וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעודדות ב-NFL חושפות: תקנות סקסיסטיות שערורייתיות

"אל תאכלי בציבור, אל תספרי בדיחות, גלחי את האזור 'הרגיש', אל תביעי דעה": הצ'ירלידרס של בפאלו מגלות הוראות קיצוניות

מעודדות של באפלו בילס. Rick Stewart, GettyImages
משתמשות בסכו"ם? מעודדות של בפאלו/GettyImages, Rick Stewart

חמש מעודדות לשעבר של קבוצת הפוטבול באפלו בילס תובעות את המועדון ומאשימות אותו בהלנת שכר, בתשלומי שכר מינימום, וחושפות שורה ארוכה של תקנות קיצוניות ומשפילות. זו הפעם השלישית בחודשים האחרונים שמעודדות, הצ'ירלידרס, תובעות מעסיקים בארה"ב. הפעם המעודדות של באפלו חשפו מסמך בן 12 עמודים מהמועדון, ובו הוראות נוקשות למעודדות על איך להישאר "זוהרות" והוראות בנוגע ל" קודי התנהגות של יופי והיגיינה".

אחד הסעיפים נקרא "היגיינה כללית ותחזוקה נשית". ההוראות דורשות: "באזור האינטימי, לעולם לא להשתמש בדיאודורנט עם מוצרים כימיים, על מנת לשמור על איזון נכון; במצב וסת, יש להשתמש במוצר נכון, טמפון גדול מדי עלול לגרום לפטריה; אין להשתמש בלופה, זה צובר חיידיקים; יש להסיר את האיפור לפני השינה בכל לילה, זה עלול ליצור קמטים; נסו להתעטש או להשתעל לזרוע, ולא לכף היד, ואם כן, שטפי מיידית את כף היד; הקפידי להחליף סכיני גילוח, במיוחד ב'אזורים רגישים'; שמרי על הציפורניים גזוזות ונקיות, פדיקור!".

תחת הסעיף "תקנות זוהר" נכתבו הדרישות הבאות: "השיער חיב להיות מסורק ומלא, יש להבריש, בלי תלתלים, בצבע אחד, בלי שורשים או צביעה או אופנתית. בלונדיניות חייבות להיות בגוון הטבעי שלהן". בחוקי "הופעה חיצונית" נדרש מהמעודדות "אל תתבשמי חזק מדי לפני הופעה פומבית, השתדלי לצחצח שיניים, כי ריח רע מהפה זה תוקפני, תמיד תקפידי. אף פעם אל תתאפרי לעיני אנשים, אם את חייבת להתרענן, עשי זאת בשירותים. אסור ללעוס מסטיק, זכרי את נימוסי השולחן בארוחות, אף פעם אל תאכלי כשאת במדים. רק תאמרי, 'תודה רבה על ההצעה, אבל לא תודה', ואף פעם אל תגידי 'הו, לא מרשים לנו לאכול'".

מעודדות של יוסטון טקסנס. Thomas B. Shea, GettyImages
"אף פעם אל תאכלי כשאת במדים. רק תאמרי, 'תודה רבה על ההצעה, אבל לא תודה'". מעודדת/GettyImages, Thomas B. Shea

כמו כן, נפרסת רשימה של נושאים שעל המעודדות אסור לדבר עליהם: פוליטיקה, דת, נטיות מיניות, לדבר על "אתמול בלילה", דברים אישיים, בדיחות לא הולמות, רכילות, דעות נחרצות, ובכלל, "לא להגיד 'אני' יותר מדי". כמו כן, "אף פעם אל תשתמשי בסלנג בשיחות, ולא להשתמש במילים כמו 'like' ,'I seen it' ,'You's guys' ,'dude' ,'them guys' ,'pee' ו-'ain't'".

ב"קוד ההתנהגות בארוחות פורמליות" נכתב "כאשר את מנסה לתפוס חתיכה קטנה של אוכל, מקובל להשתמש בסכו"ם נוסף, אף פעם אל תשתמשי באצבעות. אף פעם לא לכתוש קרח בפיך בזמן ארוחה, הימנעי מהזמנת אוכל שדורשת טיפול מורכב (כמו בשר עם עצמות קטנות), ואם מוגשת פסטה, אל תחתכי, סובבי מנה קטנה על המזלג בסיוע הכפית".

כמו כן, בתביעה טוענות חמש המעודדות שהן לא קיבלו תשלומים מלאים, שנדרש מהן לקנות את המדים ב-650 דולר, ושהמשכורות עוכבו. באפלו בילס, בעבר מהקבוצות המצליחות בליגה, רשמה השנה רווחים של 256 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully