וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סביליה טעמה מהתהילה של אירופה"

בספרד חגגו את הזכייה של האנדלוסים. בטו: "גמר מושלם שהסתיים בצורה מושלמת". ז'סוס: "לא הקבוצה הטובה יותר ניצחה". וגם: הנשיקה שמשגעת את אירופה

איבן רקיטיץ' ושחקני סביליה חוגגים זכייה בליגה האירופית. AP
תואר אירופי שלישי. סביליה חוגגת/AP

שבע שנים אחרי הזכייה האחרונה שלה בגביע אופ"א, סביליה עשתה את זה בגדול. האנדלוסים חגגו ניצחון בגמר הליגה האירופית עם 2:4 בפנדלים על בנפיקה במשחק שרק המשיך את קללת בלה גוטמן המפורסמת. הפורטוגלים החמיצו ללא הפסקה ואחרי 0:0 בתום 120 דקות שוערה של סביליה בטו כיכב בדו קרב הפנדלים בדרך לתואר אירופי שלישי שכולם הושגו תוך שמונה שנים. בספרד חגגו עם סביליה את הזכייה כאשר ב"אס" בחרו בכותרת: "בטו החזיר את התהילה לסביליה". ב"מארקה" הלכו גם כן על קונספט דומה עם "סביליה טעמה מהתהילה של אירופה".

שוער סביליה בטו חוגג. GettyImages
אני כל כך גאה להיות חלק מהקבוצה ואני שמח מאוד שזכינו בתואר". בטו/GettyImages

מאמן סביליה, אונאי אמרי, חגג את הזכייה: "בנפיקה היא קבוצה נהדרת. בסיומה של ההארכה היינו עייפים, אבל למדנו איך להתמודד עם המצב. התואר הזה מוקדש לכל כך הרבה אנשים: למשפחה שלי, לחברים, לצוות המקצועי ולשחקנים שראויים לתואר הזה בשל העבודה הקשה שהם הקדישו. לבנפיקה הגיע להיות בגמר וגם לנו. כשהמשחק היה שוויוני, הם לחצו יותר. למרות העייפות למדנו איך להישאר חזקים".

על חשיבות התואר אמר מאמן סביליה: "זה מפעל שהאוהדים שלנו אוהבים מכיוון שכבר זכינו בו פעמיים. עבדנו קשה מאוד מכיוון שהרגשנו את האחריות לכך שאנחנו צריכים לזכות. אני לא בטוח איזו קבוצה הייתה טובה יותר, אבל שתי הקבוצות נאבקו חזק מאוד. זיהיתי שהשחקנים היו לחוצים ב-0:0, אבל המשחק הפך ממשחק פתוח לצמוד. סביליה לא שיחקה במפעל אירופי במשך שנתיים ולכן רצינו לעשות משהו מיוחד. ידענו שזה יהיה קשה. מי שמכיר אותי יודע שזה תהליך שבו אני לומד המון".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אסקיאל גאראי שחקן בנפיקה. רויטרס
אנחנו צריכים להרים את עצמנו ולהראות את זה". גאראי/רויטרס

מי שהיה אחראי לפנדל הניצחון היה קווין גאמיירו שאמר: "לא חשבתי יותר מדי כשבעטתי את הפנדל. פשוט בעטתי את זה חזק. זה יום חשוב מאוד עבורנו".

בטו: "זה גמר מושלם שהסתיים בדרך הכי מושלמת שיכולה להיות. אני כל כך גאה להיות חלק מהקבוצה ואני שמח מאוד שזכינו בתואר".

ובכל זאת אם יש משהו שייזכר מהגמר הזה הוא נשיקה מעט מוזרה שהדביק איבן רקיטיץ' על פיו של חברו לקבוצה, דניאל קאריסו. השניים תועדו מתנשקים אחרי הזכייה בגביע ובכלי התקשורת השונים כבר החלו להישמע תהיות סביב זהותם המינית.

רקיטיץ' עצמו נשאל בסיום המשחק בעיקר על עתידו לאחר דיווחים רבים על האפשרות שיעזוב, ואמר: "15 אנשים שאלו אותי כבר את השאלה הזו. תנו לי רק ליהנות מהיום המיוחד הזה". על המשחק עצמו אמר: "אני גמור. מבחינה פיזית, מנטלית ורגשית. עבדנו כל כך קשה ובטו מדהים". על החגיגות הצפויות הוא אמר: "אלו שמכירים את העיר שלנו ואת האוהדים שלנו יודעים שמחר הולך להיות יום מדהים".

צפו בנשיקה הלוהטת

בצד השני, בנפיקה קיוותה להמשיך את העונה המושלמת שלה בפורטוגל אחרי הזכייה באליפות והזכייה בגביע הליגה, אבל באירופה הקללה המפורסמת של בלה גוטמן לא מרפה. כזכור, מאמנה לשעבר אמר אחרי הזכייה באליפות אירופה ב-1962: "מעכשיו יעברו עוד 100 שנה עד שבנפיקה תזכה שוב בגביע אירופה". אחרי שהפורטוגלים החמיצו בשנה שעברה הזדמנות לזכות בליגה האירופית, התסריט חזר על עצמו.

ז'ורז'ה ז'סוס, מאמן בנפיקה, סיכם: "זה היה גמר נהדר למרות שלא הובקעו בו שערים. זה היה משחק פתוח. סביליה פתחה טוב יותר, אבל ככל שהמשחק התקדם השתפרנו והיינו הקבוצה הטובה יותר. הראינו את הכוח שלנו והגענו למספר הזדמנויות להבקיע, אבל לא עשינו את זה. בהארכה הקבוצה ששיחקה עם יותר אמונה סיימה עם ניצחון. לא הקבוצה היותר טובה זכתה בליגה האירופית. אני מברך את השחקנים שלי ואין לי שום מילת ביקורת. אנחנו עוזבים עם הראש מורם. מחכה לנו גמר נוסף ביום ראשון".

אסקיאל גאראי סיכם בעצב: "זה לא פשוט כשאתה מפסיד ועוד יותר לא פשוט כשאתה נותן את כל מה שיש לך. ממחר נצטרך לחשוב על העונה הבאה כדי להראות עד כמה אנחנו חזקים במגרש, כמו שאנחנו עושים תמיד. אנחנו צריכים להרים את עצמנו ולהראות את זה".

איבן רקיטיץ' שחקן סביליה מנשק את דניאל קאריסו. יוטיוב, צילום מסך
איבן רקיטיץ' שחקן סביליה מנשק את דניאל קאריסו/צילום מסך, יוטיוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully