וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייויד בלו: "שמח שאנשים מפקפקים בנו"

בלו ומכבי ת"א מתכוננים לצסק"א מוסקבה מעמדת האנדרדוג, בקבוצה מודאגים מהכושר של סופו. ורד כהן מדווחת ממילאנו

דיוויד בלאט, מאמן מכבי תל אביב. GettyImages
יום עמוס באירועים. בלאט/GettyImages

1. יום ארוך עבר על מכבי תל אביב אתמול (רביעי). זה התחיל בטיסת בוקר לאיטליה, בליווי מאות אוהדים לבושים בצהוב וחמושים באביזרי עידוד. אם בשל ההמולה ואם בשל ניסיון לשמור על ריכוז לקראת המפגש עם צסק"א מוסקבה החזקה, העדיפו הצהובים שלא לשוחח עם התקשורת לפני הטיסה.

רק בנסיעה למלון מריוט הו?תר קצת הרסן, והמכבים הפגינו מצב רוח מרומם. לאחר מנוחה קצרה, התקיים אמש האימון המסכם, אך אנשי מכבי העדיפו לעשות אותו באולם קטן ומרוחק ולא באולם בו ישחקו מחר. בקבוצה סבורים שג'ו אינגלס ישחק. סילבן לנדסברג יתלבש, אבל במכבי תל אביב מעריכים שהוא לא ישחק אלא אם ממש יצטרכו אותו.

מכבי יכולה אולי להימנע מהצהרות של טרום משחק – אך לא מהאירועים הרבים סביב הפיינל פור. דייויד בלו ישתתף היום בפעילות של פרויקט one team בכיכר הדואומו, אחת הקתדרלות הגדולות והמרשימות באירופה. באותה כיכר יתקיימו גם טקס מצטייני השנה ומסיבת העיתונאים הרשמית לפתיחת הפיינל פור. נציגי הקבוצה לאירועים אלה, הגדושים בנציגי תקשורת, יהיו המאמן דיוויד בלאט ודווין סמית'.

בלו אמר לוואלה! ספורט: " אני דווקא מרוצה שאנשים מפקפקים בהצלחה שלנו לקראת המשחק נגד צסק"א, כי רוב האנשים מגיבים הפוך כשחושבים עליהם דברים שליליים. אף אחד לא מאמין שאנחנו יכולים לנצח את צסק"א, אבל כקבוצה אנחנו מגיעים עם ביטחון ואין לנו ספקות. אנחנו כישרוניים כמו כל קבוצה אחרת באירופה ומגיעים במטרה לנצח".
עוזר המאמן גיא גודס הוסיף: "כשאתה מגיע לפיינל פור, הכול זה על משחק אחד והקבוצה שמגיעה לכאורה יותר נחותה, מתעלה. זה מה שאנחנו שואפים לעשות".

בצהריים בלו השתתף עם שלושה שחקנים נוספים, ביניהם קרל היינץ מצסק"א, באירוע של הספיישל אולימפיקס. בלו אמר: "אני מתרגש לקראת הפיינל פור. זה כיף להיות פה. אני לא אתיש את עצמי יותר מדי עם הילדים, אבל זו הסיבה האמיתית לכך שאני פה".

ג'ו אינגלס, מכבי תל אביב. GettyImages
יהיה כשיר. אינגלס בבית המלון במילאנו/GettyImages

2. אחת התופעות שהכי מרגיזות את אוהדי מכבי המעוניינים לטוס ולתמוך בקבוצה היא מחיר החבילות. גם הפעם, לרגל מילאנו, מרקיעים מחירי החבילות שחקים. יגאל, אוהד בן 37, הגיע עם אחיו אבל חורק שיניים. "זה שערורייה. אחרי שמכבי תל אביב העפילה סוף סוף לפיינל פור הייתי חייב להגיע, אבל 1,900 דולר לחבילה? לא הייתה ברירה אלא לקנות, אבל אני באמת כועס על זה. זה פשוט לא הוגן", הוא מלין, והוא לא היחיד.

עוד תופעה מורטת עצבים שבה נתקלים אוהדי מכבי בכל פיינל פור היא המחסור בכרטיסים, שהפעם נדמה כחמור במיוחד. העונה מארח את הפיינל המדיולאנום פורום של מילאנו, היכל בן 12,500 מקומות – קיבולת נמוכה ביחס לאולמות שאירחו את הפיינל פור בשנים קודמות.

מצבו של דודי מתל-אביב, מנהל תפעול בן 45, עוד סביר. הוא לפחות יודע מה התוכניות שלו מחר. אבל יש אוהדים שעוד לא השיגו כרטיסים, ולא מעט מהם. "במכבי אמרו שיש מספר מוגבל של כרטיסים, אז החלטתי להגיע לכאן ולראות מה יהיה המצב", מספר זיו, טבח בן 52. "אני בטח אמצא משהו מהרוסים. אמרו שלא אמור להיות אולם מלא מהרוסים", הוא מעודד את עצמו.

אך נראה שלא גודל האולם הוא הגורם למצוקת הכרטיסים – אלא ניצול ציני של ספסרים את להיטותם של האוהדים הישראלים. ולראיה: בפעם הקודמת שמכבי השתתפה בפיינל פור, לפני שלוש שנים, זה קרה בפלאו סנט ג'ורדי שבברצלונה, המכיל 16 אלף מקומות – ואף על פי כן, בשעות שקדמו למשחק חצי הגמר מול ריאל מדריד, אפשר היה לראות מחוץ לאולם מאות ישראלים שמחפשים מישהו לקנות ממנו כרטיס. באיזושהי דרך פלאים, היצע הכרטיסים נטרק בפרצופם בדיוק בשעות המתוחות שלפני המשחק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אוהדי מכבי תל אביב בכדורסל. ניב אהרונסון
מחיר גבוה. אוהדי מכבי/ניב אהרונסון

3. בעוד במכבי תל אביב מתייחסים למשחק בח?יל וברעדה – גם צסק"א לא מתייחסת אליו בביטול. אמנם ההימורים לטובתם, אך הרוסים רחוקים מלהיות זחוחים ומתכוננים היטב. צסק"א אולי פייבוריטית, אך שני ההפסדים האחרונים ללוקמוטיב קובאן מדאיגים את המאמן אטורה מסינה – ובמכבי מקווים בסתר שהם יכניסו את הרוסים ללחץ.

אלי שווידלר, כתב "ספורט אקספרס", מספר: "עד לפני שבועיים בערך, צסק"א שיחקה אולי את הכדורסל הטוב ביותר באירופה. היא פירקה את פנאתינייקוס בבית שלה ושום דבר לא הצביע על המשבר, שאין לו הסבר. שני הפסדים ביתיים לקובאן ברבע גמר פלייאוף זה דבר שהם מעולם לא היו בו, על סף הדחה . מסינה אמר דברים קשים בשלושת הימים האחרונים, שהוא 'לא יכול לשנות את האופי והמנטליות של האנשים בצסק"א,ואולי כדאי לצסק"א לחפש מישהו אחר'.

"הוא כנראה רמז על עצמו ועל מילוש תאודוסיץ'. גם בקדנציה הקודמת שלו בצסק"א, לפני שנתיים , היו לא מעט בעיות. אם לפני כל מה שקרה לאחרונה הייתי מעריך את הסיכויים של מכבי לנצח כ- 7 אחוזים, עכשיו הסיכוי שלה עלה. צסק"א מתכוננת בימים האחרונים בעיקר בפן המנטלי, אבל מבחינה פסיכולוגית הם חושבים שהם עדיפים בהרבה על מכבי".

אטורה מסינה, מאמן צסק"א מוסקבה. GettyImages
בעיצומו של משבר. מסינה וצסק"א/GettyImages

4. אם אין די במתח שמכבי שרויה בו לקראת המפגש עם יריבה שנחשבת דורסנית – למתח בקבוצה תורם גם סופוקליס שחורציאניטיס, אשר במכבי מדגישים שקיים "סימן שאלה גדול סביב היכולת שהוא יציג מחר בערב".

כזכור, הסנטר הושעה לשישה משחקים בעקבות תקרית היציע בדרבי. מכבי רצתה לקיים משחק אימון בהשתתפותו כדי להכניס אותו לכושר משחק לקראת העימות מול צסק"א – אך הלו"ז הצפוף וההפסד הבלתי צפוי מול הפועל גלבוע/גליל ברבע גמר הפלייאוף של ליגת העל, טרפדו את התוכנית.

בניסיון להכשיר בכל זאת את הסנטר היווני ולהפשיר את יכולותיו, נערכה עמו המון עבודה אישית – בעיקר בניצוחו של ניקולה וויצ'יץ'. אולם לדברי גורם במכבי, "שום דבר לא שווה לכושר במשחק בזמן אמת, ואנחנו מקווים שזה לא יפגע בנו".

סופוקליס שחורציאניטיס, שחקן מכבי תל אביב. GettyImages
סימן שאלה גדול. שחורציאניטיס/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully