וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעם אחרונה בצהוב?

12.5.2014 / 13:52

אחרי ששקל לעבור לקולנוע, להיות סוכן ולהתנסות כמאמן, דייויד בלו מהרהר באופציית הפרישה. המשפחה, הכאבים והיציבות הם רק חלק מהשיקולים. גודס לא מבין ("הייתי ממשיך עד שמורידים אותי בכיסא גלגלים"), וויצ'יץ' מנסה לשכנע. האם בשישי זה יהיה משחקו האחרון באירופה?

ברני ארדוב

היה זה ליל החגיגות. רק שעתיים לפני כן זכתה מכבי תל אביב בגביע המדינה, והתפנתה לחגיגות המסורתיות במסעדת הבית שלה. בעוד יתר השחקנים צוחקים, שותים ואוכלים, לקח דייויד סולומון, מבעלי מכבי תל אביב, את דייויד בלו לאחת הפינות במסעדה. סולומון ביקש מבלו להמשיך בעונה הבאה בקבוצה ולחתום במכבי – אך בלו ניתב את השיחה לכיוון נוסף: לאפשרות של עזיבת הכדורסל ולאפשרויות אחרי. סולומון הקשיב לשיקולים שפרש בפניו השחקן.

זו ודאי לא השיחה הראשונה של בכירי המועדון עם בלו, בטח לא האחרונה. כולם במכבי מעריכים את הנכס, והיו מעוניינים לסכם על השארתו עוד לפני חודשים. במלאכת שכנוע הכוכב ניסה את כוחו גם מנהל הקבוצה, ניקולה וויצ'יץ'.

הטירוף והשערורייה סביב הכרטיסים לפיינל פור הגיעו השנה לשיא חדש. הבלוג של גרינוולד

ריקי היקמן: ”הסיכוי אותו דבר עם ובלי ההפסדים של צסק”א”

מכבי תל אביב רוצה להבטיח הערב מקום בחצי גמר הפלייאוף

סילבן לנדסברג סובל מקרע בגיד, נמצא בספק לפיינל פור

פורוורד מכבי תל אביב דייויד בלו. קובי אליהו
גם הגוף מאותת. בלו/קובי אליהו

לא לחינם עורכים קברניטי המועדון מתקפה על בלו. הם יודעים כי השחקן קיבל כבר כמה הצעות מקבוצות בחו"ל, ושגם ירושלים עוקבת אחריו בעניין. אז מדוע בלו, המחוזר מכל עבר, חושב בקול רם על האפשרות לפרוש? קשה להאמין שהשחקן – הידוע כטיפוס צנוע, נאמן, ונעים הליכות – מאיים בעזיבה כצעד טקטי, רק כדי להעלות את ערכו במשא ומתן. ייתכן שהפעם זה רציני? האם בלו באמת מהרהר באפשרות לפרוש - והפעם לתמיד? "אני לא מוריד מהשולחן שום אופציה, אני שוקל את הכול, אבל עדיין לא יכול לקבל החלטה לפני שאדע יותר לעומק כמה דברים", הוא מבהיר בשיחות עמו.

זה לא סוד שבלו פוזל לאפיקים חדשים. למעשה, הוא היה כבר עם רגל אחת מחוץ לכדורסל, כאשר התיישב מחדש עם משפחתו בלוס אנג'לס ושקד על התואר. בספטמבר האחרון הוא הפשיר את עצמו וחתם שוב במכבי. האם הקבוצה זכתה, בדיעבד, בפיקדון קצר מועד? וויצ'יץ' מספר: "בלו לא החליט אם הוא רוצה או לא להמשיך, ומה התוכניות שלו. אני לא יודע מה הוא יחליט, אבל אני מקווה שהוא יישאר בכדורסל". אך בעוד וויצ'יץ' מתנסח בצורה זהירה, גורם בכיר במועדון סבור שבלו מתייחס הפעם ביתר רצינות לאפשרות פרישה: "הוא דיבר על כך לא אחת העונה, אבל אי אפשר לדעת", אומר הגורם.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
צוות האימון של מכבי תל אביב דייויד בלאט (מרכז) גיא גודס (ימין) אלון שטיין (שמאל). קובי אליהו
"הוא היה שנה בחוץ, למד וקיבל את התואר שלו. הוא הסתכל ואולי ראה שהעולם מחוץ לכדורסל הוא לא קל, גם כלכלית. הוא התגעגע לכדורסל ולמכבי. אז קשה מאוד לדעת מה הוא יחליט". גודס/קובי אליהו

לא גחמה חולפת

בלו בן ה-34 הוא אחד המתאזרחים האהודים ביותר במעגל הצהוב. מהיציעים צועקים לו "תישאר תישאר", וכך היה גם לפני הנטישה הקודמת שלו. הקהל מתקשה לוותר על הכוכב הסימפטי, ובלו מצ?דו משתדל להפגין חביבות כלפי כולם, מאחרון הצופים ועד לאפסנאי המועדון.

למקורביו אומר בלו כי "שום דבר לא סופי, וזה יהיה מטופש לסגור את האפשרויות". החלטה סופית, אומר השחקן למקורביו, הוא יקבל רק לאחר שישהה חודש לפחות בארה"ב, שם "ירגיש את השטח ואת הגוף הלכה למעשה".

אנשים שמכירים את בלו מדגישים שאין מדובר אצלו בגחמה חולפת. הם גם לא יוכו בהלם אם הוא יממש את "איומיו" לעזוב, משום שהם יודעים שהוא מכין את הקרקע לקראת הסבה מקצועית. כי בלו אולי תורם רבות למכבי, אך במקביל הוא היה בחור עסוק מאוד השנה: בשעות שהוא לא עם הקבוצה ובאימונים, בלו רחוק מלנוח. הוא לקח קורסים דרך האינטרנט של לימוד עצמי בביטוח ובנדל"ן. נטישת הכדורסל לא תהיה עבורו קפיצה ישירה למים הקרים.

את אותה משמעת ברזל וחריצות שהוא מפגין באימונים ובמגרש, מפגין בלו גם בסלילת הקריירה הבאה שלו. בבקרים ובשעות בהן אין אימונים, הוא יושב וקורא ספרים בתחומי הביטוח והנדל"ן, לומד חוזים ושוקד על חוזים הלכה למעשה. יתרה מכך: בלו לא מסתפק בחומר תיאורטי אלא מתנסה כבר במישור המעשי של הביטוח והנדל"ן. הוא עורך פגישות עם אנשי מקצוע, הן בארץ והן בחו"ל, מתעמק בחוזים, משוחח במייל עם אנשי עסקים רבים. זה הדבר הכי קרוב להשתפשפות בתחום – מבלי לעזוב רשמית את המגרש.

לא מעט לילות מקדיש בלו לשיחות טלפון לארה"ב עם אנשי ביטוח ונדל"ן, מה שמתאפשר בזכות הפרשי השעות בין אמריקה וישראל. הוא אפילו ה?רצה בבית מלון בארץ במספר נושאים. מתי הוא ילחץ על הדק הנטישה? לא ברור מתי נותר לו זמן לישון על זה.

ניקולה וויצ'יץ' מנהל מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"הוא בלי המשפחה שלו כאן וזה באמת קשה". וויצ'יץ'/ברני ארדוב

המשפחה לוחצת

גורם במכבי מאשר כי בלו נמצא בצומת דרכים. "הוא נמצא בסוג של לקיחת החלטה שתשפיע על כל החיים שלו, והוא מודע לזה. לכן הוא לא רוצה להיות פזיז. הייתה תקופה שהוא אמר שהוא חושב לפרוש, וזה לא סוד. הרי גם כשהוא הגיע וחתם במכבי הוא אמר שזה לשנה והוא יראה מה הוא מתכנן הלאה. הוא לא הסתיר את זה – לא מאיתנו ולא מהתקשורת", מספר הגורם. לדבריו, "בלו אוהב מאוד את הכדורסל ולכן קשה לו להתנתק, אבל הוא כבר לא רואה את עצמו רק בכדורסל. יש לו משפחה בארה"ב שלא נמצאת איתו כאן בארץ, והוא מוטרד מכך".

ניקולה וויצ'יץ' מחדד את השיקול המשפחתי: "הוא בלי המשפחה שלו כאן וזה באמת קשה", הוא אומר. "זה גם מהווה חלק גדול מהשיקול שלו ומשמעותי בהחלטה שלו".

מקורב לשחקן מסביר: "בלו מעריך את זה שמכבי מכבדים את ההתלבטות שלו, ויודעים שהוא לא סתם 'משחק' איתם. השנה שהוא למד בחו"ל גרמה לו להבין שהוא מאוד אוהב ללמוד, זה נתן לו הרצון להתפתח בביטוח ובנדל"ן".

גורם במועדון מתפעל משאפתנותו של בלו לגבי עולם העסקים: "הוא אינטליגנטי ושקדן, ובשנה שהוא היה בקולג' גילה על עצמו הרבה דברים – שהוא אוהב ללמוד תחומים חדשים, שאין לו בעיה לשבת שעות וללמד את עצמו נושא בתחום חדש לגמרי".

ומה עם קריירת הקולנוע של בלו? בעונה שעברה, אשר במהלכה בלו הקפיא את הכדורסל ולמד בקולג', הוא בדק במקביל את תחום האימון בארה"ב, ואף ערך ניסיון צנוע כסוכן שחקנים. כאשר הוא נוכח שבתחום הזה חשובים יותר הקשרים מאשר עבודה קשה ושקדנית, הוא ניתב את עצמו לתחום לימוד שבו הוא יכול לשלוט בעצמו על עתידו. הקולנוע, שקרץ לבלו לכמה רגעים, הוא ללא ספק תחום שבועט בהגדרה הזו.

דייויד בלו שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
"הוא התעניין בקולנוע, בנדל"ן ומנסה למצוא את היעד. אבל זה לא מפריע ביום יום להגיע למגרש ולשחק טוב". בלו/קובי אליהו

לא פוגע במכבי

האם השעות המרובות שמקדיש בלו להסבה המקצועית פוגעות במכבי? גיא גודס, עוזר המאמן, רגוע: "בלו מאוד פרפקציוניסט עם הדברים שהוא עושה, במגרש אין אצלו קיצורי דרך, אין אצלו אימונים ומשחקים שהוא אומר: 'אני עייף, לא בא לי'. כשהוא במגרש הוא נותן מאה אחוז. הוא בגיל יותר מתקדם, הוא מנסה להסתכל מעבר לכדורסל. אז הוא התעניין בקולנוע, בנדל"ן ומנסה למצוא את היעד. אבל זה לא מפריע ביום יום להגיע למגרש ולשחק טוב".

גורם בקבוצה מוסיף: "בלו פעיל מאוד גם בתחום החברתי: הוא משוחח עם השחקנים בחדר ההלבשה; אם יש להם משחקים לא טובים או תקופה לא טובה, הוא מרגיע אותם ואומר להם להמשיך לעבוד קשה ולא להיכנס ללחץ. הוא סוג של מנהיג. לאחר הניצחון השני מול מילאנו ולפני המשחק הרביעי והחשוב, הוא דיבר בחדר ההלבשה עם השחקנים וסיפר על סדרת ההצלבה מול פנאתינייקוס – איך מכבי פספסה אז עלייה לפיינל פור, כדי לגרום לשחקנים לשמור על דריכות".

בלו גורם לבכירי מכבי לרגשות מעורבים. הם משתגעים עליו, אך סובלים מחרדת נטישה. סוכניו של בלו הגיעו במהלך העונה לנוקיה, אולם קברניטי מכבי לא השיגו סיכום עימם. גם השיקול הגופני משחק תפקיד. אחרי לא מעט משחקים אפשר לראות את בלו ישוב בכיסאו עם קרח על ברכיו. בלו, בדומה לדווין סמית', מקפיד לשחק גם בכאבים ושונא להחמיץ משחקים. אבל – וזה אבל גדול – גם הממד הפיזי עשוי להיות שיקול עבורו. לפני המשחק הצמוד בחוץ מול ריאל מדריד, למשל, הוא סבל מכאבים לא קלים.

בלו עצמו מספר לוואלה! ספורט: "אחד האספקטים שאצטרך לבחון לפני שאחליט אם לפרוש או לא, ואחרי שאהיה עם המשפחה שלי – יהיה גם איך אני ארגיש מבחינה פיזית. להיות שחקן מקצועני ולשחק ברמות האלו לאורך תקופה ארוכה זה תלוי גם בפציעות ובניהול הכאבים. בנקודה מסוימת, הכאבים והפציעות גורמים לספורטאי לחשוב אם הוא רוצה להמשיך להעביר את גופו טלטלות כאלו. לפעמים אלו פציעות וכאבים טורדניים שפשוט לא חולפים, ולפעמים אתה פשוט רוצה להרגיש טוב יותר, לא להרגיש עוד כאב. כך שההחלטה היא זה לא עניין רק של עבודה, אהבה לכדורסל והרגשה, אלא פשוט – האם אפשר פיזית לשחק או לא?".

שחקן מכבי תל אביב דייויד בלותנטאל. יותם רונן
כבר הרבה זמן בצהוב, כבר הרבה זמן על המגרש. בלו, פעם בלותנטל, חושב על העתיד/יותם רונן

עניין של כסף

בלו מודע לכך שעזיבה של משחק פעיל כרוכה בסיכון כספי. גורם בכדורסל לא בוחל בתיאור התכלס: "המשכורות בכדורסל גבוהות, לא כל אחד יוותר על סכום בטוח שמגיע לחשבון. יהיו אפילו שלא יבינו את זה, בייחוד שהקריירה היא קצרה. יש שירימו על זה גבה ויגידו שזה פשוט לא חכם - ויש שיגידו לו כל הכבוד על האומץ. לוותר על סכומים כאלו? לא כל אחד יעשה את זה. אני בטוח שגם הוא מודע לכך. מצד שני, זה מראה משהו על הנחישות שלו".

אך לא רק הדאגה לעתידו הכלכלי של בלו מניעה את וויצ'יץ' לייעץ לו להישאר: "אני מקווה שבלו יישאר, הוא משחק כדורסל טוב, יכול ליהנות בכדורסל ויש לבלו ניסיון שיכול בהחלט לעזור למכבי. אני אומר לו את זה לאורך כל העונה, בלו עונה לנו ש'הוא יחליט רק אחרי העונה'. עם בלו אפשר לדעת רק ביום האחרון, זה לא עניין של כסף או זמן, אין לנו דד ליין אליו, הוא יודע שהוא יקבל חוזה איתנו אם הוא רוצה. אבל הוא צריך להחליט סופית. כי כשבלו מתחייב למשהו, הוא נותן את כולו. בלו לא ייקח החלטה על בסיס לחץ, הוא יבחר מה שהוא רוצה", מנסה וויצ'יץ'. "כשבלו מתחייב הוא מאוד מקצועי ונותן את כולו. הוא מקצוען ולכן זה לא פוגע או פגע במכבי".

בלו, כאמור, נוטה למרות הכל לפרוש, אבל הוא לא מתכוון להודיע על כך אחרי מה שעלול להיות משחקו האחרון באירופה – חצי גמר הפיינל פור מול צסק"א. "זה יהיה טיפשי מצדו להכריז כבר עכשיו משהו שהוא עוד עלול להתחרט עליו", מסביר מקורב. גודס, עוזר המאמן, ממליץ לו לא ללחוץ על ההדק. "קשה לדעת מה הוא יעשה. הוא היה שנה בחוץ, למד וקיבל את התואר שלו. הוא הסתכל ואולי ראה שהעולם מחוץ לכדורסל הוא לא קל, גם כלכלית. הוא התגעגע לכדורסל ולמכבי. אז קשה מאוד לדעת מה הוא יחליט, אבל הוא צריך להיות שלם עם ההחלטה שלו. אז, כשהוא עזב, הוא היה יותר החלטי. הפעם פחות, כי הוא היה בסיטואציה הזאת וראה שהחיים בחוץ הם לא דבש. כשחקן כדורסל יש לך זמן קצוב, ואתה צריך ליהנות ולעשות כמה שיותר כסף. בלו לא פצוע, מטפל בגוף שלו. באופן אישי, אם הייתי במקומו הייתי ממשיך לשחק עד שהיו מורידים אותי בכיסא גלגלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully