל מחזור אחרי מחזור, וקיבלתי פרגונים. אם הופתעתי? כן. ידעתי שאהיה חלק מרכזי, אבל על פתיחה כזאת יכולתי רק לחלום".

חלוץ גראסהופרס מונס דאבור. GettyImages
"על פתיחה כזאת יכולתי רק לחלום". דאבור/GettyImages

אתה יכול לעשות השוואה לליגה הישראלית?

"הליגה השוויצרית חזקה יותר. קצב המשחק בשוויץ שונה, יותר מהיר והכל יותר חזק. יש שם שחקנים מאוד איכותיים. הליגה בישראל טכנית, אבל בשוויץ אתה מוצא קבוצות טכניות ופיזיות כאחד".

מיכאל סקיבה (המאמן, א"י) אמר עליך: "הוא ערמומי ויש לו חוש להיות במקום הנכון", שאתה מלחיץ את הבלמים והשוערים.

"כן, וזה מחמיא לי מאוד. סקיבה נתן לי את כל הביטחון שבעולם. כשאני לא מבקיע או כשאנחנו נקלעים לפיגור הוא נותן לי את השקט ואומר לי שהוא סומך עליי ויודע שאבקיע. זה נותן ביטחון. הוא נשאר בעונה הבאה ואני שמח. לי שילוב טוב עם גאשי האלבני וקאיו הברזילאי. אנחנו מבקיעים את רוב השערים בקבוצה".

הדברים של סקיבה והמבט החוזה על השערים שלך מלמדים שאתה בעיקר חלוץ של מיקום.

"לא חושב שזה נכון. יכול להיות שחלק גדול מהשערים היו כאלה וכולם אומרים שיש לי מיקום נהדר, אבל זה לא הכל. אני יורד לקבל כדורים למטה, יודע לחלק כדורים ולצאת קדימה. אני עושה עבודה של חלוץ שני שבא מאחור. אני אוהב לקבל את הכדור, לפעמים אנחנו מחליפים מקומות ואני משחק בצד כך שאני יודע לעשות הרבה יותר מזה. המאמן נותן לי הרבה חופש, גם כשחקן תשע, וזה חשוב מאוד".

בסופו של דבר האליפות הלכה לבאזל. כמה הפערים בניכם גדולים?

"חושב שהפערים לא ממש גדולים, בארבעה סיבובים נגד באזל המשחק נגמר ב-1:1, בשלושה משחקים הובלנו, באחד החמצנו פנדל בדקה ה-90'. המשחק ששבר אותנו הגיע רק בחודש אפריל. הפסדנו 5:0 לת'ן, לא יודע איך, בתקופה שבה היינו נקודה בלבד מהם. זאת נקודת התפנית העונה".

הופעת מהתוצאה שלהם נגד מכבי? בתקשורת שאלו אותך על הבדלי רמות?

"באזל קבוצה חזקה מאוד. בשונה מישראל, העיתונאים השוויצרים כמעט לא מדברים איתך. אבל השחקנים שאלו לפני המשחק".

איך מכבי ויתרה עליך?

"ברגע שקיבלתי את ההצעה מגראסהופרס, הלכתי לג'ורדי קרויף וג'ק אנגלידיס וביקשתי ללכת. הסברתי להם שזה חלום בשבילי, שחיכיתי הרבה זמן. רציתי לצאת כי לא ידעתי מתי תהיה לי עוד הצעה. אני שמח שהם הבינו את זה ונתנו לי להגשים חלום. אני עוקב אחרי מכבי כל הזמן ואומר 'וואו' על העונה של ערן זהבי. הוא שחקן באמת גדול. כל מי שמכיר אותו ומתאמן איתו יודע שהוא נותן יותר מ-100 אחוז גם באימון קל. הוא יהיה חלק מרכזי בנבחרת הזאת, אין ספק".

ואתה?

"זה זימון ראשון, אני עדיין לא מכיר את האווירה של להיות חלק ממנה. אני שמח על הזימון, אבל גם יודע שיש לנבחרת חלוצים מצוינים. לא יהיה קל לקבל דקות, אבל אעשה את המקסימום".

הימור לקראת מקסיקו?

"זה יהיה מבחן טוב לפני הקמפיין בבית המוקדם. יש להם את צ'יצ'ריטו ואת ג'יובאני דוס סנטוס. נבחרת שתהיה במונדיאל, לא צריך להוסיף".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
המנהל המקצועי של מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף. ברני ארדוב
דאבור: "הלכתי לקרויף ואנגלידיס ואמרתי להם שזה החלום שלי"/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully