וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המראות ונחיתות: הסוף המתבקש של יוסי בניון ודודו אוואט

13.5.2014 / 14:50

למרות שלא שיחק דקה בחצי גמר הפלייאוף, העונה של יוסי בניון בק.פ.ר. עלתה על כל הדרישות ומספקת פינאלה ראוי לקריירה אדירה שהיתה זקוקה לכך. מדור השגרירים מתכונן לגמר בוומבלי ומנתח את העונה הקשה של אוואט

יוסי בניון שחקן ק.פ.ר חוגג. GettyImages
החל שלב הסיכומים. בניון/GettyImages

עונת השגרירים נמצאת על סף סיום. אמנם יש עדיין כמה שאלות פתוחות כמו מאבק האליפות בבלגיה ומאבק ההישרדות בליגה השנייה בספרד, אבל בהחלט אפשר להתחיל לסכם. רגע לפני שבוחרים את השגריר המצטיין של העונה, המדור "המראות ונחיתות" פותח פרויקט סיכום עונת השגרירים עם מבט אל העונה של שני שגרירי העל של הכדורגל הישראלי - יוסי בניון ודודו אוואט.

המראות ונחיתות - כל הכתבות במדור

ארמיניה בילפלד ניצלה מירידה, תשחק במבחנים

תומר חמד בישל, 1:1 למאיורקה מול נומנסיה

ממריא: יוסי בניון (ק.פ.ר)

ב-24 במאי, שבוע וחצי מהיום, עשרות מיליוני אוהדי כדורגל ברחבי העולם ימתינו לגמר ליגת האלופות. כמה שעות מוקדם יותר, באצטדיון וומבלי, ק.פ.ר ודרבי קאונטי ייאבקו ראש בראש על הכרטיס השלישי לפרמיירליג בגמר הפלייאוף. גם יוסי בניון יהיה שם. ב-12 שנותיו כשגריר הוא נגע בטופ של הכדורגל העולמי ועכשיו בגיל 34, אחרי לא מעט ביקורות והספדים, הוא עומד בפני עוד רגע שיא בקריירה. ואולי בכלל יהיה זה המשחק האחרון שלו מעבר לים.

בניון לא שיחק דקה בצמד משחקי חצי הגמר מול וויגאן (0:0 בחוץ, 1:2 לאחר הארכה בגומלין). במשחק הראשון כלל לא היה בסגל ובגומלין ביום שני ישב 90 דקות על הספסל. הארי רדנאפ עלה במערך זהיר ואחרי שקבוצתו ספגה שער מוקדם הוא העדיף להכניס את בובי זאמורה וראבל מוריסון. ק.פ.ר הפכה. אגב, עוד לפני המשחק ועם פרסום ההרכב תהו מספר אוהדי ק.פ.ר ברשתות החברתיות מדוע בניון לא בפנים: "איך אפשר להעדיף את גארי אוניל על פניו?".

לבניון יש תואר אירופי אחד בלבד - הזכייה בליגה האירופית עם צ'לסי אשתקד. הוא לא שותף במשחקי חצי הגמר ובגמר והיו לו בסך הכול 245 דקות במפעל. הקריירה האירופית שלו כמובן גדולה יותר מאותה עונה. מסע מופלא שהחל עם עונות נהדרות בספרד (במועדון שנמצא היום בליגה השלישית), המשיך עם גמר גביע בווסטהאם ובשיאו בניון היה שחקן מוביל בקבוצת צמרת אירופית, שיחק בחצי גמר ליגת האלופות ונמכר לצ'לסי תמורת שישה מיליון ליש"ט. אין בכלל ספק שבניון הוא השחקן הישראלי הכי מצליח באירופה אי פעם. הוא הפך לפנים של מדינה שלמה, לסמל והוא גם כנראה הכדורגלן הכי גדול שהיה פה. ויסלחו לנו כוכבי מונדיאל 70 למיניהם.

במקרה של בניון, לפעמים קל מדי לשכוח את ימי התהילה ואפילו מה קרה לו בתחילת העונה. הוא לא מצא קבוצה וברר הצעות, התאמן עם מכבי חיפה (וכמעט השתכנע לחתום במדיה), בבני יהודה וכמעט הגיע למלאגה. לק.פ.ר הגיע רק אחרי שעבר מבחנים ועכשיו, אחרי חודשים ספורים בלבד, העובדה שהוא יושב על הספסל מתקבלת בפליאה. בניון שיחק רשם 16 הופעות ליגה במדי הריינג'רס, הבקיע שלושה שערים ובשבועות שלפני הפלייאוף לא יצא מההרכב. הוא אולי לא אחד מכוכבי העלייה במידה ותהיה, אבל בהחלט יכול וצריך להרגיש חלק משמעותי ממנה. גם אם לא ישחק בגמר.

ק.פ.ר היא קבוצה שמתבססת על ותיקים. שנה אחרי הירידה, רדנאפ נשאר בשביל להחזיר את הקבוצה לפרמיירליג ולא משנה איך. כדי לעשות את זה, הוא עטף את עצמו בשחקנים מבוגרים עם המון ניסיון. אז אמנם כוכבים צעירים כמו צ'רלי אוסטין ומוריסון היו חתומים על הביצוע, אבל המבוגרים נתנו את הבלאנס ובהקשר הזה, בניון עשה בדיוק מה שרדנאפ ציפה ממנו. ערך מוסף כשחקן משלים. גם מבחינתו, הסבלנות השתלמה. הבחירה בק.פ.ר הייתה מדויקת.

היא הייתה מדויקת גם בגלל שהיא אפשרה לו פינאלה אדיר לקריירה. מגיע לו לרשום הישג מיוחד ולהשאיר חותם אחרון ולא סתם להעביר עונה בינונית בקבוצה בינונית במרכז הטבלה. מגיע לבניון לעלות ליגה, אבל האמת. גם אם זה לא יקרה, העונה שלו תיזכר כמוצלחת. בקרוב בניון ישבור גם את שיא ההופעות בנבחרת וכשהוא יוזמן, איש לא ירים גבה ולא יראו בזימון כמחווה (אפילו אם ראויה). בניון הפיק מהעונה הזו כל מה שהיה יכול. הוא יסיים אותה בראש מורם כראוי לשחקן במעמדו והוא יכול להתפנות בשקט לחשוב על עונת פרישה ועל החיים שמעבר, אולי במכבי חיפה.

יוסי בניון שחקן נבחרת ישראל ביציע. ברני ארדוב
ככה הוא נראה בספטמבר/ברני ארדוב

נוחת: דודו אוואט (מאיורקה)

בשבוע שעבר התייצב דודו אוואט במסיבת העיתונאים השבועית של מאיורקה וירה בעיקר קלישאות. "הקבוצה עוד לא מתה", אמר בהתייחסו למאבק ההישרדות של קבוצתו והמשיך להביע אמון בסגל ולקרוא לאוהדים לתמוך בקבוצה עד הסוף. לקראת סיום שאל אותו אחד הנוכחים על החוזה המסתיים ומחשבות הפרישה: "החוזה שלי מסתיים, אבל זה לא יהיה החוזה האחרון שלי כשחקן", ענה השוער ואז סייג. "בחיים אתה אף פעם לא יכול לדעת מה יקרה. עכשיו המטרה שלי היא להישאר בליגה עם מאיורקה ונראה מה יהיה בעתיד".

תקציר הפרקים הקדומים: אוואט ספג 11 שערים בשלושת המחזורים הראשונים של העונה, לאחר מכן החמיץ שני משחקים בגלל הזימון לנבחרת ויום הכיפורים וכשחזר מצא עצמו במעמד חדש - שוער שני. ב-22 בפברואר שב להופעה בהרכב ושמר על רשת נקייה ב-0:0 מול מיראנדס, אבל שבוע לאחר מכן ספג אדום מפוקפק בהפסד הביתי לברצלונה ב' ומאז לא שב למגרשים. בשער עומד רובן מיניו בן ה-25 שזוכה לעדיפות גם כשבשבועות האחרונים מצב הקבוצה רק הולך ומידרדר.

בשבת השיגה מאיורקה 1:1 חשוב בחוץ בקרב התחתית מול נומנסיה. הנקודה הגיעה לאחר רצף של חמישה הפסדים רצופים ושער הזכות היה השני שכובשת הקבוצה מאז ה-23 במרץ. מאיורקה, שרק בעונה שעברה ירדה מהליגה הבכירה, מקדימה רק בנקודה את הקו האדום. במועדון ובסביבתו יש חשש אמיתי מירידה לליגה השלישית שם שיחקה הקבוצה לאחרונה ב-1981. במציאות הכלכלית של מאיורקה, ירידה נוספת עלולה להיות מכת מוות למועדון.

לכן בשבועות האחרונים הגבירו אוואט ויתר הוותיקים את מעורבותם. לפני שבועיים כינסו הקפטן נונייס (37), המגן מארטי (39), השוער הישראלי ושחקן הבית אמיליו אינסואה מסיבת עיתונאים מיוחדת ודיברו על מצב המועדון. כמו אוואט, גם נונייס ומארטי לא מרבים לשחק העונה, אבל אין בכוונתם לעמוד מנגד בזמן שהמועדון שוקע.

ההשפעה של אוואט בחדר ההלבשה ובכלל במועדון היא אדירה. לא מדובר בעוד שחקן, אלא בדמות נערצת במאיורקה. בשלבים מוקדמים יותר של העונה, העריכו עיתונאים המסקרים את מאיורקה שאוואט יפרוש בסיום העונה ויקבל תפקיד במועדון, אולי אפילו ישמש כמנהל ספורטיבי. מה יקרה עכשיו? הכול תלוי בסיום העונה. מאיורקה מקדימה את הקו האדום בנקודה בלבד ואחד מארבעת משחקיה יהיה בחוץ מול ג'ירונה שמתחת לקו האדום.

כרגע, אם לא יקרה משהו בלתי צפוי כמו פציעה או הרחקה של מיניו, לא נראה שאוואט יחזור לשער והוא ימשיך לנסות לעזור ולהשפיע בצד המנטאלי מאחורי הקלעים. למרות ההבטחה, קשה להעריך שאוואט אכן ימשיך לשחק בעונה הבאה. בגילו (37 בחודש באוקטובר) ואחרי כל מה שבנה בשנים במאיורקה, לא בטוח שהוא ירצה ללכת למקום אחר בספרד או אפילו להיות שוער שני בלה ליגה כדי למשוך עוד שנה. לא בטוח שזה נכון לו או יכבד אותו. אוואט עשה המון בספרד, אבל מאיורקה תמיד תהיה הקבוצה איתה הוא מזוהה. הסיבה היחידה שתהיה לאוואט לפגוע בזיכרון הזה, תהיה אם מאיורקה לא תתקיים בעונה הבאה.

דודו אוואט שוער מאיורקה. GettyImages
מלחמת קיום. אוואט/GettyImages

השבוע שהיה

המאזן הכולל: בסוף השבוע, אפס שערים וארבעה בישולים (תומר חמד, אבי ריקן, ליאור רפאלוב ובן שהר). באמצע השבוע שעבר, ארבעה שערים (טוטו תמוז צמד, אבי ריקן ורוברטו קולאוטי) ובישול אחד (משה אוחיון).

מוכנים לקמפיין הבא: ביברס נאתכו, אבי ריקן, מאור מליקסון ותומר חמד הם שחקני הסגל המורחב היחידים שהשלימו 90 דקות. ליאור רפאלוב (78 דקות), איתי שכטר (68), בן שהר (57). דן מורי (45), אלירן עטר (30), ובירם כיאל (12) עלו מהספסל.

מתאוששים: איתי שכטר חזר ישירות להרכב לאחר שריצה עונש הרחקה.

צל"ש השבוע: טוטו תמוז מצא בית חם בפטרולול הרומנית ומשקם לעצמו את הקריירה. כמה קל להצליח במקום שאין עליך סטיגמה.

ביזאר השבוע: איתי שכטר מחמיץ ממטר מול שער ריק, גיא לוזון מפסיד אליפות במשחק העונה?

שימו לב ש: למרות העונה המבזה ברמה הקבוצתית, 15 השערםי שכבש רוברטו קולאוטי הפכו אותו שוב לשחקן מבוקש והוא מחזיק בלא מעט הצעות מקפריסין, יוון וישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיקם את הקריירה. תמוז/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully